Aihe: smork 2008
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
uruttaja
22.02.2008 11:13:58
Ei ole vielä tullut viimeinen keikka vastaan. Taidan siis kelvata tällaisenakin. Ääneen naurattaa harva se ilta. En ihan Koskpaavon lukemiin yllä, kun piti tehdä välillä muutakin, mutta tuhansia kuitenkin.

Ja jottei aihe karkaa, niin Smorkin kauttaa saattaa löytyä vihreä oksa, jonka avulla voi jopa elättää itsensä soittamalla ja laulamalla.
isojussi
22.02.2008 11:15:20 (muokattu 22.02.2008 11:18:25)
Ei kai tässä mistään ylenpalttisesta hymystä oo Paavo hyvä kyse, vaan ihan palveluammatissa olevan ihmisen perusolemuksesta.

Ohan noita tympeitä asiakaspalvelijoita tullu kohdattua - yleensä vaan kerran.

E: Sen verran korjaan, että nelinumeroinen luku mullekin on kerinnyt 25 vuodessa kertyä keikkoja - ei tosin oikeita, vaan pääasiassa privakeikkoja. Ilmeisesti en vähillä oikeilla keikoillani oo osaanu käyttäytyä oikein, vaan oon vetäny samalla menttaliteetilla, kun privatkin....
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
KoskPaavo
22.02.2008 11:33:19
Kyllä mä privaattikeikkoja arvostan ihan samalla lailla kuin peruskuppilajuttujakin. Kuppiloissa on jopa helpompaa kun se illan formaatti on selvillä etukäteen. Eipä käy teitä nuorempia kateeksi , kovasti joudutte venymään jopa ulkomusiikillisiin juttuihin , nuoruus , esiintymiskyky, kova soittotaito, kallit laitteet, pitkät matkat yms.
Jostakin tyystin erilaisesta tietysti tuohon SMORKkiinkin vois saada valtin. Esim. naistanssibändi, alastomat esiintyjät, sokeat, kymmenen Ketronia,kääpiöitä, sata kitaraa , bodareita (ai niin, tämähän olikin jo)yms.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
isojussi
22.02.2008 12:00:42
Veikkaan, että jollain aikajänteellä keikkamarkkinoiden painopiste siirtyy privojen puolelle.

Siinä on turha selitellä tuhansien keikkojen kokemusta, kun monen kuukauden tulonsa juhliinsa panostanut asiakas pahoittaa mielensä bändin asenteesta.

Minusta jopa peruste palkkion maksamatta jättämiselle.
Musiikkia korville
22.02.2008 12:20:25

Näinpä. Onhan niitä muitakin palveluammatteja kuin esiintyjäkorokkeella soittelu/laulelu. Ja niitä väärällä alalla olevia näkyy kyllä sitten noissa muissakin ammateissa esim. jonkin palvelutiskin takana. On myös parempia päiviä ja huonompia päiviä, mutta silti pitäisi muistaa oman hommansa edellyttämät vaatimukset.

Juuri näin.

Onnexi itellä on vielä niin päin, että mieli virkistyy kun pääsee kunnon keikalle. Heh ja siitähän ammattilaiset tykkää. Kuin punaista vaatetta heiluttelisi naaman edessä :)

Sul on mun luonto... :)
By: MK
KoskPaavo
22.02.2008 13:01:32
"Siinä on turha selitellä tuhansien keikkojen kokemusta, kun monen kuukauden tulonsa juhliinsa panostanut asiakas pahoittaa mielensä bändin asenteesta." Lain. IJ

Enpä usko että tuommoisia bändejä on , itse olen ollut varsin positiivisesti asiakkaisiin ja alaan suhtautuvissa bändeissä. Humoristinen ja rento ote on mun mielestä se juttu mikä helpoimmin välittyy yleisölle.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Keppendaali
22.02.2008 13:26:32
"Enpä usko että tuommoisia bändejä on , itse olen ollut varsin positiivisesti asiakkaisiin ja alaan suhtautuvissa bändeissä. Humoristinen ja rento ote on mun mielestä se juttu mikä helpoimmin välittyy yleisölle."

Tässä kohtaa samaa mieltä satanolla ! Ja kuten lienetten huomanneet niin itkemällähän tuo ei juur onnistu...
Ite oon vaan harrastellu noita pelimannin hommia parikytä vuotta ja oon todennu pitävän paikkansa jotta kun kehuu järjestäjät ja naiset niin kutsutaan uudestaankin !
uruttaja
22.02.2008 17:36:01
Veikkaan, että jollain aikajänteellä keikkamarkkinoiden painopiste siirtyy privojen puolelle.

Siinä on turha selitellä tuhansien keikkojen kokemusta, kun monen kuukauden tulonsa juhliinsa panostanut asiakas pahoittaa mielensä bändin asenteesta.

Minusta jopa peruste palkkion maksamatta jättämiselle.

Mä olen odotellut että se painopiste muuttuisi privojen suuntaan vuodesta 2004 alkaen.

Coverbändillä tilanne on haluttaessa juuri tällainen, näissä tanssibändeissä keikat on kyllä pääsääntöisesti muualla. Taitaa tällä hetkellä olla kalenterissa kymmenkunta muun kuin kapakan/tanssipaikan maksamaa keikkaa. Ns. tavallisia keikkoja enemmän.

Enpä ole kuullut, että jonkun asenne keikkatilanteessa olisi ollut palkkion maksamisen esteenä. Ehkä joku paikalliselvis on saattanut pullistella sen verran, että maksajalle on jäänyt paskan maku odotuksen ja todellisuuden mennessä 100%:sesti ristiin.

Olipa sitä kokemusta yksi tai viisinumeroinen luku, niin eiköhän kaikilla tavoitteena ole soittaa juuri se keikka kyseessä olevan keikka mahdollisimman hyvin. Ne loppuu muuten.
isojussi
22.02.2008 20:44:33
Koittakaa ny perkele päättää, jaksatteko ja tartteeko jaksaa hymyillä.

Ja eikös täällä jo juuri taannoin joku retostellu, kuinka keikka loppu lyhyeen, kun yks päntistä haistatti paskat toimitusjohtajan humppatoiveelle?
jjussila
22.02.2008 21:28:01
Koittakaa ny perkele päättää, jaksatteko ja tartteeko jaksaa hymyillä.

Ja eikös täällä jo juuri taannoin joku retostellu, kuinka keikka loppu lyhyeen, kun yks päntistä haistatti paskat toimitusjohtajan humppatoiveelle?

Hymyilyn ja paskan haistatuksen välillä on kyllä kohtalaisen kookas kuilu....josko jotain siltä väliltä...
..ei helev...olisko noin?.....
KoskPaavo
22.02.2008 21:42:29
Minä oon aina hymyillyt humppatoiveille , en oo koskaan kokenut noita vastenmieliseksi soitella, osittain siksi että osaan noita useammankin.
isojussi
22.02.2008 21:45:51
Minä oon aina hymyillyt humppatoiveille , en oo koskaan kokenut noita vastenmieliseksi soitella, osittain siksi että osaan noita useammankin.

Tämmönen käsitys mulla on aina ollut - hämmästelen suuresti, että meille tulee tästä vääntöö... hehe.
KoskPaavo
22.02.2008 22:00:25
Tämmönen käsitys mulla on aina ollut - hämmästelen suuresti, että meille tulee tästä vääntöö... hehe.

Ei voi tulla vääntöä tästä.. mutta siitä voi tulla jos sä oot sitä mieltä että AINA pitää olla asiakasmyönteinen ja positiivinen ja toteuttaa kaikki toiveet ja jos näin ei joskus olekaan , niin silloin on väärällä alalla .
-----------------
isojussi
22.02.2008 22:02:48
...AINA pitää olla asiakasmyönteinen ja positiivinen ja toteuttaa kaikki toiveet

Eihän nää oo sama asia.

ja jos näin ei joskus olekaan , niin silloin on väärällä alalla .

Niin, no. Kyllähän se olisi oltava.
paice60
22.02.2008 22:22:29
Kyllä se kun hoitaa hommansa hyvin hymyillen tahi ilman niin tuntuu riittävän keikkojen jatkumiselle. Jos yleisö viihtyy niin soitttajakin viihtyy. nim. viimeiset kuusi vuotta vajaa 200 keikkaa/per vuosi. Puhumattakaan muista vuosista.
Vittu näitä hommia.
uruttaja
22.02.2008 22:35:01
Kyllä se kun hoitaa hommansa hyvin hymyillen tahi ilman niin tuntuu riittävän keikkojen jatkumiselle. Jos yleisö viihtyy niin soitttajakin viihtyy. nim. viimeiset kuusi vuotta vajaa 200 keikkaa/per vuosi. Puhumattakaan muista vuosista.

Näinhän me tiedämme homman etenevän.

Smorkin viimevuosina voittaneista Varjokuvalla taitaa olla kans aika paljon duunia. TUli vaan tuommonen mieleen.
jjussila
22.02.2008 23:06:13
Näinhän me tiedämme homman etenevän.

Smorkin viimevuosina voittaneista Varjokuvalla taitaa olla kans aika paljon duunia. TUli vaan tuommonen mieleen.

Olisko noilla jostain ihan PIENESTÄ syystä jonkinlainen etulyötiasema...
..ei helev...olisko noin?.....
EP
22.02.2008 23:12:58 (muokattu 22.02.2008 23:14:28)
Kuinkahan tuo keikkamyynti tulevaisuudessa? ..meinaan kun levy-yhtiöt alkavat (ovat alkaneet) "liimataisen" hommeloihin ..ainakin jo "tähtösiä", niin miten mahtaa vaikuttaa kaikkeen muuhun?
jykke65
22.02.2008 23:15:18

Olisko noilla jostain ihan PIENESTÄ syystä jonkinlainen etulyötiasema...

Ei se niin pieni ole! Ihan normaalin kokoinen ;)
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)