theguru_ 21.02.2008 16:59:40 | |
---|
Musta 421:set on vaan paskoja. Jos saat käsiis niin ATM25 ois mun valinta. MacBook | M-Audio FW 1814 | AbletonLive 6 | ProTools7 | Spectranics, all of them | NI Akoustik Piano | Kontakt 2 | VirusKC | |
Järjestysmies 21.02.2008 19:31:42 (muokattu 21.02.2008 19:34:57) | |
---|
Sain tänään itselleni tuon Audixin DP-7-setin ylimääräisellä D4:lla. Ois tarkoituksena tehdä vertailua noiden Audixien, Senkun vastaavien (E 902 ja E 904) ja Senkun MD-421:n välillä tuossa parin viikon päästä studiolla. Voin laittaa sitten joitain testipätkiä kaikista, niin jokainen voi sitten omin korvin vertailla. Semmonen juttu kyllä on, että nuo meikäläisen 421:t on kyllä viimeisen lähes parinkymmenen vuoden ajan nähneet maailmaa, että saundi ei välttämättä ole aivan uudenveroinen, mutta ei niissä testauksen yhteydessä kyllä mitään hirveän pahaa kuulunut, mitä nyt parissa on vähän tummempi saundi. Olisi muuten hauska kuulla vähän perusteluja thegurun väitteelle, että 421:t on paskoja. Vähän vertailupohjaa, että mihin verrattuna ja missä käytössä ja kuinka paljon on käyttökokemusta kyseisistä mikeistä. Itse en tuota väitettä aivan heti allekirjoita. |
mhelin 21.02.2008 20:50:09 | |
---|
Mikitättekö muuten yleensä tomien molemmat kalvot, niissä on yleensä vähän eri vire ja saundi .. |
Mikael 21.02.2008 21:35:53 (muokattu 21.02.2008 21:42:13) | |
---|
Mikitättekö muuten yleensä tomien molemmat kalvot, niissä on yleensä vähän eri vire ja saundi .. Mulle on tähän asti riittänyt mikki per tomi ja välillä ei mikkejä tomeille ollenkaan tai miksatessa ei oo tullut äänitettyjä tomiraitoja käytettyä. Inhimillisyys on hyve. |
eetuss 21.02.2008 21:38:22 | |
---|
Musta 421:set on vaan paskoja. Jos saat käsiis niin ATM25 ois mun valinta. On kyllä aika rankasti sanottu 421:stä. Siis paskoja tomeissa vai noin ylipäänsä? "There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison |
Tänään kokeilin itsekin noita C391b:tä tomeissa ja toimivat tosi hienosti : ) Inhimillisyys on hyve. |
theguru_ 24.02.2008 14:44:16 (muokattu 24.02.2008 15:04:25) | |
---|
On kyllä aika rankasti sanottu 421:stä. Siis paskoja tomeissa vai noin ylipäänsä? Tokihan se on käytetty mikki maailmalla vuosia ja sillä saa homman hoidettua jos ei voi vetää muulla. Ko. mikki ei kolahda muhun sen vuoksi, että sen tarjoaman tumppu-saundi ei miellytä tomeissa (ja tähän on nyt turha puhua lähtösaundeista, soittajasta tai signaali-reitityksestä mitään). Sen sijaan tietyissä puhaltimissa se toimii. Sen lisäksi tapa jolla kiinnitys on hoidettu on syvältä. Nään useamman kuin yhden teipatun 421sen studioissa. Tää on vaan mun mielipide ja sitä varten foorumit kai ovat. :) Ehkä tää on vähän samanlainen juttu kun multa kysyttäis 57:kan käytöstä verrattuna M201:seen. Vastaisin, että riippuu mitä haetaan ja mille instrumentille, mutta skeboihin 57, ja muuten M201. Ja päivitys vielä: Nauhoitin poppimusaa AKG 414set tomeissa superherttoina ja rokkas. Suosittelen. MacBook | M-Audio FW 1814 | AbletonLive 6 | ProTools7 | Spectranics, all of them | NI Akoustik Piano | Kontakt 2 | VirusKC | |
eetuss 24.02.2008 19:36:45 | |
---|
Tokihan se on käytetty mikki maailmalla vuosia ja sillä saa homman hoidettua jos ei voi vetää muulla. Ko. mikki ei kolahda muhun sen vuoksi, että sen tarjoaman tumppu-saundi ei miellytä tomeissa (ja tähän on nyt turha puhua lähtösaundeista, soittajasta tai signaali-reitityksestä mitään). Sen sijaan tietyissä puhaltimissa se toimii. Sen lisäksi tapa jolla kiinnitys on hoidettu on syvältä. Nään useamman kuin yhden teipatun 421sen studioissa. Tää on vaan mun mielipide ja sitä varten foorumit kai ovat. :) Joo se on kyllä justiinsa niin! Haluaisin kyllä tavata ihmisen joka sai tuon loistokkaan kiinnitysidean. Voisi ottaa selvää että mitähän sillä on liikkunut päässä. Muuten olen kyllä sitä mieltä että loistava mikki, mutta toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä. Ehkä tää on vähän samanlainen juttu kun multa kysyttäis 57:kan käytöstä verrattuna M201:seen. Vastaisin, että riippuu mitä haetaan ja mille instrumentille, mutta skeboihin 57, ja muuten M201. Ja päivitys vielä: Nauhoitin poppimusaa AKG 414set tomeissa superherttoina ja rokkas. Suosittelen. "There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison |
Aazi 27.02.2008 20:25:06 | |
---|
Pistetään nyt sit samplea noista T.Bone CD56 mikeistä ( http://www.thomann.de/fi/the_tbone_cd_56_beta.htm) mitkä mul tälhetkellä tomimikkien virkaa hoitaa, kun tänään häärätessäni ne naftaliinista kaivoin ja iskin kiinni kannuihin. http://personal.inet.fi/koti/az/Toms-TboneCD56.mp3 Mainittakoon että mikit oli kiinni vanteissa beyerdynamicin MKV 87 clipeillä ( http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_mkv87_mikrohalterung.htm) Ja tietty perus poraamiset et on vanhat paskat kalvot ja virekin vois olla parempi. Testailin myös yhteen tomiin shuren 57:n kanssa A/B testiä ja melkoisen samankaltainen soundi molemmista palikoista lähtee.. tästä ei tarttunut clippiä. pitänee ottaa enskerralla. Koko "signaaliketju" siis: Meikäläinen -> Balbex 5A valkopyökki nylontipit -> Pearl BRX masters studio 10/12/14/16 kannut remon emperor clear (ylä) ja ambassador clear (ala) kalvoilla -> CD56 -> cordialin laku -> Mackie Onyx 800r -> adat -> RME fireface 800 -> cubase. |
vanaha kettu 27.02.2008 21:01:25 | |
---|
|
theguru_ 28.02.2008 19:15:45 | |
---|
Pistetään nyt sit samplea noista T.Bone CD56 mikeistä (http://www.thomann.de/fi/the_tbone_cd_56_beta.htm) mitkä mul tälhetkellä tomimikkien virkaa hoitaa, kun tänään häärätessäni ne naftaliinista kaivoin ja iskin kiinni kannuihin. http://personal.inet.fi/koti/az/Toms-TboneCD56.mp3 Mainittakoon että mikit oli kiinni vanteissa beyerdynamicin MKV 87 clipeillä (http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_mkv87_mikrohalterung.htm) Ja tietty perus poraamiset et on vanhat paskat kalvot ja virekin vois olla parempi. Testailin myös yhteen tomiin shuren 57:n kanssa A/B testiä ja melkoisen samankaltainen soundi molemmista palikoista lähtee.. tästä ei tarttunut clippiä. pitänee ottaa enskerralla. Koko "signaaliketju" siis: Meikäläinen -> Balbex 5A valkopyökki nylontipit -> Pearl BRX masters studio 10/12/14/16 kannut remon emperor clear (ylä) ja ambassador clear (ala) kalvoilla -> CD56 -> cordialin laku -> Mackie Onyx 800r -> adat -> RME fireface 800 -> cubase. Mie en kyl tykänny raakasaundeista. Oho, olipas mulla vanha allekirjoitus.. |
eetuss 28.02.2008 20:03:09 | |
---|
Kiitos klipistä! Oli kyllä yllättävän hyvä. Jäin kaipaamaan komppia, että kuulisi minkälainen vuoto niissä on. "There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison |
Aki 04.03.2008 19:43:20 | |
---|
m201:sessä on soundi jotakuinkin samalla pallokentällä 431:sen kanssa, ainakin kitaravahvarin edessä testaillessa. m201 toimii mun mielestä tomeissa (ja virvelissäkin) erinomaisesti. Hintaa oliko se nyt 179€. Mutta koska oma soundinrakennus on yleensä ovaripohjainen enkä lähimikeistä ota kuin vähän ruutia, toimii möhnöt halpis-TSM:t välillä jopa paremmin. MT56 on mallinumero. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
asa 07.03.2008 10:55:17 | |
---|
UP THE IRONS! |