Aihe: Dunlop Jazz III
1 2 3 4 5 6 7 8
Point
22.02.2008 13:32:38
en tiedä miksi, mutta jotenkin luonnottoman tuntuisia noi jazz-plekut mun käteeni. johtuu varmaan siitä koosta/mallista. tortexilla ja gatorilla vetelen.
hullu_ukko
22.02.2008 15:28:20
en tiedä miksi, mutta jotenkin luonnottoman tuntuisia noi jazz-plekut mun käteeni. johtuu varmaan siitä koosta/mallista. tortexilla ja gatorilla vetelen.

On se jännä kyllä.. Itsellänihän tuo on täysin päinvastasta. Soitto ei kulje ilman Jazz III XL:ää, kun muut plektrat tuntuvat niin älyttömän erilaisilta näpeissä. Mulla ei toimi tortexit tai gatorit lainkaan, vaan niillä soitto menee sellaiseksi ihmeelliseksi räpeltämiseksi..
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
Henkka370
22.02.2008 16:13:52
Itellä lähinnä JAzzeissa kusee se, että lipsuu käsistä. Kokokaan ei oikein miellytä..
"no siinä on niinku hallelujaa eli jippii eli wuhuuuu"
PurpleCandle
22.02.2008 16:32:53
Hmm, hassu juttu sillä huomasin itsekin saman. Kontrollia piisaa mutta jotenkin hieman sieluton. Siirryin käyttämään vihreitä Dunloppeja. Sattumaa sekin, Nightwishin Emppu nakkasi tämän päähäni ja ajattelin testata. Pienen totuttelun jälkeen paljastui vallan mainioksi plekuksi.
Ei perkule. Kohtalotoveri. Nightwishin keikan jälkeen muutama vuos sitten löysin lattialta vihreen tortexin ja siitä asti oon sellasilla soittanu kunnes sain tammikuussa teräväkärkisen Davan. Onko tuo Jazz III XL muuten yhtään jäykempi kun Davat? Esim samaa luokkaa kun 88 tortexit?
..järven jäällä kirves soi..
TTV
22.02.2008 16:49:24

Sama juttu meikäläisellä, Jazz pyörii sormissa ja on aina vähällä tipahtaa. Onneksi löysin omaan tyyliini täydellisesti sopivan; Dunlop Tortex Sharp 0,73mm. Sharpin heikkous on sen kestävyys, itelläni kärki kuluu noin viikossa (soittoa 1-3h / päivä).
ranttis
22.02.2008 17:04:58
Sama juttu meikäläisellä, Jazz pyörii sormissa ja on aina vähällä tipahtaa. Onneksi löysin omaan tyyliini täydellisesti sopivan; Dunlop Tortex Sharp 0,73mm. Sharpin heikkous on sen kestävyys, itelläni kärki kuluu noin viikossa (soittoa 1-3h / päivä).

mulla oli noi sharpit käytössä noin 3 kuukautta ja tuntu ihan unelmilta, mut sitte otin kätöseen ihan perusmallisen gatorin ja kyllä muuttu käsitys noista sharpeista. ne on mun mielestä ihan persiistä.
niinpä...
Aquanox
22.02.2008 20:20:00
Meikä tykästyny noihin Jazz III:iin kans. Punaisia ja mustia oon pitkään käyttänyt. Mustista ehki enempi tykkään. Mutta mites porukka on ottanu vastaan noi Ultex-malliset? Joku oli vissiin kokeillut...

Käsittääkseni pitäisi olla tehtynä kestävämmästä materiaalista kuin normi Jazzit.

http://www.jimdunlop.com/index.php? … p&id=334&pmh=products/picks
Krice
22.02.2008 20:23:29 (muokattu 22.02.2008 20:24:58)

Käsittääkseni pitäisi olla tehtynä kestävämmästä materiaalista kuin normi Jazzit.

Minulla on normaalin plekun muotoisia ultexeja. Materiaali on älyttömän kestävää, plektrat on kevyitä ja niissä on hyvä soittotuntuma.
Numb
22.02.2008 20:30:18

En tykkää ultexista. Jotenkin kuollutta, ei tunnu hyvältä sormissa.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Aquanox
22.02.2008 20:34:50
Materiaali on älyttömän kestävää, plektrat on kevyitä ja niissä on hyvä soittotuntuma.

En tykkää ultexista. Jotenkin kuollutta, ei tunnu hyvältä sormissa.

No tämähän ei selviä sitten kuin itse testaamalla :)
Pitääpäs piipahtaa puodissa noutamassa testikappale tässä lähiaikoina.
Sam Hotman
22.02.2008 22:01:03
Itse löysin Jazz kolmoselle voittajan D'Andrean Jazz Pro 551 1.14mm ja saman lafkan Formula Delrex 1.14mm. Noissa ei ole mitään eroa muutakuin teksti. Kuvaa en ole löytänyt mistään. Helsingin musamaailmasta niitä löysin. Melkein samanlaisia, kuin tuo Werden linkittämä, mutta ei ole reikää keskellä.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir
VFK
23.02.2008 17:16:16
Meikä tykästyny noihin Jazz III:iin kans. Punaisia ja mustia oon pitkään käyttänyt. Mustista ehki enempi tykkään. Mutta mites porukka on ottanu vastaan noi Ultex-malliset? Joku oli vissiin kokeillut...

Mä soitan just noilla Jazz III Ultexeilla. Vielä jäykempiä kuin mustat Jazz III:set ja kirkkaampi, erottelevampi soundi. Vaikka noita ominaisuuksiahan noista Jazz III:stakin löytyy, mutta Ultex vie ne vielä askeleen pidemmälle.

Ainoa miinuspuoli on liukkaus. Kun kädet hikoavat alkaa Jazzit lennellä. Muuten mun käyttöön täydellisiä. Nopea pikkaus on niillä nautinto.

Tykkään myös metalliplektroista, mutta tuotekehittely on vielä vähän kesken. Hioin ne Jazz III:sen kokoisiksi ja nyt niillä ei pysty soittamaan ollenkaan ja normikokoiset on taas liian isoja mun makuun.
So many assholes... So few bullets.
Detox
23.02.2008 19:51:21

Haulla:

http://muusikoiden.net/keskustelu/t … ;t=93384&p=7756916&x=a416d0
Mesa 4 Life!
Ze Kink
23.02.2008 20:26:50
Jazz III:stahan on nyt tullut myös joku Eric Johnson -signaturemalli. Onkohan siinä "se" tone?
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Detox
24.02.2008 17:56:54

Jazz III:stahan on nyt tullut myös joku Eric Johnson -signaturemalli. Onkohan siinä "se" tone?

Joo eiköhän heti lähde harrikalla ja behkuilla EJ -tone ku ton plekun hankkii.
"Terä" on hieman uudelleen muotoiltu. Riippuu tietenkin soittajan plekun asennosta että onko tuo itselle sopiva...
Mesa 4 Life!
turd85
30.01.2009 20:15:55

Tänään ostin jazz III ja täytyy sanoo, että ei oo muuta kun pelkkää positiivista sanottavaa nyt parin tunnin soittelun jälkeen. Aiemmin käytin pelkästään Dunlopin tortex 0.73mm, mutta siihen näköjään tuli muutos.
WinterMad
30.01.2009 23:13:43
Tänään ostin jazz III ja täytyy sanoo, että ei oo muuta kun pelkkää positiivista sanottavaa nyt parin tunnin soittelun jälkeen. Aiemmin käytin pelkästään Dunlopin tortex 0.73mm, mutta siihen näköjään tuli muutos.

No juu, onhan ne hyviä.
Itse tosin suosin Jazz III:sen tortex -versiota 1.14mm paksuisena ;)
Osta Greenin Cancer -EP tästä tai ota yhteyttä pikaviestillä.
TPL
31.01.2009 20:17:42
Minä tein vuoden 1979 50-pennin kolikosta Jazz III kloonin. Soundas... no messinkiselle. Mut aika rajun atakin sillä sai. Tallessa se on vieläkin, tosin soitettua tulee tolla Ultex III vedoksella. Ne on kyllä pirun hyviä plekuja, poislukien se hikoontumisen tekemä liukastelu.
Detox
01.02.2009 22:17:56

tosin soitettua tulee tolla Ultex III vedoksella. Ne on kyllä pirun hyviä plekuja, poislukien se hikoontumisen tekemä liukastelu.

Eipä ne mun mielestä liukastele, mutta se väri on ikävä kun putoo parketille niin ei meinaa millään löytyä. Sama sit olisko ne vaikka läpinäkyviä. Sekin olis kivempi kuin toi urean väri! Hyviä ovat kyllä soittaa :)
Mesa 4 Life!
Mitähän kitarismi tarkottaa???
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)