unser_charly 12.02.2008 13:38:55 | |
---|
Meikä on tuumannut, että nyt tarvitsen wah-pedaalin. Jotain sellasta jossa on laaja taajuus, vai miksikä sitä sanois.."ääniala". Mitä suosittelette? Itse mietin tota EBS:n wah one:a. onko kellään kokemuksia siitä? Morleytä on joku kehunut hyväksi. Itsellä on kokemusta ainoastaan dunlopin cry babystä. Se on "ihan kiva", jämäkkä ainakin. Muita efektejä en käytä, paitti kaveria pyydän rakentamaan särkijän siihen wahin viereen. |
unser_charly 18.02.2008 22:07:27 | |
---|
Ja kun pari päivää sitten kehuin palstaa, että saa vastauksen/ avun pulmiinsa, niin nyt ei kukaan kuule avunhuutoa!? Tai sitten ei ole tietoa, vai onko kysymys mennyt väärälle palstalle... |
hollstro 18.02.2008 23:34:19 | |
---|
Aika harva sellaista käyttää, minä en koskaan, enkä ole kenenkään kuullut/nähnyt sellaista käyttävän. Autowaheja joskus funkissa, mutta ne on aikas hirveitä saundiltaan. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Seba 18.02.2008 23:46:22 | |
---|
Paha noista on mennä sanomaan ilman kokemuksia. Itse ostaisin ebs:n leluksi jos nuo ei olisi niin vitun kalliita siihen nähden kuinka paljon noita voi oikeasti rokin soitossa (ei yhtään..) käyttää. Monipuoliset säädöt ainakin ulkoisista namiskoista, toiminta ilman erillistä kytkimen pohjaan polkaisua ja mahdollisuus käyttää volumen säätöpedaalina (jona se todennäköisesti pääasiassa tulisi toimimaan) ovat ainakin ihan hyviä juttuja. Tosin en tiedä mitä noiden muiden ominaisuuksiin kuuluu, ehkä samat vielä parempina, tiedä häntä. Liian hinnakas kuitenkin parin biisin mausteeksi. Mun mielestä. Mieli tekisi silti ostaa :) |
Teijo K. 19.02.2008 00:10:44 | |
---|
Mulla on Dan O Wah, se on siitä hauska että se on niin hieno että sitä ei tartte edes käyttää, diggailee vaan muotoilua. Mutta kyllä siinä musta on yksi ihan hienonkuulinen wahikin. Hollstro ei siitä varmaan kyllä tykkäis, mutta minusta se on kiva. Ja siis se vamhempi tuotannosta poistunut malli tää. Niitä saa vielä käytettynä kyllä. |
unser_charly 19.02.2008 01:19:15 | |
---|
jees. Enemmän alan kallistua morley wahiin. Enpäs sitten tiiä mikä noista vois olla se oikea valinta..Ehkä Mark Tremonti tai bad horsie 2 contour wah.. |
Olli.M 19.02.2008 07:55:06 | |
---|
Niin käy joskus |
faffbey 19.02.2008 08:21:32 | |
---|
Meikä on tuumannut, että nyt tarvitsen wah-pedaalin. Jotain sellasta jossa on laaja taajuus, vai miksikä sitä sanois.."ääniala". Mitä suosittelette? Itse mietin tota EBS:n wah one:a. onko kellään kokemuksia siitä? Morleytä on joku kehunut hyväksi. Itsellä on kokemusta ainoastaan dunlopin cry babystä. Se on "ihan kiva", jämäkkä ainakin. Muita efektejä en käytä, paitti kaveria pyydän rakentamaan särkijän siihen wahin viereen. Dunlop Cry Baby 105Q:ssa on ok soundi, plussaa Q-säätö. Miinusta valokytkimen epämääräinen toiminta. Kun siitä puuttuu on/off merkkivalo, pitää skitsoilla että lähtikö se pois päältä vai ei. Testaamassani Morleyn wah:ssa valokytkin oli taas toivottoman hidas. Nyt käytössä perus kitara Cry Baby, jota on modattu bassolle sopivammaksi. Modauksessa vaihdettiin yks konkka ja tehtiin uudet säädöt piirilevyn trimmereillä. Tässä miinusta potikan liian jyrkkä toiminta, mutta korjaantunee vaihtamalla nykyinen potikka lineaariseen potikkaan. Soundi on 70-lukua! EBS:stä ei kokemusta, olen hifi-rajoitteinen analogman. |
Keny 19.02.2008 08:23:10 | |
---|
Löytyy EBS Wah-one ja pätevä/monipuolinen peli mutta käyttöä aika vähän ollu sille.Enempi ois käyttöä EBS Bass IQ,Mu-trone tai joku muu vastaava auto wahi/envelope.Bass IQ:n möin pois ja kai se täytyy taas hankkia. Noi muut wahit kait syö käsittääkseni alataajuuksia pois mutta tiedä näitä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Itelläni on toi BassIQ ja se on ihan kiva muljutin, en oo bändissä kokeillu mutta yksin soitellessa tosi kiva "There Can Be Only One Hannes" |
stragowa 23.02.2008 03:20:19 | |
---|
EBS:n wahille menee ääneni, vaikkei nyt kokemusta muista bassowaheista olekkaan. Siinä on mainio se potikka, josta pystyy säätämään että mitä tajuusaluetta se muljuttaa. Näin yömyöhällä tuon asian kertominen selkokielellä tuntuu olevan yllättävän vaikeaa. Mutta jokatapauksessa se potikka on mainio, sillä sen avulla pystyy valitsemaan vähän että minkälaista wahia halutaan tuottaa. On mahdollista saada matalemmalle sijoittuvaa huojuntaa, korkealle tuotettavaa Cliff Burton tyylistä soolowahia sekä kaikkea siltä väliltä. Yleisesti ottaen säätövara on huima pedaalissa, jos käy vertaamaan sitä ihan perus cry babyyn. Ja mahdollisuus kytkeä pedaali volymepedaaliksi saattaa osottautua joskus hyödylliseksi, tai ainakin näin voisi kuvitella. Itsellä ei kyllä vielä ole ollut ihmeemmin käyttöä tuolle toiminnolle. Muutenkin koko hökötys alkaa liikkua siinä rajamailla että löytyykö tuolle oikesti melkeinpä missään käyttöä, mutta ainakin kotioloissa mukava leikkikalu. Ja niinkuin tuolla edellä mainittiin niin tää pedaali ei ainakaan syö sitä alapäätä pois, joka tuntuu olevan joskus ongelma basson ja efektien yhteen naittamisessa. "Erilaiset harrastuksetkin, kuten keräily, shoppailu ja muut intohimot voivat muuttua pakkomielteiksi, jotka ottavat ylivallan. Kontrolli riistäytyy silloin käsistä ja muuttuu RIIPPUVUUDEKSI." -Mielen maailma 1: Psykologian perustiedot |
molder 24.02.2008 19:06:53 (muokattu 24.02.2008 19:08:35) | |
---|
Käyttökokemusta ei ole kuin Auto-waheista tai sen tyylisistä. Auto-waheista Aloittele EHX:n BASS BALLS Ruslana-versiolla ja siirry siitä sitten "kovempiin" vehkeisiin ( Esim. EBS ) BASS BALLS aika huokean hintainen myös USA-versiona. Bossin Dynamic-WAh menettelee kanssa, mutta mikään noista ei ole se "maailmanparas" tai sellaiseen en ole vielä törmännyt. Kaikki lähinnä " ihan hyviä " :) Ainahan se soundi-tuntuu ohenevan ja latistuvan kun tuollaisen laittaa piuhan ja stygen väliin. Yksin niillä on mukava jamitella tai rumpalin kanssa. Mutta Kahden kitaristin ja kosketinsoittajan vetäessä ja solistin laulaessa siihen päälle... sitten aika turhaa hommaa; sinne jonnekin se mahtava mauku sitten katoo :) Funk-style pedujahan ne alunperinkin on. Bossilla on sitten "oikeita" kengittäviä basso-waheja ja Morleyllä jne.
Meikä on tuumannut, että nyt tarvitsen wah-pedaalin. Jotain sellasta jossa on laaja taajuus, vai miksikä sitä sanois.."ääniala". Mitä suosittelette? Itse mietin tota EBS:n wah one:a. onko kellään kokemuksia siitä? Morleytä on joku kehunut hyväksi. Itsellä on kokemusta ainoastaan dunlopin cry babystä. Se on "ihan kiva", jämäkkä ainakin. Muita efektejä en käytä, paitti kaveria pyydän rakentamaan särkijän siihen wahin viereen. "The SOUND of VOLUME" |
-Lapa- 25.02.2008 15:32:21 | |
---|
Mulla on ollu kovassa käytössä Crybabyn Dimebag Darrell wahi. se toimii ainaki mulla säröwah hommiin ja mainio boostinappi on ollut hyödyksi. |