iba68nez 22.02.2008 07:56:02 | |
---|
Tällaista kysymystä pukkaa: Mulla on Line6 Pod + floorboard ja sit Seymour Duncanin Pickup Booster, jolla saa boostia (säädettävä 0-25 dB) tapeen vaatiessa. Ongelmanpoikanen on se että toi boosti ei oikeen toimi jos Podista on käytössä joku soundi jossa on kunnolla säröä. Eli sooloa pukatessa Pickup boosterin polkaiseminen ei juurikaan nosta tasoa. Vähän kyllä mut ei tarpeeksi. Sitte taas cleanimmilla soundeilla soittaessa boostaus toimii ku unelma, vaikkei boosteri olis säädetty kuin puoliteholle tai allekin. Soitan joko styrkkarin kautta (mikitetty tiskiin) tai sit suoraan Podista tiskiin. Tällä ei oo merkitystä tohon särösoundien boostiongelmaan. Laitteet ketjussa niin että ensin Pickup Booster (kuten ohjeissa käskettiin) ja sit Line6 Pod. Kaikki piuhat on kunnollisia ja uusia. Skitta on vanha kunnon Ibanez Blazer II. Olis huisin fantsua jos jollakulla löytyis jotain vinkkiä kuinka tästä selvittäis? |
duc 22.02.2008 08:02:39 | |
---|
Joo, eihän se boostaa kuin särön määrää tuossa jälkimmäisessä tapauksessa. Podin ja vahvistimen väliin volumepedaali tai vaikka EQ-pedaali niin sillä hoituisi. Volumepedaali olisi ehkä parempi jos suoraan tiskiinkin soittelet... |
kid ego 22.02.2008 08:09:41 | |
---|
Joo, eihän se boostaa kuin särön määrää tuossa jälkimmäisessä tapauksessa. Podin ja vahvistimen väliin volumepedaali tai vaikka EQ-pedaali niin sillä hoituisi. Volumepedaali olisi ehkä parempi jos suoraan tiskiinkin soittelet... Volumepedaalinkin kannattaa olla sellainen johon pystyy minimitason valitsemaan itse. Eli ala-asento ei välttämättä tarkoita nollavolumea, vaan mahdollisesti komppaustasoa. Ja polkaisu sitten toimii pienenä boostina. Tuossa Visual Soundin pedaalissa on vielä valosysteemi joka näyttää pedaalin asennon. Saattaa olla avuksi keikkatilanteessa. http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/4414 Viime keikalla meikäläinen boostasi omia leadeja MI Audion Boost 'n' Buff -pedaalilla. http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/519012 |
Tossa Line6 Floorboardissahan on volumepedaali, mut mun mielestä se on niin herkkä ja tunnoton etten osaa/tykkää/halua käyttää sitä. Jos oletetaan et se on jossain puolivälin paikkeilla, sit polkasen sen soolossa pohjaan, sit soolo loppuu ni mistä mä tiedän et saan sen polkastua tasan samaan asentoon ku ennen sooloa? Tuntuis hölmöltä keskittyä soittamisen sijasta tarkkailemaan bändin kokonaissointia, et milloin se skitta on tasapainosen kuuloisella levelillä. Sithän biisiki jo loppuu... onkohan noissa erillisissä volumepedaaleissa sellasia joissa olis esim. joku led-näyttö tms joka kertoo volumen/levelin tason? Ja muutenki tuntumaltaan "jäykempiä"? Mun floorboardin volumepedaalin asento saattaa välillä muuttua huomaamatta jos vaikka piuha menee vahingossa sen alle (kun haahuilee kitaran kanssa ympäri treenikämppää). |
koponen 22.02.2008 08:13:36 | |
---|
Mikset vaan voi tehdä niitä komppisoundeja jokusen db:n hiljaisemmalle? If it says Marshall on the front, you're good to go |
iba68nez 22.02.2008 08:15:11 | |
---|
Mikset vaan voi tehdä niitä komppisoundeja jokusen db:n hiljaisemmalle? Tota kysymystä mä pelkäsinkin. Oon niin laiska et käytän vaan Podin preset soudeja *nolo* |
iba68nez 22.02.2008 08:16:34 | |
---|
|
Lennu 22.02.2008 08:17:53 | |
---|
Tossa Line6 Floorboardissahan on volumepedaali, mut mun mielestä se on niin herkkä ja tunnoton etten osaa/tykkää/halua käyttää sitä. Jos oletetaan et se on jossain puolivälin paikkeilla, sit polkasen sen soolossa pohjaan, sit soolo loppuu ni mistä mä tiedän et saan sen polkastua tasan samaan asentoon ku ennen sooloa? Tuntuis hölmöltä keskittyä soittamisen sijasta tarkkailemaan bändin kokonaissointia, et milloin se skitta on tasapainosen kuuloisella levelillä. Sithän biisiki jo loppuu... onkohan noissa erillisissä volumepedaaleissa sellasia joissa olis esim. joku led-näyttö tms joka kertoo volumen/levelin tason? Ja muutenki tuntumaltaan "jäykempiä"? Mun floorboardin volumepedaalin asento saattaa välillä muuttua huomaamatta jos vaikka piuha menee vahingossa sen alle (kun haahuilee kitaran kanssa ympäri treenikämppää). Line6:n volapedaalin minimivolaa voi säätää. Aseta se vaikka 60% ja maksimi 100%. Silloin ei tarvii tähtäillä soolon jälkeen. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
iba68nez 22.02.2008 08:21:31 | |
---|
Line6:n volapedaalin minimivolaa voi säätää. Aseta se vaikka 60% ja maksimi 100%. Silloin ei tarvii tähtäillä soolon jälkeen. No nii, tota kokeilen ekana. Pitäiskö kuitenki joskus lukee noita manuaaleja? Ääh, ei jaksa, sitäpaitsi onha se paljon sosiaalisempi tapahtuma kysyy täällä. |
oiva tumpeloinen 22.02.2008 08:24:46 | |
---|
Jos et PODia käytä, niin vaihda se johonkin kyttökelpoisempaan. Mut laita se Duncan PODin ja päätteen väliin, niin se voipi toimia paremmin. |
sepisti 22.02.2008 19:25:39 | |
---|
Tota kysymystä mä pelkäsinkin. Oon niin laiska et käytän vaan Podin preset soudeja *nolo* Liekö laiska yhtäkuin, että ei osaa. Eli jos sulla on muistipaikassa 1a soundi, josta tykkäät, säädät chan volumen sellaiseksi, että voit soittaa sooloa. Painat YHDEN kerran SAVE ja valitset nuolilla esim. muistipaikka 1b ja painat uudestaan SAVE. Nyt sulla on 1b:ssa soolovolume. Nyt tosin "menetit" 1b soundin, mutta tuskin sä kaikkia podin soundeja tarviit:) Mäntä-Seppo ja K%rpä-Kari JYRÄÄ!!! |
Explorer 22.02.2008 21:06:29 | |
---|
Oon niin laiska et käytän vaan Podin preset soudeja *nolo* Ei vittu. Podissa kun juurikin on _kaikki_ eväät mm. sooloboostin toteuttamiseksi että toi on jo typeryyttä. Yritä edes... Soolosoundi voi olla sama kuin sun käyttämä presetti mutta esim. varustettuna sopivalla kompressorisäädöllä joka boostaa. Avuttomia... You ain't seen me, right! |
Ziggy Bubba 22.02.2008 21:18:26 | |
---|
Jos siitä vahvarista löytyy efektilooppi, niin eikun eq:ta tai volume-spedua sinne. Eiköhän tuota Duncanin peliäkin voi siellä testata... Ekana kannattaa tosissaan heittää se boosteri sen podin perään. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
Illu 22.02.2008 22:24:19 | |
---|
Niin, siinä Floorboardissahan on nappi, jossa lukee Drive/Boost. Siitä kun ramppaa. |
iba68nez 24.02.2008 17:59:37 | |
---|
Kiitos neuvoista! Eiköhän se homma näillä jo hoidu. Kiitos ja anteeks. |