Magr 20.02.2008 17:53:59 | |
---|
En tiedä mikä on mahdotonta. Huolellisesti jos tekee, niin ongelmia tuskin ilmenee. Osien saamisesta en tiedä. Peruskomponentteja nuo kaikki on. Ja mitä piirilevyyn tulee, niin hapolla joutuu läträämään jos sellaisen aikoo tehdä. Dalokynällä tuota levyä tuskin onnistuu piirtämään, ja siltikin se pitää syövyttää. Mutta jos et ole esim. koskaan juotoskolvilla pellannut, kannattaa treenata jonkun simppelimmän parissa ihan juotostekniikkaa jne. Joo, juottamisen kyllä hallitsen, mutta voikos ton tehdä tekemättä piirilevyä? Tottakai. |
SirElwood 20.02.2008 17:55:44 | |
---|
Joo, juottamisen kyllä hallitsen, mutta voikos ton tehdä tekemättä piirilevyä? Teoriassa voi (tehdä mitä vaan), mutta käytännössä ei todellakaan tule onnistumaan. |
Magr 20.02.2008 18:03:27 (muokattu 20.02.2008 18:04:27) | |
---|
Teoriassa voi (tehdä mitä vaan), mutta käytännössä ei todellakaan tule onnistumaan. Ok :D Ääliö! Tyhmä tai aivan ääliömäinen kirjoitus! Tottakai. |
dbv 20.02.2008 18:06:52 | |
---|
Teoriassa voi (tehdä mitä vaan), mutta käytännössä ei todellakaan tule onnistumaan. Jep. Olen itse jyrsinyt piirilevyn tuolle vempaimelle ja jos meinaat p2p version tosta tehdä niin onnea vaan. Kieli poskella saa piirilevyllekin komponentteja latoa ettei tule virheitä! Toisaalta haluaisin nähdä millaisen harakanpesän tuosta sais aikaan ;) |
Dalokynällä tuota levyä tuskin onnistuu piirtämään, ja siltikin se pitää syövyttää. Pystyy piirtämään. Vaatinee vaan aika paljon treeniä ja oikeanlaiset otteet. Niin, minähän siirryin vasta tänävuonna press n' peel kalvoon =) Efektejä olen rakennellut useamman vuoden. Esim. Bossin CE-2 & small stone vaativat pitkiä hermoja kun niihin kynällä levyjä piirtää ;) Ei näin! >=) |
SirElwood 21.02.2008 21:44:22 | |
---|
Pystyy piirtämään. Vaatinee vaan aika paljon treeniä ja oikeanlaiset otteet. Niin, minähän siirryin vasta tänävuonna press n' peel kalvoon =) Efektejä olen rakennellut useamman vuoden. Esim. Bossin CE-2 & small stone vaativat pitkiä hermoja kun niihin kynällä levyjä piirtää ;) Itsehän en suostu enää dalokynällä piirtelemään. Sitä on tehty jo ihan tarpeeksi. =D Mulla on siitä hyvä tilanne, että saan tehtyä valotus -> kehitys -> syövytys menetelmällä levyjä, ja hyvällä laitteistolla. |
rytilahti 21.02.2008 23:44:46 | |
---|
Käykö tuo offboardwiring fuzzfaceen jossa on positive ground. ei lähteny toimiin kun ton mukaan tein. ledi vaan välähtää ja pienen kipunan iskee tuossa muuntajanliittimen takana. ääähhh... ei pelaa linkki. mut kumminkin tonepadin opeilla. dpdt-kytkimellä. se 9-nastanen.. mitä pitää tarkastaa eka? Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
rrroope 22.02.2008 00:21:28 | |
---|
Käykö tuo offboardwiring fuzzfaceen jossa on positive ground. ei lähteny toimiin kun ton mukaan tein. ledi vaan välähtää ja pienen kipunan iskee tuossa muuntajanliittimen takana. ääähhh... ei pelaa linkki. mut kumminkin tonepadin opeilla. dpdt-kytkimellä. se 9-nastanen.. mitä pitää tarkastaa eka? 9-nastainen eli 3pdt? suoraan et voi hyödyntää tota normikytkentää jos on positiivinen maa. esim ledi pitää kääntää oikeinpäin, jne. ledi vaatii toimiakseen sen, että sen miinuspuolella on pienempi jännite kuin pluspuolella. samoin pitää miettiä uusiksi nuo kytkennät dc-jakin ja patterin kanssa. mutta tuossapa on oikein linkkikin niin tulee kerralla selväksi, eli siis generalguitargadgets.comin ohjeista: http://www.generalguitargadgets.com … ms/switch_lo_3pdt_tb_dcjack_pnp.gif |
Magr 22.02.2008 13:55:09 (muokattu 22.02.2008 13:55:51) | |
---|
Jep. Olen itse jyrsinyt piirilevyn tuolle vempaimelle ja jos meinaat p2p version tosta tehdä niin onnea vaan. Kieli poskella saa piirilevyllekin komponentteja latoa ettei tule virheitä! Toisaalta haluaisin nähdä millaisen harakanpesän tuosta sais aikaan ;) Jyrsinyt? Mitenkäs? Tossa tuli just mieleen, että (villi idea) voisko siitä kuparipaallystetystä levystä "jyrsiä" ne ylimääräset kuparit pois Dremelillä? Joo, tiedän, vaikeeksi menis. p2p version Eli? Tottakai. |
SirElwood 22.02.2008 14:53:32 | |
---|
Jyrsinyt? Mitenkäs? Tossa tuli just mieleen, että (villi idea) voisko siitä kuparipaallystetystä levystä "jyrsiä" ne ylimääräset kuparit pois Dremelillä? Joo, tiedän, vaikeeksi menis. Ettei vaan olis cnc:llä jyrsitty... Tai jollain muulla koneella. Tuskin dremelillä. Eli? Täysin ilman piirilevyä. |
Magr 22.02.2008 15:27:49 | |
---|
Ettei vaan olis cnc:llä jyrsitty... Tai jollain muulla koneella. Tuskin dremelillä. Joojoo, niin ajattelinkin, mutta että olisko mahdollista tehdä Dremelillä tms.? Tottakai. |
hq 22.02.2008 15:35:00 | |
---|
Joojoo, niin ajattelinkin, mutta että olisko mahdollista tehdä Dremelillä tms.? No miksi ei olisi, noin niinkuin teoriassa? Käytännössä en kyllä ainakaan itse lähtisi edes yrittämään. Vaatisi melkoisesti tarkkuutta ja kärsivällisyyttä jos levy on vähänkään monimutkaisempi. Ja ne kaikkein yksinkertaisimmat kytkennät taas kannattaa muutenkin tehdä reikälevylle. |
Magr 22.02.2008 16:17:15 | |
---|
No miksi ei olisi, noin niinkuin teoriassa? Käytännössä en kyllä ainakaan itse lähtisi edes yrittämään. Vaatisi melkoisesti tarkkuutta ja kärsivällisyyttä jos levy on vähänkään monimutkaisempi. Ja ne kaikkein yksinkertaisimmat kytkennät taas kannattaa muutenkin tehdä reikälevylle. Joo'o. Kärsivällisyyttä vaatisi. Mutta mitenkäs tolle reikälevylle tehdään? Siis onko siinä jotkut kuparit reiästä reikään vai miten? Tottakai. |
SirElwood 22.02.2008 16:19:47 | |
---|
|
Magr 22.02.2008 17:15:07 | |
---|
Ok, kiitos. Tottakai. |
dbv 22.02.2008 17:26:32 | |
---|
Piirilevyn jyrsin ihan siihen tarkoitetulla ammattilaitteistolla, en käsipelillä! |
kege 24.02.2008 14:48:50 | |
---|
kill your idols |
juhist 24.02.2008 14:54:43 | |
---|
Moro! Haluaisin puolittaa Valvekingini tehot. Huomasin kyllä kitarakama-palstan FAQn, mutta ilmeisesti kuitenkin vahvistinkohtaisesti yksilöllistä. Eli onkohan tos mahdollista puolittaa tehot ottamalla uloimmat pääteputket irti? Tarviiko BIAS mahdollisesti säätää toimenpiteen jälkeen? Onko mahdollista rikkoa koko vahvistin testaamalla vain. Kts. |
Shock Me 24.02.2008 20:47:35 | |
---|
On nyt jo kauan mietityttänyt semmonen homma, kun oon varmaan kolme kertaa korjannut muutaman piuhan juotokse tja ne pitäis olla kunnossa, tai on ihan samalla tavalla kuin aluksi. Mutta silti jossain mättää, kun ei ääni kuulu. Eli missä voisi olla vika? "Music is Magic, Magic is life."- JH |
fox 25.02.2008 01:31:18 | |
---|
Eli missä voisi olla vika? Toiselle palstallekin pistin, että mittaapa vaikka yleismittarilla, ettei olis se itse johto poikki. Siis olettaen, että juotokset on OK eikä ole esim. oikosulkua. se ei montaakaan ohutta "karvaa" vaadi, ettei ole signaali ja "maa" oikosulussa, yksikin riittää.. Mutta itse epäilisin että voi olla se vika johdossa... |