Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 536 37 38 39 4096 97 98 99 100
hollstro
16.02.2008 18:08:42

Liekö tästä sivusta ollut kukaan aiemmin tietoinen:
http://www.ampegv4.com/

Sokerina 70-luvun manuaali kohtalaisina jpg kuvina tietenkin keskustelufoorumi.

Soitin tänään treenit tuollaisella 70-luvun alun V4:lla (samanlainen kuin tuon linkin kuvassa). Ero samalla kaapilla saman ikäiseen SVT:hen (ns. Blue Line-malli) on todella iso. Terve saudi siitä lähti, mutta bändivolalla se oli ihan limitissä. Tästä johtuen dynamiikka oli olematonta verrattuna SVT:hen samalla äänenpaineella. Ei leiponut samalla tavalla kuin SVT, loisto ja heleys puuttui, eikä siinä ollut sellaista voimaa, jota minä kaipaan bassovahvistimelta.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
irwing
16.02.2008 21:00:12
VR...

Kellään tietoa nimen omaan SVT VR:n rakenteellisesta lujuudesta? sellanen voisi olla kiva hankkia,,, Ja muita kokemuksia -joko omakohtaisia tai kuultuja ko nupista... Soundi? Lämmin ja pehmeä kuin undulaatin maito?
chief
17.02.2008 14:08:49
Soitin tänään treenit tuollaisella 70-luvun alun V4:lla (samanlainen kuin tuon linkin kuvassa). Ero samalla kaapilla saman ikäiseen SVT:hen (ns. Blue Line-malli) on todella iso. Terve saudi siitä lähti, mutta bändivolalla se oli ihan limitissä. Tästä johtuen dynamiikka oli olematonta verrattuna SVT:hen samalla äänenpaineella. Ei leiponut samalla tavalla kuin SVT, loisto ja heleys puuttui, eikä siinä ollut sellaista voimaa, jota minä kaipaan bassovahvistimelta.

Mikä kaappi oli käytössä? V4 tarvitsee vissiin aika ison tai herkän kaapin jotta volaa tulee kunnolla.

Mä soitin torstaina keikan V4B-H:lla ja rantiksella ja se setti kyllä toimi ihan mukavasti Semifinalin lavalla. Tosin, soitettiin suht iisisti kevyempää pop/rok -musaa. Kovemmassa menossa ja isommalla lavalla olisi loppunut puhti kesken. Soundi oli kyllä ihan mainio.
"It's the ear, not the gear. "
hollstro
17.02.2008 14:11:38

Mikä kaappi oli käytössä? V4 tarvitsee vissiin aika ison tai herkän kaapin jotta volaa tulee kunnolla

Se perus 8x10" Ampeg rantasauna 80-luvulta.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Antti K.
17.02.2008 14:14:29
Mikä kaappi oli käytössä? V4 tarvitsee vissiin aika ison tai herkän kaapin jotta volaa tulee kunnolla.

Mä soitin torstaina keikan V4B-H:lla ja rantiksella ja se setti kyllä toimi ihan mukavasti Semifinalin lavalla. Tosin, soitettiin suht iisisti kevyempää pop/rok -musaa. Kovemmassa menossa ja isommalla lavalla olisi loppunut puhti kesken. Soundi oli kyllä ihan mainio.

Mulla oli Ampeg-läjä eilen tuttavan 40v päivillä mukana. Gain oli 7,5 ja Master myös 7-7,5 lopussa. Soitettiin siis pikkumökissä aika lujalla. Mutta ei onneksi ole rahaa ajatella SVT:n ostoa. Alkaa viiskielisen soundi aukeamaan, laitoin siihen Elixirit (heavy).

Eipä mulla muuta, nyt lähdetään roudaamaan (ihmeellisesti ei ollut autoilijaksi meikäläisestä yöllä).
Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa!
Heikki L.
17.02.2008 15:43:25

VR...

Kellään tietoa nimen omaan SVT VR:n rakenteellisesta lujuudesta? sellanen voisi olla kiva hankkia,,, Ja muita kokemuksia -joko omakohtaisia tai kuultuja ko nupista... Soundi? Lämmin ja pehmeä kuin undulaatin maito?

Vaihtoehto tuolle SVT VR:lle voisi olla kotimainen Monster. 300w käsintehty nuppi maksaa saman kun VR Thomannilla.

http://www.monsteramps.fi/site/?lan=1&page_id=12
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
poppamies
17.02.2008 16:31:39 (muokattu 17.02.2008 16:32:54)

Vaihtoehto tuolle SVT VR:lle voisi olla kotimainen Monster. 300w käsintehty nuppi maksaa saman kun VR Thomannilla.

Mutta kun Monsterit minun ymmärryksen mukaan on "kopioita" Marsuista niin en oiken ymmärrä miten se tähän liittyy?
G strings are for strippers!
Heikki L.
17.02.2008 16:41:02

Mutta kun Monsterit minun ymmärryksen mukaan on "kopioita" Marsuista niin en oiken ymmärrä miten se tähän liittyy?

Jotenkin sain semmoisen käsityksen, kun tuolla monster-sivulla lukee noin:

"Lisättäessä poiskytkettävä "Gain"-säätö saadaan käyttöön keskialuefokusoitu "SVT" karaktääri."
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
M.Hanski
17.02.2008 16:46:09

Puhumattakaan siitä, että on varsin valistunut kuluttajavalinta tukea kotimaista nyrkkipajaa. Tekninen tuki on myös lähellä.
chief
21.02.2008 19:34:03
Möin SVP etusen ja nyt pitäisi saada äkkiä putkinuppi tilalle. Mikä olisi oikea hinta V nelosesta. Joku tarjosi 1200 eurolla mut se on minusta täysin kuvitteellinen hinta käytetystä sellaisesta. Olisiko 800,- lähempänä totuutta

Onko kyseessä Uudempi V4B-H vai vanhempi 70-luvun V4 tai V4B? Vanhemmista voi joku maksaakin 1000-1200e. Uudempi vois olla jotain 800e.

Kantsii tsekata Saksan eBaysta kans.
poppamies
21.02.2008 19:45:54

Onko kyseessä Uudempi V4B-H vai vanhempi 70-luvun V4 tai V4B? Vanhemmista voi joku maksaakin 1000-1200e. Uudempi vois olla jotain 800e.

Kantsii tsekata Saksan eBaysta kans.

Se on "uusi" 2005 mallinen V-4BH
G strings are for strippers!
Antti K.
21.02.2008 19:49:57
Se on "uusi" 2005 mallinen V-4BH

V4BH on 800e varmasti, sitten jos siinä on case mukana, niin sehän nostaa hintaa/arvoa. Taitaa uudet caset olla yli 200e näihin. Pirun hyvä vahvistin, vaikka onkin tätä uudempaa huonompaa ameriikan sarjaa...
Pirkka
21.02.2008 20:02:29
V4BH on 800e varmasti, sitten jos siinä on case mukana, niin sehän nostaa hintaa/arvoa. Taitaa uudet caset olla yli 200e näihin. Pirun hyvä vahvistin, vaikka onkin tätä uudempaa huonompaa ameriikan sarjaa...

Mutta hyötysuhde sillä vehkeellä ei todellakaan ole 800€ arvoinen. Teho loppuu auttamatta kesken. Soundi ihan ok tollasella olohuone volalla, mut sen jälkeen ei enää pelitä.
Antti K.
21.02.2008 20:19:25
Mutta hyötysuhde sillä vehkeellä ei todellakaan ole 800€ arvoinen. Teho loppuu auttamatta kesken. Soundi ihan ok tollasella olohuone volalla, mut sen jälkeen ei enää pelitä.

Soundi on soittajan korvissa. Minun tehontarpeisiini riittää ihan hyvin (ainakin toistaiseksi). Kuitenkin se on täysputkipeli - ja Ampeg.

En minäkään ymmärrä, miksi ihmiset ostaa esim. Sonyn televisioita, vaikka vierestä saisi Philipsin paljon halvemmalla. Ai niin, mulla on toinen Sony menossa ja tietokonemonitorina jo kolmas Sony. * hymiöitä silleen että riittää *
Pirkka
21.02.2008 21:42:56
Soundi on soittajan korvissa. Minun tehontarpeisiini riittää ihan hyvin (ainakin toistaiseksi). Kuitenkin se on täysputkipeli - ja Ampeg.

En minäkään ymmärrä, miksi ihmiset ostaa esim. Sonyn televisioita, vaikka vierestä saisi Philipsin paljon halvemmalla. Ai niin, mulla on toinen Sony menossa ja tietokonemonitorina jo kolmas Sony. * hymiöitä silleen että riittää *

Mulla on samat kaapit kun sulla ja aluks oli V4B-H niiden kans. Teho ei vaan piisannu. Varmaan sellaset vähä yli 100 keikkaa mä sillä päästelin ja tulin siihen tulokseen että vaihdoin SVT:n.
Antti K.
21.02.2008 21:48:22
Mulla on samat kaapit kun sulla ja aluks oli V4B-H niiden kans. Teho ei vaan piisannu. Varmaan sellaset vähä yli 100 keikkaa mä sillä päästelin ja tulin siihen tulokseen että vaihdoin SVT:n.

Jep, ei siinä mitään.

Kaverini vaihtoi kanssa V4BH:n SVT:hen, ja totesi että: "Jos olisit kuullut eron, niin laittaisit heti V4BH:n myyntiin". Noh, voihan se olla että onneksi en kuullut. Tai epäonneksi. Ihan miten vaan.

Samainen kaveri laittoi sitten 6x10 SVT-kaapin. (Oli hänelläkin tuo 115/210 pino ensin).

Miten SVT pelittää noitten kaappiloitten kanssa? Vai onko sulla jo 8x10?
Pirkka
21.02.2008 21:53:40
Miten SVT pelittää noitten kaappiloitten kanssa? Vai onko sulla jo 8x10?

Hyvin pelittää. Ei sille tartte yleensä juuri mitään tehdä. Riittää kun kääntää volaa. 8x10 tulee jossain vaiheessa.
chief
21.02.2008 21:59:21 (muokattu 21.02.2008 21:59:35)
Hyvin pelittää. Ei sille tartte yleensä juuri mitään tehdä. Riittää kun kääntää volaa. 8x10 tulee jossain vaiheessa.

Miksikäs muuten Pirkka luovuit siitä 610-kaapista? Ihan mielenkiinnosta vaan.
Pirkka
22.02.2008 00:18:43
Miksikäs muuten Pirkka luovuit siitä 610-kaapista? Ihan mielenkiinnosta vaan.

Se oli turhan hifi henkinen. Noi 2x10 ja 1x15 on halutessa tosi hifit kamat joten kahta sellasta systeemiä en tarvinnu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)