Aihe: Oasis
1 2 3 4 546 47 48 49 5095 96 97 98 99
riimu
21.02.2008 08:33:40
Slide Away on myöskin mielestäni yksi levyn parhaimmista biiseistä. Puhumattakaan Cigarettes&Alcoholista. Bring It On Down on myös todella kova. Lasketaan vielä Sad Song siihen. Kovia biisejä. Ei kukaan tee mitään lähellekään vastaavaa nykyään.

Mielestäni kaikki biisit DM:llä ovat loistavia ja levy on kestänyt kuunteluakin paremmin kuin esim. Morning Glory.

Sama täällä. Nuo biisit kun vielä livevetoina räjäyttävät kirjaimellisesti pään.
The leaven which animated my existence is gone: the charm which cheered me in the gloom of night, and aroused me from my morning slumbers, is forever fled.
Stain
21.02.2008 13:53:15
Mitenkäs ihmiset, onko teillä tiettyjä inhokki-kappaleita?

Itse en oikein välitä Headshrinkeristä. Se ei anna minulle oikeastaan mitään. Ei niin sävellyksen eikä sanojen puolesta. Ei se ole oikein punkkia eikä sitä perus-Oasistakaan. Vähän sellainen hard-rock tyyppinen kaahaus.

Roll With It:in b-puoli, It's Better People on myös tylsä biisi.
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
riffi-rotta
21.02.2008 17:53:46

The Hindu Times ei oo koskaan lähteny... Levyn ykkössinkulta kuitenki odottais enemmän. Sama ongelma Be Here Nown nimibiisin kanssa. En kehtais nimetä levyäni niin kehnon biisin mukaan :)
carnation
21.02.2008 19:03:34

Tuossa aiemmin mainitsin Shakermakerin, joka on kyllä kauttaaltaan niin boring, ettei tule kuunneltua oikeastaan koskaan. Hieman reippaamalla temmolla se voisi olla jotain, nyt se ei ole oikein mitään. Heathen Chemistryn päättävä Second Coming-ajan Stone Rosesia muistuttava happoilu Better Man on myös Oasista huonoimmillaan. Don't Believe the Truthilla on joidenkin hyvien kappaleiden vastapainoksi äärimmäisen tyhjänpäiväisiä vetoja, kuten The Meaning of Soul -rykäisy, jota en ole koskaan tajunnut. Ja onhan niillä sinkuillakin sitten jos jonkinlaista... Won't Let You Down oli muistaakseni aika kaamea. Mutta sekin taisi johtua siitä Liamin rääkymisestä suurimmaksi osaksi. Vaikka on se sävellyksenäkin just tätä "tehäänpä kahvitauolla joku rämpyttely" -osastoa.

Where Did It All Go Wrong menee kyl kans Oasiksen pohjanoteerauksiin. Onneks ei oo enempää Noel suodattanut tälläsiä "Nickelback" - biisejä ulos.

Vit... mun lemppareita tuokin. Mahtava kitarasoolo ja kaikki. Giantsin paras biisi ehkä, Sunday Morning Callin, Gas Panicin ja Roll It Overin ohella.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Stain
21.02.2008 19:10:08

Vit... mun lemppareita tuokin. Mahtava kitarasoolo ja kaikki. Giantsin paras biisi ehkä, Sunday Morning Callin, Gas Panicin ja Roll It Overin ohella.

Haha, hyvä kun muistutit, Standingilla on Put Yer Money Where Yer Mouth Is. Hyi hitto. Omalla listallani Oasiksen huonoin biisi.
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
elais
22.02.2008 21:05:45
Hoh. Headshrinker on munsta hyvä rokkeri, niinkuin Money in Yer Mouth. Ja Be Here Now ja Hindu Times. Where Did It All Go Wrong on kyllä levyn versiona varsin säälittävä verrattuna esimerkiksi tähän live-vetoon:

http://www.youtube.com/watch?v=J5k2KJG2Xic

Paitsi Meaning Of Soul on kyllä heikko esitys.
Myös Guess God Thinks I'm Abel, Won't Let You Down, Little James, Angel Childin demo. Eikä vieläkään All Around The World (Reprise):n merkitys ei ole auennut. Muuten ei kyllä mieleen tule huonoja Oasis-biisejä.
Tässä pitäisi kai olla jotain hauskaa.
Stain
23.02.2008 13:03:33 (muokattu 23.02.2008 13:04:59)

Myös Guess God Thinks I'm Abel, Little James

Heh, mielestäni Abel on yksi parhaimmista biiseistä DBTT:llä. Little James on suht hyvä biisi kun ajattelee että se Liamin sävellys. Diggailen siitäkin.
DJKaaos
24.02.2008 10:39:35

Ei suoranaisia inhokkeja ole, mutta yksi asia, mikä ärsyttää jumalattomasti monissa Oasiksen biiseissä on se, ettei ne tunnu loppuvan koskaan. Eli kun biisi on sanottavansa sanonut ja käytännössä jo loppunut, niin sieltä tulee jopa toista minuuttia sitä vingutusta ja kaikenmaan hälinää.
Minä olen minä.
Jokerman
25.02.2008 12:50:37
the quiet ones on ylivoimaisesti paskin oasis biisi. Toivottavasti ette ole kuulleet sitä haha. Se on DBTT jakson b-puoli, en taida muistaa minkä sinkun. Gemin kirjoittama biisi.. DBTT jakson b-puolet ovat kamalinta kuunneltavaa, ainut tyydyttävä veto on liamin 'pass me down the wine'.
Rattata
25.02.2008 13:26:00
the quiet ones on ylivoimaisesti paskin oasis biisi. Toivottavasti ette ole kuulleet sitä haha. Se on DBTT jakson b-puoli, en taida muistaa minkä sinkun. Gemin kirjoittama biisi.. DBTT jakson b-puolet ovat kamalinta kuunneltavaa, ainut tyydyttävä veto on liamin 'pass me down the wine'.

Joo, todella turhanpäiväinen hoilotus. On Importance Of Being Idle:n b-puoli.
MV
18.03.2008 00:54:22
Ostin tänään tuon Lord dont slow me down. En oo vielä tuohon dokkariin kajonnut mutta keikka on täyttä rautaa mikä oikeastaan ihmetyttää kun vuosi on 2005. Liamkin on loistava enkä puhu nyt pelkästään asenteesta tai cooliudesta!

Ja muistuihan tässä myös mieleen kuinka hieno kappale Little by little on.
Stain
19.03.2008 16:24:56

Ja muistuihan tässä myös mieleen kuinka hieno kappale Little by little on.

Onhan se. Sellainen iso kertsi niin kuin DLBIA:ssa. Heathen Chemisty olisi todella kova levy mikäli sinne olisi pistetty pari sen ajan b-puolilta löytyvää biisiä.

Uusi levyhän tulee ilmeisesti sitten syyskuussa. Näin oli juttua tuolla stoptheclocks.org -sivustolla.
DJKaaos
16.04.2008 21:23:36
Uusi levy on kuulemma valamis, saapi nähä millon julkaistaan.
Minä olen minä.
MV
16.04.2008 23:46:22
Saako Suomesta mistään Oasis-paitoja jos levykauppa äxää ei lasketa?
vanttera
17.04.2008 12:28:47
Kaivoin joku aika sitten arkistoista Whats the Story Morning Glory-levyn, ehkä noin kahdeksan vuoden tauon jälkeen. Jumangegg, olin ihan unohtanut kuinka kova lätty se oli ja on. Nimibiisi ehkä yksinkertaisuudessaan kovin, mutta koko levy oli ihan mannaa korville.

Aika tehnyt tehtävänsä, tällä kertaa hyvin.
*h4liih*
MV
17.04.2008 18:32:15
Kaivoin joku aika sitten arkistoista Whats the Story Morning Glory-levyn, ehkä noin kahdeksan vuoden tauon jälkeen. Jumangegg, olin ihan unohtanut kuinka kova lätty se oli ja on. Nimibiisi ehkä yksinkertaisuudessaan kovin, mutta koko levy oli ihan mannaa korville.

Aika tehnyt tehtävänsä, tällä kertaa hyvin.

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=983409

:)
Stain
19.04.2008 20:43:38
Hehe, huvittaa kun kuuntelee näitä livevetoja englannin maalta, yhtä hurmoksellista kuorolaulantaa yleisön osalta. Olisi kyllä kova kokea livenä.

"Better than going to church, right?"
carnation
21.04.2008 13:00:57 (muokattu 21.04.2008 13:03:24)
Aye mates. Tänään tuleepi Yle Teemalta "Rockin seitsemän elämää" -sarjan osa, joka käsittelee brittirokkia ja -poppia. Oasista lienee luvassa jonkin verran, joten kohdistakaa katseenne...

Rockin seitsemän elämää

21:05 - 21:55 YleTeema

Osa 7/7: What the World is Waiting For. Brittiläinen indie-musiikki 1980-2007. The Smiths, Oasis, Blur, Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand...Tuotanto: BBC.

Legendaarinen pätkä, jossa Liam joutui selkkaukseen lentoyhtiön kanssa: http://www.youtube.com/watch?v=sDYPxl8IdLo :)
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Stain
21.04.2008 13:08:21

21:05 - 21:55 YleTeema

Osa 7/7: What the World is Waiting For. Brittiläinen indie-musiikki 1980-2007. The Smiths, Oasis, Blur, Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand...Tuotanto: BBC.

Mutta missä The Verve ja Stone Roses? Nuo kaksi jälkimmäistä olisi voinut suosiolla tiputtaa pois..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)