Aihe: 7-kielistä, 400-600e
1 2
Walde
20.02.2008 19:41:20

Noniin, eli otsikko kertoo jo aikapaljon toivottavasti. Pakko kysellä apua, kun eivät suostu paikallisista musiikkiliikkeistä ymmärrettävästi tilaamaan "kokeilukappaleita". Seitsemänkielistä alkanut tekemään mieli ja vanha EC-50 alkanu tympimään huonon saundinsa ja jumalattoman kierron takia. Kitaran kaulasta kyllä tykkään.

Vaihtoehtoja on tällähetkellä kaksi:

Schecter damien 7 ( http://www.schecterguitars.com/index.asp ) ja
Ibanez RG7321 ( http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_finland.html pitää vähän surfailla että löytää)

Tärkeimpiä kriteerejä ovat kiinteä talla, hyvä saundi, pitäs pystyä matalalla vireelläkin soittelemaan ja mielellään hyvä viimeistely. Pidän Schecterin satiinin mustasta väristä, erittäin tyylikäs.

Jos muita saman hintaluokan kitaroita on, niin saa ehdotella tsekataan nekin.
Räbbänä
20.02.2008 19:47:57
Noniin, eli otsikko kertoo jo aikapaljon toivottavasti. Pakko kysellä apua, kun eivät suostu paikallisista musiikkiliikkeistä ymmärrettävästi tilaamaan "kokeilukappaleita". Seitsemänkielistä alkanut tekemään mieli ja vanha EC-50 alkanu tympimään huonon saundinsa ja jumalattoman kierron takia. Kitaran kaulasta kyllä tykkään.

Vaihtoehtoja on tällähetkellä kaksi:

Schecter damien 7 ( http://www.schecterguitars.com/index.asp ) ja
Ibanez RG7321 ( http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_finland.html pitää vähän surfailla että löytää)

Tärkeimpiä kriteerejä ovat kiinteä talla, hyvä saundi, pitäs pystyä matalalla vireelläkin soittelemaan ja mielellään hyvä viimeistely. Pidän Schecterin satiinin mustasta väristä, erittäin tyylikäs.

Jos muita saman hintaluokan kitaroita on, niin saa ehdotella tsekataan nekin.

600€ hintaan löytyy aina joskus torilta Schecterin Blackjackeja. Löytyy 26.5" skaala ja Duncanin mikkejä. Harmittaa vieläkin se ohi lipsunut yksilö... ärkele! Ei sitä voi kuin itteään syyttää kun pitäisi aina alkaa kauppoja hieromaan vasta kun vanha kitara on varmasti pois jaloista.
Jotta ei menisi omaksi avautumiseksi, suosittelen tutustumaan vielä Schecterin malleista budjetin alapäähän osuvaan Demon 7. Aikalailla sama kuin Damien, mutta otelautamerkit ja mikit ovat erit. Damienissa passiivi EMG:t ja Demonissa aktiiviset Duncan Designit. http://www.thomann.de/fi/schecter_d … id=c67884abc39da9a4004605a252916241
Walde
20.02.2008 20:04:46

Onkos jotain kitaroita joissa ois suunnilleen vastaavia mikkejä ja jota saattais näistä paikallisista liikkeisä löytyä? Sais saundeista jonkinlaista kuvaa... toi Demon oli mennyt kokonaan ohi silmien. Pitää alkaa noita Blackjackeja kyttäämään, voi kyllä olla aika toivotonta.
Sensonic
21.02.2008 07:00:49
Pidän Schecterin satiinin mustasta väristä, erittäin tyylikäs.

Mä en. How boring...

Pitäisi vetää tuosta omasta Omen-7:sta maalit helvettiin ja maalata se jollain kirkkaammalla värillä.

Kaikista halvimmalla saisit suhtkoht hyvälaatuisen seiskakielisen tilaamalla sellaisen suoraan Wolf Guitarsilta Etelä-Koreasta. Minimitilausmäärä on 12 kitaraa. Eli jos löytyy porukkaa kimppaan ja tilauksen vetäjää, niin sitten kannattaa tilata sieltä.

Mulle on tullut jo muutamia kyselyitä noista seiskakielisistä, mutta itse olen järjestänyt niitä Suomeen jo 29 kpl, joten eiköhän se saa jo riittää...
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
Fuu
21.02.2008 16:58:56 (muokattu 21.02.2008 17:10:01)
Mun ehotus on että kannattaa vähän aikaa väijyä tuota toria ja etsiä käytettynä Ibanezin Rg7421 tai Rg7621, itsellä on jompikumpi noista. 99' vuonna tehty, itseäni miellyttävä ohut kaula, gotohin virittimet, duncanin invader tallassa maksoin tästä muistaakseni jotain 500e. Todellakin meni rahat oikeaan paikkaan.

E: Niin, sen verran täytyy vielä mainita että vertailukohtia ei hirveästi ole muihin 7-kielisiin mutta kaverin Jacksonista (Dx-7?) en tykännyt yhtään ja toisen kaverini Schecter C7 blackjack oli muuten ihan hyvä mutta lakattu, maalattu ja melko paksu kaula verrattuna Ibaneziin ei miellyttänyt ollenkaan, muutenkin Ibanez on mielestäni mukavemmin soitettava.
naavanka_
21.02.2008 23:03:27
LTD SC-207 todella hyvä vehje niin viimeistelyltään, soittotatsiltaan kuin mikeiltäänkin.
Myös melko halpa, pientä miinusta siitä että ei mahtunu 0.70 kieli satulaan mutta pienelllä viilauksella siitäkin pääsi.
Kannattaa käydä silmittelemässä tuota keppia jossain jos vain siihen on mahdollisuus.
atimoc
22.02.2008 00:05:32 (muokattu 22.02.2008 00:07:59)

Mun ehotus on että kannattaa vähän aikaa väijyä tuota toria ja etsiä käytettynä Ibanezin Rg7421 tai Rg7621, itsellä on jompikumpi noista.

Jos ymmärsin oikein, eli et ole varma kumpi malli itselläsi on, niin sen voi tarkistaa mikkikolojen muodosta (kaulaan stanssattu merkintä ei kerro vielä oikeaa mallia, ainakin 7621-merkittyä kaulaa löytyy 7421:ista). Jos "korvat" ovat pyöristetyt suorakaiteet tähän tyyliin:

http://i111.photobucket.com/albums/n154/ep_tjan/DSC04427.jpg

...kyseessä on 7421. Jos taas ne ovat enemmän kolmiota muistuttavat tähän tyyliin:

http://www.elusivesound.com/RG7620/02_500.jpg

...kyseessä on 7621. Jälkimmäisessä kuvassa on siis 7620, mutta idea on sama.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
Fuu
22.02.2008 01:02:11
Jos ymmärsin oikein, eli et ole varma kumpi malli itselläsi on....

Joo kiitoksia, elikkä mun malli on siis ilmeisesti Rg7421.

Vielä täytyy sen verran kehua että kannattaa testailla tätä mallia jos on vaan mahdollista, näytä löytyy monesti tuolta torilta siinä 500e kieppeillä joihin on vaihdettu paremmat mikit yms.
Walde
22.02.2008 16:50:31

Hieman pelottavaa kyllä, mutta tuli sellanen fiilis että floikallinenkin saattaisi tulla kyseeseen jos "laatu" floikalla sais ja suunnilleen tohon 600€ pintaan.

Eli minkalaisia nuo iban floikat on oon kuullu kehua ja haukkua oikeastaan paras floikka mitä oon testaillut niin on ollut ibassa ei ollut kyllä orkkis mitä en oo kyllä edes päässyt kokeilemaan. Ei vaan mitään muistikuvaa mikä iban floikka siinä testaamassani ibassa oli.
Point
22.02.2008 19:25:22
Hieman pelottavaa kyllä, mutta tuli sellanen fiilis että floikallinenkin saattaisi tulla kyseeseen jos "laatu" floikalla sais ja suunnilleen tohon 600€ pintaan.

Eli minkalaisia nuo iban floikat on oon kuullu kehua ja haukkua oikeastaan paras floikka mitä oon testaillut niin on ollut ibassa ei ollut kyllä orkkis mitä en oo kyllä edes päässyt kokeilemaan. Ei vaan mitään muistikuvaa mikä iban floikka siinä testaamassani ibassa oli.

olisikohan edge pro? se on varmaankin ihan laatua, tälläkin palstalla kehuttu.
Walde
24.02.2008 14:14:42

Sellaista vielä kun havaitsin torilla tollaisen Viper-407 ja mahtuisi budjettiin. Onko kellään kokemusta miten tuo kaula eroaa normi viperin kaulasta? (pelkästään paksumpi?) Koska tuo voisi ehkä olla omiin tarpeisiini aika kova kepukka. Toki saa tyrmätä koko kitaran jos ei itse oikeasti pidä ja kertoa sit samantien perustelut.
Räbbänä
24.02.2008 14:24:11
Sellaista vielä kun havaitsin torilla tollaisen Viper-407 ja mahtuisi budjettiin. Onko kellään kokemusta miten tuo kaula eroaa normi viperin kaulasta? (pelkästään paksumpi?) Koska tuo voisi ehkä olla omiin tarpeisiini aika kova kepukka. Toki saa tyrmätä koko kitaran jos ei itse oikeasti pidä ja kertoa sit samantien perustelut.

No skaala on normiviperia hitusen pidempi (25.5" vs. 24,24,7"). Kaula vaahteraa ruusupuu otelaudalla vs. 400:n mahonkikaula. Kaulan luulen olevan samanlailla littanahko D, mutta hitusen leveämpi. Siinäpä ne suurimmat erot ovat nelisataseen. Torin yksilö kyllä minuakin olisi kiinnostanut, mutta se mattamsusta ja EMG:t.
kipu69
14.04.2008 19:14:29
No skaala on normiviperia hitusen pidempi (25.5" vs. 24,24,7"). Kaula vaahteraa ruusupuu otelaudalla vs. 400:n mahonkikaula. Kaulan luulen olevan samanlailla littanahko D, mutta hitusen leveämpi. Siinäpä ne suurimmat erot ovat nelisataseen. Torin yksilö kyllä minuakin olisi kiinnostanut, mutta se mattamsusta ja EMG:t.

paljonkohan tuo otelaudan leveys on millimetreissä verrattuna tavallisen viperin otelautaan??
" I feel like shit, But at least I feel something..." -In Flames
Räbbänä
14.04.2008 19:57:00
paljonkohan tuo otelaudan leveys on millimetreissä verrattuna tavallisen viperin otelautaan??

Normi viperissa näyttäisi satulan leveys olevan 42mm ja seitsemänkielisessä 48mm.
kipu69
14.04.2008 20:07:09
Normi viperissa näyttäisi satulan leveys olevan 42mm ja seitsemänkielisessä 48mm.

eipäs ole tullu koskaan seiskakielistä kokeiltua, tuntuuko kaula kädessä huomattavasti leveämmälle ja miten soittotuntuma eroaa normi viperiin verrattuna?
" I feel like shit, But at least I feel something..." -In Flames
Räbbänä
14.04.2008 20:20:19 (muokattu 14.04.2008 20:20:46)
eipäs ole tullu koskaan seiskakielistä kokeiltua, tuntuuko kaula kädessä huomattavasti leveämmälle ja miten soittotuntuma eroaa normi viperiin verrattuna?

En ole itsekkään kokeillut tuota seiskaa kuin pikaisesti viime kesänä vieraillessani Helsingin musamaailmassa. Eli muistikuvat eivät ole kovin hyvät. Mutta muistelisin Ibanzin Rg1527:n satulan olleen saman levyinen, eikä se sen pahempi soittaa ollut. Oikeastaan suht sopiva, vaikka olisihan se kaula saanut hiukkasen paksumpi profiililtaan olla.
Walde
14.04.2008 20:27:34

Joku meni sit nostaa tän just ko toi himo seiskaa kohtaa o noussu uuestaa... Mut ko ei oo rahaa :( ja tulin todellakin viimeeksi harkitessani siihen tulokseene että "halpaa " en osta. Ja nyt ois toi rg1527 tähtäimessä kesäksi :/
Ostakkeee ostakkee...
Diabolicum
25.04.2008 22:00:49

Onkos jotain kitaroita joissa ois suunnilleen vastaavia mikkejä ja jota saattais näistä paikallisista liikkeisä löytyä? Sais saundeista jonkinlaista kuvaa... toi Demon oli mennyt kokonaan ohi silmien. Pitää alkaa noita Blackjackeja kyttäämään, voi kyllä olla aika toivotonta.

Ite hommasin tuollasen C-7 Blackjackin ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Todella siisti viimeistely ja hieno saundi. Ei floikkaa ja se on hyvä se.
HeviMetal DJ jo vuodesta 1998
Thule
27.04.2008 17:54:19
Lainataans vähän:

Ibanezin seiskat RG1527 ja S7320. RG:tä löytyy Torilta kuuteen sataan, mutta ässä olisi uutenakin vielä halvempi. Kannattaako siis satsata kalliimpaan? Aivan eri kitarathan nuo ovat, mutta onko erot sellaisia, mistä kannattaa maksaa? Kovin suurista summista kun ei kuitenkaan ole kyse.

Kummassakaan ei ole ominaisuuksia verrattuna toiseen, jotka omassa käytössäni merkitsisivät: 19 nauhaa riittää - kummassakin on enemmän. Jos tallaratkaisu pitää vireen - se riittää; todella harvoin kampeilen. Rungon muoto on sopiva ja tallamikki menee kuitenkin vaihtoon psykoakustisista syistä. Väri on kuitenkin väärä, eli sekään ei juuri liikauta.

Hommaisin mielelläni vanhan Universen mieluiten valkoisena tai vihreänä, mutta kappas vain, mistäs sellaisen löydät järkevään hintaan.
Señorita mas fina, who's that girl?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)