Aihe: kuuluisia plekubasisteja
1 2 3 4 5 6 7 8
tauranen
20.02.2008 17:20:35
Kannattaako haukkua aina tietämättä yhtään mistä puhuu?
Tässä on esimerkiksi perkuleen hieno piisi, jos musiikkityyli ei iske, voi toki haukkua soittajan runkkariksi. Miten vaan.
http://www.youtube.com/watch?v=aY4Ra2KOyas

Pointti oli noi hiplaus ja tilutus videot joita tuo Wadler oli postannu, joista en jaksa innostua. Eikä toi Enourmous Room kyllä iske mulle yhtään. Post-hippi hymistelyä. En vaan pidä ja sillä selvä. Edelleen toistan että soittajana erittäin pätevä, mutta se mitä se soittaa ei vaan mulle toimi. Ja runkkariksi en haukkunut, vaan frunkkariksi, mitä se sitten tarkoittaakaan. Eri musiikeista saa pitää, ja kaikesta ei tarvitse pitää. Mä päätän nyt omalta osaltani tän keskustelun tähän, tämä keskustelu on yhtä rakentavaa, kuin Lapin polttaminen.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
MPU
20.02.2008 18:42:38
Vähän väärä threadi tälle keskustelulle...

Kannattaako haukkua aina tietämättä yhtään mistä puhuu?
Tässä on esimerkiksi perkuleen hieno piisi, jos musiikkityyli ei iske, voi toki haukkua soittajan runkkariksi. Miten vaan.
http://www.youtube.com/watch?v=aY4Ra2KOyas

En mitenkään isosti pidä flecktonesista, mutta sopiihan Wooteni siihen kuin nenä päähän. Homma kun ei mitenkään perustu siihen että joka soitin pysyy tiukasti omalla perinteisellä tontillaan.
http://www.youtube.com/watch?v=odMZMPavROQ
http://www.youtube.com/watch?v=FXHOyqHzupk

Tuo eka biisi on kyllä hieno tyylinsä edustaja. Eka kerran näin mihin noita D-tunereita tarvii. Eikös Manringin bassossa ole noita pikaviritysvipuja sekä tallassa että virittimissä?
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Pirkka
20.02.2008 20:21:44 (muokattu 20.02.2008 20:23:09)
Ei maksa vaivaa....
J.Hollström
21.02.2008 16:03:17
Luulis aikuisten ihmisten jo tajuavan, että mielipideasiat on mielipideasioita.

Sitä en pysty tajuamaan, että joku lyttää kaikki, jotka käyttää jotain tiettyä tekniikkaa. Oikeesti en usko hetkeäkään, että se on kenenkään rehellinen mielipide.

Kuten huomaat, sullakin oli tossa mielipide mukana, kun et pysty kerran tajuamaan. Kaikki ei vaan ajattele samalla tavalla kuin itse. Se siitä jännää tää ihmiselo.

Ja toiseksi tämä on keskustelupalsta. Jos kaikki vaan reenais kokoajan, niin nää ois aika tyhjiä.

Täällä on jonkun verran semmosta asennetta ilmassa, että kaikki radikaalimpi mielipiteenilmaisu on kiellettyä. Pitää vaan purra hammasta vaikka kuinka tekisi mieli sanoa että musta toi on ihan perseestä.

Minun mielestä taas kaikki mielipiteet pitää olla sallittuja. Vaikka itse olen täällä ensimmäisenä huutamassa, että olet väärässä. Se on sitä keskustelua se, vaikka voi mennä joskus väittelyksikin.
Point-to-point ripuliranne
Diablero
21.02.2008 18:01:21
Kuten huomaat, sullakin oli tossa mielipide mukana, kun et pysty kerran tajuamaan. Kaikki ei vaan ajattele samalla tavalla kuin itse. Se siitä jännää tää ihmiselo.

Ja toiseksi tämä on keskustelupalsta. Jos kaikki vaan reenais kokoajan, niin nää ois aika tyhjiä.

Täällä on jonkun verran semmosta asennetta ilmassa, että kaikki radikaalimpi mielipiteenilmaisu on kiellettyä. Pitää vaan purra hammasta vaikka kuinka tekisi mieli sanoa että musta toi on ihan perseestä.

Minun mielestä taas kaikki mielipiteet pitää olla sallittuja. Vaikka itse olen täällä ensimmäisenä huutamassa, että olet väärässä. Se on sitä keskustelua se, vaikka voi mennä joskus väittelyksikin.

Totta. Minusta vain ei ole kovinkaan hedelmällistä keskustelua huutaa että "olet väärässä". Ei sillä varsinaisesti saa mitään kovinkaan fiksua väittelyä aikaiseksi, joka saattaisi ehkä avata eri näkökulmia kaikille osapuolille.
Toki mulla oli myös mielipide, enkä sitä muiltakaan kiellä. Vituttaa van lukea jotain ketjua, jossa on sivutolkulla täysin mustavalkoista väittelyä.
Mutta eipä nyt jatketa sitä, ei ollut itsellänikään se tarkoituksena.
Wadler
21.02.2008 18:18:50 (muokattu 21.02.2008 18:27:11)
Ymmärrän itsekin että kaikesta basisteista ei voi pitää.
Itse soitan 9 tuntia päivässä eli joka päivä ja olen tehnyt sitä jo
kohta 2,5 vuotta. Niinkuin Victor Wooten sanoi: Everyone is a best!

Koskaan ei kannata haukkua muita soittajia koskaan.
Se oli minulta virhe ja olisi pitänyt miettiä, oisko kannatut edes kritisoida
plekubasisteja. Mutta se on myöhäistä.
Itse kuitenkin rakastan soittamista ja katson noita videoita, koska
haluan oppia niiltä jotain seuraamalla, kuuntelemalla ja katsomalla.
Sen takia Youtube on yksi parhaimmista videonselaus paikoista.

Jos rupeatte haukkumaan minua, niin siitä vaan.
Antaa muiden haukkua, toisesta korvasta ulos.
Mut jokaisella meistä soittajilla on oma mielipide ja oma soittotyyli.
Ei ole olemassakaan täydellistä soittajaa, joka osaisi soittaa samanlailla
kuin kaikki basitit tai kitaristit tahansa, koska heitä arvostetaan
monista ideoista ja taidoista. Itse arvostan eri soittajia paljonkin,
koska heillä on se oma osaamisensa, mitä en pystyisi itse soittaa koskaan.

Tärkeintä soittamisessa on oma idea, rytmi, musiikin kuullostaminen ja
ennen kaikkea oma osaaminen. Sitä kutsutaan taidoksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)