Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ...Tilutusvideoita...
1 2 3 4 5 6
Nakkiso
19.02.2008 19:22:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hähää, tää on miälenkiintosta. Arvelinkin heti aiheen ilmestyttyä, että tämä tulisi herättämään keskustelua.
 
Yleinen taipumus kuitenkin on, että on ihminen sitten metallin vihaaja tai rakastaja niin mitä enemmän kuuntelee eri musiikkityylejä avoimin korvin, sitä selkeämmin näkee, että on olemassa huonoa metallia ja hyvää metallia. Tässä siis metallin voi korvata millä tahansa musiikkityylillä. Ei ole väärin vihata tai rakastaa jotain musiikkityyliä, mutta kunhan pitää korvansa auki, niin kyllä joka genrestä löytyy niitä helmiä (ja tietysti myös paskaa).
 
Mismatch error
20.02.2008 12:08:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaunista, tyylikästä, kappaleeseen sulautuvaa. Ajalta ennen arpeggiaattoria.
http://www.youtube.com/watch?v=PtzgBJ13vro&feature=related
 
J. Rudess goes classical.
http://www.youtube.com/watch?v=xgZhiYff7nM
 
Jazzarin mopo keulii... Se vaan kuulostaa hyvältä.
http://www.youtube.com/watch?v=ga2OZE15jwU&feature=related
 
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
M_Rouge
20.02.2008 12:49:20 (muokattu 20.02.2008 12:56:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleinen taipumus kuitenkin on, että on ihminen sitten metallin vihaaja tai rakastaja niin mitä enemmän kuuntelee eri musiikkityylejä avoimin korvin, sitä selkeämmin näkee, että on olemassa huonoa metallia ja hyvää metallia. Tässä siis metallin voi korvata millä tahansa musiikkityylillä. Ei ole väärin vihata tai rakastaa jotain musiikkityyliä, mutta kunhan pitää korvansa auki, niin kyllä joka genrestä löytyy niitä helmiä (ja tietysti myös paskaa).
 
Olen kanssasi aivan täysin samaa mieltä. Avoin suhtautuminen ja uteliaisuus musiikkia kohtaan sen laajassa merkityksessä kehittää yksilöä itseään musiikissa monin tavoin, erottamaan myös hyvän huonosta. Mitä taas tulee kritiikkiin yleensä, ja erityisesti kritiikkiin tiluttajia kohtaan, tulee väistämättä mieleen, että viha-suhde kumpuaa usein aivan muusta kuin musiikillisesta ymmärtämättömyydestä. Yksilön rajallisuudesta ilmaista itseään halutusti. Silloin fiilistely on arvokkaampaa. Niinpä tietenkin.
 
Kun olen lueskellut tätäkin topicia ja erityisesti kitarapuolen tilu-keskusteluja, tulee mieleen, että täytyy olla varsin lahjakasta porukkaa noin yleisesti täällä muusikoiden netissä. Monella kun on varaa lytätä täysin muusikoita, jotka ovat viettäneet koko elämänsä omistautuen soittamalle instrumentille ja musiikkityylille. No onhan totta, että kaikista ei tule ns. hyvän artikulaation soittajia, vaikka kuinka treenaisivat, osa jutuista on ihan geeniperimässä, ja he jäävätkin sitten niiksi fiilistelijöiksi.
 
Olisi kiva kuulla vaikka Vitalij Kuprijin soundeista ja soittotekniikansta kritiikkiä antaneen kirjoittajan oma soittonäyte omista taidoistaan ja soundeistaan. Se täytyy olla kyllä hyvä kun on kerran parempi kuin Kuprijin. Hienoa, että löytyy niin osaavia soittajia tältäkin foorumilta.
 
Yksi asia mikä hieman oudoksuttaa myös, on yleensäkin soundien arvosteleminen jostain YouTuben pakatun videotiedoston äänenlaadusta. Ehkä se ei ole paras mahdollinen, vaikka kuinka hyvillä stereoilla kuuntelisi. Soundimaailmaa olisi kohtuullisempaa arvostella vaikka kuuntelemalla artistin markkinoille laittamaa cd-levyä. Tuossa yllä olevan Jordan Rudess livepätkän katsoin haltioituneena, koska hän on yksi niistä monista soittajista joita olen arvostanut, ja soittaa yhtyeessä jonka soundit on olleet aina kohdallaan, albumeilla tietty, mutta myöskin live-jutuissa.
 
(Verratkaapa vaikka Symphony X:n Divine Wings of Tragedy tai Twilight in Olympos albumin tunkkaisia soundeja, tai vaikka käsittämätöntä Metallican Justice for Allin kumina-bassosoundia Dream Theaterin Images And Words albumin raikkaaseen ja viimeisteltyyn soundimaailmaan. Siinä on niinku vissi ero huonon ja hyvän soundin välillä.)
 
kauhu-köös
20.02.2008 19:48:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen taas pitänyt aina DreamT. ykkösenä siinä listalla mitä vihaan eniten ja jordania aivan kauheana aina, mutta makuasioita sano koira ku p*****tään nuoli:) Tässä sitä tilua:
http://www.youtube.com/watch?v=zQMziPjKoXo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=5F7WG-2JX2k
 
www.myspace.com/Kauhu
Snowblind
20.02.2008 20:30:16 (muokattu 20.02.2008 20:50:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun olen lueskellut tätäkin topicia ja erityisesti kitarapuolen tilu-keskusteluja, tulee mieleen, että täytyy olla varsin lahjakasta porukkaa noin yleisesti täällä muusikoiden netissä. Monella kun on varaa lytätä täysin muusikoita, jotka ovat viettäneet koko elämänsä omistautuen soittamalle instrumentille ja musiikkityylille. No onhan totta, että kaikista ei tule ns. hyvän artikulaation soittajia, vaikka kuinka treenaisivat, osa jutuista on ihan geeniperimässä, ja he jäävätkin sitten niiksi fiilistelijöiksi.
 
Jaa että taas lähdetään tälle linjalle.. Kritisoida voi vaikkei olisikaan yhtä teknisesti lahjakas, muutenhan kellään ei olisi varaa arvostella ketään.
Maailmassa on uskomaton määrä erilaisia soittajia, toiset teknisiä ja nopeita, toiset taas ei. Ei kukaan tietenkään huonolla tekniikalla haluaisikaan soittaa, mutta jotkut menevät vaan sen pisteen yli, missä lähes kaikki soitto alkaa kuulostaa pelkältä tekniikkatreeniltä (ks. Francesco Fareri kitarapuolelta).
 
Olisi kiva kuulla vaikka Vitalij Kuprijin soundeista ja soittotekniikansta kritiikkiä antaneen kirjoittajan oma soittonäyte omista taidoistaan ja soundeistaan. Se täytyy olla kyllä hyvä kun on kerran parempi kuin Kuprijin. Hienoa, että löytyy niin osaavia soittajia tältäkin foorumilta.
 
Musiikkinäyte löytyy tuosta napista. Metallia se ei ole (tollaista ihmeen konefiilistelyhaahuilua), eikä tilutusta tai muutenkaan kovin teknistä tavaraa löydy, mutta soundeihin olen melko tyytyväinen (vaikken ihan haluttuun lopputulokseen päässyt).
Ja Kuprijin tekniikkaa en ole mennyt haukkumaan, ja kaverihan on teknisesti erittäin taitavanoloinen. Ja itsellänihän on tuo soittotekniikka hieman hakusessa yhä, vaikka soittovuosia on kertynyt jo aika kiitettävästi.
 
Tuo leadisoundi sensijaan vaikuttaa aivan joltain oiwan presetiltä (ja muutenkin alkaa nuo särökkäät kitaraa matkivat leadit tursuta korvista ulos.. Syntikan pitää mielestäni kuulostaa siltä itseltään eikä kitaralta), ja pianosoolon pianosoundi on hieman, noh.. Epäpianomainen ja dynamiikkaton, johtuen varmaankin siitä ettei esim. sustainpedaalia käytetä juuri ollenkaan. Toimii varmaan livenä hyvin mutta noin linjaan nauhoitettuna kuulostaa aika karkealta.
 
Yksi asia mikä hieman oudoksuttaa myös, on yleensäkin soundien arvosteleminen jostain YouTuben pakatun videotiedoston äänenlaadusta.
 
Ei se äänenlaatu, vaan se soundi. Sen kuulee hyvin, ellei sitten ihan rupulaatuinen video ole kyseessä.
 
(Verratkaapa vaikka Symphony X:n Divine Wings of Tragedy tai Twilight in Olympos albumin tunkkaisia soundeja, tai vaikka käsittämätöntä Metallican Justice for Allin kumina-bassosoundia Dream Theaterin Images And Words albumin raikkaaseen ja viimeisteltyyn soundimaailmaan. Siinä on niinku vissi ero huonon ja hyvän soundin välillä.)
 
Jos tuo ei ollut sarkasmia, niin omasta mielestäni noiden pitäisi olla juuri päinvastoin. DT:n IAW kuulostaa jotenkin turhan lytätyltä, vaikka soundit ovatkin toimivat, kun taas DWoT:llä on taas kivan ilmava äänimaailma.
 
Eipä tässä muuta. Jos vaikka postattaisiin niitä videoita väittelemisen sijaan.
 
Pistetääs tähän vielä tollainen lyhyt ja hieno rhapsodypilitys: http://youtube.com/watch?v=XIk44S1Fq6I
Juho L
21.02.2008 00:09:43 (muokattu 21.02.2008 00:15:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi kiva kuulla vaikka Vitalij Kuprijin soundeista ja soittotekniikansta kritiikkiä antaneen kirjoittajan oma soittonäyte omista taidoistaan ja soundeistaan. Se täytyy olla kyllä hyvä kun on kerran parempi kuin Kuprijin. Hienoa, että löytyy niin osaavia soittajia tältäkin foorumilta.
 
Älä muuta viserrä!
 
Lue tuo: http://elamastajakuolemasta.blogspo … m/2007/09/tee-itse-paremmin_19.html
 
Tsihii.
 
Jottei mene ihan hupailuksi, niin laitetaan jotain tilulinkkiäkin, sääh:
 
http://www.youtube.com/watch?v=d5WnLSmA35w
Nakkiso
21.02.2008 02:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi kiva kuulla vaikka Vitalij Kuprijin soundeista ja soittotekniikansta kritiikkiä antaneen kirjoittajan oma soittonäyte omista taidoistaan ja soundeistaan. Se täytyy olla kyllä hyvä kun on kerran parempi kuin Kuprijin. Hienoa, että löytyy niin osaavia soittajia tältäkin foorumilta.
 
No haloo, voinhan mä jotain trumpetistiakin haukkua paskaksi, vaikka en itse saa trumpetista nuottiakaan ulos. Kyllä mä silti kuulen, että kuka osaa soittaa trumpettia ja kuka ei. Joten miksi se olisi jotenkin eri asia kritisoida jotain kosketinsoittajaa - ei kai se nyt mitään muuta, että satun itse soittamaan samaa soitinta.
 
Itse en ainakaan välittänyt sen Kurpijin liidi soundista tai soitosta ollenkaan. Olen toki täysin tietoinen, että hän soittaa minua paremmin, vaikka olenkin soittanut koko ikäni. Liidejäni uskallan väittää paremmiksi (laitoin linkin soittonäytteeseen, jos jotain ihan oikeesti kiinnostaa)..
 
http://www.myspace.com/laurisalomaatrio
M_Rouge
21.02.2008 11:10:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No haloo, voinhan mä jotain trumpetistiakin haukkua paskaksi, vaikka en itse saa trumpetista nuottiakaan ulos. Kyllä mä silti kuulen, että kuka osaa soittaa trumpettia ja kuka ei. Joten miksi se olisi jotenkin eri asia kritisoida jotain kosketinsoittajaa - ei kai se nyt mitään muuta, että satun itse soittamaan samaa soitinta.
 
Joo joo. Ei kirjoitukseni ydin ollutkaan, että pitää olla itse parempi ennen kuin voi antaa kritikkiä jostain toisesta, vaikka nyt niin kärjistääkseni annoinkin ymmärtää. Kai nyt itsekin tulee syyllistyttyä aina joskus moiseen. Minua vain on alkanut hämmästyttämään, kuinka yleensä tilutusta (niin kitarapuolella kuin nyt täälläkin) lytätään armotta. Mihin itselläni on varsin usein vaikea löytää järkeviä perusteluja. Tarkoitukseni oli enemmänkin nostaa esiin kysymys, onko tämän kritiikin taustalla enemmänkin oma musiikillisen ilmaisun rajallisuus esim. tekniikan kohdalla? - eli tyydytään pakosta siihen mihin rahkeet riittää ja sitten alkaa vituttaan ne jotka laittaa homman kympillä paremmaksi ;) En nyt syytä ketään yksityistä kirjoittajaa mistään, mutta yleisesti minulle on tullut tällainen tunne. Ihan omasta muusikko-tuttavapiiristä lähtien. Ja mitä keskustelupalstojen väittelyihin ja kirjoituksiin tulee, niin edelleen ne ovat hauskaa hupia ja ajanvietettä, eikä mitään absoluuttisia totuuksia :)
 
Fuzzy Boner
21.02.2008 11:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo joo. Ei kirjoitukseni ydin ollutkaan, että pitää olla itse parempi ennen kuin voi antaa kritikkiä jostain toisesta, vaikka nyt niin kärjistääkseni annoinkin ymmärtää. Kai nyt itsekin tulee syyllistyttyä aina joskus moiseen. Minua vain on alkanut hämmästyttämään, kuinka yleensä tilutusta (niin kitarapuolella kuin nyt täälläkin) lytätään armotta. Mihin itselläni on varsin usein vaikea löytää järkeviä perusteluja. Tarkoitukseni oli enemmänkin nostaa esiin kysymys, onko tämän kritiikin taustalla enemmänkin oma musiikillisen ilmaisun rajallisuus esim. tekniikan kohdalla? - eli tyydytään pakosta siihen mihin rahkeet riittää ja sitten alkaa vituttaan ne jotka laittaa homman kympillä paremmaksi ;) En nyt syytä ketään yksityistä kirjoittajaa mistään, mutta yleisesti minulle on tullut tällainen tunne. Ihan omasta muusikko-tuttavapiiristä lähtien. Ja mitä keskustelupalstojen väittelyihin ja kirjoituksiin tulee, niin edelleen ne ovat hauskaa hupia ja ajanvietettä, eikä mitään absoluuttisia totuuksia :)
 
Ai että! Mä meen tänään taas tiluttamaan!
 
Juho L
21.02.2008 12:21:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua vain on alkanut hämmästyttämään, kuinka yleensä tilutusta (niin kitarapuolella kuin nyt täälläkin) lytätään armotta. Mihin itselläni on varsin usein vaikea löytää järkeviä perusteluja.
 
Jos tarkkaan luet tiluttamista kritisoivia kannanottoja, niin voit huomata niissä yhteisenä linjana olevan "ei tiluttaminen miestä pahenna ellei mies tiluttamista".
 
Tämä tarkoittanee sitä, että jos tiluttamisesta tulee itseisarvo, jolloin tiluttamisen funktio ei ole palvella musiikillista teosta vaan yksinkertaisesti esitellä soittajan teknistä taitoa ja toimia peniksen jatkeena, on siinä menty rymistelemällä metsään. Kuten SB:kin sanoi, ko. tapauksessa esityksestä tulee musiikillisesti tekniikkaharjoituksen tasoinen; Ei vain tarjoa kuulijalle mitään.
 
Toki näillä kroonisilla tiluttajilla on paljonkin faneja, mutta jostain syystä valta osa faneikunnasta koostuu juuri soittoharrastuksen aloittaneista.
 
Tarkoitukseni oli enemmänkin nostaa esiin kysymys, onko tämän kritiikin taustalla enemmänkin oma musiikillisen ilmaisun rajallisuus esim. tekniikan kohdalla? - eli tyydytään pakosta siihen mihin rahkeet riittää ja sitten alkaa vituttaan ne jotka laittaa homman kympillä paremmaksi
 
Kateuskortti tuo aina yhtä paljon hupia. Kannattaa jättää suosiolla taskuun se kortti - Tai mikä parempaa, heitä se lopullisesti roskikseen. Se kortti ei vain toimi missään, varsinkaan jos vastassa on perusteltuja kannanottoja.
 
En nyt syytä ketään yksityistä kirjoittajaa mistään, mutta yleisesti minulle on tullut tällainen tunne. Ihan omasta muusikko-tuttavapiiristä lähtien.
 
Iees. Mutta muista pohtia niitä perusteluita, mitä ihmiset tarjoavat. Kritiikkisokeus on yksi pahimmista vitsauksista raivoisan sukupuolitaudin lisäksi mitä muusikolla voi olla. Eli jätetään se kateuskortti pois ja laitetaan vähän objektiivisuutta kehiin.
 
Ja mitä keskustelupalstojen väittelyihin ja kirjoituksiin tulee, niin edelleen ne ovat hauskaa hupia ja ajanvietettä, eikä mitään absoluuttisia totuuksia
 
Kukkia ja mehiläisiä kaikille!
Juho L
21.02.2008 12:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai että! Mä meen tänään taas tiluttamaan!
 
Too much tilu can rot your soul!
John Titor
21.02.2008 13:27:38 (muokattu 21.02.2008 13:29:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarkkaan luet tiluttamista kritisoivia kannanottoja, niin voit huomata niissä yhteisenä linjana olevan "ei tiluttaminen miestä pahenna ellei mies tiluttamista".
 
Tämä tarkoittanee sitä, että jos tiluttamisesta tulee itseisarvo, jolloin tiluttamisen funktio ei ole palvella musiikillista teosta vaan yksinkertaisesti esitellä soittajan teknistä taitoa ja toimia peniksen jatkeena, on siinä menty rymistelemällä metsään. Kuten SB:kin sanoi, ko. tapauksessa esityksestä tulee musiikillisesti tekniikkaharjoituksen tasoinen; Ei vain tarjoa kuulijalle mitään.

 
Mutta tässäpä tuleekin mielenkiintoinen pointti. Kuka määrittelee sen, milloin se tilutus on pelkkää pippelinvenytystä ja milloin yksittäinen kuulija vain sokaistuu nuottien määrästä eikä kuule niiden taakse, sitä millaista musiikkia ne muodostavat?
Itse olisin valmis väittämään, että ne, jotka eniten nopeaa kamaa haukkuvat, eivät vaan erota vivahteita, koska eivät pohjimmiltaan ole oppinet arvostamaan nopeaa soittoa muutenkaan (ja päinvastoin). Totta kai tämä toimii toiseenkin suuntaan, on niitä jotka nimenomaan soittouran alkutaipaleella sokaistuvat nopeudesta eivätkä edelleenkään kuule musiikin taakse, eivät nopean eivätkä hitaan. On kuitenkin olemassa ihmisiä, jotka ihan oikeasti kuulevat nopeastakin tekstuurista äänten suhteen harmoniaan, kuulevat kokonaisuuden, pystyvät erottamaan milloin on huonoa tai hyvää musaa kyseessä. Elekää parjatko näitä.

Toki näillä kroonisilla tiluttajilla on paljonkin faneja, mutta jostain syystä valta osa faneikunnasta koostuu juuri soittoharrastuksen aloittaneista.
 
Mitähän ihmettä sä papatat? Jonkun Dream Theaterin fanien ikäjakauma on todennäköisesti täysin samanlainen kuin muillakin heviorkestereilla, tai jos eroa on, se on ylöspäin.
 
Mun mielestä kannattais yrittää opetella kuuntelemaan musaa ja yrittää tajuta mikä missäkin tyylissä on pointtina ennen kuin tulee louskuttamaan leukojaan. Jos ihan oikeasti keksii positiivisia asioita, joista joku voi digata, tyylistä ja toteaa silti että ei tää oo mua varten, se on eri juttu, mutta oikeasti, kuvitteletteko te että tommosta musaa jaksais kuunnella jos se ois, niin kuin monet esittää, aivan mitä sattuu - satunnaisia ääniä niin nopeasti kuin ei lähde? Kuvitteletteko te että ne jätkät ois käyttäneet sen soittimen kanssa enemmän aikaa ku Newton tutkimustensa parissa, jos lopputulos ois se että niillä ei oo mitään ideaa siinä touhussa?
 
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Prophet
21.02.2008 17:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on teille kunnon tilutusta. Widorin 5. urkusinfonian mahtava Toccata F-duurissa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=DKejfYzB3ak
 
http://www.youtube.com/watch?v=ubEO9QsqyeE
 
ownar
21.02.2008 17:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Symphony X on minusta siisti bändi, mutta se liidi soundi on kyllä minusta kuraa...
 
En sano että ite tekisin paremman, mutta Jordan rudessilla ja miltein millä vaan suomalaisella metalli bändillä on minusta parempi soundi (ja soolotki yleensä).
 
Nakkiso
21.02.2008 19:21:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvitteletteko te että ne jätkät ois käyttäneet sen soittimen kanssa enemmän aikaa ku Newton tutkimustensa parissa, jos lopputulos ois se että niillä ei oo mitään ideaa siinä touhussa?
 
Kyllä aika usein on kyse juuri tästä. Onhan tietysti niitäkin tiluttajia, joiden soitossa on joku pointti, mutta kaikilla ei selvästikään ole.
 
http://www.myspace.com/laurisalomaatrio
John Titor
21.02.2008 19:32:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä aika usein on kyse juuri tästä. Onhan tietysti niitäkin tiluttajia, joiden soitossa on joku pointti, mutta kaikilla ei selvästikään ole.
 
Kerro nyt ihmeessä pari arvostettua soittajaa, joilla homma menee näin. Totta kai noita Francesco Ferrareita ja kumppaneita on, mutta ei niitä kukaan arvostakaan:)
 
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Nakkiso
21.02.2008 20:25:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerro nyt ihmeessä pari arvostettua soittajaa, joilla homma menee näin. Totta kai noita Francesco Ferrareita ja kumppaneita on, mutta ei niitä kukaan arvostakaan:)
 
Ekana tuli mieleen Janne Wirman (terveisiä ;-)
 
No ei mutta kerro ensin, että mitä sä tarkoitat "arvostetulla soittajalla", se on kovin suhteellista. Kyllä ainakin tämän keskustelun aloittaja tuntuu arvostavan tota Kuprijia ja veikkaisin, että muitakin vastaavia sankareita. Niillä on faneja, joten ei kai siihen ole kenelläkään sanottavaa, etteikö ne olisi arvostettuja.
 
http://www.myspace.com/laurisalomaatrio
M_Rouge
21.02.2008 21:24:00 (muokattu 21.02.2008 21:30:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ainakin tämän keskustelun aloittaja tuntuu arvostavan tota Kuprijia ja veikkaisin, että muitakin vastaavia sankareita. Niillä on faneja, joten ei kai siihen ole kenelläkään sanottavaa, etteikö ne olisi arvostettuja.
 
En nyt varsinaisesti fanita Vitalij Kuprijia, http://www.vitalijkuprij.com/ mutta kun kaverilla on klassinen tausta pianistina, niin se kuuluu myös hänen neoklassisista biiseistä mitä on sooloalbumeilleen vääntänyt, jota toki arvostan (mukana mm. Tony MacAlpine) soittanut mm. Ring of Firessä, Artensionissa http://www.vitalijkuprij.com/artension/news.html jne. Olen pitänyt enemmän klassisista soittajista, ja sieltä kiinnostukseni neoklassiseen on lähtöisinkin.
 
Jos nyt arvostettuja kosketinsoittajia pitää mainita tilugenrestä, joilla on siis soitossaan sitä pointtia, ei varmaan pahasti mennä metsään jos mainitaan:
 
Jens Johansson http://www.panix.com/~jens/
Richard Andersson http://www.anderssonmusic.com/ (Majestic, Time Requiem etc.)
Janne Wirman
 
Sitäpaitsi minusta Kevin Moore http://fi.wikipedia.org/wiki/Kevin_Moore rulettaa enemmän kuin Jordan Rudes, vaikka en laita pahakseni kuunnella Rudesin pojan pimputustakaan.
 
Kevin Moore Keyboard Solo:
http://youtube.com/watch?v=rVy6YCZHj4U
 
sakvaka
21.02.2008 21:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon taas esille Boris Berezovskyn versiot Lisztin transsendentaalisista etydeistä. Esim. no. 5, "virvatulet". http://www.youtube.com/watch?v=gdo_QenBs6s
 
M_Rouge
21.02.2008 22:30:33 (muokattu 21.02.2008 22:31:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaan vierä pieni lainaus Vitalij Kuprijin klassisesta pianotaustasta:
 
"Vitalij Kuprij, pianist and composer, has been the recipient of numerous awards and prizes. He won the prestigious first prize as the youngest person to compete in the All Union Chopin Competition held in the Republic of Kazan, Soviet Union; the gold medal in the Kiev Conservatory Competition and the Poltawa, Ukraine Mykola Lyssenko Competition. In addition he received first prize in the Geneva Duo Competition for Violin and Piano as well as the gold medal in the Piano 80 and Swiss Youth Competition; the Chicago Piano Competition; the New York Piano Competition; and the Cleveland Piano Competition."
 
Eli eiköhän arvostusta pitäisi löytyä jo pelkästään tuolta pohjalta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «