Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Alle 1500 euron setti
1
op76
20.02.2008 22:54:03 (muokattu 20.02.2008 22:56:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyselen tässä velipojan puolesta..eli millanen setti olis tuohon hintaan paras? Tällä hetkellä on Yamahan alle 800 euron setti, joka jäis kotiin harjottelusetiksi, ja toinen tulis sitte treenikämpille.
 
Onko Mesh-kalvot välttämättömät tomareille?
Settiin pitäis saada mielellään kaks crashia ja ride, ja jos mahdollista, niin neljäs tomari? Kaikki muukin oleellinen tietty (telineet, basari, haikka, aivo, piuhat jne.).
 
Tuplapetaali löytyy ennestään, ja hinta sais mielellään jäädä jonnekkin 1200 euron korville, mutta oikein jos venyttää, niin tuo 1500 voi vielä mennä.
 
nahkakarju
21.02.2008 06:35:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

td-6kx roland
 
op76
21.02.2008 10:57:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä tuohonkaan taida saada sitä ylimääräistä peltiä mahdutettua budjettiin. No ehkä jos ottaa tomarit padeilla.
 
Penkkikin pitäis mielellään saada mahtumaan budjettiin.
 
Progressor
21.02.2008 16:40:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä tuohonkaan taida saada sitä ylimääräistä peltiä mahdutettua budjettiin. No ehkä jos ottaa tomarit padeilla.
 
Penkkikin pitäis mielellään saada mahtumaan budjettiin.

 
Onko se pelti välttämätön? TD-6KX:n peltipädeissähän on kaksi triggeriä. Minulla on yhdessä peltipädissä crash ja splash ja toisessa ride ja crash.
 
Jos tuo on liian kallis, niin sitten varmaan TD-6KW olisi seuraava vaihtoehto. Muuten käytännössä sama, mutta tomit ovat kumipädejä.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
nahkakarju
21.02.2008 21:33:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä tuohonkaan taida saada sitä ylimääräistä peltiä mahdutettua budjettiin. No ehkä jos ottaa tomarit padeilla.
 
Penkkikin pitäis mielellään saada mahtumaan budjettiin.

 
Kyllä se tohon haarukkaan istuu. lisää yks cy-8 sympaali ja siihen rolle standi ja MDS-6C kannuille.
 
Lisä tomeista en tiedä, mut ohjekirjan mukaan siihen saa sellaisenkin ilmeisesti kaksin kappalaein. Joku viisaampi saa neuvvoa tässä.
Lisätomin jälkeen budjetti saattaa ylittyä ja penkki jää pois. Mutta sitä ehkä jaksaa roudata reenikämpälle ja pois?
Ja eikö kannattas hommata sinne "oikeat" rummut jos on treenikämppäkin olemas? Tolla budjetilla saa aivan saakelin hyvät akustiset pöntöt, joista on naapurinkin Ollikin kateellinen ja ei tarvi investoida vahvistinkaappi yhdistelmään.
 
Onko se pelti välttämätön? TD-6KX:n peltipädeissähän on kaksi triggeriä. Minulla on yhdessä peltipädissä crash ja splash ja toisessa ride ja crash.
 
No käysenoinkin, mutta minä en kyllä tykkää. Lyö hiukankin eri kohtaa, ni napahtaa ilmoille aivan erilainen saundi, joka iskee korvan vaikusta tukkoon. Pistämällä sympaalin molempiin alueisiin saman pellin saa matkittua enenmän aitoja kannuja ja soittotuntuman sitä kautta paljon realistisemmaksi.
- Tää oli nyt sit meikäläisen mielipide:)
 
op76
22.02.2008 13:21:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akustiset on out of question. Jouduttais sijoittamaan kitara-, sekä bassokamoihin, kun nyt vedetään PA:n kautta. Toiseksi tulevalla kämpällä ei ole suotavaa olla häiriöksi asti, jouduttais hakemaan siis maksullinen kämppä. Lisäksi akustisten äänittämiseen tarvitaan ihan hemmetisti sälää, että saa edes jotensakin kohtuullisen soundin.
 
Näillä nyt mennään. Mahdollisille keikoille saadaan kyllä kohtuullinen akustinen setti käyttöön. Kiitosta vaan vastauksista.
 
-Hesus-
24.02.2008 22:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun näyttäisi siltä että paras vaihtoehto tässä hintaluokassa olisi tämä Roland, niin kysynpä että onko tuossa td6kx-setissä tuleva pedaali käyttökelpoinen vai kuraa? Entä td6kw:ssa tuleva tuplapedaali?
 
DTR
24.02.2008 23:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun näyttäisi siltä että paras vaihtoehto tässä hintaluokassa olisi tämä Roland, niin kysynpä että onko tuossa td6kx-setissä tuleva pedaali käyttökelpoinen vai kuraa? Entä td6kw:ssa tuleva tuplapedaali?
 
Noi pedaalit eivät kuulu setin hintaan, eli ei ole olemassa mitään vakiona KX-settiin saatavaa sinkkupedaalia, tai KW-settiin kuuluvaa tuplaa. Joillain musiikkikaupoilla on sitten omia kokoonpanoja, tai settiä myydään Rolandin tarvikepaketin kera. Rolandin mallikuvissa taitaa olla KX-setissä Rolandin oma pedaali ja KW-setissä Taman tuplat. Joku muu voi sitten vastata miten ko. pedaalit toimivat.
 
dumbass
25.02.2008 12:23:28 (muokattu 25.02.2008 12:26:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori, mutta miksi reenikselle sähköinen? Eikö akustinen olisi eka vaihtoehto jos kerran pystyy soittamaan lujaa? Td-6kx:ää lähtisin joka tapauksessa suosittelemaan. on noi kumipädit kuitenkin aikamoista kuraa, kun musakaupassa testailin. Kyseisen setin siis omistan ja tyytyväinen olen. Kannattaa kysyä musaliikkeistä, thomannilta kun tuppaa tulemaan milleniumia herkästi messiin. Itse sain hyvän penkin ja pedaalin kanssa muistaakseni 1650 euroon. Vai oliko peräti 1750. Jompikumpi. Toinen vaihtoehto on ehkä että kantaa aivoa mukana treeneihin ja takas. Saattaa säästyä satanen tai pari, jos tämä on mahdollista. Itse en ainakaa tarvitsisi lisäpeltejä, kyl tohon sen verran monta saundia saa noihin kahteen jo. Toisessa on kaks crashia ja toisessa ride ja sen kello. Toisessa tomarissa on vielä china, koska en niitä nilefillejä vedä miljoonaan tomiin.
 
Mitä kävisi, jos kaikki maailman tupakoitsijat laitettaisiin seisomaan käsi kädessä maailman ympäri? Kaksi kolmasosaa heistä hukkuisi. -taikuri Luttinen
kamelisko
28.02.2008 00:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kumipädisetilläkin reenaa vallan hienosti. Itse olen tehny niin kaksi vuotta ja eniten alkaa nyppimään soundit, ei tatsi niinkään. Kaksialueisiin pelteihin tottuu nopeasti ja ne toimii hienosti. Tomien reunoihin saa lisää peltejä. Itsellä on splässit niissä. Tulee samalla opeteltua lyönnin tarkkuutta tomifilleissä.
 
Ja TD-6V-aivoonhan saa yhden tuplatriggerisen vekottimen lisää eli joko tomin tai pellin.
 
Sen verran täytyy avautua, että haitsun pedaali (FD-8) ei enää kahden vuoden jälkeen tahdo totella kunnolla. Pitää siis painaa tajuttoman kovaa että saa "pellit" kiinni. Oon yrittäny sitä availla ja kattoa mutta mitään vikaa ei varsinaisesti näytä olevan..
Erittäin suositeltava päivitys on siis tämä TD12-mallin haitsu.
 
Aksu L
07.09.2012 21:26:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roland TD-11KV
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «