jakasepp 11.01.2008 09:31:41 | |
---|
Onko kukaan verrannut soundeja Rolandin cube X- vahvariin? Tuosta Cube 20-versiosta lähtee kyllä melko mahtavat soundit, että oma valintani on joko Roland tai Valvetronix. |
vmak 11.01.2008 15:54:31 | |
---|
Onko kukaan verrannut soundeja Rolandin cube X- vahvariin? Tuosta Cube 20-versiosta lähtee kyllä melko mahtavat soundit, että oma valintani on joko Roland tai Valvetronix. Cube X-sarjaan en ole verrannut, mutta normaalin 60-wattisen Cuben omistin ennen Valvetronixiani. Valvetronix on ainakin huomattavasti monipuolisempi ja itse tykkään enemmän voxin soundista. Cube on taas puolestaan ehkä parempi puhtaasti metallimusiikkiin säröjen puolesta. Valvetronix ehkä enemmän rock-tyyppiä. diideliduudelidoo |
superfly 12.01.2008 03:03:06 | |
---|
Luotettavuudesta en ainakaan itse kovin korkeita pisteitä antaisi. Esim. jakit on pilipali-muoviliittimillä kiinni piirilevyllä ja ainakin mulla on oolut isoja ongelmia tuon ADVT60:en kanssa. Tämä siis se kalliimpi malli. Lisäksi mulla oli tuossa vielä se Voxin VC-12 -pedaalilauta kiinni mikä ei myöskään ollut kovin laadukas kovasta hinnastaan huolimatta. Ei siis kestänyt oikein tositoimia. Eli tänne ei valvetronixeja enää tule kuin ehkä kotikäyttöön. Saundi sinänsä oli ihan jees mutta jotenkin se putkivahvarista lähtevä saundi on kuitenkin voimakkaampi ja dynaamisempi. Soittotuntumassa sen eron huomaa myös selkeästi. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Ziggy Bubba 12.01.2008 04:42:47 (muokattu 12.01.2008 04:43:57) | |
---|
Se Valvetronixien virtapiuhan jakki taitaa olla kautta linjan aikas susi, enkä Harmony-Centralin kommenttien perusteella ole ainoa... Sen siis pitää olla kiinni "just-eikä-melkein". "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
Thule 15.02.2008 19:44:47 (muokattu 16.02.2008 12:18:56) | |
---|
Edit: Ei mittään. "Prepare to get fucked by the long dick of the law!" |
Sam Hotman 15.02.2008 19:50:14 | |
---|
Onko muilla sama, että se Boutique Od mallinus kuuluu _Paljon_ hiljempaa kuin muut? Olen aiemminkin huomannut, mutta en ole sitä ikinä käyttäny, nyt sitten aloin miettimään sitä. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir |
MuzaK 15.02.2008 23:18:00 | |
---|
Joo, putiikkisoundi tulee hiljempaa, mutta ei se nyt niin ihmeellinen olekaan.. Ite tulee käytettyä Tweediä, Blackiä ja US Gainia, muita roplaan harvoin. Ja gain, vola ja master max, muut klo 12. Muutama hyvä perussoundi kojeesta löytyy, ainakin miunmaun mukaan. Tung solin putkella saa lisää säröä ja elämää soundiin. Vaihdoin lisäksi vielä Eminence Tonkerin kajariksi ja ero on selkeä edelliseen. Vielä kun jaksais modata luukun taakse niin voi säätää bassot tilan mukaan. Ja Voxin kangas tietysti etupuolelle :) On tuo AD50VT oikein hyvä loota hintaisekseen ja hybridiksi. Huonoa on se että kolme erilaista kitaraa kuulostaa sillä aika lailla samalta, eli instrumentin oma soundi ei oikein tule läpi. Kävin kokeilemassa uutta kiinalaista AC30:stä ja se oli yllättäen mun korvaan huonompi. Jos tuolla Valvetronixilla ei saa vakuuttavan kuuloista musaa aikaiseksi niin se sitten soittajasta kiinni. |
B-tone-flat 16.02.2008 01:00:03 | |
---|
Aiemmin ad50vt:n omistaneena olen edelleen sitä mieltä että siinä oli paras putkisaundi mitä olen mallintavista kuullut. Ei yhtään muovinen ja siritystä en kyllä minä ainaskaan kuullut. Ja putkisaundi oli kuin sitä itseään. Putkisaundeista tarkoitan esim ac30, tweed ja boutique. Nu metal osastosta en putkisaundia osaa edes tunnistaa. Parhaat perussoundit mun makuun lähti tweedistä ja uk70's mallinnuksista. Niissä oli se perus clean tai snadi roso kohdallaan ja siihen snadisti lisää gainia, vola kohdalleen ja annos haluttua efektiä niin se oli siinä. myös voxin ac30tb on aivan uskomattoman maukas mallinnos. Olis vaan pitänyt olla enemmän uskallusta käyttää tollaisia massasta poikkeavia soundeja. jos haluaa vaan sitä tuttua ja turvallista niin toi on aivan liian monipuolinen vehje. Ítse soittelin vahvarilla stratolla ja wolfgangilllä ja kitaroiden luonne ja mikkien luonteiden erot tulivat hyvinkin esille. Loppujen lopuksi vahvarista jäi mulle hyvä maku suuhun. Aitoa asiaa se vaan ei voita sitten mitenkään. Kotisoittoon tarkoitettuna tai harrastelubändisoittoon aivan oiva vehje kummiskin aina siihen asti kunnes tajuaa itse minkälaista soundia hakee. Sitten voi hankkia sen oikean vahvarin. |
jakasepp 20.02.2008 09:26:00 | |
---|
Kävinpä ostamassa toissapäivänä 15 wattisen version valvesta. Täytyy sanoa, että ohhoh. Vaihtoehtoina olivat käytännössä cube 20x ja tuo. Cubeen olin jo aiemmin erittäin tyytyväinen, mutta kokeiltuani Valvea en voinut mitään muuta tehdä kun iskeä rahat tiskiin. Valven XL versioon verrattuna en nähnyt vehkeissä niin paljon soundieroa, että olisin viitsinyt maksaa ylimääräistä. Pahan apinan kanssa tuosta saa soundit kevyestä rososta aina helvetinmoiseen maukkaaseen murinaan asti. Cleanit ovat myös mielestäni huomattavasti cubea herkullisemmat. Combon elementin laadusta en osaa nyt vielä sanoa yhtään mitään, mutta soundi on hyvin kirkas ja raikas. Möykkäähän tuosta lähtee pirusti, vaikka 15 wattinen onkin. Epäilen, että, jos vehkeen iskisi bändikämpällä jakkaralle niin combo toimisi hyvin myös jammailusessioissa kevytkätisen rumpalin kanssa. Pitäisi vielä ennättää säätämään kaikki soundit kohdilleen. Tuossakun noita namiskoita on jopa enemmän, kuin tarvitsisi olla. |
Point-to-point ripuliranne |
Thule 23.02.2008 16:48:08 (muokattu 23.02.2008 16:53:31) | |
---|
Edit: Komento takaisin. Löytyihän se putki kuitenkin ;) "Prepare to get fucked by the long dick of the law!" |
Pluto 13.06.2008 23:37:32 | |
---|
Tänään treeneissä Englin Classic Tube irtisanoi toisen pääteputkensa. Jouduin sitten soittamaan kämpässä olleella Valvetronixilla. Ja soundi oli sanalla sanoen loistava! Käytin Valvetronixista vain yhtä ja samaa puhdasta mallinnusta, säröt otin pedaaleista (ValveTone ja T-Rexin Mudhoney). Olen muutenkin ollut vaihtamassa vahvistinta, ja säästänyt kallista putkipeliä varten. Nyt aloin kuitenkin miettimään, että jos noin käyttökelpoiset soundit irtoavat suht pienellä rahalla, miksi sijoittaa suuria summia? Mielessä kuitenkin kummittelee, että kyseessä on "vain" mallintava, ja että pitäisi soittaa sillä Marsun jääkaappipakastinyhdistelmällä tai vastaavalla. Dillon, you son of a bitch! |
Spiral 13.06.2008 23:41:18 | |
---|
|
Spiral 13.06.2008 23:47:59 | |
---|
|
duc 13.06.2008 23:51:04 (muokattu 13.06.2008 23:51:59) | |
---|
200 wattia... sehän riittää. Melkoinen säätöpaneeli kyllä vahvistimessa, Valvetronixeissa ja Tonelabissa kun tykkään siitä käytön helppoudesta.. |
MuzaK 13.06.2008 23:52:21 | |
---|
Tänään treeneissä Englin Classic Tube irtisanoi toisen pääteputkensa. Jouduin sitten soittamaan kämpässä olleella Valvetronixilla. Hmm.. Iso-Roban treeniksellä jollakin on tapana käyttää mun Valvetroniksia luvatta... ;) Sinäkö se oot? Joo, hyviä pelejä nuo ovat. On ikävä omaa Voxia kotona, kun Fenderin putkivahvarista ei irtoa samoja sävyjä pienillä äänenvoimakkuuksilla. Meinaan vaihtaa toisinpäin vahvarit kunhan saan lukollisen arkun Fenkulle. Sitten loppuu luvaton Voxin käyttö, hehe. |
Pluto 14.06.2008 00:17:37 | |
---|
Hmm.. Iso-Roban treeniksellä jollakin on tapana käyttää mun Valvetroniksia luvatta... ;) Sinäkö se oot? Tää oli vähän pohjoisempana kuitenkin, pelko pois. :) Siitä soundista vielä, että ei se musta tuntunut kompromissilta missään suhteessa, vaan laite oli oikeasti hyvän kuuloinen. Reagoi soittotuntumaankin varsin mallikkaasti, ja tykkäsi tosiaan eteensä laittamistani pedaaleista. Dillon, you son of a bitch! |
MuzaK 14.06.2008 00:25:12 | |
---|
Myös Fulltonen OCD kuulosti oikein maukkaalta AD50VT:n Tweed -mallinnuksen kanssa ;) |
Ziggy Bubba 14.06.2008 03:39:06 (muokattu 14.06.2008 03:41:12) | |
---|
Myös Fulltonen OCD kuulosti oikein maukkaalta AD50VT:n Tweed -mallinnuksen kanssa ;) Veikkaan että tuo spedu kuulostaa mainiolta melkein missä vaan - sen suurempia kokemuksia siitä omaamatta... Eli GAS meinaa iskeä :) E: oma AD30VT:ni jatkoi matkaansa... Tuohon hintaan on hankala saada parempaa vahvaria vähänkään perinteisempään menoon. Totesin vaan, jotta parempiakin masiinoita on isommalla rahalla saatavissa :) |
Antso 07.11.2008 16:24:27 | |
---|
Osaisko joku kertoa syyn, miksi Voxin valvetronix 100xl:n taustakohina on jotenki niin kovin suuri, siis säröllä? Ei mielestäni aluksi ollut, mutta nykyään ihan häirittee. Varsinki ku soiton demppaa äkillisesti, tulee semmonen pieni "surina" ennenku vaimenee. Huomaa varsinki ku nauhoittelee jotain. Voiko johtua säädöistä? Säätää on yritetty! |