Aihe: MBOX2 epäselvää mikä usb-laite (1.1 vai 2.0) toi on?
1
JR/Rajah
18.02.2008 08:47:24
Eli onko noi kaikki mbox laitteet usb 1.1 laitteita? Olen löytänyt tiedon ainoastaan mbox ministä, missä sanottiin se olevan usb 1.1.

Miten tollaisessa riittää siirtonopeus useampaa lähdettä nauhoitettaessa?

Kovasti kiinnostaisi tuo Mbox2 factory bundle-setti ostaa, mutta pelkään vain sen olenvan iso sika säkissä kun ei noista tiedä oikein mitään.
1...2...4!
krushing
18.02.2008 10:18:17

Kaikki muut paitsi toi Pro-malli on USB1.1. Ykkösen kaista riittää ihan hyvin parin raidan nauhoitteluun, eikä noissa juuri Pro:ta lukuunottamatta enempää inputteja olekaan.
lindo
19.02.2008 10:52:13
Eli onko noi kaikki mbox laitteet usb 1.1 laitteita? Olen löytänyt tiedon ainoastaan mbox ministä, missä sanottiin se olevan usb 1.1.

Tää on syy miksi olen siirtänyt KO. laitteen ostoa... en pysty tajuamaan miten Digidesign pitää tuollaista vanhaa systeemiä vielä noissa laitteissa. Luin jostain että muka sen takia että yhteensopivuus vanhojen laitteiden kanssa toimisi parhaiten. Bullshit, sano minä.
Firewire liitäntä vaan kaikkiin ja ehkä USB siihen viereen. Ei se yksi liittin nyt niin paljoa maksa :P

Jos joku kertoo jonkun "oikean" syyn MBoxin 1.1 USBn olemassaoloon niin hyvä.
Rok rok
KaljaMaha
19.02.2008 15:43:29
itse olen ajatellut Pro Toolsin hommaamista sitä varten jos joskus jotain PT-projekteja pitää editoida. Toi Mini irtoaa Soitin Laineelta hintaan 299.-
Et sillee...
JR/Rajah
20.02.2008 05:10:59
Joo, jäi vielä mboxit tilaamatta. En uskaltanut lähteä leikkimään tuon usb-liittimen kanssa. Täytyy ostaa sitten joskus kun uudistavat liitinformaattinsa.
1...2...4!
PIM
20.02.2008 19:04:37
Voi olla sama täällä. Musta Digidesign on vähän outo noiden systeemiensä kanssa ... meinaa sitä että mikä ihme siinä esim. on että Pro Toolsia ei saa ostaa koko versiona muuta kuin jos ostat noita ammattivehkeitä? Tai just tuo USB 1.1 ... miksi ihmeessä ei siinä nyt voi muka olla edes USB 2 tai Firewire?

Musta se on vähän sama kuin jos esim. Windowssia ei saisi kokoversiona muuta kuin jos kone maksaa 2000€ tms. Alle 2000€ koneisiin saisi vain Windows LE version, jolla onnistuisi vain alle 10 gigan tiedostojen käsittely ... tai jotain muuta yhtä tyhmää.

No ehkäpä syynä on se, että kokoversiossa laskenta tapahtuu siinä proraudassa eikä itse PC:llä ja jos sulla ei sitä prorautaakaan satu oleen niin et sillä kokoversiollakaan mitään tee. Voisko olla näin yksinkertaisesta asiasta kyse?
lindo
20.02.2008 19:17:08
No ehkäpä syynä on se, että kokoversiossa laskenta tapahtuu siinä proraudassa eikä itse PC:llä ja jos sulla ei sitä prorautaakaan satu oleen niin et sillä kokoversiollakaan mitään tee.

Ja sen takia ProTools LEssä raitoja voi olla vaan 38? (vai miten monta niitä nyt oli?)
Ääh, en usko. Kunhan nyt vaan ovat keksineet tollasen. Syy on varmaan sama kuin tuo USB 1.1 ... eli mitään järkevää syytä ei ole kukaan vielä kertonut.
Rok rok
Danko
20.02.2008 20:41:56

Ja sen takia ProTools LEssä raitoja voi olla vaan 38? (vai miten monta niitä nyt oli?)

32. music production toolkitillä saa laajennettua 48:aan, joka sekin itsessään maksaa jo logicin verran.
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
esyk
21.02.2008 01:20:20

mitään järkevää syytä ei ole kukaan vielä kertonut.

Piratismiesto? Jonkun donglen ajurin vielä kräkkää ajan kanssa, mutta käsittääkseni Pro Tools on ohjelmoitu käyttämään yksinomaan mukana tulevaan rautainterfaceen sulautettua prosessointitehoa ja tämän symbioosin purkaminen vaatisi lähdekoodin muokkausta. Voin olla kyllä väärässäkin.
PIM
21.02.2008 07:08:45
Ja sen takia ProTools LEssä raitoja voi olla vaan 38?

Osta viidellä kympillä Reaper niin ei tarvi raitojen kanssa pihtailla. Reaper on muutenkin tulevaisuutta.
lindo
21.02.2008 08:50:25
32. music production toolkitillä saa laajennettua 48:aan, joka sekin itsessään maksaa jo logicin verran.

Nii eli ei muuta kun että rahalla saa.

Osta viidellä kympillä Reaper niin ei tarvi raitojen kanssa pihtailla. Reaper on muutenkin tulevaisuutta.

Näin on mutta ei saa Reaperillä ProTools sessioita auki. ... vielä ainakaan. Joku voisi kehitellä jonkun kivan ProTools patchin tms. jolla PT sessiot saisi auki missä tahansa softassa ... loppuis tuokin pelleily.

Piratismiesto? Jonkun donglen ajurin vielä kräkkää ajan kanssa, mutta käsittääkseni Pro Tools on ohjelmoitu käyttämään yksinomaan mukana tulevaan rautainterfaceen sulautettua prosessointitehoa ja tämän symbioosin purkaminen vaatisi lähdekoodin muokkausta. Voin olla kyllä väärässäkin.

Jaa-a ... ei tuo USB juttu nyt voi ainakaan tuosta johtua.
Rok rok
Chade Fallstar
21.02.2008 10:12:01
Ykkösen kaista riittää ihan hyvin parin raidan nauhoitteluun, eikä noissa juuri Pro:ta lukuunottamatta enempää inputteja olekaan.

Siis tämähän on selvä homma. Miksi laittaa nopeampi väylä kun sitä _ei käytetä_?

Muuten Digidesign on varainhankintaan keskittynyt korporaatio ja toimii sen mukaan. Kun asiakas on kerran saatu koukkuun, jokainen nippeli maksaa lisää.

Tosin kyllä TDM Toolsilla voi käyttää myös natiivia laskentaa eli RTAS.
Tämä tietysti kannattaa ottaa käyttöön vasta kun TDM-tehot loppuu.
God is one of the leading causes of death
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)