Aihe: Revolution ja Krankenstein kaappien erot?
1
inot88
18.02.2008 23:48:42
Milläs tavalla nämä kaapit eroavat äänimaailmoiltaan? Toisessa Eminencen V12 legend elementit ja toisessa Texas heatit.
VFK
19.02.2008 13:20:43
Krankenstein-kaapin soundi on huomattavasti tummempi. Esim. frendini, jonka kanssa noita kerran vertailtiin, kuvaili sen soundia mutaiseksi. Revolution on mielestäni kirkkaampi ja selkeämpi, kuin Krankenstein-kaappi. Tiedän pari tyyppiä, jotka hankkivat ensin ko. kaapin Krankenstein-nupin alle, muuta ovat sittemmin vaihtaneet ne Revolutioneihin.

Ne molemmat ovat vähän erilaisia kaappeja sekä soundiltaan, että rakenteeltaan, kuin valtaosa muista ja metalli grilli on aika kyseenalainen ratkaisu. Jos mahdollista, niin kannattaa verrata niitä myös johonkin perinteisempiin kaappeihin.

Ne ovat sen verran arvokkaita, että hyviä kilpailijoita löytyy roppakaupalla.
So many assholes... So few bullets.
pekurides
19.02.2008 17:27:59

semmottia eroavuuksia Krankin skobeissa yleisesti että ovat laittanet eristysfylliä sisäseinille ja "bassorefleksihole" etuseinässä sen lisäksi että tilavuudeltaan isompia verrattuna normipönttöön.

Vertaillessani normikaappeihin(engl vintage,line6, marshall vf) krankin saundi tuntui isommalta ja kyllä, se kromigrilli syö jonkinverran yläääniä.

Eihän noissa rev. ja stein. kaapeissa eroja pitäis olla muutakun miltä eri elementit saundaavat, kovasti paljon olen kyllä kuuLlut tuota texas heattia kehuttavan.

pITÄS VISSIIN OLLA LÄMPIMÄMPI SAUNDILTAAN KUIN V12 joka on myöskin hiukan tunkkaisen tuntunen mutta ei mikään erityisen kirkas kuitenkaan mielestäni.

MUlla on itellä Krankin skobessa V12 ja Celen vintage v30 tötteröt ristissä ja ihmekyllä ei tuntuisi olevan sitä "moitittua" V30 YLÄMIDDLEPIIKKIÄ juurikaan havaittavissa, aivan kuin nuo tykkäisivät toisistaan:) ja vielä samanlaiset herkkyydet.

(aikaisemmin en pitänyt lainkaan v30 varustetuista kaapeista?)
Tunteella päin vittua.
VFK
19.02.2008 20:12:13 (muokattu 19.02.2008 20:46:22)
Ja sit ne on tehty umpipuusta, normaalien kerrosleipien sijasta. Toiset tykkää toiset ei. Aika monien mielestä ne on vähän hengettömiä ja toiset taas tykkää siitä napakasta rakenteesta.

Tosiaan jos mahdollista, niin kokeile mahdollisimman monia skobeja rinnakkain ja omalla nupillasi, niin saat kunnon käsityksen niistä.

Ja lisäystä: V12 ei todellakaan ole kirkassoundinen elementti, mutta Texas Heateihin verrattuna soundi vaikuttaa selkeämmältä ja hieman kirkkaammalta.
HeavyMachinery
19.02.2008 23:31:04

Ja sit ne on tehty umpipuusta, normaalien kerrosleipien sijasta. Toiset tykkää toiset ei. Aika monien mielestä ne on vähän hengettömiä ja toiset taas tykkää siitä napakasta rakenteesta.

Tosiaan jos mahdollista, niin kokeile mahdollisimman monia skobeja rinnakkain ja omalla nupillasi, niin saat kunnon käsityksen niistä.

Ja lisäystä: V12 ei todellakaan ole kirkassoundinen elementti, mutta Texas Heateihin verrattuna soundi vaikuttaa selkeämmältä ja hieman kirkkaammalta.

Vanerikaapithan on kovempia kuin kokopuu kaapit. Lastu levy höttö onkin asia erikseen.

Minulla on/oli tuollainen krankin kaappi jossa oli celestion century vintaget. ENGLin kanssa saundi oli jumalainen Diezelin kanssa perseestä eli vahivstin vaikuttaa.... Se kaappi on nyt tyhjänä jos jotakuta kiinnostaa :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Antti1
19.02.2008 23:42:28
Sori et ryöstän ketjun, mut Arto kuules: millä elementeillä ne teidän kitaristin komerot on varustettu? Siis, kun se sillä Diezelillä painaa menemään. Mä oon ajatellut vähän päivittää kaappiosastoa ja kaipailisin lisää kokemuksia aiheesta.

Onko se V30 vaan SE juttu Diezelin kanssa? Mikäs se Eminencen lähinnä oleva olikaan?
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
McNulty
20.02.2008 00:06:41
Mikäs se Eminencen lähinnä oleva olikaan?

Governor taitaapi olla lähimpänä V30. Itselläni on 2x12" kaapissa Eminence The Wizardit ja 4x12" rasiassa V30:t. Yhdessä nuo kaapit soundaavat helkkarin balansoiduilta. Samoin tuo meikäläisen nuppi (H&K Trilogy) tuuttaa aika hyvin alakertaa ja on luonteeltaan sellainen, ettei V30:n kuuluisa ylämiddlepiikki esiinny laisinkaan. V30 vain pitää alakerran selkeänä ja timminä... se ei laske alleen vaikka olisikin bassovoittoinen styrkkari antamassa kyytiä.
byt' v kurse volkov
HeavyMachinery
20.02.2008 01:34:32

Sori et ryöstän ketjun, mut Arto kuules: millä elementeillä ne teidän kitaristin komerot on varustettu? Siis, kun se sillä Diezelillä painaa menemään. Mä oon ajatellut vähän päivittää kaappiosastoa ja kaipailisin lisää kokemuksia aiheesta.

Onko se V30 vaan SE juttu Diezelin kanssa? Mikäs se Eminencen lähinnä oleva olikaan?

En muista tarkkaan mutta Rivera on minusta v30 ja sitten VHT:ssä on jotkut omansa. Kumpikaan ei niistä ole yksin hyvä mutta yhdessä ne on loistavat.

Nuo minun krankin elementit on aika lähellä v30 mutta aavistuksen vielä kireempiä.....
VFK
20.02.2008 14:10:31 (muokattu 20.02.2008 14:17:33)
Tack! Mä vaan kaipailen jotain hurjaa ylämiddletykkiä juurikin tuomaan hitusen purentaa Ein:iin. Se on nyt virallisesti nimetty Cowboy Bebopin koiran, eli Ein:in, mukaan. :)

Löytyykö jotain muita oikein kivasti yläkeskirekisteristä rankaisevia elementtejä, jotka kannattaisi ottaa huomioon? Joku G12H on ihan ok tuon kanssa, muttei ultimaattinen valinta kuitenkaan. Liian tasapainoinen soundi liian tasapainoiseen vahvariin. Mä kaipaan jotain hurjempaa.

Nyt loppuu tää ryöstäminen, perustan vaikka oman ketjun tai jotain...

EDIT: Helena2004:n kokemukset otetaan myös avosylin vastaan. Vaikka sitten pikaviestillä, jos et halua tätä ketjua sotkea enempää.

Vanerikaapit on tosiaan mun mielestä eri kuulosia, kuin esim. noi Krankin tai mun frendin omatekemä, kokopuusta valmistettu, käsittämättömän painava kaappi. Henk.koht pidän vanerikaapeista yleensä enemmän, mutta kyllä noi Krankin kaapit toimii.

Antti1:Jatketaan vaan ryöstöhommia:) V30 ja Diezel tuntuu olevan se yleisin valinta. Mulla on siis itselläni Bognerin Übercabinet, originaaleilla V30 ja G12T75-elementeillä. Kokeilin vahvistimen kanssa Mesan Rectifier ja Traditional kaappeja ja näistä ennakko-oletukset osoittautuivat tosiksi, eli Traditional vakuutti selkeästi enemmän. Yleensä noi ylisuuret kaapit eivät oikein maistu, koska pidän tiukasta, erottelevasta soundista ja normikokoiset tuntuvat sitä paremmin toimittavan. Sit mulla oli Englin 4x12 V30:llä, Marshallin JCM800 1960 Lead G12T75:lla ja Orangen 4x12 ja 2x12 V30:llä ja testasin VHT:t ja Bognerin peruskaapin jne. Selvä suosikki oli Übercabinet, joten hankin sen. Olen harkinnut Diezelin oman edestä ladatun 4x12 kaapin hankkimista, omilla suosikkielementeilläni, Celestionin G12K-100:lla. Jos en hanki sitä, siinä tapauksessa vaihdan Eminencen Wizardit V30:sten kaveriksi Bogneriin.

Siinä vois olla sullekin oiva kombinaatio. Ne G12K-100:set ei välttämättä ole Einsteinille parhaat elementit, tosin en ole kokeillut sitä kun V30:sten, V60:sten ja VHT:n P50:n kanssa. V30:ssä tuntuu olevan hieman enemmän bottnea ja tietysti se kuuluisa ylämiddlepiikki. G12K-100:set ovat mielestäni erittäin tasapainoiset elementit, jotka toistavat sen vehvistimesta tulevan soundin melko vääristymättömänä. Ja luonnollisesti kestävät suuritehoisen nupin hienosti, joka on omalla kohdallani myös plussaa. V30:t terästettynä Wizardeilla olis mun oma valinta sekä Einsteinille, että muillekin Diezeleille.

Jos unohdin mainita jotain oleellista tai tulee jotain muuta mieleen, niin laita ihmeessä pikaviestiä tulemaan.

Edit:Bonecrusher tossa ylempänä evästikin jo noista V30:stä ja Wizardeista. Mun mielestä Einsteinkin tasoitti sitä V30:stä sopivasti ja itselläni ei myöskään ole mistään varsinaisesta middleppiikistä tietoakaan, vaan V30:set toimivat hienosti. Englin Powerball yhdistettynä Englin omaan, metalliverkolla varustettuun V30-kaappiin, taas oli päinvastainen kokemus. En suosittele.
N33m0
20.02.2008 14:39:20

Mulla on myös tää Bognerin Uberkabi. Mesan Quad + VHT 2/90/2 sitä puskemassa. Soittelin jonkunaikaa ihan tehdasskobeilla mutta tuntu et tossa g12t-75:ssa on vähän liian yläpäävoittonen soundi. Osin saattoi vaikuttaa myös huonot kokemukset aiemmasta setupista (marshall tsl100 + 1960A) joten vaihoin niitten tilalle wizardit. Eli siis tällä hetkellä uberkabissa on 2x V30 ja 2x Wizard X-muodostelmassa, vaihdon jälkeen täytyy kyllä sanoa että niin munakasta soundia ei oo ikinä ollu, ei oo pelkkä hypetystä noi eminencet. Sirisevä yläpää oli kadonnut ja muhkean täyteläinen soundi oli tullut tilalle. Täytyy kyllä mainita että kliinit eivät ole aivan 100% yhtä kristallinheleät mutta vahvistimesta saa tosiaan sitä trebleä kompensoitua...
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
HeavyMachinery
20.02.2008 16:34:56

Vanerikaapit on tosiaan mun mielestä eri kuulosia, kuin esim. noi Krankin tai mun frendin omatekemä, kokopuusta valmistettu, käsittämättömän painava kaappi. Henk.koht pidän vanerikaapeista yleensä enemmän, mutta kyllä noi Krankin kaapit toimii.

Monasti noissa vaneri kaapeissa on oma sointinsa sen takia että se vaneri "soi" kovempi materiaali värähtelee korkeammalta. Tässä voitaisiin hifistellä asiaa maaliman tappiin :D

ylesesti ottaen itse pidän siitä että kaappi on jämerä niin se ei komota niin helposti...

Englin Powerball yhdistettynä Englin omaan, metalliverkolla varustettuun V30-kaappiin, taas oli päinvastainen kokemus. En suosittele.

engl 570+ VHT 2:90 ei kanssa oikein toiminut tuolla kompinaatiolla tulos oli sirinää muminalla....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)