Aihe: Powerballin tehojen puolittaminen.. 1 | |
---|---|
![]() 19.02.2008 23:59:35 | |
Haulla ei suoraan löytynyt, joten tälleen. Mulla on ollut Powerball jo jonkin aikaa ja pidän siitä kovasti. Jotta ystävyytemme jatkuisi pitkään tulevaisuuten niin kysyn; Onko kukaan siis puolittanut Powerballiinsa ja miten toimi? Mitä keinoja olette käyttäneet (keskimmäiset putket pois ja biasointi, joku switch modaus, jolla saa puolitettua) muuta, mitä ? ______________________________ . | |
![]() 20.02.2008 00:02:21 | |
http://www.gadgets.dk/bigfiles/powerball.jpg Miten tämä liittyy kitarakamoihin? Ja tuskin tuossa mitään putkeja tai mitään ääntä tuottavaa on. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir | |
![]() 20.02.2008 00:08:07 | |
Miten tämä liittyy kitarakamoihin? Hekoheko... Tuon kuulan tehon saa puolitettua vemputtamalla hiljempaa. Miksi haluaisit sen puolittaa? Et saa päättäriä särölle puolittamalla yhtään sen enempää ja tuolla et sitä varmasti edes haluakaan, usko pois. Suunniteltu siten, että soundi otetaan etusesta ja päättärillä jyrätään muu bändi puhtaammalla teholla. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg | |
![]() 20.02.2008 00:59:06 | |
Eipä taida olla tietoa pääteaste-säröstä edellisillä No let it be.. Saat puolitettua sen kun otat parin putkia (ei mitään tietoa mitkä sun vahvistimesa) pois ja joku tai ite biassoit niin kuin sanoit.(ota myös selvää miten käytät kaapia sen jälkeen.Muistelisin että 16ohm. kaappi vaatii 8 ohm lähdön ja niin edelleen, eli ohmit tippuu...(selvitä jostain totuus, ennen kuin kytket kaappeja!)) Toinen vaihtoehto on että ostat keinokuorman (esim uraltone; minkä itse valitsin) ja luukutat vahvistinta just niin kuin haluat. (oma uraltone + 2x12 + marshall 1959x 100w non-master nuppi= enpä itse mitään muuta tarvi)! Ainoa ongelma on että ei tuota silti voi soittaa kuin treeniksellä; Niin loistava mökä lähte silti, vaikka keinokuorma täysillä! | |
![]() 20.02.2008 01:17:39 | |
Noh... tuossa nyt vaan sattuu olemaan kaikki mitä pitääkin suht järjellisellä hinnalla, ei tartte mitään purnukoita eteen. Ei se päättärisaundi tuossa mikään huono ole kunhan heittää ne Englin omat asennusputket mahdollisimman kauas. Sehän on ihan mistä tykkää. Mä kokeilin bognerin shivaa ja yyybershcallia ja en pitäny niistä yhtään, sellasta kliinistä ja valuvaa studiohunajaa. Eikä kyse ollutkaan siitä, että sais sitä päättärin muhjusäröä enemmän mukaan vaan että se päättäri tulis sieltä sopivasti läpi, mutta saundi olis jotenkin pienempi, jotta tolla vois soitella esim. jonkun pizzerian nurkassa. Combot joissa on suht samat ominaisuudet maksaa käsittämättömiä summia ellei lasketa Mesa Nomadia (vähän synteettinen mun makuun) ja Kochin Twintone II.sta joka hmmm... on kyllä ihan hyvä, mutta vähän pehmeä. Noh... kuitenkin olisin vain halunnut tiedustella onko joku joskus moisia kytkentöjä tehnyt ja mitä siitä on seurannut. Ei tässä mikään kiire ole vastauksia saada... aikaa on ja odottelen ______________________________ . | |
![]() 20.02.2008 01:35:04 | |
Jöö... siis ei mitään ilkeällä; ajattelin yrittää vastata suht asiallisesti, suhteessa edellisiin... Jos haluat soundisi hiljemmalle niin osta keinokuorma. Siis om vahvisti ilman master volumea ja ilman sitä ei samassa tilassa olisi kukaan... Jos kaverilla tai sulla pysyy kolvi suht-hyvin kädessä osta tuollainen. http://www.uraltone.com/kauppa/index.php?cPath=13_82 (Eli pitää itse juotta komponentit yhteen, helppo homma jos on kaksin tekemistä) Jos ei onnistu osta Weberin keinokuorma (3xkalliimpi)... Se putkien puolitus ei tule onnistumaan yhteenkään pitseriaan... Aivan liiian lujaa kai tulee... Joku viisas tietää äänenpaineet, mutta 50w-100w wi ole niin hirveän suuri ero... | |
![]() 20.02.2008 01:44:52 (muokattu 20.02.2008 01:55:47) | |
Jöö... siis ei mitään ilkeällä; ajattelin yrittää vastata suht asiallisesti, suhteessa edellisiin... Jos haluat soundisi hiljemmalle niin osta keinokuorma. Siis om vahvisti ilman master volumea ja ilman sitä ei samassa tilassa olisi kukaan... Jos kaverilla tai sulla pysyy kolvi suht-hyvin kädessä osta tuollainen. Joo sori! kirjottelin tota edellistä viestiäni sen varran kauan, etten taas väärin jotain sanoisi, että ehti sun viestisi tulla ensin. kiitos asiallisesta vastauksesta. edit: Kyllä mä olen noita keinokuormia kans miettiny, pitäs vaan päästä jossain kokeilemaan ko jotkut hifikorvat sanoo, että se vaikuttaa saundiin jollain tavalla. edit2: koko juttu lähti siitä että mietiskelin, että jos ja kun tulevaisuudessa tulee noita cover-projekteja niin silloin täytyy myös soittaa sellasissa mestoissa, missä ei voi soittaa kovaa ja ei viittis lähtee vaihtaa vehjettä vain sen takia ja ostaa jotain purnukoita eteen tai ostaa joitain "kakkosvehkeitä". Nykybändin kanssa ei soiteta hiljaa missään :-) ______________________________ . | |
![]() 20.02.2008 02:09:55 | |
Hyvin te vedätte. Jos Powerball on liian äänekäs, käännä master volumea pienemmälle. Soundi ei noissa ENGL:in hevisirkkeleissä juurikaan parane, vaikka päätettä olisikin soundissa mukana. Ne on tehty kuitenkin sitä silmällä pitäen, että säröt otetaan etuasteesta ja master volumella säädetään, kuinka herkästi kuulo menee, ei muuta. | |
![]() 20.02.2008 10:50:26 | |
Ihmisten käytännön kokemuksia odotellen... ______________________________ . | |
![]() 20.02.2008 13:11:13 | |
Keinokuorma on aina kompromissi. Kyllähän sillä läskimmän saundin saa pienemmille volyymeille mutta syö samalla hiukan yläpäätä ja muutakin mutta itse ainakin olen todennut sen käyttökelpoiseksi kotioloissa, enemmän hyötyä kuin haittaa.Helppo käyttää jne. Putkien puolitus on vähän kanssa niin ja näin, itse totesin ettei ollut vastaavaa hyötyä. Tunteella päin vittua. | |
![]() 20.02.2008 13:42:50 | |
Hyvin te vedätte. Jos Powerball on liian äänekäs, käännä master volumea pienemmälle. Soundi ei noissa ENGL:in hevisirkkeleissä juurikaan parane, vaikka päätettä olisikin soundissa mukana. Ne on tehty kuitenkin sitä silmällä pitäen, että säröt otetaan etuasteesta ja master volumella säädetään, kuinka herkästi kuulo menee, ei muuta. Oman kokemuksen mukaan ainakin Screamerissa soundi aukeaa kunnolla vasta, kun master ja kanavavolume menee klo yhden kieppeille. Trying is the first step towards failure. | |
![]() 20.02.2008 14:44:12 | |
Screamerissa joo, mutta ainakin oman kokemuksen mukaan Fireball ja Powerball toimivat parhaiten nimenomaan volume kohtuullisella tasolla. Kun päättäriä tuli mukaan, soundi meni muhjuksi. Fireballissa varsinkaan päätesäröstä ei ollut niin mitään hyötyä, ainoastaan haittaa. No, makukysymyksiä. | |
![]() 20.02.2008 15:36:21 (muokattu 20.02.2008 15:37:47) | |
No, makukysymyksiä. Ei mun mielestä, mitä nyt kertaalleen oon todellista luukutusta päässyt todistamaan. BRUMMBRÖYMM. MUTTA, saahan sitä kokeilla. Ei biasoinnin opettelu ja putkien poistaminen mitään maksa. Melua riittää silti ja ainakin säästää sit vähän putkien uusimisessa rahaa, kun on puolet vähempi. EDIT: Eka lause vitsi niinko juunou tosikot? "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg | |
![]() 20.02.2008 17:48:09 | |
Juu täytyy kattoo jos jostain sais jonkun keinokuorman lainaan, ite olen kelaillu Kochin loadboxia. Jos ne syö yläpäätä niin se nyt ei ihan hirveetä ole, kyllähän toi Voimapallon ykköskanava hieman yläkireä on ja vois olla ihan jees jos sen sais tolleen hiukka "pehmeemmäks". Lisää sit etusesta keski- ja yläpäätä jos tarttee. Ei siinä onneks ole sitä vittumaista ylämiddlepiikkiä ko esim. Blackmore nupissa joka oli omaan makuun ihan kauhea. Fireball oli kans ok, mut siitä sai oikeestaan vaan kaks hyvää saundia kerralla (kiva clean ja mättö), jos halus JCM800 tyyppistä pienempää ruttua saatika vielä pienempää niin puhtaalla puolella ei enää tehny mitään. Ei sitä masteria tossa voimapallossa juuri yli klo:11.n voi laittaa tai korvat särkyy. Nohh.. tää oli ihan jees kysellä vähän. Täytyy tosiaan kokeilla jotain keinokuormaa ja sit ko jonkun kivan reverbin siihen löytäis. Kiitoksia. ______________________________ . | |
![]() 22.02.2008 09:50:56 | |
Hyvin te vedätte. Jos Powerball on liian äänekäs, käännä master volumea pienemmälle. Soundi ei noissa ENGL:in hevisirkkeleissä juurikaan parane, vaikka päätettä olisikin soundissa mukana. Ne on tehty kuitenkin sitä silmällä pitäen, että säröt otetaan etuasteesta ja master volumella säädetään, kuinka herkästi kuulo menee, ei muuta. Nyt on jussikki hieman väärässä. Juuri eilen illalla soittelin powerballilla keinokuorman kanssa ja kyllä se saundi on PAAAAAAAljon permpi kun sitä päätettä saa auki... Samaa mieltä olen myös invaderista. Ketjun aloittajalle suosittelisin THD:n hotplatea powerballin kaveriksi. puhdas kanavakin herää henkiin eri tavalla kun saat masteria auki kunnolla.. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 22.02.2008 12:34:31 | |
Kochin loadbox on myös aika kivan tuntunen peli, sanovat ettei pitäisi juurikaan värittää saundia... täydellä vaimennuksella (2% läpi) yläpäät leikkantuu aika paljon mutta alapää pysyy aika hyvin läjässä, tosin se läsnäolon tuntu tietenkin heikkenee ei voi mitään. Siitä nämä kuormat hiukan kyseenalaisia jos omaat edullisemman nupin niin vähän hölmöä hommata keinokuorma joka maksaa melkein saman verran:) No torillahan niitä pyörii kohtuuhinnoissa. Sitten olisi myös THD yellow jacket adapteri pienemmille el84 putkille millä saat 50-70% tehoista pois. Tämä zydemi taas ei syö saundia! http://www.custom-sounds.com/epages … a3d3d0610+FI/products/14207&2D3 Tunteella päin vittua. | |
![]() 22.02.2008 14:20:18 | |
Sitten olisi myös THD yellow jacket adapteri pienemmille el84 putkille millä saat 50-70% tehoista pois. Tämä zydemi taas ei syö saundia! Nuo eivät syö soundia, mutta putkien myötä soundi kuitenkin muuttuu. Huonompaan vai parempaan suuntaan riippuu tietysti omista mieltymyksistä. Itsellä on tad:n versiot jotka pudottavat tehoa vielä enempi. http://www.thomann.de/fi/tube_amp_doctor_tone_bone_tbth2.htm Huono puoli noiden molempien kanssa on vaan fyysinen koko eli kannattaa tarkkaan mitata että mahtuuko ne fyysisen kokonsa puolesta nupin sisään. Komboissa ei ongelmia niinkään esiinny.. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Neulo, Sami imas oluen.... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)