Aihe: Schallerin LP jälkiasennus vibra?
1
Da Make
03.02.2004 17:14:53
em nordic "kuvastossa" on Schallerin jälkiasennus vibra LesPaul kitaroihin. Sattuisiko kenelläkään olla kokemuksia ko. laitoksesta? Lähinnä kiinnostaa toiminta periaate, ja asentaminen "Asennetaan suoraan alkuperäisen tallan tilalle" .

Minnekköhän jouset laitetaan?
Cräx, Change, Ötöm!? Revolution is my name...!
p130
03.02.2004 19:07:39

Taitaa olla kopio Duesenbergin LesTremistä vaikken olekaan koskaan ko. Schalleria elävänä nähnyt.

Ainakin Duesenbergissä jousi nojaa suoraan kitaran kantta vasten kammen "tyvipäässä". Kolmisen vuotta on sellainen ollut Les Paulissa ja olen kieltenvaihtojen yhteydessä seuraillut alkaako näkymään kulumajälkeä jousen kohdalla. Ihme kyllä ei.

Bigsby-tyyppinen herrasmiesvibra. Helppo asentaa ja poistaa, kitaran soundiin ei pahemmin vaikutusta ja niin stabiili ettei haittaa menoa millään tavalla. Kitara pysyy jopa sunnilleen vireessä vaikka kieli katkeaisi... Sen verran suunnilleen että biisin kehtaa yleensä vetää loppuun...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Da Make
03.02.2004 19:10:19
Sopiiko Tune-O-Matic tallaan vai onko se "Stopbar" tallaan?

Kiitos muuten....
Cräx, Change, Ötöm!? Revolution is my name...!
p130
03.02.2004 19:11:45

Sopiiko Tune-O-Matic tallaan vai onko se "Stopbar" tallaan?

Kiitos muuten....

Stopbarin tilalle se asennetaan.
p130
03.02.2004 19:28:40

Siis ei yhteensopiva "kaksi osaisen tallan" kanssa?

Ja reikiä ei tarvitse porata?

Menee siis peräkappaleeseen (=stopbar, eri asia kuin ns. wraparound-talla esim '54 Les Paulissa), se "Tune-O-Matic"-osa jää paikalleen. Eli menee kaksiosaiseen.

Tune-O-Matic kannattaa kyllä joko vaihtaa rullamalliseen tai (minun mielestäni mieluummin) vaihtaa tallapalat Graph Techin string savereihin. Vireongelmia ei sen jälkeen pitäisi olla tiedossa.

Ei tarvitse porata!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)