Aihe: Kuoppikselta rumputunteja!
1 2 3
Juupe
19.02.2008 20:44:09
Kuoppiksen suohon soittaminen ei onnistu Suomessa keneltäkään.

Tosi on!
Joskus varmaan toistakymmentä vuotta sitten Kuoppis, Nykänen ja Miettisen Miri vetivät yhdessä jonkilaisen klinikka-kíertueen. Olin Oulussa ihmettelemässä kyseistä tapahtumaa. Miehet esittelivät vuorotellen taitojaan toisten soittaessa komppia. Miri on huippumuusikko, muttei mikään virtuoosi, eikä sooloilija. Anssin ideat oli kelattu läpi n. kolmessa minuutissa, mutta Kuoppiksella riitti aina vain uutta, erilaista, monipuolista ja musikaalista juttua loputtomasti, ei vetänyt samaa juttua kahdesti (toisin kuin Anssi), ja tekniikka oli aivan uskomaton. Tuon tilaisuuden jälkeen mulle on ollut päivänselvää, kuka on tämän maan ykköskapulataiteilija.

Kuoppis soitti kerran yhden keikan mun setillä (säesti Lumpeen Sonjaa), ja täytyy sanoa, että sillä setillä ei ole ennen eikä jälkeen soitettu niin upeasti.
Roberto
19.02.2008 21:09:02

Nope. Molempia olen vierestä seurannut. Mahtavia kannuttajia kumpainenkin, mutta Kuoppiksen suohon soittaminen ei onnistu Suomessa keneltäkään. Ja ne on Kuoppiksen ideoita, joita siellä vHB:n keikoilla saamme Kaakkurinniemen tulkitsemina kuulla. Approach on rumpuraidaltaan jotakin aivan erikoista.

Uudella VHB:llä on sellasta puhinaa et oksat pois. Mun korvaan Kaakkuri toimii siihen bändiin vielä Samia pykälää paremmin. Turhaa tosin kelata kumpi on parempi ja missä koska molemmat on törkeän kovia.
pinkfloyd
20.02.2008 15:29:25
Samoin! heti täytyy kyllä levykaupasta käydä uus lätty hakemassa kun se sinne ilmestyy. Onhan se vhb ihmeellistä musiikkia oli rummuissa sitten kuka tahansa. Bändin kuuntelu kylläkin lähti siitä kun isoveli soitatti Approachin mulle ja sano "meeppäs treenaa noi rummuilla":D Sain myöhemmin viellä tietää et Samihan siellä oli tykittämässä.
haalleluja!!
Epämuusikko
20.02.2008 20:51:24
Tosi on!
Joskus varmaan toistakymmentä vuotta sitten Kuoppis, Nykänen ja Miettisen Miri vetivät yhdessä jonkilaisen klinikka-kíertueen.

Pershana! Oon kuullu tuosta. Olisinpa ollu kärpäsenä katossa....
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Roberto
22.02.2008 13:59:09

Tuohan on vain mahtava juttu. Innolla odottelen uutta levyä.

Yks uus biisi tarjolla myspacessa: www.myspace.com/vonhertzenbrothers
Dr. Funkenstein
22.02.2008 18:28:08
Aijai, olipa hyvä biisi. Painipuku-Kaakkuri hoitaa homman hienosti!
gulfstream650
28.02.2008 14:53:28

Tuskin vastaa mihinkään tekstiviesteihin.

Vastaapas.
Svengaa kuin saksanhirvi.
Tankero
29.02.2008 00:29:40
Pershana! Oon kuullu tuosta. Olisinpa ollu kärpäsenä katossa....

45:sessa vetivät Patelassa.Kiviniemen Juuso, Sarkkisen Harri, Helevän Mikko ja joku, olikohan Antti-niminen saksofonisti, oli paikallinen ryhmä, joka veti heidän kanssaan.
Olihan mahtava iltapäivä ja alkuilta.
Varmasti, vissiin.
pinkfloyd
02.03.2008 22:19:29
Joo Sami muuten soitti mulle tossa viikko sitten sen viestin takia ja siinä vähän aikaa juteltuamme saatiin sovittua ainaki yks tapaaminen pääsiäislomaks!! Nyt lasken sekuntteja et pääsee soittaa sen kumuilla:D Varmaan tulee ihan hyödyllinen 1.5h ja toivottavasti saan sovittuu lisääki tunteja. Mutta voinki sit tulla tänne kertoo miten meni ku se on ohi!
haalleluja!!
sahkuifk
02.03.2008 22:40:38
Tää nyt on taas tätä mun juttua mutta ei se kumminkaan autuaaksi tee se että se opettaja on valtakunnan ykköspaiskijoita. Itte se tarvii ottaa soitto haltuun ja töitä pitää tehdä kovasti. Mutta kyllähän se hyvä opettaja on tietty avuksi.
Cimble
06.03.2008 15:59:53
Kuoppiksen suohon soittaminen ei onnistu Suomessa keneltäkään.

Vai ei! Siukosen Jyrki oli Kollaa Kestään aktiiviaikoina ehkä Euroopan kovin kannuttaja. Nykyään kun se vähän palauttelis tatsia niin siinä lähtis Kuoppikset...
Ei Venäjältä selviä hengissä...
hollmi-5
06.03.2008 16:43:46 (muokattu 06.03.2008 16:54:55)
Vai ei! Siukosen Jyrki oli Kollaa Kestään aktiiviaikoina ehkä Euroopan kovin kannuttaja. Nykyään kun se vähän palauttelis tatsia niin siinä lähtis Kuoppikset...

Jäähyväiset Siukoselle :-) Oletko tosissaan. Entäs kun meitsi vähän venyttelee ja palauttelee? Olen nähnyt Siukosen soittoa metrin päästa ja setin vieressä seisoen (tosin siitä on 26-vuotta aikaa) Samoin Kuoppiksen. Kyllä näissä herroissa on eroa melkoisesti. Onneksi laitoit tuon ehkä-varauksen. On se sen verran iso ehkä :-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Cimble
06.03.2008 19:27:26
Oletko tosissaan.

No arvaapa? Pistin vaan tsoukki-sheikkerin väliin kun oli semmoista että kuka soittaa kenetkin suohon... ;) Siukosen soitto, kuten koko Kollaa Kestään oli eräällä tavalla joskus... hmmm... liikuttavaa. ;) Kunnia silti bändille, onhan sillä joissain piireissä kulttimaine.

Entäs kun meitsi vähän venyttelee ja palauttelee?

Entäs minä sitten..!! Paljonkohan Kuoppis pystyis maksamaan jos antaisin sille muutaman tunnin, jotka sopis hyvin tuollaiselle jo kohtalaisesti edistyneelle soittajalle..? Ainahan kannattaisi hioa pikku yksityiskohtia.

PS. Buahahahaaaahhaa... :D
Cimble
06.03.2008 19:50:53 (muokattu 07.03.2008 10:09:14)
Joskus varmaan toistakymmentä vuotta sitten Kuoppis, Nykänen ja Miettisen Miri vetivät yhdessä jonkilaisen klinikka-kíertueen. Olin Oulussa ihmettelemässä kyseistä tapahtumaa. Miehet esittelivät vuorotellen taitojaan toisten soittaessa komppia. Miri on huippumuusikko, muttei mikään virtuoosi, eikä sooloilija. Anssin ideat oli kelattu läpi n. kolmessa minuutissa, mutta Kuoppiksella riitti aina vain uutta, erilaista, monipuolista ja musikaalista juttua loputtomasti, ei vetänyt samaa juttua kahdesti (toisin kuin Anssi), ja tekniikka oli aivan uskomaton. Tuon tilaisuuden jälkeen mulle on ollut päivänselvää, kuka on tämän maan ykköskapulataiteilija.

En ala vastaan väittämään, paljon on saman mielipiteen pointteja. Kuitenkin vähän puolustan Nykästä kovaakin kovempaa Kuoppista vastaan: Näin joitakin vuosia sitten Drum Battle-kiertueen "keikan". En muista oliko muita kuin Kuoppis ja Nykänen. Jos oli, jostain syystä ne ei jääneet mieleen. ;)

Mutta tuosta leikkimielisestä rumpukaksintaistelusta jäi mieleen, että Kuoppis taisi olla ehkä hiukan monipuolisempi kikoiltaan. Kuitenkin sain välillä enemmän säväreitä joistain Nykäsen jutuista, kun ne ikäänkuin tulivat voimakkaammalla tunteella ja eläytymisellä, sekä sitä kautta iskevämmin. Vähän voimakkaampi ja rokkaavampi tatsi siis taisi olla Nykäsellä ja se ehkä enempi tehosi minuun. Mutta voi pojat, voidaan silti sanoa ettei kumpikaan ollut huonompi. Kumpikaan näistä ukoista ei ole ketään huonompi tai heikompi rumpali, on ne sen verran ihmeukkoja, saakeli sentäz!! :)

Ja taas PS. Miks olin 90-luvun alkupuolella tynnyrissä kasvava tauno, enkä ohjautunut Kingston Wallin keikalle. Olin tosin hädin tuskin baari-ikäinen, kun se keikalle meno ei ollut enää mahdollista. Siinä on minun mittarilla yksi maailman kaikkein aikojen bändeistä, eikä mielipide muutu ehkä koskaan, kun väliajoin kuuntelee levyjä ja niiden kokonaisuutta.
Deino
06.03.2008 20:48:00

Mutta tuosta leikkimielisestä rumpukaksintaistelusta jäi mieleen, että Kuoppis taisi olla ehkä hiukan monipuolisempi kikoiltaan.

Hiukan????
Cimble
07.03.2008 08:35:51 (muokattu 07.03.2008 09:53:13)
Hiukan????

No ihan saatanan paljon sitten. Kelpaako kirjoitusasu sulle nyt?

Anssin ideat oli kelattu läpi n. kolmessa minuutissa, mutta Kuoppiksella riitti aina vain uutta, erilaista, monipuolista ja musikaalista juttua loputtomasti, ei vetänyt samaa juttua kahdesti (toisin kuin Anssi), ja tekniikka oli aivan uskomaton. Tuon tilaisuuden jälkeen mulle on ollut päivänselvää, kuka on tämän maan ykköskapulataiteilija.

Ymmärrän pointin, enkä epäilekään etteikö Kuoppis olisi tämän maan ykköskapulataiteilija. Ja tiedän että Samin tekniikka on ehdotonta eliittiä maailmalaajuisesti. Mutta epäilen etteikö muka Nykäsellä riittäisi ideaa pidempään kuin kolmeksi minuutiksi. Ja onko rumpusoolossa jonkun jutun vetäminen kahteen kertaan aina huono juttu? Monesti se voi olla jopa hyvin toimivaa, kun ensin herättää tempulla ja sitten vielä hurmaa tarjoten tempun vielä kerran. Ei se Nykänen nyt niin hengetön ole, vaikka sitä tuollaisessa leikkisässä kisailussa voikin suoraan verrata Kuoppiksen uskomattomaan soittoon. Itse olen siis sitä mieltä, että voima, fiilis ja visuaalisuus ei ainakaan Nykäsellä ole heikompaa. Olkoonkin, että Sami on monipuolisempi, näppärämpi ja sitä kautta tarjoilee koko ajan elävää ihmettä. :)
Niq
07.03.2008 09:16:19

Mun mielestä Kuoppis on parhaimmillaan silloin kun pitää soittaa paljon ja groovata kuin hirvi. Suoran peruskompin jyystöön ottaisin kyl Nykäsen ennemmin. Tän huomaa esim. kun katteli viime Idolsia, eihän se Sami mitään hirveetä innostumista ainakaan mussa aiheuttanut niillä rumpuvedoillaan, kun taas Nykäsen kakkosnelosesta jaksaa aina olla innoissaan. Ei se Kuoppis siis huonosti vetänyt, mut lähinnä tässä yritän sitä painottaa, että kun rumpalien vahvuudet on ihan eri osa-alueilla niin niitä on hankala verrata.

Sama se Mirin kanssa taitaa olla, vaikkakin en oo nähny miestä livenä kuin kerran. Mut kyllähän siitä paistoi läpi se komppi joka kulki ihan pirun hienosti, ei niinkään ne kikat. Kuoppikselta taas odottaa melkein sitä ghost-mässäilyä ja tyylitajuista fillinomaista komppaamista, johtuisko se sit siitä vaan että kun se on niin hyvä ettei kelpuuta sitä pelkkää kakkosnelosta tai jotain... :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
Nolte
07.03.2008 09:50:24
että kun rumpalien vahvuudet on ihan eri osa-alueilla niin niitä on hankala verrata.

Tästä meinasin tuossa itsekin kirjoittaa, mutta en sitten jaksanut. Asiahan on juuri noin.

K on luovempi, monipuolisempi jne., mutta N paree kompissa. Eivät tuossa mielessä edes varsinaisesti "kilpaile" toistensa kanssa.
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!!
Cimble
07.03.2008 10:02:40 (muokattu 07.03.2008 10:22:38)
Mun mielestä Kuoppis on parhaimmillaan silloin kun pitää soittaa paljon ja groovata kuin hirvi. Suoran peruskompin jyystöön ottaisin kyl Nykäsen ennemmin. Tän huomaa esim. kun katteli viime Idolsia, eihän se Sami mitään hirveetä innostumista ainakaan mussa aiheuttanut niillä rumpuvedoillaan, kun taas Nykäsen kakkosnelosesta jaksaa aina olla innoissaan. Ei se Kuoppis siis huonosti vetänyt, mut lähinnä tässä yritän sitä painottaa, että kun rumpalien vahvuudet on ihan eri osa-alueilla niin niitä on hankala verrata.

Aivan, kannattaa perustella varovasti Kuoppis-kirjoitukset. ;) Varsinkin jos tuodaan esille muita rumpaleita ja vertaillaan Kuoppikseen. Joskus saattaa tulla niskaan fanaattisia hyökkäyksiä, jos omasta mielestä joku muu voi ehkä olla miellyttävämpi soittaja jossain osa-alueessa. Siltikin vaikka kirjoitus ei millään tavalla vähennä Kuoppiksen vaikuttavuutta tai ole Samin uskomatonta ja ainutlaatuista taituruutta vastaan.

Eivät edes varsinaisesti "kilpaile" toistensa kanssa.

Niin, eikös Nykänen juuri ominaisuuksiensa ansiosta ole ehkä tehnyt enemmän ns. rock-töitä, kun taas Kuoppis vaikuttaa enemmän monipuolisuutta vaativissa tai kevyemmän musiikin jutuissa... Vaikka molemmat myös tekevät huippuammattilaisina paljon kaikkea, mutta tatsiominaisuuksien yms. perusteella voitaisiin melkeinpä karkeasti erotella miehet eri tyylin sarjoihin, jos ei ajatella liian tiukkapipoisesti. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)