Aihe: Ei satu lapsille
1
soihtu55
28.05.2008 13:12:34
En ole huomannut aiemmin tätä tekstiä. Pidin tästä joltakin osin, etenkin alkuosasta. Tämän voisi kuvitella teatteriin lauluksi johonkin näytelmään. Sanat on jännät, varmaan vaati paljon hiomista koska on hyvin täyteläistä kerrontaa lauluksi, mutta veikeästi kerrottu, vaikka vakavaa surullista asiaa.
Kaikin ajoin en pysynyt tekstissä mukana. Unenomainen teksti. Mielenkiintoinen!!

-------------------------------------------------------------------------------

Ballerina Andra, tanssii jalustallansa,
samaa sävelmää
ei se muutu vieläkään..

rujo tinasotamies
tyytyy nurkasta katselemaan,
kaltaisensa kaipuun tuntien rinnassaan..

..ja yöllä,
kun on aivan hiljaista..
Se paha, vieteri pelle, hiipii ulos piilostaan..
Hypäten lähelle
"Sotamies..Tinasotamies!" Ballerina koittaa varoittaa..
Nauru yössä kaikuu - Avoimesta- Ikkunasta
rampa sotamies..putoaa..
Adran sydän hajoaa..

Äiti lue! Joku toinen, satu toinen..
olisin sanonut, jos mua ei ois sattunut..
jälkeen vuosien, siihen itse palaten..
kumpi minä olen,
kuitenkin tunnen..
(..saman ikävän..)
JCM
28.05.2008 13:22:27

Unenomainen teksti. Mielenkiintoinen!!

Täältä löytyy muuten ensimmäinen demotus kyseisestä kappaleesta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=162156
soihtu55
29.05.2008 08:57:02
Kuuntelin kappaleenne. Sanoitusta onkin muutettu tuosta mitä arvioin.
Menen nyt sitten tuohon musiikilliseen antiin. On huomioitava, että annan palautetta
ns. tavallisena kuuntelijana, enkä musiikin asiantuntijana. Mutta mehän sitä
musiikkia ostamme/kulutamme, tai sitten ei.
En katsonut muiden kommentteja, jottei se vaikuttaisi omaan mielipiteeseeni.

Ballerina Andra, tanssii jalustallansa,
samaa sävelmää
ei se muutu vieläkään..

rujo tinasotamies
tyytyy nurkasta katselemaan,
kaltaisensa kaipuun tuntien rinnassaan..

..ja yöllä,
kun on aivan hiljaista..
Se paha, vieteri pelle, hiipii ulos piilostaan..
Hypäten lähelle
"Sotamies..Tinasotamies!" Ballerina koittaa varoittaa..

Pidän paljon sävellyksestä ja laulutyylistä tähän saakka. Sanat ovat unenomaiset,
niin myös musiikki, siis tunnelma yhtä sanojen kanssa. Etenkin pidän kohdasta ja yöllä kun
on aivan hiljaista jne.

Äiti lue! Joku toinen, satu toinen..
olisin sanonut, jos mua ei ois sattunut..

Kertosäkeen tyylistä en pitänyt ensi kuulemalta. Mutta ehkä sittenkin on hyvä kun kuuntelin
useamman kerran.

.

Persoonallinen tapa tehdä musiikkia, mikä on hyvä asia. Siitä miten tämmöinen musiikki
iskee sitten valtavirtaan, on sitten toinen juttu. Mutta hyvä kun ihmiset pitävät kiinni
omintakeisuudestaankin. Olkoon se tyylilaji, sitten mikä hyvänsä. Täytyy olla se ns.
oma ääni. En ole juurikaan kuunnellut teidän muuta musiikkia. Mutta uskon, että
tässä tyylissä voi olla myös omat vaaransa, tuulla liian puuduttavaksi.
Tähän kappaleeseen tämä sopii hyvin. Toisaalta ryminää riittää tässä musiikkimaassa.
Paikkansa on varmaan tällekin tyylille.

Ja kuten ruokailutottumuksissa, välillä maistuu suolainen ja välillä makea, kirpeä.
Niin se menee musiikissakin. Omat tunnelmat vaihtelevat, mitä milloinkin haluaa
kuunnella.

Lapsen osuus kappaleen lopussa oli yllätys jotenkin. Huono vai hyvä?
Ehkä kuitenkin olisin jättänyt sen osuuden pois, ja korvannut jollain muulla keinoin.
En tiedä miksi minulle tuli mieleen (lapsen osuudesta) iskelmä, jos muistat
jossa laulettiin aja hiljaa isi, vai miten se meni??
Kun laittaa puhetta laulun joukkoon siinä on aina omat riskinsä, onnistuuko vai
ei.

No kaiken kaikkiaan pidin sanoista, sävelestä ja lauluäänestä. Tässä kappaleessa on tunnelma
kohdallaan.
JCM
29.05.2008 09:25:36 (muokattu 29.05.2008 09:26:07)

En ole juurikaan kuunnellut teidän muuta musiikkia. Mutta uskon, että
tässä tyylissä voi olla myös omat vaaransa, tuulla liian puuduttavaksi.
Tähän kappaleeseen tämä sopii hyvin. Toisaalta ryminää riittää tässä musiikkimaassa.
Paikkansa on varmaan tällekin tyylille.

Tähän voisin tässä yhteydessä mainita, että emme ole millään tavalla genrerajoitteisia, teemma laidasta laitaan monenlaista musaa. Teemme sitä mitä sattuu tulemaan ja mikä tuntuu hyvältä. Rock, roots, hard rock, punk, pop, rockabilly.. you name it. Tämä biisi taitaa olla ainoa laatuaan tätä tällaista tyylilajia, miksi sitä nyt kukakin sanoo.

Ja kuten ruokailutottumuksissa, välillä maistuu suolainen ja välillä makea, kirpeä.
Niin se menee musiikissakin. Omat tunnelmat vaihtelevat, mitä milloinkin haluaa
kuunnella.

Näinhän se menee.. genrerajoitteisuuteen ei haluta lähteä, koska silloin ei pysty tekemään sitä mitä milloinkin mieli tekee. Ottaishan se päähän, jos joka biisiä varten pitäis perustaa uus bändi joka soittaa juuri sitä genreä:D:D::D

No kaiken kaikkiaan pidin sanoista, sävelestä ja lauluäänestä. Tässä kappaleessa on tunnelma
kohdallaan.

Tähän me pyritään. Siihen, että itselle tulee hyvä fiilis ja tuntuu, että tunnelma on kohdallaan. Ja sehän on parasta jos jollekin muulle tulee sama fiilis, kuten tässä tapauksessa sulle.

Kiitos:D
soihtu55
29.05.2008 10:13:35
Sehän on rikkaus jos bändi pystyy uudistumaan, ja tekemään laaja-alaisesti musiikkia. Mutta kumma juttu, että kuitenkin ne bändit pärjäävät joiden musiikin tunnistaa. No ehkä kysymys on kuitenkin siitä, että hyvin tehty toimii aina.
Ja kuulijat ovat usein myös turvaallisuushakuisia. On helppo nojata rutiineihin.

No toivoa saatta, että ihmisten makutottumukset laajenisivat. Siinä ovat avainasemassa ne rohkeat musiikintekijät ja sanoittajat, jotka uskaltavat
rikkoa rajoja. No sitten tulee se tosiseikka, jos musiikilla täytyy elää,
on vaikea pitää pintansa...

No mitä minä tätä nyt toistan. Kai nämä nyt oli ihan itsestäänselviä asioita....
JCM
29.05.2008 10:42:02 (muokattu 29.05.2008 10:42:31)

Sehän on rikkaus jos bändi pystyy uudistumaan, ja tekemään laaja-alaisesti musiikkia. Mutta kumma juttu, että kuitenkin ne bändit pärjäävät joiden musiikin tunnistaa. No ehkä kysymys on kuitenkin siitä, että hyvin tehty toimii aina.
Ja kuulijat ovat usein myös turvaallisuushakuisia. On helppo nojata rutiineihin.

Kannattaa kuunnella meidän matskua enemmänkin, nimittäin moni on sanonut, että useammasta tyylilajista huolimatta bändin musiikki on tunnistettavaa persoonallisuudessaan. Biisit eivät kaikki välttämättä ole erityisen persoonallisia, mutta jostakin se tunnistettavuus tulee:D

Esim.
www.mikseri.net/grazymama
www.maihinnousu.net/grazymama
www.myspace.com/grazymama

Demojahan nuo on, mutta jostain sitä pitää lähteä liikkeelle;) ..ja näitä duona nauhittuja demoja ei itse asiassa ole missään jaossa, mutta niitäkin muutama löytyy...

No mitä minä tätä nyt toistan. Kai nämä nyt oli ihan itsestäänselviä asioita....

:D

Mikään ei ole itsestäänselvää:D::D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)