Aihe: Telecaster
1 2 3 4 555 56 57 58 59122 123 124 125 126
tarzan
01.02.2008 13:00:28
tulipa tässä vielä mieleen, että voisihan sitä tietysti fenderin lisäksi näitä tokain telejä kokeilla. kenelläkää kokemuksia ja minkälaisia jos on?

Itse olen testannut sitä noin 500€ maksavaa mallia. Onko se sitten 50-sarjalainen? Hyvältähän se maistuu. Viimeistely oli ainakin siinä yksilössä tosi mukava ja kaiken kaikkiaan jämäkältä vaikuttava peli. Eihän se fender ole, mutta ei se minua haitannut.
Ei perhana, sanoinko tuon oikeasti?
Szinuhe
01.02.2008 14:33:58
En tiedä, onko tätä asiaa jo tässä keskustelussa sivuttu ja pitäisikö minun kirjoittaa tämä juttu tuonne kamapuolelle, mutta tässäpä vähän ajatuksia ja kysymyksiä.

Ostin juuri Squire telen, standardin. Kuva linkissä:

http://www.rastromusical.com/guitar … aster%20fat%20standard%20roja_2.jpg

Olen hyvin tyytyväinen siihen muutoin, mutta tallamikkiin haluan kuumuutta. Tilasinkin sitten S.Duncanin ST59-1b humbbarin. Posti tuo sitä vielä, mutta asennusohjeissa luki seuraavaa:

"If two pickups sound thin and wimpy when
used together, chances are, theyre out of
phase with each other. If youre combining
your Seymour Duncan pickup(s) with Fender_
pickup(s) in the same guitar, youll need to
reverse the black and green wires on the
Seymour Duncan."

Koskeeko tämä myös Squirea? Pitääkö minun asentaa se siis eri vaiheeseen kuin kaulamikki? Jos jollakin on asiaan tietoutta, niin tieto vastaanotetaan kyllä mieluusti!
kloppis
01.02.2008 15:19:21
Olen ajatellut joskus laittaa Squier Affinityyn humbukkeria. Itse en oikeastaan tiedä ollenkaan miten se toimii, niin onko se helppoa?
rytilahti
01.02.2008 16:23:19 (muokattu 01.02.2008 16:23:31)
Onkos kellään kokemusta Vintagen teleritsasta? Lähinnä tuon kaulan profiili kiinnostaa? toki muutkin kokemukset

http://www.custom-sounds.com/epages … 1e274159fa3d3d0623+FI/products/2568
MYYDÄÄN GIBSON SG STD. MUSTA. Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
Arttuonline
01.02.2008 17:02:35
Itse olen testannut sitä noin 500€ maksavaa mallia. Onko se sitten 50-sarjalainen? Hyvältähän se maistuu. Viimeistely oli ainakin siinä yksilössä tosi mukava ja kaiken kaikkiaan jämäkältä vaikuttava peli. Eihän se fender ole, mutta ei se minua haitannut.
mitä mieltä olit mikkien soundista? tarviiko vaihtoa?
Johann Onn
01.02.2008 19:49:39 (muokattu 02.02.2008 00:59:17)
Tele -> humppari + yksikelainen

Itte laitoin just kiinan teleeni tallahummarin tilalle "stratosta" yhden mikin.

Koska "kolvia" ei ole, jotain täytyi keksiä, kun juottaa ei voi. Sokeripala oli se ratkaisu.

Humpparin johto sopivasta kohdasta poikki, jäljelle jäänyt pätkä sokeripalaan. Yksikelainen mikkikehyksiin ja kas - ruuvit liian pienet. Alumiiniteippillä siitä selvittiin. Samalla vuorasin mikkikolon sillä. Ja teippasin mikin varmuuden vuoksi kehyksiin kiinni. Tyylistä ja ulkonäöstä viis.

Omasta mielestä toi (= sokeripala) oli tässä tapauksessa helpompaa kuin "juota + testaa -> irrota ja juota uudestaan + testaa -> jne." tapa. Jos johdot näytää olevan väärin -> ruuvataan ne irti ja vaihdetaan paikkaa. Sitten kun kaikki on oikein, ne voi myöhemmin juottaa, jos haluaa.

EDIT:

Perus "kädet irti ja alkaa surista" ääntä tallamikistä. Jonkun johdon paikkaa tarvitsee muuttaa.

Oli sentään helppoa testata, mitä mikkijohtojen kääntäminen päinvastoin vaikuttaa. Takalevy pois -> sokeripalan ruuvit auki -> johdot päinvastoin -> Hurina vaan lisääntyi. -> Johdot takaisin, niinkuin olivatkin. Aikaa meni peräti pari minuuttia.
Kuha
18.02.2008 20:08:34 (muokattu 18.02.2008 20:11:43)

-Fender classic player baja telecaster (mex)
-Fender 50's classic telecaster (mex)
-Fender 60's classic telecaster (mex)

Itse olisin kallistumassa tuohon "bajaan", mutta onko se jotenkin noita muita parempi ,en tiedä... ja valintahan on loppupelissä meikäläisen :)

Suurimmat erot on:

- Bajassa tuhdimpi kaula, 9,5" radius, medium jumbo nauhat, S1-kytkin mikeissä, vakiona mielestäni paremmat mikit.

- Classiceissa vintage nauhat ja radius, 50's Classicissa melkein yhtä tuhti kaula kuin Bajassa. 60's Clasari ruusupuuotelauta ja leppäbody, eli se on kokolailla eri peli kuin nuo kaksi muuta.
MuzaK
18.02.2008 20:11:29
Sain Bajan perjantaina, tuli Saksasta ja eihän se mikään huippuyksilö ole, pientä viimeistelyvikaa siellä täällä ja saundi ihan peruskamaa. Säädöt kitarassa oli tehtaalla laitettu aika hyvin kohdilleen, mitä nyt pientä ruuvin kiristelyä tarvii ja yläsatulan viilausta ja hienoviritystä tottakai.
MUTTA jotain kummaa siinä on kun se istuu luonnollisesti kouraani ja soittelen sillä pitkiä toveja ja keksin uusia juttuja ihmeen helposti. Ja äänityksissä saundi on yllättävän hyvä. Luulen että soittaessa haluan alitajuisesti kuulla enemmän kuin kitara antaa mikä kuitenkin on todellisuudessa riittävästi. Stratossani on enemmän persoonallista saundia ja kirjoa, mutta Baja vaan jyrää vakaasti kuin tankki (siltä se tuntuu välillä vaikka onkin kevyt peli).

Suosittelen Bajaa! Saksasta noin viis ja puoli sataa, sisältää gigbägin.
Kuha
18.02.2008 20:15:14

Sain Bajan perjantaina, tuli Saksasta ja eihän se mikään huippuyksilö ole

MUTTA jotain kummaa siinä on kun se istuu luonnollisesti kouraani ja soittelen sillä pitkiä toveja ja keksin uusia juttuja ihmeen helposti. Ja äänityksissä saundi on yllättävän hyvä. Luulen että soittaessa haluan alitajuisesti kuulla enemmän kuin kitara antaa mikä kuitenkin on todellisuudessa riittävästi. Stratossani on enemmän persoonallista saundia ja kirjoa, mutta Baja vaan jyrää vakaasti kuin tankki

Onhan se sitten huippuyksilö. Kyllä maailma on koreita keppejä täynnä, mutta harva on soittimena se "oma", joka puhuu sulle. Onneksi olkoon.
MuzaK
18.02.2008 20:58:04
darrell
18.02.2008 22:38:06
Itse olisin kallistumassa tuohon "bajaan", mutta onko se jotenkin noita muita parempi ,en tiedä... ja valintahan on loppupelissä meikäläisen :)

Paremmuus on makuasia, mutta siitä ei ole epäilystäkään, että kyseessä on hinta/laatu-suhteeltaan Huippukitara. Hehku ei ole turha.

Kehuja löyty myös Guitaristin joka toisesta numerosta.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
jran
19.02.2008 08:53:33
...mikä olisi hankintana näistä paras:
-Fender classic player baja telecaster (mex)
-Fender 50's classic telecaster (mex)
-Fender 60's classic telecaster (mex)

Itsellä on Baja Tele ja kyllä minä pidän siitä. Mikit on minusta aikas hyvät, mutta jos specseihin on uskominen, niin ne onkin Custom Shopista. Suosittelen kyllä. Viimeistelyn osalta ei ole muuta sanomista, kuin että tallaan menevä maajohto oli jo valmiiksi poikki. Aiheutti siis melkoista hurinaa. No, onneksi on kolvi kotona.

Kannattaa silti käydä kaupassa koittaan noita eri malleja, koska tuo paksu kaula ei sovi kaikille. Ja onhan noissa nyt muutenkin varmaan yksilöllisiä eroja.

...mutta Baja vaan jyrää vakaasti kuin tankki
No se onkin Tele. Ne tarvii aina jotenkin enempi kovaa jurnutusta.
duc
19.02.2008 09:01:32
Itsellä on Baja Tele ja kyllä minä pidän siitä. Mikit on minusta aikas hyvät, mutta jos specseihin on uskominen, niin ne onkin Custom Shopista.

Eikös ne ole vaan meksikolaiset "custom shop desgined" -mikit.
jran
19.02.2008 09:04:59 (muokattu 19.02.2008 09:07:30)
Eikös ne ole vaan meksikolaiset "custom shop desgined" -mikit.

Ei kun oikeat Custom Shopit. Se neckplate on "CS designed".

Pickups:
1 Custom Shop Twisted Tele_ Single-Coil (Neck),
1 Custom Shop Broadcaster Single-Coil (Bridge)

Unique features:
Custom Shop 69 Pickups
duc
19.02.2008 09:21:19 (muokattu 19.02.2008 09:23:33)
Ei kun oikeat Custom Shopit. Se neckplate on "CS designed".

Pickups:
1 Custom Shop Twisted Tele_ Single-Coil (Neck),
1 Custom Shop Broadcaster Single-Coil (Bridge)

Unique features:
Custom Shop 69 Pickups

Jeps, nyt muistinkin mistä olin noista lukenut. Harmony-centralista:

"Word of warning: The website says the Baja is equipped with Custom Shop pickups. I believe the pickups were actually made in Mexico. The tell-tale sign is the plastic-coated pickup lead wires. All the Custom Shop pickups that I've seen have been cloth-covered. Comparing the Custom Shop Nocaster to the Broadcaster that came with the Baja, the difference just physically was noticeable. Sound-wise, as I noted above, there was no comparison. The difference is more than just the difference's in magnets (Alnico 3 for the Nocaster, and Alnico 5 supposedly for the Broadcaster).

Not to be cynical, but the game Fender is playing is a little devious. The Custom Shop has credibility among players for caring about the quality of its products. When Fender initially introduced the Classic Player Series, it actually had Custom Shop pickups, whereby it created a buzz among players. Riding on the initial good reviews and demand, the next production run substituted made in Mexico pickups. Most people will not know the difference. That is what they did with the Classic Player 60s Strat, which originally had the great Custom 69 pickups."

http://reviews.harmony-central.com/ … product/Fender/Baja+Telecaster/10/1

edit:
Itsehän en asiasta mitään tiedä :-)
jran
19.02.2008 09:59:38
No paha sanoa. Hyvältä ne kuitenkin kuuulostaa.
ninos
19.02.2008 10:36:33 (muokattu 19.02.2008 10:37:18)

Onko kellään kokemuksia Fender 72' Deluxe telestä? Teleä humppareilla ja mahonkirungolla tekisi mieli ja tähän päin kallistumassa olen vaikka Deluxessa onkin leppärunko. Toki eihän se ole enää "tele" muutoin kuin muodoltaan mutta minkäs sille voi kun on himo, heh.
Kivijalka
19.02.2008 12:04:13
Onko kellään kokemuksia Fender 72' Deluxe telestä? Teleä humppareilla ja mahonkirungolla tekisi mieli ja tähän päin kallistumassa olen vaikka Deluxessa onkin leppärunko. Toki eihän se ole enää "tele" muutoin kuin muodoltaan mutta minkäs sille voi kun on himo, heh.

Itseäni gaasuttaa aina vain tämä Custom Tele HH:

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0262600521

Onneksi ei ole mitään tarvetta moiselle kun Schecter hoitaa onnistuneesti Mahonkisen 25.5" skaalaisen humpparikepin asemaa. Onneksi... :(
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
duc
19.02.2008 12:16:17
Itseäni gaasuttaa aina vain tämä Custom Tele HH:

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0262600521

Onneksi ei ole mitään tarvetta moiselle kun Schecter hoitaa onnistuneesti Mahonkisen 25.5" skaalaisen humpparikepin asemaa. Onneksi... :(

Komea on tuo kansiviilu, mutta parissa Special Edition -telessä joita koitin oli kyllä kaula aika huono. Kielet rätisivät vaikka olivat säädetty korkeahkolle. Korealaisia Fendereitä välttelisin tuon perusteella... ei se mulla jonkin aikaa ollut Lite Ash Stratokaan kovin hyvä ollut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)