Kay L 18.02.2008 15:18:50 | |
---|
Heipä! Mulla on Fujitsun Amilo- läppärillä Cubase LE- ohjelma ja Inspire- äänikortti. Toimii moitteettomasti, mutta on aika hankkia lisää tilaa jonne tallentaa äänittämiäni musaprojekteja. Käsittääkseni rpm on hyvä olla 7200, mitä muita ominaisuuksia pitää ottaa huomioon, paljonko muistia jne? Mulla on koneessa yksi firewire- portti, ja siihen menee tietysti Inspire- äänikorttini kun teen hommia. Käyttäisin ulkoista kovalevyä biisien ja keskeneräisten projektien tallennuspaikkana (lähinnä VAW- tiedostoille), ettei kone itse kuormitu turhaan. Mahtaako tällöin olla väliä, onko firewire, usb- tai SATA- liitännät? Otan ilomielin vastaan vinkkejä, mikä merkki tai malli kandeisi hommata. (Kun en hirveesti viisastunu niiden keskustelujen perusteella joita taaplasin, tai sitten en vain löytänyt oikeaan paikkaan.) Hiljainen pitää olla! Hintaluokka voi olla jonnekin max pariin sataan euroon asti tai sinnepäin. Terveisin Katja |
Pienillä raitamäärillä kyllä tuollainen täydellä vauhdilla pelaava usb2 levykin toimii ihan hyvin. Jos täytyy kuitenkin vähänkään isompia projekteja veivata, niin kyllä se firewire olis vaan parempi olla mun mielestäni. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
HK 20.02.2008 00:50:38 (muokattu 20.02.2008 00:57:39) | |
---|
Jos läppäristäsi löytyy (e)SATA-liitäntä on se ehdottomasti paras vaihtoehto lisäkovalevylle. Ei olisi tullut mieleen, että noita jo läppäreistäkin löytyy ellet olisi tuota SATA-liitäntää maininnut. Nykyään löytyy melko edullisesti sellaisia koteloita mistä löytyy sekä usb- että eSATA liitännät. Lisäksi tarvitaan vain tavallinen 3,5' SATA-kovalevy. Peltikorva puupäässä. |
Kalmo 22.02.2008 13:52:52 | |
---|
Parinsadan hintaan saa esim. 500 Gb:n LaCie Quadran, jossa on sekä eSATA, Firewire 400, Firewire 800 että USB 2 liitännät. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
thejmh 26.02.2008 19:54:06 (muokattu 26.02.2008 20:03:55) | |
---|
Itse ostin juuri 500 gigasen Western Digitalin MyBook Studio ulkoisen kovalevyn. 7200rpm. Firewire 400/800, usb ja E-sata liitännät. Hinta 139e. Huippuhyvä. |
Kay L 28.02.2008 00:05:15 | |
---|
Kiitoksia vastauksista! Itse ostin juuri 500 gigasen Western Digitalin MyBook Studio ulkoisen kovalevyn. 7200rpm. Firewire 400/800, usb ja E-sata liitännät. Hinta 139e. Huippuhyvä. Mistä sie ostit sen? T. Katja |
thejmh 28.02.2008 11:52:28 | |
---|
|
32788 29.02.2008 16:43:46 | |
---|
Onkos muuten tuo eSATA paljonkin nopeampi käytännössä kuin FW800? |
HK 04.03.2008 02:04:58 | |
---|
Onkos muuten tuo eSATA paljonkin nopeampi käytännössä kuin FW800? Tuntuvasti. Peltikorva puupäässä. |
Kay L 16.03.2008 17:13:36 | |
---|
No niin, hommasin sitten sen Western Digitalin MyBook Studion. On tosi hyvä, käyttöönotto vain ei ollutkaan aivan yksinkertaista kun mulla on pc eikä mac, mutta kiitos Verkkokaupan puhelintuen ja muutaman tunnin väännön sain tehtyä tarvittavat muutokset ja installoitua sen. On muuten Western Digitalilla yhdet surkeimmista ja käsittämättömimmistä käyttöönotto- ohjeista mihin olen koskaan törmännyt.. Se että ylipäätään pääsi löytämään nettisivuilta ohjeet oli jo armottoman surffauksen takana, kun itse laitteen mukana tuli vain pari A4: sta joissa oli vain takuuehdoista ja siitä miten laite fyysisesti kytketään koneeseen. Jouduin jopa rekisterimään laitteen saadakseni tietoa, ja sen myötä vastaamaan tyytyväisyyskyselyyn (laitteesta jota en edes ollut saanut installoitua..) Mutta nythän olen sitten asiantuntija, joten jos joku haluaa tietää ko. värkin installoimisesta pc: lle niin täältä pesee infoa kunnes unhottuu! Mutta tyytyväinen olen itse My Bookiin, kuten sanottu! Terveisin Katja :) |
esyk 16.03.2008 20:12:13 | |
---|
Itsekin ostin joitain viikkoja sitten samaisen MyBookin. Ensimmäinen postin tuoma kiekko oli jo tullessaan vikaantunut: levyä kytkiessä firewire-väylään laite ei aina käynnistynyt ja sekä USB:n että firewiren kautta käytettäessä hetken päästä levyä ei saanut enää poistettua koneesta. Pari minuuttia käyttis yritti käskyttää kiekkoa irrottautumaan, kunnes popup lopulta suvaitsi ilmoittaa, ettei laitetta voi pysäyttää. Levyn palautus huoltoon sujui jouhevasti. Verkkokaupan setä otti levyn, hiihteli n. 10 min varastossa ja toi uuden, muoveissa olevan paketin kätöseen saman tien. Mitä nyt on vähän ehtinyt tätä uutta yksilöä koetella, niin ihan ok on toiminut. Asennushan sujuu ihan itsekseen, jos käyttää Windowsia ja Autoplay on aktiivisena, mutta kieltämättä muuten voi mennä äkkinäiseltä sormi suuhun, jos ei ole ajureita joutunut ennen oma-alotteisesti tonkimaan ja asentelemaan. Sieltähän ne levyltä löytyvät alikansiosta. |
Kay L 18.03.2008 18:11:02 | |
---|
Asennushan sujuu ihan itsekseen, jos käyttää Windowsia ja Autoplay on aktiivisena, mutta kieltämättä muuten voi mennä äkkinäiseltä sormi suuhun, jos ei ole ajureita joutunut ennen oma-alotteisesti tonkimaan ja asentelemaan. Sieltähän ne levyltä löytyvät alikansiosta. Jahas, mulla oli se ongelma että koneeni kyllä tunnisti laitteen ihan ok ja hyväksyi sen, mutta sijainti oli 0, eli mitään kontaktia ulkoiseen levyyn ei siis saanut ennen sen tiedostomuodon muuntamista ym. härdelliä. Mikä tuo autoplay mahtaa olla ja mistä löytyy, just in case...? Verkkokaupan palvelua voi btw vain kiittää, puhelintuki toimii hyvin myös. T. Katja |
esyk 18.03.2008 20:06:40 | |
---|
|
Kay L 19.03.2008 16:32:43 | |
---|
|