varo 15.02.2008 18:11:22 | |
---|
eli oon koittanut etsiä kitarakirjaa,jossa ois selkeästi esiteltynä eri musiikkityylejä(jazz,blues,pop.rock,reggae yms.).haluisin että kirjassa löytyis musatyyleistä tyypillinen rakenne( esim blueskaava) ja rytmejä sekä tyypillisiä tunnusmerkkejä kullekin musatyylille.ehdotuksia? musiikki ilman bassoa on kuin kastike ilman kermaa. |
calf 15.02.2008 23:16:47 | |
---|
Ralph Denyerin Suuri Kitarakirja. There are no wrong notes |
varo 16.02.2008 08:28:42 | |
---|
Ralph Denyerin Suuri Kitarakirja. sori mutta eipä oo löytyny siitäkään mun tarpeisiin.jotain muuta? musiikki ilman bassoa on kuin kastike ilman kermaa. |
Apricot 16.02.2008 10:42:52 | |
---|
...kitarakirjaa,jossa ois selkeästi esiteltynä eri musiikkityylejä(jazz,blues,pop.rock,reggae yms.).haluisin että kirjassa löytyis musatyyleistä tyypillinen rakenne( esim blueskaava) ja rytmejä sekä tyypillisiä tunnusmerkkejä kullekin musatyylille. Nimenomaan kitaralle sellaista kirjaa ei taida olla olemassa. Aihe on kuitenkin hyvin läheinen ns. vapaalle säestykselle, ja vapaan säestyksen oppikirjoja löytyy jos jonkinlaisia. Niissä ei ole kuitenkaan mitään erityisinformaatiota juuri kitaristia varten, mutta ehkä niistä jotain apua voisi olla. |
Bookkeeper 16.02.2008 13:56:30 | |
---|
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Nimenomaan kitaralle sellaista kirjaa ei taida olla olemassa. Aihe on kuitenkin hyvin läheinen ns. vapaalle säestykselle, ja vapaan säestyksen oppikirjoja löytyy jos jonkinlaisia. Niissä ei ole kuitenkaan mitään erityisinformaatiota juuri kitaristia varten, mutta ehkä niistä jotain apua voisi olla. no se kitaristille tarkoitettu kirja olis plussaa,joten voin kyllä opetella noista muistakin.eli mitä vapaan säestyksen kirjoja suosittelisitte? musiikki ilman bassoa on kuin kastike ilman kermaa. |
Klezberg 17.02.2008 21:51:58 (muokattu 17.02.2008 21:53:35) | |
---|
Itse tykkäsin joskus tästä How to play rhythm Guitar isbn 0-87930-811-7 Käy aika kivasti läpi eri tyylejä. Keskittyy siihen soittoon, tuleehan siinä sivussa jotain sointukulkujakin, mutta niistä ja piisien rakenteesta on varmaan enemmän muissa teoksissa. Mutta riippuu niin kovasti mitä kukin kaipaa. tyyttydyy, tyytty dididii dii... |