Eli mulla olis tommonen Harley benttonin perus 2x12 kaappi http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212.htmtyhjän panttina ja ajattelin pistää siihen uudet kaiutin elementit, koska alkuperäset on täyttä kuraa. Eli kertokaas millaiset elementit kestäis hyvin raskaintakin death metal säröä. tyydyttävät cleanitkin pitäis saada ulos. Hinta ehdottomasti alle 100e kpl. Ja vielä, että kuinka ne elementit sais kiinni tohon suljettuun kaappin, kun siinä ei ole edes minkäänlaista luukkua tms. |
pekurides 17.02.2008 20:49:51 | |
---|
Elementtiä löytää about yhtä paljon kuin mikkejä kitaraankin nii paha lähteä mitään erityistä just sulle suositteleen:) No eminenceltä ja celestionilta ne suosituimmat kyllä tulee. Kattele torilta jotkut kivat ja googleta lisätietoja niistä. Ne pitäs olla sillee kii että kun etulevystä ruuvaat irti ni lähtevät joko etu tai takapuolelta kiinni... yleensä etupuolelta niin mitään luukkujakaan ei tarvita. Jos pitää päästä takapuolelle niin silloin ruuvataan koko takalevy irti. Tunteella päin vittua. |
Janne19691 17.02.2008 21:42:00 | |
---|
Jotkut kaiuttimet joissa on sen verran watteja että eivät itse toimi särögeneraatoreina (ts. soundi pysyy selkeänä ilman soundin värittymistä tai dynamiikan loppumista) Celestion V30 on kai aika sopiva tällaiseen meininkiin. Niissä on myös se ylä middle korostus josta saattaa olla hyötyä selkeyden takia jos ja kun käyttää paljon säröä. Toisia vaihtoehtoja voisi olla Classi Lead 80 ja G12T75 . Kaikki noi on uutenakin alle satkun. En ole death genren asiantuntija mutta tämmösiä ennakkoluuloja olis tarjota. Rule #1: There are no rules. |
VFK 17.02.2008 22:21:37 | |
---|
Kun elementtejä aletaan vaihtamaan, niin itse valitsisin 2 erilaista samantien. Ideana siis se, että niillä täydennettäisiin toinen toistaan. Yleensä jokaisella elementillä on niitä toivottuja ominaisuuksia ja jotain vähemmän toivottuja. Itselläni on Bognerin Übercabinet, jossa on käytetty Celestionin V30 ja G12T-75 elementtejä X-mallissa. Molemmat ovat toimivia yksinäänkin(näistä V30 varsinkin), mutta yhdessä vielä huomattavasti parempia. V30 on aika middlevoittoinen elemantti ja tässä tapauksessa G12T-75:sta on haettu vahvistusta ala- ja yläkertaan. V30:sestäkään ei tosin varsinaisesti puutu kumpaakaan, mutta G12T-75:ssa ne ovat korostetummat. Lisäksi kyseisellä ratkaisulla saadaan nauhoitettaessa yhdestä suorituksesta tarvittaessa 2 eri soundia(tai Übercabinetin tapauksessa 4(hieman kallistettu etulevy)). Celestionilta noi on hyväksi havaittu parivaljakko, miksei myös V30 ja G12H-30. Jos haluat kaiuttimen, joka ei varsinaisesti väritä soundia, mutta toimittaa huolella, niin G12K-100 on tymäkkä ammattimiehen valinta. Niitä laittaisin molemmat samaa. Eminenceltä parivaljakko Governor/Manowar rankaisee urakalla, nimistä lähtien. Eminencen Wizard saattaisi olla myös loistava vaihtoehto. Samoin näitä laittaisin molemmat samaa. Tossa on tietysti sekin juttu, että kannattaako tohon vaihtaa elementtejä, mutta toisaalta samat elementit voi myöhemmin siirtää johonkin parempaan kaappiin, notta miksei. So many assholes... So few bullets. |
LaXu 17.02.2008 23:12:23 | |
---|
Mä lähtisin ensiksi miettimään vahvistimen kannalta. Joidenkin vahvarien kanssa ei esim. V30 toimi sitten millään ja joidenkin kanssa se on erittäin jees. Eli mikä vahvari sulla on käytössä? |
VFK 17.02.2008 23:52:36 | |
---|
Mä lähtisin ensiksi miettimään vahvistimen kannalta. Joidenkin vahvarien kanssa ei esim. V30 toimi sitten millään ja joidenkin kanssa se on erittäin jees. Eli mikä vahvari sulla on käytössä? Näinhän se homma etenee. Eli tarkennusta edelliseen lausuntooni:Nämä elementit olen hyviksi havainnut omien/frendieni vahvistimien kanssa. Toisaalta edellämainitut elementit toimivat yleensä erittäin hyvin metallimeiningeissä. Noi V30:set tuntuu muutenkin jakavan mielipiteitä, mutta itse olen ne hyviksi havainnut. Hevi tulee ja hevi tappaa! So many assholes... So few bullets. |
Kivijalka 18.02.2008 00:11:06 | |
---|
Omien kokemusten perusteella V30 tuppaa toimimaan oivasti kunhan kaappi ei ole takaa avoin (tai ainakin meikäläisen saundimieltymyksiin oivasti). Avonaisen kaapin kanssa saundi ehkä liian alapäätön ja ylämiddlepainotteinen. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Member of ALAG 18.02.2008 14:59:57 | |
---|
Kun elementtejä aletaan vaihtamaan, niin itse valitsisin 2 erilaista samantien. Ideana siis se, että niillä täydennettäisiin toinen toistaan. Yleensä jokaisella elementillä on niitä toivottuja ominaisuuksia ja jotain vähemmän toivottuja. Itselläni on Bognerin Übercabinet, jossa on käytetty Celestionin V30 ja G12T-75 elementtejä X-mallissa. Molemmat ovat toimivia yksinäänkin(näistä V30 varsinkin), mutta yhdessä vielä huomattavasti parempia. V30 on aika middlevoittoinen elemantti ja tässä tapauksessa G12T-75:sta on haettu vahvistusta ala- ja yläkertaan. V30:sestäkään ei tosin varsinaisesti puutu kumpaakaan, mutta G12T-75:ssa ne ovat korostetummat. Ainakin teoriassa pitää ottaa huomioon elementtien herkkyydet; jos ne ovat eri tasoisia, niin herkemmät tuppaa tulemaan kovemmalla läpi. Joskus se voi olla hyväkin. Kaapin rakenne, muoto ja elementtien sijoittelu vaikuttaa sekin yhteissointiin. Varminta on pistää suunnilleen samalla hyötysuhteella olevat tötteröt. Toisaalta valmistajien kaiutinelementeille ilmoittama herkkyys ei suoraan kerro eri taajutta olevien äänien voimakkuudesta, vaan se on jonkinlainen keskiarvo, jonka valmistajat laskevat vähän kukin omalla tavallaan. Celestionin esitteiden mukaan G12T-75 on 3db:tä hiljaisempi kuin V30, mutta kun niiden toistokäyrä ei ole aivan samanlainen, lopputulos voikin olla näköjään toimiva. Parempi siis uskoa korvia kuin speksejä. ALAG=The Association of Lousy Amateur Guitarists. |
Nacher 18.02.2008 15:31:15 | |
---|
Eminenceä suosittelisin itse, koska A. ovat halpoja, B. ovat hyviä ja C. tehonkestoa ja herkkyyttä riittää. Eminenceltä joku yhdistelmä mallia Wizard ja Swamp Thang tai Wizard ja Governor, niin ei taatusti kyykkää helpolla ja melkoiset jyrinät lähtee. V30 on aika riskitapaus, kun kuulostaa joidenkin vahvarien kanssa tosiaan ihan jääpiikiltä, ja lisäksi kohtalaisen kallis elementti. |
slapvete 24.07.2008 09:35:29 | |
---|
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |