Aihe: Stam1na
1 2 3 4 575 76 77 78 79122 123 124 125 126
sammakko54
16.02.2008 12:35:30
Mulle tuli jostain kertsistä mieleen Ultra Bra. En muista mikä biisi, tsekkaan seuraavalla kuuntelukierroksella biisin nimen...

Sama :D Mulla ainakin nuo viimeiset Muuri ja Murtumispiste tuo Ultra Bra:n mieleen.
Räkkipeli
16.02.2008 12:45:22 (muokattu 16.02.2008 12:45:39)
Sama :D Mulla ainakin nuo viimeiset Muuri ja Murtumispiste tuo Ultra Bra:n mieleen.

Mulla tuli jo ekalla levyllä mieleen Sananen Lihasta -biisin kertsistä. Se laskeva lauluharmonia..=)
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Pepe2
16.02.2008 13:37:51
Huh mul soi toi Voima Vastaan Viha kokoajan päässä. Todella hieno biisi.
phf
16.02.2008 15:32:23
YleXn netti siviulla on "making of" video ja taltiointi keikasta jonka soittivat siellä.
Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon.
pipo
16.02.2008 15:41:32
Kellään muulla tule mesukka yhtään mieleen joissakin kohtia?
Lag
16.02.2008 17:01:10 (muokattu 16.02.2008 17:04:16)

Miunkin ekat mielikuvat oli näitten kahden viimosen piisin kohilla että täähän on kun Ultra Brata. Varsinkin tossa Murtumispisteen "jos olisin puu jne jne" kohdassa. :) Tiiä sitten onko se hyvä vai huono juttu mutta duurihevi kuulostaa mukavalta vaihtelulta.

Aivan hyvä levy kaikenkaikkeaan.

EDIT: tuli vaan mieleen että Hyrdeltä vaatii aika paljon SKILLZiä vetää esim Hammasratas livenä. Sellasta konekiväärilaulua ja siihen vielä pitäs jotain kitaraakin soittaa.
"Toimittajan mielestä en muuten kuulostanut lainkaan 17-vuotiaalta lemiläispojalta vaan huomattavasti vanhemmalta tummaihoiselta mieheltä."
Röntgen-Jeesus
16.02.2008 19:25:01

Nyt kun on useampi kuuntelukerta takana niin voin todeta että aivan hirveää paskaa..joku tässä hommassa nyt mättää ja pahasti. Kaksi edellistä levyä ovat vielä ihan ok matskua paria poikkeusta lukuunottamatta mutta tämä..jotain käsittämätöntä. Sikäli kummallista että sama fiilis kuin aiemmillakin levyillä, mutta toteutus on nyt mennyt täysin pieleen. Kuulostaa täysin hengettömältä ja munattomalta touhulta. Harmi.
Hipelius
16.02.2008 19:30:21 (muokattu 16.02.2008 19:30:54)
Nyt kun on useampi kuuntelukerta takana niin voin todeta että aivan hirveää paskaa..joku tässä hommassa nyt mättää ja pahasti. Kaksi edellistä levyä ovat vielä ihan ok matskua paria poikkeusta lukuunottamatta mutta tämä..jotain käsittämätöntä. Sikäli kummallista että sama fiilis kuin aiemmillakin levyillä, mutta toteutus on nyt mennyt täysin pieleen. Kuulostaa täysin hengettömältä ja munattomalta touhulta. Harmi.

Ja vaikka minä paskaa musiikkia kuuntelisinkin niin EI SITÄ MINULLE ITSELLENI TARVITSE KERTOA!!
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tervesin foorumi polisi
Defrayer
16.02.2008 20:02:06
Ja vaikka minä paskaa musiikkia kuuntelisinkin niin EI SITÄ MINULLE ITSELLENI TARVITSE KERTOA!!

Mielestäni myös negatiivisten kokemusten jakaminen tässä ketjussa on hyväksyttävää, jopa suotavaa. Ei mene pelkäksi ylistämiseksi ja saa vähän näkökulmaa.

Vielä jos erittelisi tarkemmin että mikä levyssä mättää niin olisi hyvä.
vt1100
16.02.2008 20:54:58
Joo, kyllä mun pää kestää jos joku muu on eri mieltä, mutta itse tykkään uudesta levystä. Jotenkin tuntuu kokonaisuutena vahvemmalta kuin UKK, lisäpisteitä putoilee kansivihkosen kierosta "taiteesta".
Ozzyneito
16.02.2008 21:22:46

Ei mene pelkäksi ylistämiseksi ja saa vähän näkökulmaa.

Kun ainakin mulle tulee semmoinen olo, että jonkinverran on fanipoikia täälläkin liikkeellä. Muutamat biisit haukuinkin perustellen jo tuolla aiemmin.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
hullu_ukko
16.02.2008 21:35:17
Kun ainakin mulle tulee semmoinen olo, että jonkinverran on fanipoikia täälläkin liikkeellä. Muutamat biisit haukuinkin perustellen jo tuolla aiemmin.

Kait mä sitten olen niitä fanipoikia, kun kerran pidän Rajaa Stam1nan vahvimpana kokonaisuutena tähän mennessä.. Lääke on edelleen sellainen toisesta korvasta sisään, toisesta ulos -tyyppinen biisi. Ei vaan jotenkin istu ainakaan tuohon väliin, mihin se levyllä on tungettu. Jos Lääke olisi ollut vaikkapa UKK:lla, pitäisin sitä ehkä vähän suuremmassa arvossa. Onhan tuo sentään parempi kuin UKK:n heikoimmat vetäisyt.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
Flick
17.02.2008 03:21:48 (muokattu 17.02.2008 03:23:10)

Raja... hmm... hieno levy. Kuten jo aiemmin kommentoitu tässä ketjussa, erittäin monipuolisen tunneskaalan saavat poijjaat käytyä läpi tällä platalla ja tosiaan kyllä paistaa nuo SYL vaikutteet osittain varsin härskistikkin lävitte, mutta itseäni eivät ne häiritse. Hyrden lyriikasta olen pitänyt aina: "Syy on selvä, minä en." Ymmärrän täysin Stam1namaisen kierouden biisien rakenteissa, mutta jokin tässä häiritsee... Liian vähän kuuntelukertoja? Levyltä löytyy ehdottoman tykkejä biisejä, kuten Susi-ihminen, Kädet vasten lasia ja Luova hulluus, mutta sitten kyllä löytyy näitäkin, jotka eivät lähde aukeamaan. Vartijaton, Lääke ja Murtumispiste. Osasta biisejä tulee tosiaan mieleen Ultra Bra säröillä. Odotin tältä levyltä enemmän, mutta toisaalta, kun edellinen julkaisu oli levynä lähes täydellinen, niin sen ylittäessään nämä kaverit oisivat nousseet johonkin Suomi-metallin yli-jumala-asemaan allekirjoittaneen silmissä, mutta ei niin ei. Ehdottomasti hankkimisen arvoinen levy, mutta ei mielestäni yllä UKK:n tasolle.

Ja bändin nimi: Stam1naaaaa!
Gog is just a dog spelled backwards. P.Dolving
Defrayer
17.02.2008 14:34:16
Ja bändin nimi: Stam1naaaaa!

Hitsi vieköön, se oli hienoa kun ensimmäisen kerran pistin juuri ostamani debyytin levysoittimeen ja Ristiriita läjähti kasvoille. Pitää pistää sekin pitkästä aikaa kuunteluun tämän Raja-maratonin jälkeen.
Closure
17.02.2008 14:57:14
Eka plätty oli silkkaa parhautta. Soi. Soi pitkään ja kauan meni ennenkuin väsyin.
UKK oli yksi syvimmistä pettymyksistä. Hyviä biisejä oli, mutta kului jo ensimmäisellä viikolla. Raja tuli minulle vähän niinkuin nurkan takaa. Kuulin että levy tulee, mutta vasta viikkoa ennen tajusin alkaa odottelemaan. Julkaisupäivänä kävin hakemassa ja täysin sama fiilis kuin S/T:n kohdalla. Jumalauta miten parasta. Kokonaisuutena ehdottomasti miljoonabiljoona kertaa parempi kuin UKK. Musiikki on kypsää ja kieroa täysin valmiiksi asti kypsynyt soppa. Eipä juuri yhtään heikkoa biisiä. Tuo lääke tahtoo väsyä, mutta sekin on kovin lujaa tekoa. Vaikka mitä vaikutteita näkyy läpi, niin helvetin kovaa tää on. Lyriikat toimivat ja koko bändin soitto kuulostaa äärimmäisen toimivalta. 5/5
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
Sälski
17.02.2008 15:03:24

Vetivät kyllä helvetin tiukasti fmeis!
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
jigsore
17.02.2008 16:27:27

..ohjelmaa nimeltä WMR recorder joka tallentaa tuon koneelle..

Danke tästä, toimii.
Hipelius
17.02.2008 16:45:21
Mielestäni myös negatiivisten kokemusten jakaminen tässä ketjussa on hyväksyttävää, jopa suotavaa. Ei mene pelkäksi ylistämiseksi ja saa vähän näkökulmaa.

Joo, kyllä mun pää kestää jos joku muu on eri mieltä

Ahaha, aina yhtä parasta. Thank God for metallipalsta!

Niin itse levy on hyvä, parempi kuin UKK, ehkä jopa parempi kuin debyytti.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tervesin foorumi polisi
mungiisi
17.02.2008 17:31:12
Oli ihan sairaan kova meno fme:ssä. Harmi etten alusta asti edestä katosnut, heikosta olosta johtuen mutta kova veto oli silti. Myöskin vierailijat olivat plussaa. Plussaa myöskin se että debyytiltä oli karsittu biisejä, eikä soitettu niitä jo puuduttavia ristiriitoja ja kadonneita kolmeja sanoja.

Miten Lääke-videota oli sensuroitu subtv:llä?
Destroy Erase Improve
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)