Aihe: Pintandwefall, baby!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
MK73
23.01.2008 14:16:18
Joojoo, tottakai tää on defenssi, kun joku kehtaa haukkua uusinta lempibändiäni sille omistetussa ketjussa, mutta kamoon hei! Toi Avide on aivan järkyttävää kamaa, täysin hajutonta ja mautonta taustamusiikkia lippisjunttibaarien jukebokseihin.

Otan henkilökohtaisena loukkauksena musiikkimakuani kohtaan, että joku voi tällaista verrata Pintandwefalliin.

Et kai ole tosissasi? Saa täällä mielipiteensä ilmaista.

Soitettu klikkiin ja lopuksi editoitu iskut kohdilleen.

Mistäs tiedät? Minä tiedän sen verran, että Aviden rumpali on pätevä soittaja ihan livenäkin.
mokkasiini
23.01.2008 18:08:45 (muokattu 23.01.2008 18:18:51)
Minä tunnustaudun tämän bändin fanittajaksi. En alkanut diggaamaan (erikoisen ruma sana muuten) bändistä siksi, että siinä soittaa nättejä tyttöjä, vaan ihan musiikin pohjalta. Taidan olla hullu.

Tyttöbändiaiheeseen liittyen haluaisin esittää kysymyksen, jonka tosin joku toinen jo ennätti mainita. Onko Risto miesbändi? Herran jestas, siinähän soittaa nainen bassoa. Siis, naaras kehtaa paukutella soitinta eikä mikrofonia.

Nojoo. Todella huono esimerkki/vitsailuyritys, mutta kuitenkin. Mun mielestä ei ole oleellista, ovatko bändin jäsenet miehiä, naiseja, androideja vai mikkihiiriä. Okei, ehkä sitä ei sitten keikoilla jaksaisi käydä, mutta ilman muuta levy soittimessa pyörisi.

En sitten tiedä onko nyt menossa joku tyttöbändibuumi, kun en sen kummemmin 'skeneä' seuraa. En ole kuullut yhtään kappaletta Stalingrad Cowgirlsseiltä tms. yhtyeiltä, joten en osaa sen kummemmin niihin ottaa kantaa. Harmi, jos ihmiset käyvät keikoilla vain siksi, että voisivat yrittää kuvata laulajan hameen alta.

Toisaalta, mitä vähemmän tälle löytyy faneja, sitä helpommin minä sen eturivin valtaan.

E: Tosiaan, jos levystä vielä sanoisi pari sanaa. Viime vuoden kovin lätty! Tämä on aika paljon sanottu, viime vuonna kun tuli muutama kauan odotettu levy. Miinusta myönnettäköön lyhkäisyydestä sekä parin biisin uudesta versiosta (vanhoilta ep:ltä löytyy paremmat versiot). Basistin soololaulua olisi myös ollut mukava kuulla (muuthan levyllä laulavatkin).
jannu
23.01.2008 19:21:30 (muokattu 23.01.2008 19:22:39)
Et kai ole tosissasi? Saa täällä mielipiteensä ilmaista.

Totaa... Enkös minäkin juuri tehnyt niin?

Mistäs tiedät? Minä tiedän sen verran, että Aviden rumpali on pätevä soittaja ihan livenäkin.

Kas kun klikkiin soittaminen ja iskujen siirtely ei ole minkäänlainen mittari rumpalin hyvyydestä, sitä tehdään maailmalla paljon ja monenlaisessa musassa. Eli en missään nimessä tarkoittanut arvostella kenenkään soittotaitoa, vaan nimenomaan tuon musiikin tuotantoa.
jotain muuta persoonallista
MK73
23.01.2008 19:48:12
Totaa... Enkös minäkin juuri tehnyt niin?

Juu juu, mutta kun kerroit loukkaantuvasi mokomasta mielipiteiden vaihdosta. Tervetuloa arvostelemaan minun lempibändejäni !

Kas kun klikkiin soittaminen ja iskujen siirtely ei ole minkäänlainen mittari rumpalin hyvyydestä, sitä tehdään maailmalla paljon ja monenlaisessa musassa. Eli en missään nimessä tarkoittanut arvostella kenenkään soittotaitoa, vaan nimenomaan tuon musiikin tuotantoa.

Tuo on varsin hyvin tiedossa. Livenä soittajat nykyään punnitaan. Varmasti Pintandwefall:kin hyödyntää studiotekniikan ihmeitä levytyssessioissa.
jannu
23.01.2008 20:33:14 (muokattu 23.01.2008 20:33:49)
Juu juu, mutta kun kerroit loukkaantuvasi mokomasta mielipiteiden vaihdosta. Tervetuloa arvostelemaan minun lempibändejäni !

Tuo on varsin hyvin tiedossa. Livenä soittajat nykyään punnitaan. Varmasti Pintandwefall:kin hyödyntää studiotekniikan ihmeitä levytyssessioissa.

Joo... annetaan olla. Kun selvästikään joko minä en osaa saati halua tuoda pointtiani esille tarpeeksi selvästi ja vakavasti tai sitten sinä et vaan tajua.
jotain muuta persoonallista
MK73
29.01.2008 18:40:15 (muokattu 29.01.2008 19:12:27)
tai sitten sinä et vaan tajua.

Heh, nyt tajuan, että aikas mainio fiilis Pintandwefall-lätylle on kuin onkin saatu vangittua. Paikallisen kirjaston valikoimasta tuo levy jo löytyi, enkä malttanut olla lainaamatta. Parin kuuntelukerran jälkeen viisari kipuaa sittenkin positiivisen puolelle. Ei ykkösjuttu, mutta ihan hauska tapaus.

(mitähän mä olin tästä yhtyeestä aiemmin sanonut - en kai mitään kovin ihmeellistä? ;-)
anttipi
29.01.2008 21:44:41 (muokattu 29.01.2008 21:49:46)

Minusta Pintandwefallilla on varsin hyvä ja raikas meininki.

Ja pakkohan minunkin on jotain mölistävä tuohon tyttöbändiasiaan... Koska valtaosalla rokkibändeistä on miesjäsenistö, ei kai ole kovinkaan ihmeellistä, jos naisista koostuvat bändit keräävät kenties helpommin huomiota (koskapa kaikella massasta poikkeavalla on ymmärrettävästi suuremmat mahdollisuudet päästä näkyviin).

Pääasia on kuitenkin, että hyvä musiikki saa huomiota, ja mielestäni silloin on jokseenkin yhdentekevää, millä keinoin julkisuuteen on ponnahdettu. Harva rockbändi sitä paitsi yksinomaan musiikillisten avujen voimin porskuttaa - väittäisinpä että moiset tapaukset ovat pahimmillaan umpitylsiä "musiikkia muusikoille" -bändejä. On aika hedelmätöntä väitellä, mistä jonkin suosio mahdollisesti johtuu tai on johtumatta, onko suosio "ansaittua" vai ei jne. Mitä väliä? Pääasia että on monenlaista musaa tarjolla, josta valita mieleisensä.

Kyllä pitää olla oikeata asennetta ja oma juttu sekä imago hallussa. Ja fiksut osaa vetää oikeasta narusta myös pr-mielessä nykyisillä täyteen ahdetuilla musiikkimarkkinoilla. Ne zorro-naamiothan on toimiva idea - on aina plussaa, jos bändillä on helposti mieleen jäävä ja yhtenäinen juttu myös ulkomusiikillisesti. (Paatuneelle Kiss-fanille naamiot on sitä paitsi aina plussaa! ;) )
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
Rudolf
03.02.2008 14:16:02 (muokattu 03.02.2008 14:16:42)
Ihan mielenkiintoinen tuttavuus tällaiselle melko konservatiivisen musiikkimaun omaavalle herralle. Noiden Myspace-biisien perusteella voin kehua bändiä seuraavista syistä: Riffit ovat hyviä - erityisesti What Is Sharkin pentatoniikka iskee - sanat ovat hauskoja ja laulajan ääni on mukavan persoonallinen. Kokonaisuus ei kuitenkaan vakuuta niin paljon, että levyn ostaisin tai keikalle lähtisin; pahimpia ongelmia olivat järkyttävä englannin lausuminen ja biisien rakenteen sekavuus ja pomppivuus (se saattaa olla genrelle tyypillinen ominaisuus, mutta silti vähän liian progressiivista meikäläiselle). Plussaa toki siitä, että bändistä löytyy aivan rehellisen yksinkertainen tamburinisti, tuohon ei monella olisi pokkaa!

Soittotaidosta on nykyään vaikea sanoa studioalbumien perusteella mitään, mutta
ainakaan näiden kappaleiden tekniset suoritukset eivät melko alkeellista sävel- ja rytmikorvaani häirinneet. Livenä en sitten tiedä. Hyvä on kuitenkin muistaa, että tekniikka ei ole itseisarvo, vaan sen tehtävä on tukea fiilistä, ja sitä tytöiltä kyllä löytyy.

Valitettavasti musiikki tuppaa vanhenemaan sitä nopeammin, mitä humoristisempaa se on, ja luulen, että tässä tapauksessa bändi valuu melko äkkiä valtavirrasta pois, ellei hommaan ala löytyä myös vakavampaa meininkiä. Bändin taruhan on ilmeisesti vielä aika alussa, joten mitä tahansa voi tapahtua.

Tyttöbändiasiaan en jaksa isommin ottaa kantaa; itseäni eivät ulkomusiikilliset asiat ole koskaan juurikaan kiinnostaneet, mutta kyllähän tämän vastakkainasettelun ymmärtää - vähemmistöt herättävät aina huomiota. Eikä kukaan heteromies voi toisaalta väittää, etteikö rokkarien sukupuoli lainkaan vaikuttaisi omaan näkökulmaan. Toivon kuitenkin, että lahkeiden lukumäärä jätettäisiin toissijaiseksi asiaksi, vaikka siitä ei merkityksetöntä koskaan voi tullakaan.

Ja äskeisen näkökulmani täydelliseksi diskredibilitoimiseksi esitän tähän loppuun kysymyksen: Kuinka vanhoja nämä neidit mahtavat olla?
Music is like candy - You have to throw out all the rappers!
Exhausted
03.02.2008 15:12:32

Kuinka vanhoja nämä neidit mahtavat olla?

Täyttivät kaikki viime vuonna 20.
StJerky
05.02.2008 10:14:58
Hyvä bändi. Omaperäistä ja tyylitajuista meininkiä.
Exhausted
05.02.2008 16:47:11

MySpacen biisivalikoima vaihtui tänään. Nyt sieltä löytyy ainakin meikän suosikkibiisi John the Seahorse. Lisäksi vähän stoner-henkinen Jack White ja tanssittava Disko.

http://www.myspace.com/pawf
arrgh
06.02.2008 08:17:56
Näillä uusilla tyttöbändeillä tuppaa olemaan aika tylsiä biisejä, joten kuuntelin Pintandwefalliakin aika skeptisesti ensin, mutta yllätyin positiivisesti. Näillähän on ihan oikeita biisejä! Ja sovitukset on paljon veikeempiä kuin ne perus räntäntäntät, mitä nyt nämä muut tuoreet tyttöbändit, jotka on tullu ketjussa esille harrastaa.

Soittotaito merkkaa mulle sitä, että saa musiikillisen pointtinsa perille ja kyllä nämä kevyesti osaa sen verran soittaa. Esim. Joy Division soitti välillä aivan helevetin huonosti, mutta ei se merkinnyt mitään koska heillä oli substanssia musassaan ja se on ainut asia mikä loppupeleissä merkkaa. Syy miksi otin juuri JD:n esille on se, että mulle tuli heti mieleen tuosta PAWF:n kitaristin hapuilevasta soitosta mieleen Bernard Sumnerin hapuileva soitto.

Ja mitä laulajan englannin ääntämiseen tulee, niin se ei ole lähellekkään yhtä häiritsevää kuin esim. Stallareitten laulajan ääntäminen. Voisi kuvitella, että PAWF:n laulaja kuulostaa ulkomaata puhuvan korvaan suurinpiirtein samalta, kuin mulle Björkin tai Nina Perssonin laulu, eli antaa vaan makeen eksoottisen lisän.

Diggaan. Haluun levyn.
koera
17.02.2008 14:04:13
Eilen olin orkesterin keikalla ja ihmettelin että miksi ihmeessä tämä bändi, muuten kuin sen tosiasian johdosta, että ryhmän jäsenet edustavat sukupuolensa osalta vähemmistöä soittajapiireissä, on voittanut yhtään minkäänlaista bändikisaa, tai saanut ylipäänsä mitään muutakaan tunnustusta.

Löisin kolikon vetoa, että jos näitä samoja biisejä samalla tavalla räveltäs jotkut pojanklopit, niin suurin osa ihmisistä sivuuttaisi orkesterin täysin.
stickyfinger
17.02.2008 14:16:25
Joo-o, Pintandwefall kieltämättä edustaa niin hämmentävällä tavalla, niin tyhjänpäiväistä musisointia, ettei paremmasta väliä.

Tuo "ovat-saaneet-huomiota-vain-siksi-että-ovat-tyttöjä" - kortti on tietysti aina aika helppo vetää esiin, mutta Pintandwefallin tapauksessa se on kyllä täysin oikeutettu ja paikkansa pitävä väite.

Minua ei henk.koht.koskaan häiritse mitkään "Crazy Frogit" tai muut diiba-daaba höttö-pop listavenkoilijat, koska vaikka musiikkityyli ei kolahtaisikaan, pystyy kuitenkin aina löytämään sen jujun miksi joku ko. musiikista diggaa, ja hyvin tehty musiikki on aina jees, edusti se sitten tyyliltään eurohumppaa tahi progeoopperaa.

Pintandwefallista en oikeasti löydä yhtään mitään. Köpöisiä biisiejä, ja vielä köpöisempää soitantoa.

Niin, ja onko se paska englannin lausuminen tahallista?
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
mokkasiini
17.02.2008 14:50:51
Löisin kolikon vetoa, että jos näitä samoja biisejä samalla tavalla räveltäs jotkut pojanklopit, niin suurin osa ihmisistä sivuuttaisi orkesterin täysin.

Tää on mun mielestä aika hyvä, kun otetaan aika usein esille. Tota. Miksei mikään poikabändi sitte yritä tehä tällästä, kun kerran konsepti toimii ainakin mimmibändillä? Pintandwefallin yks vahvuus on nimenomaan se, että ne on hönöjä nuoria tyttöjä. Ja ne soittaa just ittensä näköstä musiikkia. Tää on tietysti se vedenjakaja bändin osalla, ei tosta mitkään kikkailumusiikin ystävien välttämättä kuuluiskaan digata.

Ja myönnettäköön, että eihän nämä tosiaan mitään virtuooseja ole soittimiensa kanssa. Mutta toista mieltä oon kyllä biiseistä, ne on mun mielestä todella nerokkaita ja vetäviä. Ehkä yksinkertaisia, mutta toimivat. Mulle uppoo.

Ja eilinen keikka oli kyllä huippu! (:
koera
17.02.2008 15:15:06
Miksei mikään poikabändi sitte yritä tehä tällästä, kun kerran konsepti toimii ainakin mimmibändillä?

Ehkä ne pojat, ketkä tällasta musiikkia harkitsevat alkavansa tekemään ja soittamaan, tajuavat juuri sen seikan, että ehkä heidän mahdollisesti pitäisikin olla naispuolisia henkilöitä, jotta joku heidät huomaisi, eli että pelkät köpöset biisit ei huomion saantiin riitä, ja älyävät tämän tajuttuaan lopettaa homman alkuunsa ;)

Toinen todennäiköinen "teoria" on, että ehkäpä tämäkin maa onkin jokaisen autotallin ja kellarin äyräitä myöten täynnä tollasta musaa soittavia bändejä, sillä erotuksella, että kyseisten bändien jäsenet ovat poikia. Mikshän kukaan ei näistä bändeistä oo koskaan kuullutkaan.. hmm...

Mutta toista mieltä oon kyllä biiseistä, ne on mun mielestä todella nerokkaita ja vetäviä. Ehkä yksinkertaisia, mutta toimivat.

Yksinkertainen on kaunista, mutta tässä Pintandwefallin tapauksessa yksinkertainen on mielestäni ainoastaan tylsää ja nuuduttavaa. Tietynlaista simppeliyttä osaan kyllä musiikissa arvostaa. Taatusti hankalampaa on tehdä yksinkertaista ja samalla oikeasti TOIMIVAA musaa, kuin hienoilla sovitus- ja soittokikoilla täyteen tungettua, haastavan ja monimutkaisen kuuloistaa musaa.
Exhausted
17.02.2008 16:33:46

Tyttökortista voin sanoa sen, että jos kerran tykkään bändistä vain koska jäsenet ovat tyttöjä, niin miksi sitten en pidä esimerkiksi Stalingrad Cowgirlsista? Tyttöjähän hekin ovat. Toisaalta pitää myös muistaa, ettei kaikki muutenkaan voi pitää kaikista bändeistä.
jannu
17.02.2008 23:21:27 (muokattu 17.02.2008 23:22:03)
Mutta helou hei! Onhan näitä "paskasti soittavia poikabändejäkin" ollut jo muinaisessa Babyloniassa... Joy Division, anyone?

Biisimateriaalin taso onkin sitten sen verran mielipidekymysys, että siitä saadaan vääntää vaikka maailman tappiin.
"Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..."
south_of_heaven
18.02.2008 01:58:10 (muokattu 18.02.2008 01:59:32)
Tyttökortista voin sanoa sen, että jos kerran tykkään bändistä vain koska jäsenet ovat tyttöjä, niin miksi sitten en pidä esimerkiksi Stalingrad Cowgirlsista? Tyttöjähän hekin ovat. Toisaalta pitää myös muistaa, ettei kaikki muutenkaan voi pitää kaikista bändeistä.

Kuuntelet huonoa musiikkia?

Stalingrad Cowgirlshän on loistokamaa tähän verrattuna. Ja niiden kitaristi/vokalisti ei ole mikään turha muija hänkään, ihan pätevästi laulaa ja on ihan kivan näköinenkin. Tästä bändistä näkemieni kuvien perusteella tällä bändillä ei ole edes ulkonäköä tarjota. En tajua, miten tämä bändi on voinut voittaa mitään bändikilpailua.
http://www.mikseri.net/artists/?id=62682
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)