Aihe: Monellas täällä aktiivinen alapää?
1 2 3
jykke65
15.02.2008 23:04:01 (muokattu 15.02.2008 23:04:56)

Heh joo.

Pitäis pätevät PAt hankkia eikä oikeen tiiä mimset. Budjetissa ~2000

Tulepa käymään Lammille kesätapahtumaan tuon sinne meidän HK Eliakset, kuulet itse miten ne toimii alapään kera. Saat jopa tulla roudaamaan, minkä roudatessa kärsii sen soundissa nauttii. Toi budjetti rajoittaa laatua, valitettavasti näin on. Kuten Pulliainen aikoinaan totesi "soundi painaa" ja myös PA:n paino on suoraan suhteessa soundiin. Halvalla saa hepposta, mutta jos uhraa hiukan enemmän ei tartte selitellä. Ja tähänkin tulee varmasti paljon parempia ideoita mutta minä, bändi ja mikä tärkeintä kuulijat ovat olleet tyytyväisiä. Enkä sano että HK on ainoa oikea kyllä niitä on muitakin aivan loistavia kaappeja, mulle vaan nämä naksahti kohdalleen.

EDIT: toi 2000 ei ihan riitä....
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
jeppeq
15.02.2008 23:07:39
Meillä on kv2 audio-merkkiset aktiivipömpöttimet. 12"-yläpäät ja 2x12" subbarit. Eli kaksi subbaria joissa molemmissa kaksi 12" elementtiä. Vissiin aika tyyris paketti, mutta toimii kyllä mainiosti paikassa kuin paikassa. Niin ja mikserinä Yamahan digimikseri.

Tuo setti soi. Syystä, että vajaus taloudessa, ei voi hankkia. Liekkö se muuta kommenttia tuo setti tarvii.

Valitettavasti sitä kuulee myös väärin käytettävän, mutta se ei kuulu tähän..
Ei ehkä liity edellä mainittuun ryhmään.
Marshall83
15.02.2008 23:09:19

Olen kateellinen.

Ne on hienot pelit.

Ei oo kyllä löytyny vielä moittimista niistä vehkeistä..ja laatu painaa, se on totta, mutta sekin on totta että aika mukava soittaa kun tietää että saundi on kohillaan.
-Asia kunnossa.
jykke65
15.02.2008 23:19:57

..ja laatu painaa, se on totta, mutta sekin on totta että aika mukava soittaa kun tietää että saundi on kohillaan.

Jep! Mitäpä siihen lisäämään.....
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
haitari
16.02.2008 07:39:54

HK Audio (Lucas 1000 tai jotain) toimii ainakin kitara-laulu-midihaitari -duolla. Puolikkailla luukuttaa jo työväentalot ja Pesäkallion kokoiset pienemmät tanssipaikat. Kirkas saundi jai hyvä erottelu. Hintaa oli v. 2004 jotain 1.700 euroa, ei paha. Paremmasta en tiedä, kun ei ole parempia ollut.
Missä mie oon? Ja oonks mieki täälä?
eskoensio
16.02.2008 09:32:41

Laitteiden laadusta ei kannata tinkiä, tarkoitan sitä että laitteet on puoli orkesteria.

Sen olen huomannut, Thomannin hinnat on lähellä Suomen hintoja.
Rantsu
16.02.2008 10:28:45
Kyllä mä soitin saatanan monta kertaa - ja olisin jo luovuttanu, jollei joku täällä olis kannustanu yrittään.....!"#%&/()

Rode NT1A:n liitin oli irti (vastaus: "voitko itse soittaa maahantuojalle") ja mikrofonikaapeli Neutrik päillä oli vastaavaan T-kauppalaiseen metrin lyhyempi ja kaks kertaa kalliimpi ynnä alle + 20 asteessa saatanan koppuraa, kun thomannilainen on pakkasellakin noileeta.

Että semmosta.....

Just. Ootko sä varma, ettet vaan oo vahingossa ottanut kesälaatuisia piuhoja, ne talvilaatuisethan on merkitty W-kirjaimella? :)

No ei vaiteskaan, mulla oli viime vuonna myös yksi takuujuttu. Tää Jori, mikä sen sukunimi taas onkaan, sanoi että vie joko suoraan maahantuojan (Into-Luthman) huoltoon, tai sitten tuo hänelle, mutta se kestää ainakin viikon kauemmin. Mun mielestä se oli ihan reilua peliä. No, se laitehan (Mackie Big Knob) oli sitten uutuuttaan telakalla yli kuukauden kun odoteltiin Jenkkilästä Ruotsin kautta uutta verkkomuuntajaa (siis sisäistä), mutta sehän on sitten eri juttu.

Mutta StPaulsista mulla on kyllä hyviä kokemuksia. Siellä on ainakin edulliset hinnat ja eri maahantuojien tavaraa varastossa, eli kokeilu ja vertailu on mahdollista ihan kuin vanhoina hyvinä aikoina. Palvelusta ehkä saattaa tulla joskus tunne, että se mun asia ei just sillä hetkellä ole ihan se tärkein, mutta ei se mua ole ihmeemmin kiusannut.

Niistä mikkipiuhoista vielä sen verran, että voiskohan niiden mahdollisen laatueron nähdä jostain muustakin kuin "viskositeetistä"? :)
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
isojussi
16.02.2008 14:51:07
Just. Ootko sä varma, ettet vaan oo vahingossa ottanut kesälaatuisia piuhoja, ne talvilaatuisethan on merkitty W-kirjaimella? :)

HOHO - eiks ne SSSNAKE:t oo sitä kesälaatua?

...Tää Jori, mikä sen sukunimi taas onkaan,

Ahl - kieltämättä mahdottoman mukavan ja symppiksen oloinen heebo - että sen takia mielellään ostais siltä vaikka mitä.

Eikä mulla muutenkaan Suomi-puoteja vastaan mitään oo. kyllä mun tulee jonkin verrankin hankittua TV-Sävelestä, Hämeenlinnasta tavarata - jo pelkästään senkin takia, että myyjät kaikki on mukavia ammattimuusikoita. Ja hinnoissakin tuntuvat pärjäävän.

Valot ostin Hyypän Kristianilta Seinäjoelta (nyk. Soundbros), vaikka olisin saanut kolmannesta valtakunnasta halvemmalla, mutta ihan takuu ym. asioiden takia maksoin muutaman egen enemmän, mutta kannatti - yhden kannun takuuasia hoitui hienosti käden käänteessä.

Mut en mä entisenä ammattiostajana haluu liikaa maksaa pelkästä ostamisen ilosta.

Niistä mikkipiuhoista vielä sen verran, että voiskohan niiden mahdollisen laatueron nähdä jostain muustakin kuin "viskositeetistä"? :)

No, Thomannin piuha on päältä paljon paksumpi, kummissakin on Neutrik-liittimet, mutta StPaulssilainen menee muihin liittimiin yhtä naheesti, kun se yks SSSNAKE, jonka kerran erehdyin ostamaan.

Mitattuahan niitä ei oo tullu....
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
EP
04.06.2009 17:09:58
On se vielä toiminut!
Kattelin vaan tuossa Raid elokuvaa ja tuli mieleen :)
jjsound
04.06.2009 22:35:46 (muokattu 04.06.2009 22:36:30)
Riippuu keikasta ( eikä yhtään hymiötä ! )
Oikeesti mä diggaan tuollaista, kun kilpailee sen muka aina edullisemman kanssa... ei se aina mee niin...
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
kenonen
05.06.2009 09:02:51
Lyhyt vastaus: Hyvälaatuiset yläpäät ja lisäksi ehdottomasti subbari tai kaksi, riippuen halutusta äänenpaineesta ja subbarin koosta.

Mikitän aina ja kaikki ja ajan tarpeen mukaan sitten ulos. Subbari antaa mukavasti tukevuutta saundiin.

Sitten omia kokemuksia:

Meillä oli aikaisemmin RCF 310A:t ja 705 AS:t ja pidin sitä oikein hyvänä settinä ja niin kuin se onkin. hintaa just tuo parin tonnin pintaan, yläpäät todella kevyet ja helppo roudata ja ihan ok saundi. Pikkukeikoille kartanon nurkissa vaan laulut ja haitari läpi niistä ja isommilla alapää messiin ja kaikki linjan kautta sen mitä tarvii.

Ostin viime syksynä itselle JBL:n PRX 512M yläpäät ja PRX518S alapään. RCF:t on ihan vastaantulijoita ton setin rinnalla. En meinannut uskoa eroa, kun niitä rinnakkain testasin. Hintaa onkin sitten melkeen tuplat, mutta hintaerolle on oikeasti katetta.

Lisäksi meillä on lavamonitoreina vielä 1kpl 512M ja 1kpl eon 510 sarjaa. Lähiaikojen hankintana tulee vielä lisää noita eonin kaappeja.
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)