Aihe: Houre
1
oo-p
11.02.2008 16:52:03

Tämä on vanhempi teksti, johon törmäsin selaillessani arkistoja. Huomasin että tässä voisi olla potentiaalia ja ajattelin pistää näytille. Heittäkääpä mielipiteitä ja (vielä mieluummin) tulkintoja, onko liian korni?

En koskaan pelännyt nukahtaa
mutta pelkäsin herätä
ja heräsin vain nähdäkseni
painajaisen uudelleen

En koskaan pelännyt kuunnella
mutta pelkäsin todeta
että kaikki se mitä kuulin oli
täyttä totta

Eivätkä muistot kysy lupaa tullessaan
eivät ajatukset koputa oveen
silti tahtomattani sen
riennän avaamaan

Olisit hymyillyt edes kerran
kerran vain ennen lähtöä
Minä tahtoisin uskoa että
et lähtenyt suru rinnassa

Nyt jokainen päivä on kuin
nukkuisi liikkuvan alustan päällä
enkä koskaan tiedä missä
joudun heräämään

Uni jatkuu, jatkuu loputtomiin
se tulee päiviinikin
Ja sinä olet siinä unessa
ja kaikki on niin totta

Tämä houre on elämää
jossa kuolonkouristuksissa
Me kaikki vajoamme
syvemmälle painajaiseen
Vajoamme
syvemmälle houreeseen

Olisit hymyillyt edes kerran
kerran vain ennen lähtöä
Minä tahtoisin uskoa että
Et lähtenyt silmin kyynelisin

En koskaan pelkää ikävöidä
mutta pelkään todeta
että kuin huomaamattani
sinä olet vielä täällä
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
JussiMatias
16.02.2008 16:03:59

Sellainen tuli päällimmäisenä mieleen, että tuota vois aika kovalla kädellä tiivistää. Vois tulla aika timanttinenkin pohjamudissa möyräily. Nyt siinä on vähän liikaa samojen asioiden toistoa pikkaisen eri sanoilla. Ja voishan niitä joitakin maailmaa suurempia ilmaisuja päivittää maallisemmiksi. Jos tuo kerran vanha teksti oli? Eli kirjoitettu teinituskissaan?

Ymmärsitkö yhtään mitä ajan takaa? Minä välttämättä en? Katsellaan...
Tuopilla suuhun sitä joka uskaltaa, minun sydäntäni koskaan koskettaa
rääpivä
11.03.2008 23:20:05
Minun on pakko kommentoida, kun oo-p in tekstejä nyt täältä on muutamia luettu. Tämä ei ole siis kommentti yksistään tästä tekstistä, vaan kaikista niistä teksteistä, joita tältä kirjoittajalta olen lukenut.

Jostain syystä en pidä teksteistäsi, mutta silti pidän niistä :D Minua ärsyttää ajoittain tapa jolla kirjotat, ja välillä taas ihailen joitan tekstinpätkiä. Eli kai tekstien on silloin oltava hyviä, jos ne niinkin monimutkaisia tunteita lukijassa herättää? :D Kaikkein ärsyttävintä on se, että en löydä mitään yhdistävää tekijää ihailemilleni tai vihailemilleni elementeille teksteissäsi. En siis edes oikeastaan täysin tiedä mistä niissä pidän ja mistä en, ja sekös ärsyttää! :D
oo-p
12.03.2008 16:18:55

Minun on pakko kommentoida, kun oo-p in tekstejä nyt täältä on muutamia luettu. Tämä ei ole siis kommentti yksistään tästä tekstistä, vaan kaikista niistä teksteistä, joita tältä kirjoittajalta olen lukenut.

Jostain syystä en pidä teksteistäsi, mutta silti pidän niistä :D Minua ärsyttää ajoittain tapa jolla kirjotat, ja välillä taas ihailen joitan tekstinpätkiä. Eli kai tekstien on silloin oltava hyviä, jos ne niinkin monimutkaisia tunteita lukijassa herättää? :D Kaikkein ärsyttävintä on se, että en löydä mitään yhdistävää tekijää ihailemilleni tai vihailemilleni elementeille teksteissäsi. En siis edes oikeastaan täysin tiedä mistä niissä pidän ja mistä en, ja sekös ärsyttää! :D

Okei. :D

Todella positiivista, että kuitenkin saa ajattelemaan jotakin. Ehkä voisit koittaa kuunnella bändini musiikkia? Mahdollisesti syyt tekstien ärsyttävyyteen tai epä-ärsyttävyyteen selviää paremmin sillä tavoin.. Tai sitten ei, kuka tietää.
rääpivä
12.04.2008 17:32:53
Niin, tiedä sitä sitten. Kenties musiikin kera kokeilenkin jonain päivänä. Tuolta myspace-sivustoilta näemmä löytää, sitten kun vain jaksaa ja kerkeää, ja siltä tuntuu :p
oo-p
13.04.2008 15:33:02

Niin, tiedä sitä sitten. Kenties musiikin kera kokeilenkin jonain päivänä. Tuolta myspace-sivustoilta näemmä löytää, sitten kun vain jaksaa ja kerkeää, ja siltä tuntuu :p

vink vink. Malta hetki että saadaan uusi levy kuultaviin. Siihen saatiin se tunnelma mitä haettiin.
Himpi
14.04.2008 11:19:50
Jännä lukukokemus. Ekat kaks säkeistöä olivat minulle laulua, sen jälkeen houre muuttui runoksi. Runous jäi päälle eli luen sitä runona vieläkin, alusta loppuun. Ainoa juttu mikä harmittaa on se, että alku lähtee väkevänä, mutta viimeinen säkeistö, jonka pitäis nousta muiden yläpuolelle, ei oikein nouse. Jää vähän valjuksi ainakin minulle.

Mutta koska tää kuitenkin on laulu, ehkä lopetus tanakoituu musiikin myötä.
Lehmä on turvallinen valinta.
Himpi
14.04.2008 11:21:24
Voisko se olla tuo 'kuin huomaamattani' joka tökkii? Se on pitkä ja hankala ja mitäänsanomaton ilmaus lopetuksessa, jonka pitäis olla ikimuistoinen ja väkevä.
Lehmä on turvallinen valinta.
soihtu55
26.04.2008 12:24:30
tosi pitkä teksti, painava, surullinen. Keventäisin, mutta jättäisin
silti sopivasti painoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)