Aihe: Etsitään kaiutinta vahvistimeen
1
Steiner
16.02.2008 10:52:12
Terve kaikille,

Uutena käyttäjänä vielä tutustun keskustelupalstaan, mutta asiaan.
Ei kellään sattuisi olemaan minkäälaista tietoa sellaisesta kaiuttimesta kuin Lansing D-130? Käsittääkseni on JBL:n kaiutin, mutta Google ei anna siitä yhtään mitään tietoa suomeksi. Tämä on kuulemma erittäin hyvä kaiutin putkivahvistimeen ja kiinnostuin sen hankkimisesta. Sen mitä tiedän tästä on se, että se on minun mielestäni kooltaan suht iso, 15", ja, että se on ainakin yli 30 vuotta vanha systeemi. Samaista kaiutinta käytti The Who "Wall of sound" hommassaan.

Se mikä minua tässä kiinnostaa on se, että mahtaako tällä olla Euroopassa joku ihan oma nimi/numerointi ja, että olisiko kellään tietoa, että mistä tälläisen voisi hankkia? Oma etsintäni on lähinnä tuonut tätä kaiutinta jostain Amerikan markkinoilta, mutta sieltä en oikein uskaltaisi tilata noiden tullihommien ja maksuhommien takia.
Janne19691
17.02.2008 11:16:32

Terve vaan,

Tässä:

https://taweber.powweb.com/weber/cali15f.htm

Tuon kaiuttimen 12" versiohan on nimeltään JBL D120F ja sitä saa myös Weber uusintapainoksena.

Custom Sounds tuo Weberin kaiuttimia Suomeen jos et itse halua suoraan Weberiltä tilata. Suoraa tilatessa säästää jonkin verran.
Rule #1: There are no rules.
Steiner
19.02.2008 22:44:18
Kiitoksia kummallekkin vinkeistä. Nuo Weberin kaiuttimet vaikuttavat aika kivoilta, löysinpä Epiphoneenikin 8" Champ kaiuttimen tuolta Custom Soundsista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)