Aihe: Ave, Popeda, morituri te salutant!
1 2 3 4 512 13 14 15 1676 77 78 79 80
Cimble
18.02.2008 09:21:01
Koita kirjoittaa vastaisuudessa sellaisia juttuja, mitä ei tarvitse selitellä niin perkeleesti jälkeen päin. Menköön nyt tän kerran.

Ei se niistä jutuista kiinni ole. Mun ois vaan ehkä jätettävä täysin huomiotta sellainen pelkkä sisällötön vastaanräkytys. Sen tiedän ettei selittelemällä räkyttäjän asennetta muuteta.

Oiskohan tämän ketjun seuraava kommentti jo Popedaa koskevaa...
Pakko matkaa kun talli määrää!
sormunen
18.02.2008 13:49:24 (muokattu 18.02.2008 14:00:51)
Ei se niistä jutuista kiinni ole. Mun ois vaan ehkä jätettävä täysin huomiotta sellainen pelkkä sisällötön vastaanräkytys. Sen tiedän ettei selittelemällä räkyttäjän asennetta muuteta.

Oiskohan tämän ketjun seuraava kommentti jo Popedaa koskevaa...

Se on nimenomaan sisällöstä kiinni.

Mikähän siinä nimittäin on, että ns. julkisuuden henkilöistä saa inttervepissä näköjään kirjotella mimmosia juttuja tahansa ja jos niihin puuttuu, onkin "tosikko" tms. Säkin kirjoitit, kuinka Andy on itseään jumalana pitävä ja kiukkuileva tyranni. Mistä sä sen tiedät? Mä nimittäin puolestani tiedän, että kyseessä on ehkä pistepirkkojen ohella yksi fiksuimmista työnantajista ja henkilönä erittäin älykäs, selkeä ja toiset huomioon ottava.

No, sä jouduitkin sitten selitteleen omaa viestiäsi. Miksi sä sen sitten teit? No kas, kun sä olitkin väittänyt jotain puutaheinää, minkä takana sä et sitten voinutkaan olla.

Mistä tossa on kyse? Pätemisestäkö? Tota on joutunut aina silloin tällöin ihmettelemään muittenkin poppareita "käsittelevien" ketjujen osalta.

Eihän noi sun juttusi jotakuta Andya tieystikään heilauta mihinkään suuntaan. Sua sen sijaan luulisi heilauttavan.
----------------------------------------------------
Mitä tulee Popedaan, niin tämä on pitkä ketju ja kehotan lukemaan alkupäätä. Minusta nimittäin Popedan kutsuminen lähtökohdiltaan "junttirokiksi" on myös vähintäänkin arveluttavaa, kun ottaa huomioon sen, että siellä on niin vahva kabareetausta ja myös, miten paljon nimenomaan Popeda on kyseenalaistanut rokin kliseitä. Tosin sitä vähemmän, mitä enemmän Costello on saanut otetta, mutta ei se vieläkään ihan yksioikoinen ole.
Cimble
18.02.2008 15:16:15
sä jouduitkin sitten selitteleen omaa viestiäsi. Miksi sä sen sitten teit? No kas, kun sä olitkin väittänyt jotain puutaheinää, minkä takana sä et sitten voinutkaan olla.

Vitut olen mitään selittänyt! Selvensin vain pelkästään sulle ja se on osoittautunut ihan turhaksi, kun et osaa lukea sieltä kun vaan kaikkein negatiivisimmaksi kokemasi asiat. Lisäksi en ole mitään väittänyt, vaan arvellut asioita eri suunnista saamieni viitteiden perusteella. Moni täällä arvelee ja asettaa esille käsityksiään väittämättä silti mitään, joten sulla riittää hommia.

kyseessä on ehkä pistepirkkojen ohella yksi fiksuimmista työnantajista ja henkilönä erittäin älykäs, selkeä ja toiset huomioon ottava.

Tämähän on ihan mielipideasia. On Andyn kanssa työskennelleitä, jotka voivat olla jostakin ihan eri mieltä, ja näin ollen voivat "teilata" sinut paskanpuhujana. Eihän ne sinun kokemuksesi ole mikään ainoa totuus. Mutta en minä Andyn älykkyyttä ole epäillyt ja uskon siitä miehestä paljon hyvää.

Eihän noi sun juttusi jotakuta Andya tieystikään heilauta mihinkään suuntaan. Sua sen sijaan luulisi heilauttavan. Ei tässä ole ketään tarkoitus heilauttaa, enkä näe syitä miks minuakaan pitäis.

Minusta nimittäin Popedan kutsuminen lähtökohdiltaan "junttirokiksi" on myös vähintäänkin arveluttavaa, kun ottaa huomioon sen, että siellä on niin vahva kabareetausta ja myös, miten paljon nimenomaan Popeda on kyseenalaistanut rokin kliseitä.Tosin sitä vähemmän, mitä enemmän Costello on saanut otetta, mutta ei se vieläkään ihan yksioikoinen ole.

Minä ainakin kutsun Popedaa junttirokiksi ihan kaikella diggauksella ja huumorilla, sekä myös huvittuneena monien snobimuusikoiden ylenkatsoessa Popedaa ja nimittäessä juuri junttirokiksi. Monia bändejä, joita kutsutaan junttirokiksi tai junttiheviksi, jalostaa niiden teeskentelemättömyys ja sielukkuus siinä paahtamisessa. En nyt puhu vaikkapa Klamydiasta tai Strratovariuksesta, yhtään haukkumattakaan niitä... Mutta esim. Popedan parhaissa hetkissä tämä on aistittavissa, jos on itsellään ne rock-taajuudet auki.
sirdickyj
18.02.2008 15:38:58
Vitut olen mitään selittänyt! Selvensin vain pelkästään sulle ja se on osoittautunut ihan turhaksi, kun et osaa lukea sieltä kun vaan kaikkein negatiivisimmaksi kokemasi asiat. Lisäksi en ole mitään väittänyt, vaan arvellut asioita eri suunnista saamieni viitteiden perusteella. Moni täällä arvelee ja asettaa esille käsityksiään väittämättä silti mitään, joten sulla riittää hommia.

Tämähän on ihan mielipideasia. On Andyn kanssa työskennelleitä, jotka voivat olla jostakin ihan eri mieltä, ja näin ollen voivat "teilata" sinut paskanpuhujana. Eihän ne sinun kokemuksesi ole mikään ainoa totuus. Mutta en minä Andyn älykkyyttä ole epäillyt ja uskon siitä miehestä paljon hyvää.

Toi on Sormusen tapa toimia, yleensä kyttää kaislikossa ja yrittää sitten jollain epärelevantilla kommentilla iskeä. Osumatta, useimmiten.

Mäkin tiedän Andyn kanssa työskennelleitä ihmisiä, joista yksi on mm. vetäny pataan k.o. artistia, ja esim. se Neighbourhood Threat-kirja tuskin on ihan tuulestatemmattua löpinää. Sen perusteella täys spede, joskin viihdyttävä hahmo.

Tätä yritin juuri aiemmin sanoa, että ei tarvitse tuntea henk.koht. jotain henkilöä päätelläkseen tämän käytöksestä jotain. Kyllä se julkisuuskuvakin jotain kertoo.
Ei kerta homoa tee!
Cimble
18.02.2008 17:42:45 (muokattu 18.02.2008 17:44:42)
Toi on Sormusen tapa toimia, yleensä kyttää kaislikossa ja yrittää sitten jollain epärelevantilla kommentilla iskeä. Osumatta, useimmiten.

Huomasinkin tuolla eräässä muussa ketjussa että Sormusen toimintatapa sai vahvistusta, kun näkyi iskevän puskasta sinun ihan asiallisiin ja yleisessäkin käsityksessä oleviin mielipiteisiin eräästä toisesta julkisuuden muusikosta, joihin löytyy vahvistusta monen asiantuntijankin suusta. ;) Sormunen taitaa ottaa vaan tosi vakavasti nämä merkityksettömät löpinät. Ja näiden esimerkkien perusteella ei taida olla muuta asiaa kuin puskasta iskeminen ja saivartelu. En tiedä sitten mitä lopputulosta halajaa tai saako tyydytystä.

Tätä yritin juuri aiemmin sanoa, että ei tarvitse tuntea henk.koht. jotain henkilöä päätelläkseen tämän käytöksestä jotain. Kyllä se julkisuuskuvakin jotain kertoo.

No sepä se. Ja kuten selvensin, diggaan ja arvostan Andya. Voin silti kuvailla Andya olettaen sen tietojeni perusteella olevan tietystä kulmasta katsottuna vaikkapa bändihommissa isoegoinen tyranni, jonka kanssa voi olla haastavaa olla samassa bändissä. Mullehan se on ihan sama kun en ole soittanut, enkä tule soittamaan sen kans ikinä.
Mika Antero
18.02.2008 18:02:25
miten paljon nimenomaan Popeda on kyseenalaistanut rokin kliseitä.

Yksi esimerkki tästä on ainakin se, että Pate joskus 80-luvulla kävi vetämään parodiaa davidcoverdalemaisesta seksisymbolikekkuloinnista. Sen tuloksenahan hän pärjäsi hyvin Suomen seksikkäin mies -äänestyksessä...

Parodiointia ja huonoa huumoria; se nyt vaan on kuuntelijan hyväksyttävä Popedan tapauksessa tai unohdettava sitten koko bändi.
Jäädä voi aina, sen kun jää. Mutta lähteminen on taito.
sirdickyj
18.02.2008 21:40:26
Huomasinkin tuolla eräässä muussa ketjussa että Sormusen toimintatapa sai vahvistusta, kun näkyi iskevän puskasta sinun ihan asiallisiin ja yleisessäkin käsityksessä oleviin mielipiteisiin eräästä toisesta julkisuuden muusikosta, joihin löytyy vahvistusta monen asiantuntijankin suusta. ;) Sormunen taitaa ottaa vaan tosi vakavasti nämä merkityksettömät löpinät. Ja näiden esimerkkien perusteella ei taida olla muuta asiaa kuin puskasta iskeminen ja saivartelu. En tiedä sitten mitä lopputulosta halajaa tai saako tyydytystä.

Mikähän ketju oli kyseessä? Olis hauska lukea itsekin, en muista nimittäin.

Sormusella tosiaan ei ole muuta tekoa kuin nälviä toisten kirjoituksia, mikä näktyi hyvin hänen "osallistumisestaan" tuohon "arvaa albumi ja esittäjä".

No sepä se. Ja kuten selvensin, diggaan ja arvostan Andya. Voin silti kuvailla Andya olettaen sen tietojeni perusteella olevan tietystä kulmasta katsottuna vaikkapa bändihommissa isoegoinen tyranni, jonka kanssa voi olla haastavaa olla samassa bändissä. Mullehan se on ihan sama kun en ole soittanut, enkä tule soittamaan sen kans ikinä.

Mulla on kyllä ihan tarpeeksi läheisiä tuttja ihan tarpeeksi lähellä Andyn toimia, ja itsehän Andy tuota egoistista kuvaansa boostaa minkä kerkiää.

Onks Neighbourhood treat hallussa?
Ei kerta homoa tee!
Mika Antero
18.02.2008 21:44:11
aikavaikea
18.02.2008 21:46:12
Sormunen kyllä kirjoittaa asiaa.
What do you think you're doing? That's no way to treat an expensive musical instrument!
Blue Moon
18.02.2008 22:08:13

Kunnon rock-työläisiä,, mitä Mike ja Andy eivät ole mistään kohtaa.

Höpö höpö.
aikavaikea
18.02.2008 22:16:22 (muokattu 18.02.2008 22:19:02)
ei tarvitse tuntea henk.koht. jotain henkilöä päätelläkseen tämän käytöksestä jotain. Kyllä se julkisuuskuvakin jotain kertoo.

Nimen omaan.
What do you think you're doing? That's no way to treat an expensive musical instrument!
sub zero
18.02.2008 22:20:34
jos on pistäny levylle semmosen biisin kuin erotomania, niin ei kyllä voi kauheesti itkee, jos jotkut sanoo junttirockiksi
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
aikavaikea
18.02.2008 22:21:27
jos on pistäny levylle semmosen biisin kuin erotomania, niin ei kyllä voi kauheesti itkee, jos jotkut sanoo junttirockiksi

Mä olen juntti enkä nyt ymmärrä mitä tarkootat. :-(
sub zero
18.02.2008 22:25:24
Mä olen juntti enkä nyt ymmärrä mitä tarkootat. :-(

erotomaniassa on kyllä ihailtavan suoraviivaiset sanoitukset, ei siinä mitään.

ari peltonen muuten on sanonut, että sen roolihahmo "maailman isomunaisin mies" (joka laulaa vain ja ainoastaan panemisesta) tekee parodiaa pate mustajärvestä ja frederickistä.
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Mika Antero
19.02.2008 07:28:40
Cimble
19.02.2008 08:41:27 (muokattu 19.02.2008 10:13:58)
Sormunen kyllä kirjoittaa asiaa.

No onhan tuota asiaakin näkynyt aikaisemmin tulleen ihan hyvillä pointeilla, ei siinä mitään. Mutta ei Sormunen ainakaan näy siitäkään diggaavan että joku kirjoittaa positiiviseen sävyyn Costellosta. Itsehän se pitää Costia lähinnä ongelmana Popedassa. Ja aikaisemman kirjoitukseni sävy oli hänen mielestään ilmeisesti Costi vs. Andy. Tarkoitus ei ollut niin enkä edes usko että näillä miehillä on yhtään mitään toisiaan vastaan. Päinvastoin.

Itse en ole ottanut ainakaan vielä mitään kantaa itse Costellon vaikutuksesta Popedan imagolliseen, musiikilliseen tai keikkavisuaaliseen ilmeeseen.

Huomasinkin tuolla eräässä muussa ketjussa että Sormusen toimintatapa sai vahvistusta, kun näkyi iskevän puskasta sinun ihan asiallisiin ja yleisessäkin käsityksessä oleviin mielipiteisiin eräästä toisesta julkisuuden muusikosta, joihin löytyy vahvistusta monen asiantuntijankin suusta. ;) Sormunen taitaa ottaa vaan tosi vakavasti nämä merkityksettömät löpinät.

Mikähän ketju oli kyseessä? Olis hauska lukea itsekin, en muista nimittäin.

Sanotaan näin että asia koski Remua. Antaisin kuitenkin asian jo olla omalta osaltani, ellei minua tarkoituksella ärsytetä ja haasteta. En vaan oikein tykkää tuollaisesta jeesustelusta, jossa tullaan vaan puskista äpisemään että "sä et tiedä asiasta mitään, mikä oikeus sulla on kommentoida!". Tiedän tasan sen mitä olen kuullut, lukenut, nähnyt ja miettinyt.

Oli miten oli, Andylla on ehkä tarkoituksellakin iso ego ja Remu on käyttänyt kyynärpäätaktiikkaa saadakseen asioita mieleisekseen. Ja Costello on symppis ja mukava mies. So what, onko vastaväitteitä? Ei nämä asiat vähennä näiden miesten saavutuksia. Päinvastoin ne taitavat olla jopa mahdollistajia niihin.
Cimble
20.02.2008 07:55:10 (muokattu 20.02.2008 07:58:50)
Tapanisen aikakaudelta mun mielestä ainoastaan Ei Oo Valoo on pätevä levy.

No on kai sitä muutakin pätevää. Tosin EOV on suht onnistunut kokonaisuus hyvillä saundeilla ja minun mielestä kilpailee Popedan parhaan levyn tittelistä. Tapanisen aikakaudellakin, kuten koko Popedan uran aikana levyt ovat olleet usein epätasaisia sisällöltään. Niiltä kun löytyy aina niitä kyseenalaisia raitoja. Mut kyllä ne kunnon biisitkin hyvin usein sieltä löytyvät, joiden ansioista Popeda on pop. :)

Ei Oo Valoo-levyn hienouteen saattaa mulla tosin vaikuttaa se, että se oli mun eka Popeda. Levy oli ehkä juuri ilmestynyt ja ostin sen kasettina huoltoasemalta ollessani ala-asteen loppupäässä ja tais maksaa jotain 60 markkaa. Pitäis olla vieläkin tallessa. Muistan miten hävetti äitinkin kuullessa, kun mankasta kajahti sanat "perseellä tienaa ja rahalla saa"... Ilmeisesti tästä traumasta johtuen en ole ikinä tykännyt tuosta Ranttalitytön tärinät-biisistä. ;) Mutta tänä päivänäkin levyltä löytyy hienolle kuulostavia ja toimivia fiilisbiisejä.

Ajat muuttuu, mitenhän moni ala-astetta käyvä ostaa nykyään Poperaa..?! :D
Mika Antero
20.02.2008 08:00:01
No on kai sitä muutakin pätevää.

Taisin jo tuolla aiemmin mainita, että Tapanisen kaudelta myös Kans'an Popeda on ihan ookoo levy. Paitsi että biisien nimet ovat sellaista tuubaa ja vitsinvääntöä, että liekö niin hölmöjä millään muulla Popeda-levyllä. Saavutus sinänsä.

Tapaninen teki oman aikansa Popedan parhaat biisit.
Cimble
20.02.2008 12:40:31 (muokattu 20.02.2008 14:01:08)
Taisin jo tuolla aiemmin mainita, että Tapanisen kaudelta myös Kans'an Popeda on ihan ookoo levy. Paitsi että biisien nimet ovat sellaista tuubaa ja vitsinvääntöä, että liekö niin hölmöjä millään muulla Popeda-levyllä. Saavutus sinänsä.

Tapaninen teki oman aikansa Popedan parhaat biisit.

Tapanisen julkaistut Popeda-biisit ovat:

Ranttalitytön tärinät, Savusukeltajan blues (Ei oo valoo)
Rattoriin, Kärmesboogie (Hallelujaa) + jossakin painoksessa bonusbiisi Vauhti päällä
Sukkana alas, Serkkuni on rasisti (Kans'an Popeda)
Valkoisessa huoneessa (Peetlehemin pesäveikot, kokoelma julkaistu Tapanisen lähdön jälkeen)

Itse asettaisin noista Popedan parhaimmistoon biisit Savusukeltajan blues ja Serkkuni on rasisti. Muuten näitä Törrön biisejä on aika vähän eikä nämä loput sellaiset ole Popedan tuotannossa mitenkään kummoisia. Lisäksi Törrön aikana julkaistuista biiseistä Costello teki 28/39, joten siihen nippuun mahtuu paljon parastakin Popedaa. Törrön osuus oli muuten noiden kolmen Popeda-aikansa levyn biiseistä tuo 7/39, kun taas kaksi käännöstä (Pauli, pikku Pauli ja CD-bonus Kovan pojan blues), Ilari Ainialan Paljastaja-Karppanen ja Mussorgskyn sävellyksestä hyödynnetty Viisas ihminen vievät vain osuuden 4/39. Tietenkin on huomioitava ettei yksin riffien tekeminen ja säveltäminen ratkaise biisin laatua.

Kuten jo fiksuimmat saattavat noista tilastoista arvata, mulla on töissä tylsää... ;)

Sitä voin myötäillä, että Törrön tuoma musiikillinen ja soitannollinen vivahde kävi hyvin Popedaan, vaikka mies taisikin olla näkemieni matskujen suhteen aika vakava ja hillitty esiintyjä. Tai sitten se vaan vaikutti siltä kun muutamat siinä ympärillä olivat vähän eri "lääkityksessä"... Mutta Arwo Mikkosen ja Törrön jälkeiseen Popedaankin sopisi tietysti enemmän sitä vanhaa kunnon "ränttätänttä-boogieta ja bluesia".

Valkoisessa huoneessa on vielä Törrön biisi. Liekö siinä sitten kaikki?

Edit: Aivan, jokuhan sieltä unohtuu kun alkaa viisastelemaan. :) En hokannu tuota kun on julkaistu kolmisen vuotta Törrön lähdön jälkeen. Ei ole siis laskettu Törrön aikana julkaistuihin biiseihin mutta lisäsin listaan jälkeenpäin. Tuo kenkkusen huomautus seuraavaksi tulevassa viestissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)