Gypsy 03.02.2004 15:18:11 | |
---|
Muuten minusta on järkevämpää tehdä kitaroita joissa on huono viimeistely ja hyvä soundi, kuin että tekisi kitaroita jotka näyttävät -59 malliselta Gibson Les Paul Customilta uutena, mutta joissa on täysin käyttökelvottomat mikit ja valuosat sekä puut jotka ovat sellaisia ettei peli soi vaikka kahden metrin vesijohtoputkella hakkaisi - mutta mieltymyksensä kullakin. Enpä oo seuraillu paljon tätä ketjua, joten en välttämättä tiiä mitä kitaroita täällä nyt vertaillaan vai vertaillaanko ollenkaan. Mutta jos tossa kirjotuksessa eka esimerkki (huono viimestely ja hyvä saundi) on Gibson ja toi toinen esim japanin Tokai, niin ei varmasti pidä paikkaansa, paitsi mikkien kohalla. Painakaa vaan sitä miinusta |
trih 03.02.2004 15:29:09 | |
---|
Gibson Les Paul Standard 1999 $ = 1604,33 euro http://www.music123.com/category/?s … p;src=gibson&o=price&qso=46 Tollanen 1600 juuroa tuosta rupeaa olemaan sellainen hinta ettei tarvitsisi hirveämmin napista. Ja sittenhän käytettykin olisi 1200 juuron kieppeillä. Luftmanin sivulla vastaava vaivaiset 1000 yksikköä enemmän. Ei vissiin kauppa eu:n ja jenkkilän välillä kannata. |
G-mies 03.02.2004 15:39:14 (muokattu 03.02.2004 15:39:45) | |
---|
Ei vissiin kauppa eu:n ja jenkkilän välillä kannata. Kauppahan se vasta kannattaakin :) Noita amerikkalaisten nettimyymälöiden hintoja katsellessa kannattaa pitää mielessä että hinnat ovat yleensä verottomia eikä veroa kanneta mikäli tavaraa tilaa myyjän osavaltion ulkopuolelle. EU:n puolelle kun tullaan hintaan tulee hyvinkin päälle 20% arvonlisäveroa ja tullia. Ja Suomen tapauksessa tietenkin vielä Inton ja jälleenmyyjän kate. Main screen turn on. |
Kauppahan se vasta kannattaakin :) Noita amerikkalaisten nettimyymälöiden hintoja katsellessa kannattaa pitää mielessä että hinnat ovat yleensä verottomia eikä veroa kanneta mikäli tavaraa tilaa myyjän osavaltion ulkopuolelle. EU:n puolelle kun tullaan hintaan tulee hyvinkin päälle 20% arvonlisäveroa ja tullia. Ja Suomen tapauksessa tietenkin vielä Inton ja jälleenmyyjän kate. Näinhän se on, jos tuolta Suomeen tilaisi, niin kitara tulisi maksamaan loppuviimeksi kai jotain 2000 euroa, vähän päälle. Mutta miettikääpä, jos asuisitte USAssa. Tuntuisiko Gibson ylihinnoitetulta? (okei, olisi siellä muutkin merkit halvempia...) Maybe nothing matters anyway... |
Chemo 04.02.2004 20:22:24 | |
---|
Mutta miettikääpä, jos asuisitte USAssa. Tuntuisiko Gibson ylihinnoitetulta? No mähän toin aikoinaan omani just sieltä. Ja tuntuvat ne kalliillta, erityisesti nykyään. Mutta en mä kritisoi jos joku maksaa LP:stään vähän enemmänkin. Jos harrastaa autourheilua, sellainen raha on pantu haisemaan hyvin äkkiä. Eikä taatusti oo semmoinen sijoitus missä raha kutakuinkin säilyttää arvonsa - toisin kuin Gibson. Ramalamadingdong. |
LaXu 04.02.2004 20:38:10 | |
---|
Noista Gibsonin faded-kitaroista tuli mieleen, että ostaisiko niitä kukaan, jos ne eivät olisi Gibsoneita? SG ja Flying V varmaan vielä menisivät, mutta faded LP on jo niin ruma ja karu ilmestys, että se ei taatusti menisi tuohon reilun tonnin hintaan kaupaksi. |
carlos 05.02.2004 20:46:14 | |
---|
Noista Gibsonin faded-kitaroista tuli mieleen, että ostaisiko niitä kukaan, jos ne eivät olisi Gibsoneita? SG ja Flying V varmaan vielä menisivät, mutta faded LP on jo niin ruma ja karu ilmestys, että se ei taatusti menisi tuohon reilun tonnin hintaan kaupaksi. Oon samaa mieltä. LP special on myöskin toodella ruma kitara. ei kyllä mikään kovin kalliskaan. In Russia We Trust One. |
sihvoh 05.02.2004 21:02:21 | |
---|
Oon samaa mieltä. LP special on myöskin toodella ruma kitara. ei kyllä mikään kovin kalliskaan. Rumuus ja kauneus on aina katsojan silmisssä. Itse ainakin pidän omaa LP Special Humbucker mallia hyvin asiallisen näköisenä. Luulenpa, että muitakin löytyy, jotka pitävät yksinkertaisesta tyylikkyydestä :-) Mahonki luonnollisen värisenä on oikein hyvän näköistä... Ja toisaalta, mitäs väliä tuolla olisi muutenkaan. Ei tuo SRV Stratokaan kuluneena kovin nätti enää ollut, mutta eipä kaveri siitä valittanut ja monet jopa haluavat moisia kuluneita kitaroita. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
carlos 05.02.2004 21:08:23 | |
---|
Rumuus ja kauneus on aina katsojan silmisssä. Itse ainakin pidän omaa LP Special Humbucker mallia hyvin asiallisen näköisenä. Luulenpa, että muitakin löytyy, jotka pitävät yksinkertaisesta tyylikkyydestä :-) Mahonki luonnollisen värisenä on oikein hyvän näköistä... Ja toisaalta, mitäs väliä tuolla olisi muutenkaan. Ei tuo SRV Stratokaan kuluneena kovin nätti enää ollut, mutta eipä kaveri siitä valittanut ja monet jopa haluavat moisia kuluneita kitaroita. makuasioita niinkuin sanoit. Mutta lankkumallinen les paul..eih. In Russia We Trust One. |
HC-Audio 05.02.2004 21:14:28 | |
---|
Minkäslainen on lankkumallinen les paul? ei ainakaa faded tai special mallit, jos tiiät mitä lankkukitaralla tarkotetaan "Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki |
sihvoh 05.02.2004 21:19:40 | |
---|
makuasioita niinkuin sanoit. Mutta lankkumallinen les paul..eih. Kyllä Leslie West mahtaa masentua nyt kun lankkumalliset Les Paulit haukutaan :-) Siis mikä niissä on mielestäsi niin huonoa ? Noita on tehty -54 vai oliko se -55 vuodesta lähtien Junior malleina, yms.... Väitän että sokkotestissä jonkun muun soittamana et erota lankkua "oikeasta" Les Paulista, jos niissä on samat mikit kiinni. Miksi olet sitten harkitsemassa SG:n ostoa, lankkuhan sekin on ? Erilainen muotoilu, mutta samaa puuta. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Invader 05.02.2004 21:32:39 | |
---|
Miksi olet sitten harkitsemassa SG:n ostoa, lankkuhan sekin on ? Erilainen muotoilu, mutta samaa puuta. No tuota, ainakin omasta mielestäni Les Pauliin _kuuluu_ kaareva kansi, samoin kuin jenkkimuskeliin V8. SG:ssä sitä vastoin kaarevaa kantta ei liene koskaan ollutkaan joten se ei häiritse. on turha. |
karkki 05.02.2004 21:43:46 | |
---|
Kyllä Leslie West mahtaa masentua nyt kun lankkumalliset Les Paulit haukutaan :-) Kiva, että joku muistaa ja tuntee loistavan Leslie Westin! Rupesi kovasti tekemään mieli Les Paul Junioria, kun näin Mountain rajun Southbound Trainin Woodstock Diaries -dvd:llä. Eniten polttelisi tosin tällä hetkellä Faded-sarjan Double Cut, siinä on yksinkertaisuudessaan jotain vastustamatonta - ainakin kuvissa, tiedä siten muuttuisiko mieli, jos sitä kokeilemaan pääsisi. Kukaan nähnyt / kokeillut? |
Gypsy 05.02.2004 21:45:57 (muokattu 05.02.2004 21:50:07) | |
---|
Ai että fadedit rumia? No, ehkä toi ei oo munkaan mielestä NIIN hieno toi single cut LP faded. Siinä sais olla peeysikymppinen ja wraparound. Sillon se oliskin yks siisteimmistä kitaroista. Toi double cut faded on kuitenkin ihan helvetin hieno: http://namm.harmony-central.com/WNA … son/PR/Les-Paul-Faded-DC-yellow.jpg mutta faded LP on jo niin ruma ja karu ilmestys, että se ei taatusti menisi tuohon reilun tonnin hintaan kaupaksi. Ja sillä ei mitään väliä kuinka karu kitara on. Junior LP ja Melody Maker on ihan helvetin hienoja. Kumpikin double- ja single cuttina. Painakaa vaan sitä miinusta |
Jani The Rock 05.02.2004 22:23:51 | |
---|
No tuota, ainakin omasta mielestäni Les Pauliin _kuuluu_ kaareva kansi, samoin kuin jenkkimuskeliin V8. Entäs Viper jossa on V10? No joo, oikeita muskeleita ei ole tehty -74 jälkeen. Rough and tough and plenty mean. |
Invader 05.02.2004 22:30:00 | |
---|
Entäs Viper jossa on V10? No joo, oikeita muskeleita ei ole tehty -74 jälkeen. Aivan, itse en Viperiä enää muskeliksi kyllä laskisi. Eiköhän se muskelin määritelmä kuitenkin ole se kahareksanpyttynen isolohko-Vee :) on turha. |
sihvoh 05.02.2004 22:34:29 | |
---|
Aivan, itse en Viperiä enää muskeliksi kyllä laskisi. Eiköhän se muskelin määritelmä kuitenkin ole se kahareksanpyttynen isolohko-Vee :) Mulle kelpaisi kyllä tuo Viperkin, vaikka siinäkään ei taida olla kaarevaa kantta :-) silti siinäkin on todella hyvät soundit. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
carlos 05.02.2004 22:43:45 | |
---|
Minkäslainen on lankkumallinen les paul? ei ainakaa faded tai special mallit, jos tiiät mitä lankkukitaralla tarkotetaan No käsittääkseni lankkumalli on sellainen,jossa ei oo "kaarevaa" kantta. Invaderin kans just samaa mieltä,ne kuuluu LP:ihin. http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/images/lpmm_sy.jpg siinä mun käsitys lankkumallisesta kitarasta. Miksi olet sitten harkitsemassa SG:n ostoa, lankkuhan sekin on ? Erilainen muotoilu, mutta samaa puuta. SG on sitte taas aivan eri kitara,vaikka olisikin samaa puuta. SG:ssä taas olis aika hirvee sellane kaareva kansi. Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat. |
carlos 05.02.2004 22:45:14 (muokattu 05.02.2004 22:45:37) | |
---|
Väitän että sokkotestissä jonkun muun soittamana et erota lankkua "oikeasta" Les Paulista, jos niissä on samat mikit kiinni. En varmasti tunnistaisikaan. Tuo on lähinnä ulkonäöllinen syy. ei tulis mieleenkään ostaa lankkua. Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat. |
Gypsy 05.02.2004 22:50:30 (muokattu 05.02.2004 23:09:15) | |
---|
Niistä työvoimajutuista vielä kun oli tuolla. Sehän on itsestäänselvyys, että jos on kalliimpaa työvoimaa niin ei niitä samalla hinnalla pystytä myymään kun niitä mitkä on halvemman työvoiman maissa tehtyjä. Ei amerikkalaisten korkeet palkat kuitenkaan tota koko Gibsonin hinnottelua selitä. Kaikkihan sen tietää, että kaikki mihin Gibson on logonsa painattanu, maksaa, ja paljon. Esim joku gibsonin potikan nuppi on hinnoteltu niin, että "yks neljän hinnalla". Ei Gibson kuitenkaan ainoo oo. Esim auton varaosissa ihan sama juttu. Tarvikeosan saat monesti monta kertaa halvemmalla kun merkkiosan. No, mä olen kuitenkin paska sanoon, koska mä oon ihan erilainen kitaranostaja kun mitä näyttää olevan keskiverto m.nettiläinen. Eli mä en eti parasta hintalaatusuhetta. Mä ostan sen minkä ostan. Mua ei oikeesti kiinnosta pätkääkään, että otelaudassa on nauhaviilan jälkiä tai otelautamerkit ei kiillä viimesen päälle. Ja mulle kyllä kelpaa kitara mikä on vedetty eka kirveellä viiteen kappaleeseen ja liimattu kappaleet takas kunhan siinä kitarassa on "se". Ainoo on, että studio les paulia mä en ostais. Jos mä ostan karvalakkimallin niin sitten kunnon karvalakki eli esim Junior LP. Mutta Gibsonin Les Paul standardin mä otan millon vaan ennemmin kun minkä vaan Tokain. Jos joku ostaa Gibsonin kitaran ja luulee saavansa kitaran missä hintalaatusuhe on parasta mitä löytyy niin erehtyy. Mua se ei kuitenkaan estä ostamasta Gibsonia. Ja kun nyt tässä ketjussa oli Harley Davidsoneista puhetta, niin poliisit vois painua helvettiin sieltä vainoomasta Harrikoita. Ja Suomen lakisäädökset harrikan ääniin ja muuhun on naurettavat. Painakaa vaan sitä miinusta |