Aihe: ongelma:Floyd rose kitara ei pidä virettä
1
kärsä
16.02.2008 12:30:30 (muokattu 16.02.2008 12:37:13)

Kokeile vaihtaa jouset uusiin. Kaveri teki minulle tuon projektin ja käsittääkseni korjautui. Tuosta tallasta ei oo kyllä kokemusta. E: Eiku mulle itseasiassa lisättiin 4. jousi, mutta samasta asiasta oli kyse. Tekee samaa.
Werde
16.02.2008 12:50:21
Veitsenterät ja tukipaalut ovat kuluneet, sille ei ole käytännössä mitään tehtävissä halpistallan tapauksessa. Vaihtoehtona on joko uuden tallan vaihtaminen tai vanhan blokkaaminen. Itse tekisin noista jälkimmäisen.
Dead men tell no tales.
tuffkong
16.02.2008 17:28:01
Veitsenterät ja tukipaalut ovat kuluneet, sille ei ole käytännössä mitään tehtävissä halpistallan tapauksessa. Vaihtoehtona on joko uuden tallan vaihtaminen tai vanhan blokkaaminen. Itse tekisin noista jälkimmäisen.

No eipä nyt välttämättä, kauas toi kitara on sulla ollu ja jos pystyt heittään jotain arviota että kuinkas paljon sillä "pommittelet"? Ei kai ne nyt ihan heti kulu jos kitara on uusi.
Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ
niko_huusari
16.02.2008 23:16:45

Kitara on mulla ollut 3-4 vuotta. Se oli melkeinpä uusi kun sen hommasin. Mä kyl kattellin noita tallan teriä et ne ois vähän kulahtanut mutta en osannu arvata että ne niin paljoa vaikuttaisi. Pitäs olla kaiketi uus talla mihin vertais. Täytyy myöskin koittaa vaikka lisätä noita jousia josko se siitä tokenis. Tattista vaan vinkeistä!!! Lisääkin kokemuksia asiasta saa raapustella ;)
joomake
23.08.2009 19:30:24
Ja vanhan nostoa... Mulla on justiin sama kitara, sama ongelma. Paitsi että kitara ei oo ollu mulla vielä kuukauttakaan. Mitä pitäis tehä? Mulla on siihen tallaan neljäs jousi, ku antoivat ylimääräsen mukaan. Pitäskö se laittaa siihen kiinni?
Trendkeel
23.08.2009 19:35:39
joomake: Ja vanhan nostoa... Mulla on justiin sama kitara, sama ongelma. Paitsi että kitara ei oo ollu mulla vielä kuukauttakaan. Mitä pitäis tehä? Mulla on siihen tallaan neljäs jousi, ku antoivat ylimääräsen mukaan. Pitäskö se laittaa siihen kiinni?

Jaa-a. Oletkohan sä harkinnut tätä operaatiota? Kannattaa. Jotkut ihan helvetin hullut tyypit saattaa joskus jopa tehdä kyseisen operaation. Mutta mä henk. kohtasesti kehotan sut viemään sen kitaran jollekin pajalle. Annat 50 euroa kouraan ja ne asentaa sen jousen sun puolesta, varmasti turvallista.
THE MIRROVR which FLATTERS not ~The Blackening~
lavaamo
23.08.2009 19:37:48
joomake: Ja vanhan nostoa... Mulla on justiin sama kitara, sama ongelma. Paitsi että kitara ei oo ollu mulla vielä kuukauttakaan. Mitä pitäis tehä? Mulla on siihen tallaan neljäs jousi, ku antoivat ylimääräsen mukaan. Pitäskö se laittaa siihen kiinni?

Eipä noihin hallpistalloihin taida olla oikotietä onneen. Minulla on ollut monenlaisia talloja JT-580, JT-590, Edge Pro ja OFR

JT-590 ja Edge pro olivat hyviä, Edge Pro käyttömukavuudeltaan paras, mutta mikään ei vedä vertoja OFR:lle vireen pidossa. Eli jos vireen haluat pysyvän on OFR oikeastan ainut varma valinta.

Tietty noita jousiakin voi kokeilla vaihdella ja lisäillä, kannattaa myös kokeilla laittata huulirasvaa tolppien ja terien väliin.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Osteri
23.08.2009 21:46:16
Olen saanut vireen pitämään hyvin SP Elektroniikasta ostetulla FR kopiotallalla. Jousia vastassa 3, muilla yrityksillä pieleen meni.
Kaikki kunnia Originaalille, mutta kun rahaa ei ole.
aristoteles666
23.08.2009 22:05:41

opetelkaa huoltamaan niitä kitaroita itse, se ei ole vaikeaa ja ainoa joka tietää miten sinun kitara pitäisi olla säädetty olet sinä itse.
H.Corruption
24.08.2009 19:37:57
Mulla RR3 alko oireilee runsaan parin kuukauden soittelun jälkeen. Vire jäi joko hieman alas tai ylös, riippuen mihin suuntaan kampea käytti. Sama oire oli aikoinaan yhdessä vanhassa Jaskassa ja siinä olleessa JT-580:ssä, siis siinä valurunkoisessa tremolossa. Siinä ongelma korjaantui keinutolppien vaihdolla kunnollisiin Schallerin osiin.

Saman tein myös RR3:n kanssa ja kitara pysyy hyvin vireessä, joskaan ei siedä aivan samaa käsittelyä kuin oikea OFR.

Kuten jo todettu, kannatta myös vaihtaa jouset. Jos veitsipinnat ovat kulahtaneet, kannattaa harkita koko tremolon vaihtoa. Eli kannattaa tarkistaa ne ensimmäisenä ennen muita toimenpiteitä.
Y@ri
24.08.2009 19:48:40 (muokattu 24.08.2009 19:50:56)
aristoteles666: opetelkaa huoltamaan niitä kitaroita itse, se ei ole vaikeaa ja ainoa joka tietää miten sinun kitara pitäisi olla säädetty olet sinä itse.

Fatta. :D Vitsi, mutta kyllä niille oikeille soitinvalmistajille on töitä silti.

Oikeasti... Itse olen vaihtanut alkuperäisen Jacksonin floikan Schalleriin, itse. Loppusäätö tosin meni Ruokankaalla nauhojen vaihdon ym. yhteydessä. Schaller... muuta en enää halua käyttääkään!

Vitut, kyllä se Jaskan lisenssi toimi 20 vuotta.... Joten ei niille loppujenlopuksi suurta eroa ole.... Toisin kuin jotkut "kultakorvat" väittävät.
aristoteles666
25.08.2009 01:33:06

mulla on ollut kramer focus 3000, squier pro tone fat strat, ibanez jem, yamaha pacifica, hups en muistakaan mallia, mutta neljä erilaista floyd systeemiä parinkymmenen vuoden aikana koko ajan ja kaikki on pitänyt vireen ilman mitään ongelmia suvereenisti, aina kelluvia , ei jousten vaihtoa, kaikki viisi jousta kiinni koska väh. 11-52 normaalissa vireessä, väännetty solmuun ja vire on pysynyt. tiu diu diu. olen aina hämmästynyt tälläisitä topiceista, miten niin ei pidä virettä.
joomake
25.08.2009 08:39:06
No en tiiä, voihan se olla säädöistä kiinni. Se just mulla on että jos nostaa ja palauttaa vire nousee, lasket ja palautat, vire laskee. Mistä säädöistä se vois olla kiinni? Ja mistä saa schallerin ankkuritappeja?
Osteri
25.08.2009 09:24:05
joomake: ..jos nostaa ja palauttaa vire nousee, lasket ja palautat, vire laskee. Mistä säädöistä se vois olla kiinni?

Veikkaus: jousien määrä ja laatu. Just samaa oli mullakin. Lopulta vastapainoksi päätyivät 2 uutta jousta ja yksi wanhempi eli löystyneempi. Noita säätämällä sekä jousien kiinnitysraudan ruuveja säätämällä (jousia kireälle tai löysälle ) ja sieltä sen tasapainon pitäisi löytyä parin illan kuluessa.

Enjoy !
B-tone-flat
25.08.2009 10:03:13
Villi veikkaus: Rungossa halkeama tapin kohdalla? Näitä olen muutaman nähnyt. Ota talla pois ja ruuvaa ankkurit irti rungosta ja tutki tarkkaan onko halkeamia.
No Comments!
jpg
25.08.2009 14:32:32
onkos sulla satulat ruuvit kiinni.mulla oli aikoineen Ibanez RGXXX ja sama oire.korjaantui kun kiristin satulan ruuvit.
aristoteles666
25.08.2009 20:12:40

toi on hyvin mahdollista
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)