Eli olis tarkotus muuttaa oman reissue 62 straton (crafted in japan) soundimaailmaa hiukan. Tällä hetkellä kitarassa on ainakin edellisen omistajan ja omien tutkimusten perusteella 57/62 -setti. Kaulamikkiin haluaisin enemmän lämpöä ja paksumpaa soundia, kuitenkaan ei liian tukkoista. Oon ajatellu mm. seymour duncanin little 59` tai lace sensorin blue -mallia. Eli lähinnä olis hakusessa ykskelasen kokonen humppari. Tossa little 59`: ssä olis mahdollisuus tehdä myös myös puolitus mikä lisäis monipuolisuutta. Tallamikin soundiin kaipais myös hieman lisää paksuutta. Tuntuu tuo nykynen olevan liian diskantti painotteinen ja vähä "riipivä". Pääasiassa soittelen puhtailla, kevyillä rosoilla + perus rokkisoundeilla. Heviin näiden mikkien ei tarvi soveltua. Eli lisää lämpöä + paksuutta, mutta kuitenkin haluaisin jossain määrin säilyttää tota ykskelasten heleyttä myös. ehdotuksia ? |
Itselläni on nuo Seymour Duncanin Quarter Pounderit stratossa kiinni. Ihan siis yksikelaiset, vaan soundissa on kuitenkin sellaista humppariin viittavuutta mukana. Tummempaa ja fätimpää, vaan kuitenkin ihan singlecoil-soundia eli juurikin sitä mitä niiltä kaipasinkin. Little '59:kin kokeiltu, (tosin ei puolituksella) sehän on tosiaan sitten jo oikea humppari ja aika middlekäs sellainen. Itse vaan tykkään että strato kuulostaa stratolta ;) "Mutta mistäpä soittajat leipää sais ellei tähdet yleisöä vetäisi?" - Mikko Alatalo |
Vähän asiaa sivuten, mulla on yhdessä Telessä Quarter Pounder tallassa, ja se on luultavasti juurikin jotain sellaista mitä haet. Aavistuksen verran "paksumpaa", ja räyhäkkäämpää meininkiä, kuitenkin selkeästi säilyttäen yksikelaisen ominaissoundin. Särömaailmassa olen tuota soittanut ihan samoilla vahvistimen säädöillä kuin Les Pauliakin, ja hyvin potkii. Ja ainakin Telessä lähtee myös puti-puhtaat soundit komeasti, kitaran volumea tietysti joutuu vähentämään aika laillakin. Ach! Ne saivat minut! |