Aihe: Uudet mikit stratoon
1
Sukkis
15.02.2008 23:55:33
Eli olis tarkotus muuttaa oman reissue 62 straton (crafted in japan) soundimaailmaa hiukan. Tällä hetkellä kitarassa on ainakin edellisen omistajan ja omien tutkimusten perusteella 57/62 -setti.

Kaulamikkiin haluaisin enemmän lämpöä ja paksumpaa soundia, kuitenkaan ei liian tukkoista. Oon ajatellu mm. seymour duncanin little 59` tai lace sensorin blue -mallia. Eli lähinnä olis hakusessa ykskelasen kokonen humppari. Tossa
little 59`: ssä olis mahdollisuus tehdä myös myös puolitus mikä lisäis monipuolisuutta.

Tallamikin soundiin kaipais myös hieman lisää paksuutta. Tuntuu tuo nykynen olevan liian diskantti painotteinen ja vähä "riipivä".

Pääasiassa soittelen puhtailla, kevyillä rosoilla + perus rokkisoundeilla. Heviin näiden mikkien ei tarvi soveltua.
Eli lisää lämpöä + paksuutta, mutta kuitenkin haluaisin jossain määrin säilyttää tota ykskelasten heleyttä myös.

ehdotuksia ?
Sukkis
19.02.2008 22:32:46
No quarter pounderit on tietääkseni aika kuumat mikit, minkälaiset puhtaat soundit lähtee? Eihän sul mitää ääniklippejä sattuis olemaa?
kuolio
19.02.2008 22:50:43

Vähän asiaa sivuten, mulla on yhdessä Telessä Quarter Pounder tallassa, ja se on luultavasti juurikin jotain sellaista mitä haet. Aavistuksen verran "paksumpaa", ja räyhäkkäämpää meininkiä, kuitenkin selkeästi säilyttäen yksikelaisen ominaissoundin.
Särömaailmassa olen tuota soittanut ihan samoilla vahvistimen säädöillä kuin Les Pauliakin, ja hyvin potkii.

Ja ainakin Telessä lähtee myös puti-puhtaat soundit komeasti, kitaran volumea tietysti joutuu vähentämään aika laillakin.
Ach! Ne saivat minut!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)