Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sormet mustana
1
MuzaK
15.02.2008 17:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumma juttu! Tässä kun ikää tulee lisää niin olen alkanut reagoida nikkelikieliin ja teräspinnoitettuihin myös niin että sormet on ihan mustana jo vartin soittamisen jälkeen. Tai sitten kielien koostumusta on muutettu vuosien varrella (eikä multa oo kysytty mitään :) ) Tai bluesin soitto tekee minusta mustan äijän alkaen sormista, hehe.
 
Ei tuo sinänsä haittaa mutta kädet saa aina jynssätä kunnolla jamien jälkeen.
 
Onko kohtalotovereita?
 
blaekie
15.02.2008 18:05:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuo sinänsä haittaa mutta kädet saa aina jynssätä kunnolla jamien jälkeen.
 
Onko kohtalotovereita?

 
Kyllähän uudet kielet aina mustaa noi sormet, nikkelistä vissiin. Mut ei toi mun käsittääkseni mikään uusi juttu ole. Jossain vanhassa SRV:n videossa näin, kun vilkutteli siinä (tai puhui käsillä yleisölle) , sormet oli kuin hiililaarista nostetut :-)
 
Nii onkii ...
brn2sk8
15.02.2008 22:05:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei oo tätä sattunut muilla kun GHS kielillä, D'addarioista ei ainakaan jää mitään mun sormiin eikä eddien näistä rosterikielistä... mutta joillain kielillä joo tapahtuu se että alkaa hendrixin piirteet tuleen ihonvärissä ekana (sais tulla musikaalisuudessa mun puolesta) :D
 
Cry Baby and ask me WHY WHY
BondakeBunny
15.02.2008 22:52:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi johtua myös jos on nikkeli allergia herkkyyttä.
 
Varoitus päivässä virkistää kehoa ja mieltä
-J.-
16.02.2008 13:17:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sitten oot tulossa neekeriks..... :D not really...
 
C'est moi....
Krice
16.02.2008 15:14:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi kitarakin voi aiheuttaa tuota, jos sellainen löytyy.
 
Stain
24.01.2011 16:04:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Uusi kitarakin voi aiheuttaa tuota, jos sellainen löytyy.
 
Kerro/kertokaa lisää tästä.
 
"No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau, vittu tehdään levy sitten."
Decadetroll
24.01.2011 17:29:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stain: Kerro/kertokaa lisää tästä.
 
Onhan noita tapauksia missä on eebenpuuta värjätty tummemmaksi ja sitten jonkin aikaa se luovuttaa väriä sormiin ku soitteloo.. Muuten en kyllä tiedä miten vois uus kitara vaikuttaa asiaan.
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
BubbleBob
24.01.2011 18:02:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa kokemusta mustumisesta uusien ja halvempien kitaroiden kanssa, varsinkin teräskieliakkarit. Olisko hiomattomat grindaantuvat nauhat mahdollinen pääsyy?
 
Musta jotkut eräät kieletkin mustaa mustamaalaamatta merkkejä. Kä'en värjäytymisessä käsittämätöntä Mojo'O - SRV, tongin käsitän :-)
 
Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet. Lapsus errorem minorem et latine et finnice significat.
Lenoldinho
26.01.2011 15:18:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite huomasin juur vastaavaa ilmiötä kun vaihdoin Elixirin kielet kitaraan. Eipä sen kummemmin oo häirinny.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «