Aihe: Stam1na
1 2 3 4 574 75 76 77 78122 123 124 125 126
Kirjoitus virhe
15.02.2008 11:24:15
Argh, eiköhän se ole pian pakko hommata. Miksi ihmeessä minä en tilannut sitä jo?

En ymmärrä sinua =)
Juum
*Aleksi*
15.02.2008 13:04:34
Aika jännält' kyllä aluksi kuulostaa tämä levy, varmaan saman laista totuttelua tarvitsee niinkuin UKK. Hammasratas ja Murtumispiste hyviä biisejä näin eka kuunnelmalla!
Disposable
15.02.2008 13:48:57 (muokattu 15.02.2008 13:49:31)
On kyllä Stam1nan leirissä SYL:it tarkkaan kuunneltu, useampi kuuntelukerta tuo esiin tämän hävyttömän plagioinnin. Mutta onhan tämä silti mahtavaa huttua, sain juurikin sitä mitä tilasin. Parhaudesta en kuitenkaan uskalla sanoa mitään, jo Stamppojen kakkonen tuotti niin useita musiikkiorgasmeja.
"PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH
Oceancalibra
15.02.2008 14:58:20 (muokattu 15.02.2008 14:59:51)
Nyt kaksi kertaa läpi kuunneltuna toi Raja -albumi ja ei oikein vielä tuu mitää ihmeitä mieleen eli luokkittelen sen PERUSkiekoksi. Harmi sinäänsä, koska odotin enemmän tältä. Mut mut, eiköhän se vielä avaudu tässä kun ehtii kuunnella.

Parhaat: Lääke sekä Luova Hulluus
En ole ennustaja, olen toimitusjohtaja. -Pentti Matikainen
M!Xu
15.02.2008 15:45:57

Kuunneltuani Rajan kolme kertaa, en vieläkään oikein tajunnut yhtään mitään. Hämmennys oli suuri. Jollain tapaa hyvin vaikeita biisejä sisäistää. Ekalla kuuntelulla ei pystynyt sanomaan yhtään mitään. Mikään ei jäänyt päähän kunnolla.

Nyt on levy kuunneltu ainakin kuusi kertaa ja alkaa se pikkuhiljaa avautua. Tänään päässäni soi koko ajan se Hammasrattaan kohta, jossa lauletaan: "Tiedän mistä viha syntyy...".

Todella kova levy. Tapa, jolla Stam1na yhdistelee armotonta väkivaltaista tykitystä ja riipivän kaunista tunnelmaa, saa ihon kanalihalle kerta toisensa jälkeen. Murtumispiste on niin uskomattoman kaunis laulu... Ei sitä tunnetta pysty kuvailemaan sanoin.

En tiedä näistä Meshuggah-vaikutteista tai Devinimäisyyksistä, enkä ole koskaan kuullut SYL:ä, joten minulle tämä levy on puhdasta Stam1naa. Uudessa muotissa, uudellenjärjestäytyneenä, mutta silti niin Stam1naa kuin olla ja voi.

Stam1na on tehnyt taaskin jotan sellaista, mitä kukaan muu ei ole vielä tehnyt.
Pöö.
Randomizer
15.02.2008 16:02:08
Kyllä tällä uudellakin levyllä on tämä raikas(erilainen raskaus kuin esim. Mokomalla) erittäin tunnistettava Stam1na-soundi mukana, paikoittain aika räikeistäkin Devin ym. kopioinneista huolimatta. Tavallaan se kuulostaa hyvinkin samalta kuin kaksi aikaisempaa levyä, mutta biisit ovat kuitenkin ihan erilaisia kuin vanhemmilla levyillä. Eli vanhaa ja uutta paljon sekaisin.
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
punainenettan
15.02.2008 17:48:26
Mitä tuolla myspacessa oli nuo pari biisiä niin niiden perusteella hyvältä kuulostaa. Joutuu ehkä ostamaan levyn ihan. Jos on pakko jotain yhtymiä joistakin bändeistä vetää niin jo manittu SYL ja ehkä jopa YUP tulee mieleen, varsinkin lääkkeen soolosta..

Ampukaa jos mielipiteeni on väärässä..
kid ego
15.02.2008 17:54:42
Mitä tuolla myspacessa oli nuo pari biisiä niin niiden perusteella hyvältä kuulostaa. Joutuu ehkä ostamaan levyn ihan. Jos on pakko jotain yhtymiä joistakin bändeistä vetää niin jo manittu SYL ja ehkä jopa YUP tulee mieleen, varsinkin lääkkeen soolosta..

Ampukaa jos mielipiteeni on väärässä..

Mulle tuli jostain kertsistä mieleen Ultra Bra. En muista mikä biisi, tsekkaan seuraavalla kuuntelukierroksella biisin nimen...
Ozzyneito
15.02.2008 19:02:09

Staminan jätkäthän sano ittekin haastatteluissa ja biisianalyyseissä että tuon Vartijattoman työnimi oli "Joululaulu".

Hahahaha, en tiennytkään. Onnistuivat harmillisesti tekemään siitä joululaulun.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
jigsore
15.02.2008 21:17:21

Aivan kuunneltava lätty, mutta ne räikeät Devin-hommat ja muutamat apukouluriffit pistää vähän korvaan.
Hipelius
15.02.2008 21:22:31
Ekalla kuuntelulla heittämällä UKK:n ohi! Saas nähdä ohittaako s/t:tä, todennäköisesti kyllä. Vika biisi menossa, tähän mennessä eniten mieleen ovat jäänet Lääke, Luova hulluus ja Muurin aivan mieletön loppupuolisko.

Lääkkeen video on kyllä parhautta :D
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tervesin foorumi polisi
Marklar
15.02.2008 21:57:31
En oo uutta levyä vielä kuullut (tuhma minä) mutta silti eniten iskee Stam1nan eka levy. Tällä hetkellä raikaa KOIRA! POIKA!
Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Hipelius
15.02.2008 22:08:37
Muuri 2:20 --->

Kuolen.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tervesin foorumi polisi
Marklar
15.02.2008 22:34:22
Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
ten
15.02.2008 22:52:31
Olenko ainoa tässä maailmassa, kenen mielestä laulut on miksattu liian alas?

Levy on kyllä muuten loistokas, mutta ärsyttää vaan kun ei kuule lauluja kunnolla, etenkään säkkäreissä. Olen nyt kuunnellut levyn varmaankin noin kymmenen kertaa läpi ja suosikkibiisejä alkaa löytymään. Lähes kaikki levyn biisit siis. :) No jos nyt muutaman nimeäisin niin...

Hammasratas:
Ehdottoman hieno aloitus levylle. Mulle on muodostunut joku perversio tohon Stam1nalle tyypilliseen "liian nopeaan" lauluun. Tai kai ton vois melkein räpiksi laskea. :) Sanat on täyttä rautaa!

Muistipalapelit:
Jo aloitusrivi pistää hymyilemään. Perus Stam1naa. Tai ainakin niinkuin minä sen haluan tulkita. Sarkasmia, huonoa- ja mustaa huumoria! Onhan tää vähän poppia, mutta mää oonkin poppi-poika. Sitäpaitsi toi lead-kitara tossa kertsissä on jotain perkeleen siistiä. "LIIKAA VERTA ALKOHOLISSA!"

Lääke:
Taas tätä räppiä! Miten tää voi kuulostaa samaan aikaan ihan hoopolta ja ihan vitun siistiltä. Kertsi on taas silkkaa rautaa. Soolossa / C-osassa meinasin revetä ekalla kerralla. Kuulostaa ihan joltain Nintendo-pelin heviversiolta.

Kädet vasten lasia:
Näitä Likainen parketti-vertauksia onkin jo kuulunut suusta jos toisestakin. Ja taisivat Stam1nan pojat itsekin asiasta Radio Rockilla mainita. Aika painostava meininkin. Paitsi kertsi! Sisältää omasta mielestäni ehkä hienoimman rivin koko levyllä: "Katumus on pelkkä sana...". On se vaan niin syvällistä.

Murtumispiste:
Tämä nyt vaan on hieno lopetus!

Siinä syvälliset analyysit. :( Jatkan nauttimista.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Pegardo
16.02.2008 03:28:38
Muuri 2:20 --->

Kuolen.

Yhdyn sinuun. Parasta pitkään aikaan.
DieGr
16.02.2008 11:04:55
Parasta tässä uudessä levyssä on ehdottomasti se, että pari ensimmäistä kierrosta levy kuulostaa aivan turhalta välityöltä. MUTTA kun levy lähtee biisi kerralla avautumaan(ka. 1biisi per levyn läpikuuntelukerta), niin jo tajuaa olevansa vain niin vitun huono.

Vartiaton on stampan onnistunein "hidas". Oikeastaan edellisten levyjen Ovi ja KKVPP eivät ikinä ole oikein lähtenyt mulle. Vartiaton kun on timanttia ja monipuolistaa biisinä koko stam1nan tyyliä.

Levyn ehkä kuitenkin paras juttu on sen sisältämä järjetön tunneskaala, joka käydään läpi kymmenen biisin aikana. Ääripäästä toiseen ja kolmanteen.
Tarviiko aina vittuilla?... Me ollaan jo muutenki häviöllä.
Punisher
16.02.2008 11:13:00

Parasta tässä uudessä levyssä on ehdottomasti se, että pari ensimmäistä kierrosta levy kuulostaa aivan turhalta välityöltä.

Minulle kävi juurikin näin, samoin myös UKK:n kanssa. Levyt todellakin vaativat useamman kuuntelukerran avautuakseen, mutta sittenhän se jysähtää.
Päntini & rojektini: www.mikseri.net/abysmalia www.mikseri.net/nome www.mikseri.net/liquorworks www.mikseri.net/randompsychose
Hepetintti
16.02.2008 11:46:51
Suorastaan loistava levy. Ainoa biisi joka ei maistu on vartiaton. Kyllä tämmösestä setistä passaa pari kymppiä maksaa.
To be seen. To be feared. Yet not to be reached.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)