Aihe: Masterkeyboard 88 kosketinta hyvällä piano-tuntumalla?
1 2
Geee
12.02.2008 08:41:35
Olen aivan aloittelija näissä hommissa enkä tiedä näistä vehkeistä mitään, joten apua tarvittaisiin otsikossa mainitun vehkeen hankkimisessa.

-Hyvä piano-tuntuma
-Midi/usb-out.
-En tarvi muita nupikoita, samplet ja säädöt saan koneelta. Käyttäisin pianon korvikkeena.
-Hinta 0 - 500 e

Olen selannut netin ja tämän foorumin läpi ja nyt näyttäisi siltä että Fatar/Studiologic olisi hyvä vaihtoehto. Esim. Fatar/Studiologic VMK188 plus tai SL-990 Pro.

Vähän näyttäisi siltä että noissa Fatarin keyboardeissa on ollut laatuongelmia ym. sekavaa, vaikka toisaalta taas kehutaan esim. Doepferia ym., jotka käyttää samaa näppistä. Halvalla noita vehkeitä löytyi mm. http://www.musik-produktiv.com/ SL-990 Pro olis vähän yli 300.

Kertokaapa jos teillä on kokemuksia kyseisistä vehkeistä tai muista vastaavista!
samulijp
12.02.2008 09:30:50 (muokattu 12.02.2008 09:31:15)
Pistä muutama satanen lisää ja osta joku Roland tai Yamaha. Kannattaa mieluummin kalastaa joku vanhempi laadukas kiippari vaikka käytettynä, kuin ostaa mitään halpis kikotinta.

Niin ja käytä hakua. Näistä on varmaan sata sivua juttua täällä.
"Funkin up tonight!"
aaro
12.02.2008 10:28:03
oletko m-audion keystation 88:a katsonut?

puolipainotetut koskettimet, joten tatsi ei aivan pianon luokkaa.
itse en ole ko. soitinta päässyt käytännössä soittamaan, joten en osaa varmana sanoa miten toimii.
ville viaton
12.02.2008 10:30:25
oletko m-audion keystation 88:a katsonut?

puolipainotetut koskettimet, joten tatsi ei aivan pianon luokkaa.
itse en ole ko. soitinta päässyt käytännössä soittamaan, joten en osaa varmana sanoa miten toimii.

Se on ihan hirveä soitin. Niin tahmea soittaa että mieluummin soittaisi pianoa Microkorgilla..
Rock'n'roll is never die.
doremi
12.02.2008 13:54:34
Pistä muutama satanen lisää ja osta joku Roland tai Yamaha. Kannattaa mieluummin kalastaa joku vanhempi laadukas kiippari vaikka käytettynä, kuin ostaa mitään halpis kikotinta.

Niin ja käytä hakua. Näistä on varmaan sata sivua juttua täällä.

Samaa mieltä. Eiköhän markkinoilla pyöri pilvin pimein muutamia vuosia vanhoja, pianotatsilla varustettuja täysmittaisia digipianoja. Saahan siinä sitten samalla soittimen, joka toimii tarvittaessa ilman ulkopuolisia äänilähteitä.
Geee
12.02.2008 23:47:06
Kiitos vinkeistä. Onhan näistä täällä ollut juttua ennenkin, mutta ei oikeen tahdo saada mitään irti. Sen verran olen nyt muualta löytänyt tietoa, että Fatar/Studiologic tuppaa hajoamaan ennen aikojaan, vaikka muuten hyvä peli onkin.

Sen takia en käytettynäkään välttämättä menisi ostamaan, kun tuntuu että näiden vehkeiden elinkaari ei kovin pitkä ole.

Tuo M-audio on ainakin halpa Thomannilla, mutta ei taida olla kovin hyvä niinku tässä tulikin jo esille.

Noo.. pitää yrittää etsiskellä jotain kohtuu vehjettä.
ville viaton
12.02.2008 23:48:41
Tuo M-audio on ainakin halpa Thomannilla, mutta ei taida olla kovin hyvä niinku tässä tulikin jo esille.

Noo.. pitää yrittää etsiskellä jotain kohtuu vehjettä.

Tuossa nyt oli ylempänä vain henkilökohtainen mielipide. Hyvinkin subjektiivinen..Kannattaa aina testata itse..
Rock'n'roll is never die.
Bronks
12.02.2008 23:53:23

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=216549

Tuolla näyttää olevan tuollainen. Mulla ei kylläkään ole kokemusta mallista, mutta onko muilla?
zuntio
13.02.2008 00:03:32
Casion Privia-mallistoa en voi kun kehua. Tatsi on ainakin minun mieleeni aivan jumalainen :P
Geee
13.02.2008 00:42:04
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=216549

Tuolla näyttää olevan tuollainen. Mulla ei kylläkään ole kokemusta mallista, mutta onko muilla?

Tästähän tämä mun innostus lähtikin liikkeelle.. Doepferin tuntumaa kehutaan erittäin hyväksi, jopa aidon flyygelin tasoiseksi, joka on tietenkin taas jonkun henkilökohtainen mielipide. Doepfer käyttää Fatarin/Studiologicin keybediä, joten.. No, niinkuin sanottu niin Fatarin mekanismi ei pitkällä tähtäimellä ole kovin luotettava. Tulee epätasaista dynamiikkaa ym. häiriötä. Jotenka ei tuollaista uskalla ostaa ainakaan käytettynä.. Uutena tuo vastaava malli olisi piirun alle 800.

Ei tässä kyllä paljon ole vaihtoehtoja tässä hintaluokassa..
Mr. Crowley
13.02.2008 10:26:20
Minäkin komppaisin aiempia viestejä eli käytetyn ostamista. En kuitenkaan jo uutena halvan masterkiipparin käytettynä ostamista, vaan esim. jonkun käytetyn Yamahan, Rolandin ja Korgin keikkapianon. Erityisesti näin jos et tarvitse monipuolisia kontrollointiominaisuuksia (nuppeja ja liukuja tms.).

Olen ostanut käytettynä soittimia enkä ole katunut (sekin päivä voi toki vielä tulla). Luulen kuitenkin, että ihmiset pitävät hyvää huolta laadukkaista soittimista. DX7:aa valmistettiin vuosina 83-86, joten tuolta ajalta on peräisin omanikin, joka on vielä priima kunnossa ja kestää keikkailuakin.
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
kepulainen
13.02.2008 11:54:07
No mutta....halvalla ei saa hyvää, niin se vaan on. Komppaan kanssa tota "osta käytettynä" -osastoa, uutta oikeasti hyvää ei tuohon hintaan vielä ihan saa.
Geee
13.02.2008 12:43:17
OK näin se varmaan on. Nyt torilta löytyy esim. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=216881

Mutta tiedot puuttuu.. osaatteko kuvan perusteella sanoa minkä merkkinen vehje tuo on? Hinta olisi vain 300 e.

Sitten sieltä löytyisi myös Rolandin RD-600 ja Koepferin PK88 molemmat 500 euroa.
samulijp
13.02.2008 12:54:17
Sitten sieltä löytyisi myös Rolandin RD-600 ja Koepferin PK88 molemmat 500 euroa.

Toi RD on ainakin todettu kestäväksi ja toimivaksi. Vähä raskas tosin kantaa...
"Funkin up tonight!"
mart-t
13.02.2008 13:32:29
Mutta tiedot puuttuu.. osaatteko kuvan perusteella sanoa minkä merkkinen vehje tuo on? Hinta olisi vain 300 e.

Eiks toi oo Swissonic?
Geee
13.02.2008 15:06:29
Eiks toi oo Swissonic?

Kyllä! Niinpä näkyy olevan, ja mallia SP40. Ilmeisesti Thomannin oma brändi, jota on myyty muutama vuosi sitten. Kannattaa varmaan jättää väliin.
kepulainen
13.02.2008 20:39:22
Toi RD on ainakin todettu kestäväksi ja toimivaksi. Vähä raskas tosin kantaa...

Joo RD:t on yleisesti ottaen hyviä, mutta onhan noissakin koskettimisto mennyt harppauksen eteenpäin tuota tämän päivän RD-malleihin verrattuna. Mutta mä voisin kyllä ostaa RD-600:n takaisin itelle (jos siis johonkin nyt tarvitsisin), varsinkin jos tuosta vielä vähän tingattua sais.
mobbi
16.02.2008 00:16:54

Eli tarviiko tälläseen vielä erillisen äänikortin MIDI-in liitännällä vai riittääkö koneen integroitu äänikortti ja sit tollanen MIDI-to-USB hässäkkä? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.730

Tarkotus ois siis soittaa realtime, eli viive on tärkein kysymys. ASIO4ALL-driverit asennettu ja toimii, ja softasampleri toimii moitteetta näppäimistön kautta soitettaessa.

Jos koneessa on kaikki muu kohdallaan ja tehot riittää niin kyllä mun kokemuksien mukaan toi midi usb systeemi toimii. Ainakin jo 1.8Ghz prossulla useimmat vst synat pyörii ilman häiritseviä viiveitä.
www.crimson-sun.org
lukethesis
15.12.2008 13:45:02 (muokattu 15.12.2008 13:46:20)
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 303 päivää vanhaan ketjuun!"

En välitä, kirjoitan kuitenkin. Taistelen samanlaisen ongelman kanssa, eli tarvitsisin hyvältätuntuvan controllerin, mutta sais olla myös liukuja ja potikoita - ja DAW-ohjaaminen eli varsinainen master controllerina toimiminen pitäis olla kunnossa. Painoa sais olla maksimissaan se noin 21kg (näyttää olevan yleistä) ja hintaa about ehkä 0-500 eur.

Fatarin/Studiologicin VM188-Plus tuntuu näpeissä pikaisen kokeilun jälkeen varsin mainiolta, mutta jotenkin epäilyttää lafkan laatu. Doepferissa taas ei ole mitään muuta kuin pelkkä koskettimisto, ja hinta on siihen nähden minusta liian kova. Onko kellään kokemusta M-Audio Keystation Pro 88:sta? Siinä olis ainakin liuku- ja potikkaosasto hallussa. Harmony-Centralissa ei juurikaan ylistystä saanut.

Jos taas miettii käytettyjä, mikä sitten olisi hyvä peli? Tässä mainittuja ei ainakaan nyt ole myynnissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)