sihvoh 14.02.2008 17:22:16 (muokattu 14.02.2008 17:23:35) | |
---|
Uutta päivitystä, Jooh, nyt pitkään tuota yksimikkistä versiota testanneena tuli vaihdettua siihen uusi mikki sen takia että se alkuperäinen alkoi kuulostaa liian ohuelta omaan makuun. Koska olen aina halunnut saada Gibson LP jr mallisen soittimen niin toki piti laittaa P-90 mikki tuohon. Hieman piti tehdä taltalla tilaa siihen mikin aukkoon jotta P-90 dogear mahtui ja mutoilla sitä pleksiä uuteen uskoon. Mikiksi pistin Lindy Fralinin tallaversion. Että kannattiko? No kyllä vaan, sillä tuosta tuli kyllä meikäläisen ykkössuosikki tuon muutoksen jälkeen. Helppokäyttöinen kevyt soitin, jossa on yhdestä mikistä huolimatta kaikki ne soundit joita itse tarvitsen. Tuo on hyvä kompromissi, koska nyt yhdistyy omaan käteen sopiva kaulaprofiili, hyvät soundit ja keveys samassa soittimessa :-) Humpparia en tuohon pistäisi, vaan tuo P-90 tuntuu parhaalta vaihtoehdolta. Vielä kun saisi tuon kiertämään hallitusti kuten Leslie West niin kyllä lähtisi... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
jra 14.02.2008 19:12:15 | |
---|
Hieman piti tehdä taltalla tilaa siihen mikin aukkoon jotta P-90 dogear mahtui ja mutoilla sitä pleksiä uuteen uskoon. Mikiksi pistin Lindy Fralinin tallaversion. Itse tilasin Woodbrassista tämmöisen: http://muusikoiden.net/dyn/users/36681.jpg(Eli Gibson LP Faded Doublecut) Tänään tuli ja vähän olen ennättänyt kokeilemaan. Toimitus tuli alle viikossa ovella, mitään eivät kuriirifirmasta etukäteen ilmoittaneet, mutta trackingin perusteella osasin tänään odottaa. Ei ole Melody Maker, mutta hieman samantyyppinen konstailematon rokki-Gibsoni. Tuokin on todella kevyt ja helpposoittoinen, dynaamisen tuntuinen ensivaikutelma. Aivan siistikin, vaikka osasin odottaa nettikirjoitusten perusteella kohtuu karua viimeistelyä. Satula saa olla semmoisenaan ainakin jonkin aikaa, ja nauhojakaan ei tarvitse alkaa siistimään. Tuossa ei ole onneksi niitä keinotekoisia kulumajälkiä, mitä tv-yellow fadedissa on. Mikkejä laskin reilusti, kaularautaa kiristin 1/8 -kiekkaa (huomenna lisää) - reliefiä oli paljon enemmän mihin olen tottunut ja tallaa nostin hieman. Tuntuu että tuosta on helppo oppia pitämään. Kaksi mikkinen Melody Maker oli toisena vaihtoehtona, mutta siihen olisi varmaan myös tullut vaihdettua P-90:t, joten tuntui että tuo on sellaisenaan sopiva. Joskus tulevaisuudessa voisi olla mielenkiintoista kokeilla tallaan jotain muutakin p-90:tä, kaulamikki toimii juuri niin kuin odotinkin (löytyy dynaamista pehmeyttä ja räyhäkkyyttä), ja yleensä olen kaulamikkimiehiä, joten tallalla ei ole niin väliäkään. Mistäs muuten tilasit tuon Lindy Fralinin ja paljonko kustansi (mun kitaraa tosin tulisi saippuapala-malli)? |
sihvoh 14.02.2008 19:38:45 (muokattu 14.02.2008 19:45:21) | |
---|
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
jra 14.02.2008 20:09:06 | |
---|
eBay on paikka, josta löytyy myyjä jolta tilasin. Dollarin kurssin ollessa alhaalla, saa sieltä kaksi mikkiä samalla hintaa veroineen ja tulleineen kuin Suomesta: http://cgi.ebay.com/P-90-SOAPBAR-MO … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Kiitti infosta. Gibsonin P-90:llä pärjää varmaan pitkään, mutta seuraavan GAS:in iskiessä sitä voi kokeilla lievittää vaikka tuommoisilla, tosin pitäis yksi Hammondin OT:kin ennen noita hommata. |
Joees 14.02.2008 20:45:27 | |
---|
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
jra 14.02.2008 21:25:51 | |
---|
Jos sieltä saa samalla hintaa kuin suomesta niin mitä järkeä hommata ulkomailta? Saa kait kaksi siihen hintaan kuin Suomesta yhden, noin käsitin? |
fox 15.02.2008 00:17:07 | |
---|
Aivan siistikin, vaikka osasin odottaa nettikirjoitusten perusteella kohtuu karua viimeistelyä. No, niistä kirjoituksista voi olla niin montaa mieltä.. Tuossa oli yks faded pikku virittelysessiossa (mikkiswitchin vaihto Switchcraftiin) ja kyllä siinä varsin laatuisa viimeistelyjälki oli, minun mielestä ainakin. Tietenkään se ei kelpaa joillekin fanaatikoille sekään... ;) |
No, niistä kirjoituksista voi olla niin montaa mieltä.. Tuossa oli yks faded pikku virittelysessiossa (mikkiswitchin vaihto Switchcraftiin) ja kyllä siinä varsin laatuisa viimeistelyjälki oli, minun mielestä ainakin. Tietenkään se ei kelpaa joillekin fanaatikoille sekään... ;) Jep, ja tuohan on hengeltäänkin sellainen kitara että kaikki oleellinen on kunnossa ja sivuseikat sinnepäin;) Joulukoristeet on sitten erikseen. No eipä tuossa illan mittaan ole tullut mitään isompia puutteita esiin, satula varmaankin joskus vaihtuu (muovia) ja sitten juurikin tuo mikkikytkin jos alkaa temppuilemaan. Muuten kaikki on sitä mitä pitääkin, säädöthän joutuu aina tekemään. E: Sen verran tuosta Woodbrassista (tai siis heidän käyttämänsä lähetys/pakkaustavasta), että kitara tuli täysin ehjänä perille. Oli pakattu isoon pahvilaatikkoon, jossa tuet sisällä ja runsaasti iskunvaimennusmuovia. Sitten Gibsonin pahvilaatikkoon, jossa myös kunnolla pehmikettä, ja edelleen tuohon huvittavaan Gibson USA -selkäreppuun, ei siis LP Special, ei LP Studio, vaan LP Student. Sen sijaan samassa tilaamani 5:n kitaran teline oli pakkauksen osalta aivan raatona, ja teline itsekin oli yhdestä kulmasta ottanut matkalla iskua (pikkuisen profiili lytyssä ja maalia pois.). Samoin kitaroiden kaulojen vaakatuet sojottivat hieman eri tasossa kuljetuksen jäljiltä. Eipä tuosta viitsi alkaa uutta vaatimaan, koska sai taivuteltua kuntoon, ja yksi pensselin sipaisu peittää loput kolhut. Hintakin oli 20 paikkeilla. Ilmoitan kuitenkin heillle että paketti oli jäänyt matkalla jyrän alle. Onneksi kitara ja sen pakkaus olivat täysin ehjiä ja siistejä. |
sihvoh 15.02.2008 03:07:48 (muokattu 15.02.2008 03:14:25) | |
---|
Saa kait kaksi siihen hintaan kuin Suomesta yhden, noin käsitin? Juuri näin :-) Tossa on vertailuhintaa: http://www.custom-sounds.com/epages/customsounds.storefront/EN $160 = 109 EUR * 1,25 (tullit ja verot suunnilleen) = 136 EUR joten tuohon 218 EUR hintaan verrattuna ei oikein ollut epäselvää mistä ostaa... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
LauriE 15.02.2008 11:26:48 | |
---|
Minun Melody Makerin ainoa huomautuksen aihe on terävät nauhojen päät. Tosin ei ne mua haittaa, mutta muissa kitaroissani niitä ei ole. www.punossound.net |
Mäntyin 15.02.2008 11:43:51 | |
---|
Minun Melody Makerin ainoa huomautuksen aihe on terävät nauhojen päät. Tosin ei ne mua haittaa, mutta muissa kitaroissani niitä ei ole. vähän sama vika mun p90 MM:ssa, mut keppi on muuten niin helvetin hyvä et ihan sama. |
Richard Scott 30.04.2008 18:00:22 | |
---|
Mites aattelin ton melody makerin laittaa tilauksee joko woodbrassist tai playbackist? Mites niitten kaa et kumpi ois luotettavampi ja parempi? Ja kannattaako satsata tohon 2 mikkiseen juttuun vai onko toi yks mikkinen ihan hyvä? Aloitteleva kitaristi |
jra 30.04.2008 19:29:08 (muokattu 30.04.2008 19:38:08) | |
---|
Mites aattelin ton melody makerin laittaa tilauksee joko woodbrassist tai playbackist? Mites niitten kaa et kumpi ois luotettavampi ja parempi? Ja kannattaako satsata tohon 2 mikkiseen juttuun vai onko toi yks mikkinen ihan hyvä? Woodbrassin puolesta sen verran että niillä näyttäisi olevan Melody Makereita varastossa, kun taas Playbackilla tila "Delivery within 60 business days.", eli ei ole todellisuudessa saatavissa lähiaikana(?). Itse tilasin Woodbrassista Faded-Gibsonin ja aivan luotettavalta tuntui, tosin asiakaspalvelu oli hieman kankeaa, kun eivät laukkuasiassa voineet maililla neuvoa, vaan olisi pitänyt soittaa ja pyytää vastapuhelua. Samaa Chronopostia näyttävät käyttävän toimituksissa, joten siinä ei liene eroa. Mikkien määrästä ja tarpeesta tuskin kukaan muu voi sinua neuvoa, kaksi tietysti antaa monipuolisemman soundimaailman. Yhden mikin eduista en itse keksi muuta kuin 30e halvemman hinnan ja tylymmän ulkonäön. |
sihvoh 30.04.2008 22:01:01 (muokattu 30.04.2008 22:01:47) | |
---|
Mites aattelin ton melody makerin laittaa tilauksee joko woodbrassist tai playbackist? Mites niitten kaa et kumpi ois luotettavampi ja parempi? Ja kannattaako satsata tohon 2 mikkiseen juttuun vai onko toi yks mikkinen ihan hyvä? Sanoisin itse moisen yksimikkisen omistajana ja Lindy Fralinin P90 mikin siihen vaihtaneena, että ota se kaksimikkinen mielummin. Itse haluaisin pistää myös saman setin kaulamikin paikoilleen mutta kun ei ole routtausta sille niin on hieman venähtänyt tuo homma. Jos olisi ollut se toinenkin reikä valmiina niin hemmetti oisi ollut helppoa... Tosin yhdellä mikillä *tulee toimeen hyvin*. Jää enemmän aikaa soittamiseen :-) kun ei tarvi kuin säätää yhtä volume ja tone potikkaa... Riippuu siitä mitä soittaa, mutta erinomainen rokkikeppi tuo on. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
MarkoA 01.05.2008 08:53:14 | |
---|
Jonkin aikaa tuolla MM:llä soitelleena voi yhtyä kommenttiin, että hyvä rokkikeppi. Erittäin hyvä! Kaksimikksen oston kannalla olen edelleen. Yksmikkinen on aika puritaaninen kampe, vaikkakin hyvä sinällään. Mikit tuossa kitarassa on muuten todella tuhtisoundiset, joten kannattaa jonkin aikaa soitella ennenkuin vaihtoon lähtee. Oikeasti aivan loistava kitara ja tällähetkellä ainoana seikkana mua häiritsee tallaratkaisu. Säädettävä kun ois niin kitarahan on perfectus. Kaikki muu toimii moitteetta, virittimet sun muut. Ei mitään heikkoa. Ja jos tuota ei saa soimaan komeasti, niin peilistä löytyy syyllinen. Sen verran munakasta äänimaailmaa pukkaa ilmoille tuo kitara. Mulla se on pikkuhiljaa kiilannut itsensä pääsoittimeksi, ohi 335:n ja Nighthawkin. Se vain on jostain syystä niin hauska peli. Ja keveytensäkin puolesta miellyttävä soittokaveri. Pelkkää +:ssaa :D Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan! |
Kuplamuovi 05.05.2008 14:54:24 | |
---|
Komppaan edellä kirjoittaneita sekä yksmikkistä Melody Makeria! Itsellä oli haussa kitara mallia lankku-mikki-vola-tone, ihan jo senkin takia että räpeltäminen jäisi minimiin ja soittoon tulisi siten keskityttyä paremmin :) Tuo ajatushan aika lailla kiteytyy tuohon kitaraan. Omiin tarpeisiin on ainakin riittänyt mainiosti tuo yksinäinen mikki, tonella ja volumella saa jopa yllättävänkin hyvin säädettyä äänimaailmaa. Melko munakasta soundia tuo ykskelainen pukkaa ilmoille. Tallahan on varmaankin yleisin narinan aihe tuossa kepukassa, mutta sen ehkä tiedostaa jo ostovaiheessa.. Perhanan mukava kaula, ohut body ja keveys tekevät myös soitosta vaivatonta. MarkoA:n sanoin, "hauska peli", todella. "I'm sick of chasing my dreams. I'm just gonna ask them where they're going and hook up with them later." - Mitch Hedberg |
Numb 25.06.2008 10:58:18 | |
---|
Pikkaisen tekisi mieli tilata... 315€ ei ole paha hinta. Telen rakentelu on kovasti kesken vielä, että tuota ehtisi rauhassa testata ennen kuin mahdollisesti modaisi (p90 kaulaan, mikkiswitchi jakin paikalle, jakki bodyn päähän...). Epäilen, siis saatan olla |
kari10 25.06.2008 15:09:55 | |
---|
Onko kenelläkään havaintoja mistä Melody maker kaksi mikkinen versio olisi saatavana sunburst bodylla? |
Numb 25.06.2008 15:41:55 | |
---|
Kaksimikkisen teko on lopetettu. Epäilen, siis saatan olla |
kloppis 09.07.2008 19:33:45 | |
---|
Alkoi ihan suunnattomasti GASittää kyseinen kitara! Katselin huvikseen nettikaupasta kitaroista, ja harvemmin sinne Gibsonin puolelle eksyn. Sopii omaan käyttöön täydellisesti kyseinen kitara. Ja kauniskin vielä. Pakko ostos, onhan se sentään Gibson USA |