Aihe: 5150 / 6505 + Boss GT8
1
Sir Zephyr
13.02.2008 17:46:51
Parin vuoden yhteiselon jälkeen on alkanut nakertaan tuo SISOn kliinipuoli, ja olenkin pohdiskellut josko sieltä sais GT8:n avulla edes kohtuullista mallinnettua kliinisuondia.
Ajatuksena olisi siis ohittaa tuo 5150:n etunen ja käyttää pelkkää pääteästetta puhtaissa saundeissa ja säröissä vastaavasti vahvistimen omaa etuastetta, mutta eniten kiinnostaa teidän kokemukset siitä oletteko näillä konsteilla saanut tästä yhden saundin hevikoneesta edes hieman monipuolisempaa laitosta?

GT8 ominaisuudet kiinnostaisi muutenkin, mutta toistaiseksi en ole vielä lähtenyt sille parametrirunkkaamisen loputtomalle suolle.. Taloudellisesti homma menisi vanhat efektit myymällä plusmiinusnolla.

Vahvistinta en ole kuitenkaan vaihtamassa, koska tuohon 5150:n säröpuoleen olen edelleen suuresti mieltynyt.

Käytännön kokemuksia siis kaipailen.
sepisti
13.02.2008 17:53:24
Älä nyt hitossa mene ainakaan hyviä efektejä myymään, koska sen mahdollisen gt-8 kokeilun jälkeen päädyt kuitenkin hankkimaan sellaisen vahvistimen jossa särö- sekä kliinipuoli toimii tai tai sitten ostat sen toisen nupin mistä kliinit löytyy. Tuolloin kiroat itsesi kun tuli ne crybabyt yms. myytyä. Eli ei se gt-8 niin kallis ole etteikö siihen saa rahua säästettyä. Ei muuta kun makaronit ja tonnikala pöytään:)
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
Sir Zephyr
13.02.2008 17:59:36
Sanottaakoon että tällä hetkelle ei ole mitään suurta kiintymystä noihin efektilaudan rojuihin..

Digidelay, Coolcat chorus, Crybaby GCB95, Bossin RC-2 loopstation ja sokerina pohjalla Behringerin Flanger. Mitään näistä en jäisi suuresti kaipamaan..
rytilahti
13.02.2008 18:07:58
Sanottaakoon että tällä hetkelle ei ole mitään suurta kiintymystä noihin efektilaudan rojuihin..

Digidelay, Coolcat chorus, Crybaby GCB95, Bossin RC-2 loopstation ja sokerina pohjalla Behringerin Flanger. Mitään näistä en jäisi suuresti kaipamaan..

Niin ja saahan ne osteltua takas jos tulee ikävä. hyvä laitos tuo gt-8 on. suosittelen kokeilemaan. eihän sitä muuten tiedä :)
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
mkulm
14.02.2008 10:41:35
Mulla on käytössä Boss GT8 yksikanavaisen Laney GH50L:n kanssa ja hyvin toimii! Laneyn etuasteesta otan komppisäröt ja boostin kanssa soolosärön. Puhtaat tulee GT8:n etuasteesta suoraan Laneyn päätteelle. Käytössä siis 4 kaapelin kytkentä. Itse olen ollut hyvin tyytyväinen, kun yhdellä napilla saa vaihdettua kätevästi kaikki tarvittavat efektit ja oikean saundin päälle/pois. GT8:llahan onnistuu myös tuo Laneyn oman boostin ohjaus. Lisäksi kaikille soundeille saa säädettyä tasot kohdilleen GT8:lla.
forlost
14.02.2008 12:33:47

Mulla on marsun trankkunuppi ja boss gt-8. toimii pirun hyvin. tosin meni säätämiseen sen 4-5 h että sai soundit kohilleen, mut kun ne sai niin tulos oli erittäin hyvä.
tupakointi lyhentää savuketta..
mkulm
15.02.2008 08:58:22
GT-6:ssa oli muistaakseni jotain rajoituksia efektiketjun järjestyksen suhteen. Looppia tai osaa efekteistä ei voinut järjestellä täysin vapaasti, toisin kuin GT-8:ssa. Viisaammat jatkakoon... Kannattaa lueskella GT Centralia, sieltä varmaan löytyy kaikki tarvittava tieto GT sarjaan.

http://www.bossgtcentral.com/forum/
forlost
15.02.2008 11:02:43

aiheesta on kirjotettu tänne muusikoiden.nettii aika kattava kirjotus GT-8:sta joka rohkaisi allekirjottanutta hankkimaan kyseisen värkin.

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=607
tupakointi lyhentää savuketta..
Mesa/Boogie
15.02.2008 11:18:42
Jos GT-8 tosissaan houkuttelee, niin älä unohda tsekata Someron lahjaa Suomen musiikkielämälle:
http://www.power-sound.fi/product_i … acturers_id=57&products_id=1171

Ilmonen on jostain syystä hinnoitellut ton Bossin jopa alle Saksan hinnan.

Mulla on tällä hetkellä GT-8 Englin Screamerin kanssa teatterilla parkissa. Olen päätynyt suuressa osassa siellä käyttämiäni soundeja jättämään Englin etusen pois välistä. Ei valittamista toistaiseksi. Mulla oli vuoden vaihteessa Line 6 vahvistin kokeilussa. Soitin yhden keikan ja vein takaisin. Ei vaan pystynyt vetämään. Otin tilalle Bossin ja olen ollut tyytyväinen. Paljon terveemmällä pohjalla mun mielestä noi mallinnukset ja efektit.

Eikös Boss oo julkaissut aiheesta jo 10 versionkin? Kohta GT-8:n hinta tulee ryminällä alas.
-AK-
15.02.2008 12:48:03
Itsellä on tässä viime aikoina vaivannut juuri sama ongelma. 6505 on kyllä mukava säröpuolella, mutta kun kaipaisi puhdastakin ääntä joskus. Mietinkin tuossa että olisiko vaivaan helppo lääke eri etusesta vai pitääkö ostaa ihan eri vahvari puhtaille.

Miten se tuollainen GT-8 tai vastaava kannattaa ottaa käyttöön että siitä saa eniten irti?
Sir Zephyr
16.02.2008 17:52:46
Pystyyko tuossa gt6ssa valitsemaan missa kohtaa sen oma efektilenkki on efektiketjussa? Onnisuuko 4 cable method samanlailla kuin isoveljessaan?
Eli ensin wah, boostit ja etuaste, sen jÀlkeen gt6-luuppi ja lopuksi chorus+delay yms. Efektit? Taydellista vapautta en jaa kaipaamaan.. Naihin haluaisin varmistuksen.
Starlia
16.02.2008 18:03:01 (muokattu 16.02.2008 18:03:44)
Eikös Boss oo julkaissut aiheesta jo 10 versionkin? Kohta GT-8:n hinta tulee ryminällä alas.

No enpäs nyt kauheasti luottais tuohon jälkimmäiseen. Ei nämä nyt sentään tietokonekomponentteja ole. Vai miten kävi Pod XT Liven? Onhan esim Thomannilla jo GT-10:n hinta ~450e ja GT-8 siinä hitusen alta 400e.

Pystyyko tuossa gt6ssa valitsemaan missa kohtaa sen oma efektilenkki on efektiketjussa? Onnisuuko 4 cable method samanlailla kuin isoveljessaan?
Eli ensin wah, boostit ja etuaste, sen jÀlkeen gt6-luuppi ja lopuksi chorus+delay yms. Efektit? Taydellista vapautta en jaa kaipaamaan.. Naihin haluaisin varmistuksen.

GT-6:ssa looppi on sidoksissa OD/DIST namiskaan.
Sir Zephyr
16.02.2008 18:21:13 (muokattu 16.02.2008 18:42:19)
Onko se siis aina niiden jalkeen? Lenkki toiminee samassa paikassa vaikka od olisikin bybass? Voiko itse lenkin ohittaa? Pystyyko wahin, overdriven ja etuasteen jarjestamaan haluamallaan tavalla? Onnistuuko siis aloitusviestissa kuvailtu kayttotapa. Kiitokset vastauksista!
Sotaratsu
17.02.2008 12:33:21
Minuakin kiinnostaisi vastaus yllä olevaan, kun itekin painin notta GT-6 vaiko GT-8.
Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu?
Starlia
17.02.2008 12:51:53 (muokattu 17.02.2008 13:01:58)
Onko se siis aina niiden jalkeen? Lenkki toiminee samassa paikassa vaikka od olisikin bybass? Voiko itse lenkin ohittaa? Pystyyko wahin, overdriven ja etuasteen jarjestamaan haluamallaan tavalla? Onnistuuko siis aloitusviestissa kuvailtu kayttotapa. Kiitokset vastauksista!

Katsopas tätä kuvaa: http://cachepe.samedaymusic.com/med … aac322c965dc167c0f40725d3718388.jpg
Siellä on OD/DIST kohdan viimeinen vaihtoehto custom/external = loop. Toisin sanoen, OD -paikalla on joko käytössä säröstin tai luuppi. GT-8:ssa luuppi ei ole sidoksissa enää OD/DIST paikkaan, vaan voi vapaasti käyttää säröstintä vaikka oma vahvari on luupissa.

E: Huono idea ei olisi ladata Bossin sivulta noita manuaaleja ja lukea niitä. Näin itse teen aina uusia hankintoja harkittaessa. Tietää mitä saa ja ainakin teoriatasolla osaa jo laitetta käyttää.
Sir Zephyr
17.02.2008 14:51:08
Kiitos vastauksista. Manuaalit on kylla luettu, mutta ilman minkaanlaista kayttokokemusta niita on joskus hankala tulkita.. Tanaan tuli haettua toi gt6. Oikein yllatti tuon kayton helppous. Turhaan on kayttoliittyman vaikeutta hehkutettu. Eli kuten edella mainittiin, syo efektilenkin kaytto tuon od/ds efektin.. Lenkki on muuten automaattisesti ohitettu. Kaikki siis onnistuu kuten aloitusviestissa gt6llakin. Ainoastaan oikean vahvistimen etuasteen buustaus gt:n od:lla on poissuljettu 4cm kaytossa.
Starlia
17.02.2008 15:00:28
Oikein yllatti tuon kayton helppous. Turhaan on kayttoliittyman vaikeutta hehkutettu.

Joo, eihän se käyttäminen ole vaikeaa. Laite vain on niin monipuolinen säädöiltään, että siinä voi helposti mennä sormi suuhun.
Sir Zephyr
17.02.2008 15:10:25
Perussaadot tuossa ennen toihinlahtoa ehdin puolessa tunnissa katsoa. Mutta jos siis perustietamys signaalireitityksesta on kunnissa, ei tuon 4cm:n kayttoonotossa pitaisi olla mitaan ongelmaa.. Illalla sitten hakeen saatoja treenikselle..
Sir Zephyr
18.02.2008 20:07:09
Minkälaisiin säätöihin olette päätynet gt-6/gt-8 kanssa, tavoitellessanne mahdollisimman neutraalia, oikean vahvistimen tuottamaa saundia? Tämä siis 4 cable methodia käyttäessä.

Muuttujia siis käytännössä, FX in, Fx out, Patch volumet ja käännettävä "master out". Näiden lisäksi olisi kiva tietää käyttämänne ulostulomuoto.. Itse olen toistaiseksi käyttäny stack returnia.

Sana vapaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)