Aihe: toneport ja intel-prosessori
1
THREAD TO THE FLOODS
13.02.2008 20:58:36
olen lukenut täältä joskus että toneport ux1 ei toimisi jos on intelin prosessori, voiko tämä pitää paikkansa olen meinaan konetta hankkimassa. ja ei olisi mukava yllätys jos toneport ei toimisi uuden koneen kanssa
jra
13.02.2008 21:09:48 (muokattu 13.02.2008 21:13:27)
olen lukenut täältä joskus että toneport ux1 ei toimisi jos on intelin prosessori, voiko tämä pitää paikkansa olen meinaan konetta hankkimassa. ja ei olisi mukava yllätys jos toneport ei toimisi uuden koneen kanssa

Minun muistini mukaan ongelma koskisi Intelin piirisarjaa (emolevyllä) ei prosessoria. Eli jos hommaat esim. Intelin Dual tai Quad Core -prossun, niin toimii hyvin Line6 UX1/2:n kanssa jos vain emolla on esim. nVidian piirisarja. En ole vähään aikaan lueskellut Line6:n foorumia mikä on tilanne uusimpien Intelin piirisarjojen suhteen. Ongelma liittyi käsittääkseni siihen ettei Intelin usb-piiri ole toteutettu aivan määritysten mukaan?

Jos on jo valmiiksi hommannut Intelin piirisarjalla olevan emon, niin 10 euron usb 2.0 -lisäkortilla saa käsittääkseni UX1/2:n toimimaan, ilman ylim. häiriöitä (napsuja taisivat olla ko. tapauksessa).

Täällä oli asiasta paremmin tietäviäkin, itsekin olisi kiinnostunut tämän hetkisestä tilanteesta. Pitääkin käydä katsomassa onko mitään uutta siellä Line6:n foorumissa.

Itse olen käyttänyt aikaisemmin UX2:sta AMD Sempron 3800+ -koneella ongelmitta. Tarkoitus olisi lähiaikoina hommata juurikin Intelin prossu + nVidian piirisarjainen emo nyt kaapissa työttömänä odottavan UX2:n kaveriksi.
Boge
14.02.2008 07:41:33
Itellä on koneessa intelin P35 piirisarja ja toneport2 toimii ainakin mukisematta.
Team Shocker!
s8na
14.02.2008 12:52:43

No pentele... mulla on 1.6 GHz Celeroni läppis (1 Gb muistia) ja tuo purnukka tuppaa napsumaan. Olen huomannut että direct monitorin puskurin kasvattaminen vähentää/poistaa tuon napsumisen (lisää latenssia :( ). Onko tuo oire sitten poistettavissa vai loppuuko multa vaan tehot koneesta?
sihvoh
14.02.2008 17:08:59
No pentele... mulla on 1.6 GHz Celeroni läppis (1 Gb muistia) ja tuo purnukka tuppaa napsumaan. Olen huomannut että direct monitorin puskurin kasvattaminen vähentää/poistaa tuon napsumisen (lisää latenssia :( ). Onko tuo oire sitten poistettavissa vai loppuuko multa vaan tehot koneesta?

Kokeileppas vääntää siitä läppäristä virransäästöominaisuuksia pöytäkonemaiseen suuntaan, ainakin Guitarportissa tuo auttoi aiemmin... En tiedä auttaako mutta kokeilla kannattaa.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Boge
15.02.2008 15:41:24

Toi on kyllä mun kokemuksien mukaan yleistä muillakin äänikorteilla. Jos on äänitysprojektissa paljon tavaraa niin tuppaa rutisemaan pienillä latensseilla.
Team Shocker!
1976
15.02.2008 17:50:18
Minulla on Intel Pentium M 1.6 GHz, Intel emolevy ja 512 muistia. Gearbox latenssia olen pitänyt medium kohdassa. Hyvin toimii, eikä kuulu napsumista tai pätkimistä. Isompiin projekteihin tarvis hankkia vähän lisää muistia, mutta gearbox, reaper, ezDrummer ja pari raitaa pyörii ihan ok. Läppärin integroidun äänikortin otin pois toiminnasta, enkä ole huomannut mitään latenssiongelmia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)