Aihe: Monellas täällä aktiivinen alapää?
1 2 3
Lennu
13.02.2008 12:51:42

Mun mielestä olennaisempaa olis kysyä, kellä täällä on aktiivinen yläpää?
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
artope
13.02.2008 12:55:27

Mun mielestä olennaisempaa olis kysyä, kellä täällä on aktiivinen yläpää?

Juttujen perusteella ei monellakaan...
"On parempi vetää kunnolla kuusikkoon, kuin kainosti kohdalleen"
jeppeq
13.02.2008 14:18:35
Parillakin eri passiiviseteillä ajetaan täällä, renkkua on molemmat.

TRC151 + BPS-1 (ELI 15" ja 1" torvi + 15" SUB)

Nyt "aktiivisessa ajossa" RFX151T-E + QS118 -kokonaisuus X24 ohjaimella. Crestin P6001 toinen ylös, toinen alas. On piisannut.

Olis vielä mahtavan kevyet QS112 subit (2x12"/kaappi) mutta tussahti yks kaiutin ja en oo saanut aikaseks korjausta. Korjaussarjakin on homehtunut jo monta vuotta pahvilaatikossa.

Aktiivisetillä säästää pääteräkin roudaamisen, mutta joutuu vetään kuitenkin tuplajohdot kaapeille.
rintapek
13.02.2008 16:11:21

Aktiivisetillä säästää pääteräkin roudaamisen, mutta joutuu vetään kuitenkin tuplajohdot kaapeille.
Niinpä. Sähköä ne toimiakseen vaativat.

Ihan alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni, niin hoksasin tuossa, että mackien srm450- kaapin hinta on tipahtanut ja roimasti. Stpauli myy hintaan 499,- !!! Se mitä noita olen kuullut, niin pönttöhän on ainakin ollut mitä kelvollisin. Tiedä sitten onko laatua pudotettu vastaavasti vai onko uusi malli tulossa vai mikä syynä lieneekään.
Kun me nuo nykyiset kajarimme hankittiin, niin 310aat otettiin, koska olivat pienemmät, kevyemmät ja edullisemmat ja suorituskyky ja saundi jokseenkin sama kuin tuossa Mackissakin.
Mackin hinta oli silloin n.700,-

Viiteensataan tuo srm450 alkaa olla markkinoiden edullisimmasta päästä. Jos nyt olisin kamoja hankkimassa, niin aloittaisin tsekkaamisen tuosta. (kuitenkin ottaisin nuo 310aat, on ne niiiin kivat ja näppärät... ja vain viisikymppiä kalliimmat,,,)
One kind of music only - the good kind
IJarro
14.02.2008 11:45:29
Stpaulin mackiet kyllä himottais. 12" ku on, ni luulis alapäätkin suht hyvin tulevan. Sit vois joskus myöhemmin jos on tarvetta, päivittää setin hankkimalla sen subin siihen.

Aktiivista aattelin siks, ettei ois kaikki munat niin yhdessä korissa. Joku jännitepiikki kun tulee mikserivahvistimeen, menee sulake ja koko kalusto on sit off.
Aktiivi pöntöt pelittää yksinkin hätätapauksessa ja aina joku 4-kanavainen minimikseri löytyy varalle, jos ite päämikseri menee.

Ja aktiiviset toimii reenipönttöinä hyvin monona esim jonkun pikkumikserin kans...
Let's do some living after we die...
isojussi
14.02.2008 11:59:41
Stpaulin ...

Mä petyin todella pahasti siihen firmaan viimeksi.

Ensin ei saa millään kontaktia. Sitten kun saa, myydään puolet huonompaa tavaraa tuplasti kalliimmalla, kuin esim Thomannilla. Lopuks reklamaatio piti igtte hoitaa virallisen maahantuojan kanssa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
JK
14.02.2008 12:08:35
Ihan alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni, niin hoksasin tuossa, että mackien srm450- kaapin hinta on tipahtanut ja roimasti. Stpauli myy hintaan 499,- !!! Se mitä noita olen kuullut, niin pönttöhän on ainakin ollut mitä kelvollisin. Tiedä sitten onko laatua pudotettu vastaavasti vai onko uusi malli tulossa vai mikä syynä lieneekään.

Hinnanalennukseen on varmaan syynä toisaalta uuden mallin tulo

http://www.mackie.com/products/srm450v2/

Ja toisaalta se, että Mackien kasaaminen siirtyi jossain vaiheessa Kiinaan.
Mulla pyörähti hetken aikaa U.S.A- made 450- sarjalaiset. Puhdas hyvä soundi niissä oli mutta sitten tuli eteen tuo nykyinen setti ja myin Mackiet pois.
Meni ilmeisesti halvalla (650 eur / Pari) kun ostajia oli jonoksi asti

Tuollasia olen silmäillyt välillä

http://www.thomann.de/fi/mackie_sa_1530z.htm

Hinta ei ole ihan mahdoton ottaen huomioon Spexit. Vois pärjätä ilma Subeja.

Mutta.....
- Painaa noin 50 kg/kpl
- EI voi käyttää tolpan nokassa (tämä on oikeen erikseen manuaalissa mainittu)
mack the knife
14.02.2008 12:44:33

Ensin ei saa millään kontaktia. Sitten kun saa, myydään puolet huonompaa tavaraa tuplasti kalliimmalla, kuin esim Thomannilla. Lopuks reklamaatio piti igtte hoitaa virallisen maahantuojan kanssa.

Ei sinne tosiaan hyvin puhelimella pääse kun on sellainen nyrkkipaja että ovat aina ties missä. Mutta sitten kun sai ne kiinni, niin kyllä ne sillä hinnalla myivät kuin lupasivat. Halvempi oli mun tuote kuin T-kaupassa ja pari piuhaa muodollisesti vielä pussiin mukaan kaupan päälle.
COVS n:o 1. Voihan sen noinkin soitaa.
Sertzo S
14.02.2008 12:55:24
Juttujen perusteella ei monellakaan...

Niin tai heittää monilla usein ja pahasti aina hulluuden partaalle.
Lyyki
14.02.2008 15:25:29
Tuollasia olen silmäillyt välillä

http://www.thomann.de/fi/mackie_sa_1530z.htm

Hinta ei ole ihan mahdoton ottaen huomioon Spexit. Vois pärjätä ilma Subeja.

Mutta.....
- Painaa noin 50 kg/kpl
- EI voi käyttää tolpan nokassa (tämä on oikeen erikseen manuaalissa mainittu)

Aika huono vaihtoehto isoimmissa paikoissa joissa pallopäät seisoo kaappien edessä sormet korvissa. Ääni jää eturiviin. Kyllä yläpäät pitäisi saada niin ylös että ääni riittää salin takaseinän desibelimittariin asti :-O
Ukko
15.02.2008 09:48:55

Aktiiviinen alapää...? Ei ainakaan mulla viimeaikoina, vaikka mieli tekisi välillä kovastikin.
Näin minä otsikon kysymyksen käsitin.

Aktiivinen alapää, etu vaiko takapuoli :)
Sertzo S
15.02.2008 11:01:57
Aktiivinen alapää, etu vaiko takapuoli :)

Takapuoli flatuksineen.
EP
15.02.2008 11:06:05
HEP!!.
..on se taas viimeajat melko aktiivinen 8))
Rantsu
15.02.2008 12:00:46

Ensin ei saa millään kontaktia.

Kyllä se Jori on ainakin mulle vastannut, kun kännykkään oon soittanut. Sähköpostista en tiedä.

myydään puolet huonompaa tavaraa tuplasti kalliimmalla, kuin esim Thomannilla.

Siis tarkoitatko jotain kiinalaista bulkkitavaraa? Eiks merkkitavarat oo kuitenkin jopa edullisempia kuin T-kaupassa?
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
isojussi
15.02.2008 17:56:43
Kyllä se Jori on ainakin mulle vastannut, kun kännykkään oon soittanut. Sähköpostista en tiedä.

Kyllä mä soitin saatanan monta kertaa - ja olisin jo luovuttanu, jollei joku täällä olis kannustanu yrittään.....!"#%&/()

Siis tarkoitatko jotain kiinalaista bulkkitavaraa? Eiks merkkitavarat oo kuitenkin jopa edullisempia kuin T-kaupassa?

Rode NT1A:n liitin oli irti (vastaus: "voitko itse soittaa maahantuojalle") ja mikrofonikaapeli Neutrik päillä oli vastaavaan T-kauppalaiseen metrin lyhyempi ja kaks kertaa kalliimpi ynnä alle + 20 asteessa saatanan koppuraa, kun thomannilainen on pakkasellakin noileeta.

Että semmosta.....
blaekie
15.02.2008 19:12:09

Aktiiviinen alapää...? Ei ainakaan mulla viimeaikoina, vaikka mieli tekisi välillä kovastikin.
Näin minä otsikon kysymyksen käsitin.

juu tässä asiassa ihan kans siinä vaimon armoilla, mutta missäs täällä nykyään on toi COB sanaselityspeli ? aivan legendaarinen ketju, jonka soisi jatkuvan. (Vai onks se jossain huoneessa)
Nii onkii ...
Sertzo S
15.02.2008 19:15:13 (muokattu 15.02.2008 19:15:27)
juu tässä asiassa ihan kans siinä vaimon armoilla, mutta missäs täällä nykyään on toi COB sanaselityspeli ? aivan legendaarinen ketju, jonka soisi jatkuvan. (Vai onks se jossain huoneessa)

Kaipa kuollut ja kuopattu. Harmi. :/
Marshall83
15.02.2008 22:39:20

Meillä on kv2 audio-merkkiset aktiivipömpöttimet. 12"-yläpäät ja 2x12" subbarit. Eli kaksi subbaria joissa molemmissa kaksi 12" elementtiä. Vissiin aika tyyris paketti, mutta toimii kyllä mainiosti paikassa kuin paikassa. Niin ja mikserinä Yamahan digimikseri.
-Asia kunnossa.
isojussi
15.02.2008 22:48:55
Meillä on kv2 audio-merkkiset aktiivipömpöttimet. 12"-yläpäät ja 2x12" subbarit. Eli kaksi subbaria joissa molemmissa kaksi 12" elementtiä. Vissiin aika tyyris paketti, mutta toimii kyllä mainiosti paikassa kuin paikassa. Niin ja mikserinä Yamahan digimikseri.

Olen kateellinen.

Ne on hienot pelit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)