Liikapatti 14.02.2008 14:23:21 | |
---|
Omissa kuvissa on nähtävänä kuvia uunituoreesta Warmoth "telestä". http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=6502 Kaula kokonaan ruusupuuta, SRV-profiili. "Hollow" mahonkirunko, loimupähkinäpuukansi. Lollar P90 -mikit, piezo-talla. Sähkötyöt on vielä tekemättä. Hyvin soi ainakin ilman sähköjä. Perhana ku on hieno!! http://mikseri.net/tykinruoka |
"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Kivijalka 14.02.2008 15:02:19 | |
---|
Perhana ku on hieno!! Komppaisin jos osaisin, eli samaa mieltä täälläkin ollaan. Mukavaa että ihmiset osaavat suunnitella vielä muunkinlaisia Telejä kuin noita iänikuisia puristimuotista väännettyjä hiilikopioita jostakin 50-luvun versioinnista. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
ahvenonkala 14.02.2008 15:05:50 | |
---|
Varsinkin tuo 3 X P90 miellyttää silmää. Itsellä on päässä muhinut idea (muuten perinnehenkisestä) stratosta kolmella P90:llä jo pitkän aikaa. - Alko - Tarvitset vain tekosyyn |
Swan 14.02.2008 15:23:35 | |
---|
Komppaisin jos osaisin, eli samaa mieltä täälläkin ollaan. Mukavaa että ihmiset osaavat suunnitella vielä muunkinlaisia Telejä kuin noita iänikuisia puristimuotista väännettyjä hiilikopioita jostakin 50-luvun versioinnista. Hehe, jos Warmoth tekisi Ibanez Talmanin muotoisia osia, niin tekisin heti itselleni sellaisen, mutta perinne-Telen specseillä- =) |
kohvakka 14.02.2008 18:22:34 | |
---|
Oh yeah, kitararopnoo! Tais olla melko kalliit puuosat? Runko oli noin 550 dollaria ja kaula noin 300 dollaria. Kaula on ihan raakaa puuta ilman lakkauksia tms viimeistelyjä. Lopullinen hinta oli tulleineen ja veroineen kotiinkuljetettuna suurinpiirtein 850 euroa. Kyllä työssäkäynti aina elämän voittaa. |
Kiksaus 25.02.2008 14:13:31 | |
---|
"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Pehvanssi 25.02.2008 20:09:57 | |
---|
Hommasinpa uuden kaulan tuohon stratooni. http://muusikoiden.net/dyn/users/37308.jpg Flame maple, SS nauhat ja grafiittisatula. Sitten vielä uus talla (Wilkinson VSVG) ja uus kaulamikki, niin se on valmis. Mitä kustansi? Meinaan nimittäin itse hommata hyvin pitkälti samantyylisen kaulan omaan stratooni ihan lähiaikoina. |
Kiksaus 25.02.2008 22:25:59 | |
---|
Mitä kustansi? Meinaan nimittäin itse hommata hyvin pitkälti samantyylisen kaulan omaan stratooni ihan lähiaikoina. Oliskohan ollut 390€ mukaanlukien UPS ja tullit. Halvemmallakin olis saanut, mutta dollarin kurssi oli niin hyvä, että kannatti. "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
esprit de corps 25.02.2008 22:29:08 | |
---|
Oliskohan ollut 390€ mukaanlukien UPS ja tullit. Halvemmallakin olis saanut, mutta dollarin kurssi oli niin hyvä, että kannatti. Jouduitko hiomaan nauhoja? Minähän en tiedä mitään Warmothin meiningeistä, mutta yleensä niistä on sanottu, että nauhat pitää hioa tahi hiotuttaa sen jälkeen kun kaula saapuu. Jos ei itse hio, niin sehän maksaa. Vähän niinku muumi. |
Kiksaus 25.02.2008 22:35:07 | |
---|
Jouduitko hiomaan nauhoja? Minähän en tiedä mitään Warmothin meiningeistä, mutta yleensä niistä on sanottu, että nauhat pitää hioa tahi hiotuttaa sen jälkeen kun kaula saapuu. Jos ei itse hio, niin sehän maksaa. No sain tatsin ihan hyväks ilman hiontaa. Tottahan toki tuo lähtee trimmaukseen kun vain jaksan sen viedä, mutta niinhän uudet kaulat yleensä. Ihan vaan senkin takia, että Warmoth dippaa vaahteraotelautaiset kokonaan siihen suojatököttiin. Sivuilta lainattua: "Note: On maple necks with maple fingerboards the entire neck is finished including the fingerboard & frets. We do not remove the finish from the frets. This work is part of the set up, assembly and fret leveling process, and these services are not currently available from Warmoth Guitar Products, Inc." "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Pehvanssi 26.02.2008 15:26:24 | |
---|
Entäs ton compound radiuksen kanssa, Jouduitko tekemään jotakin tallapaloille jotta sait tatsin just eikä melkeen? |
Kiksaus 26.02.2008 17:20:53 | |
---|
Entäs ton compound radiuksen kanssa, Jouduitko tekemään jotakin tallapaloille jotta sait tatsin just eikä melkeen? Ei se radius eroa säädettävyydeltä mitenkään, tai en ole ainakaan mitään eroa huomannut. Soittotuntuma oli ainoa joka muuttui ja sekin parempaan suuntaan. "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Pehvanssi 09.04.2008 20:13:59 | |
---|
Kiksaus oliko sulla joku syy tohon että hommasit kaulan jossa on lapakulma? Toi 1- 11/16" satula on lienee sama kuin 42mm? |
Kiksaus 09.04.2008 21:42:21 (muokattu 10.04.2008 09:29:24) | |
---|
Kiksaus oliko sulla joku syy tohon että hommasit kaulan jossa on lapakulma? Toi 1- 11/16" satula on lienee sama kuin 42mm? Oli, en jaksanut enää säätää sen kielenpidikkeen kanssa ja samalla sain kaulan säätöruuvin sinne lavan päähän. Aloin tänään miettimään, että miks yleensä jengillä on kauloja, missä ei ole lapakulmaa. En äkkiseltään keksinyt muuta syytä kuin, että se on helpompi tehdä. Joku varmaan voi mua tässä asiassa hiukan valaista. Edellinen kaula tossa oli ilman lapakulmaa, enkä ole huomannut mitään eroa (parannuksia vain!). Nuo tuumamitat löytyy warmothin sivuilta. EDIT: Tossahan noi on: 1-5/8" (41.27mm) 1-11/16" (42.85mm) 1-3/4" (44.45mm) "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Pehvanssi 13.04.2008 21:48:59 | |
---|
Eli jos mulla nykysessä kaulassa on 42mm satula niin varmaan kandee hommata tuo 42,85mm satulalla varustettu kaula? |
Swan 14.04.2008 16:50:30 | |
---|
Eli jos mulla nykysessä kaulassa on 42mm satula niin varmaan kandee hommata tuo 42,85mm satulalla varustettu kaula? Riippuu vähän kaulan viimeistelystä. Lakka tekee pikkuisen lisää noihin mittoihin. Toi 42,85mm on normaali jenkki-Stratojen satulaleveys. |
Kiksaus 14.04.2008 18:42:58 | |
---|
Eli jos mulla nykysessä kaulassa on 42mm satula niin varmaan kandee hommata tuo 42,85mm satulalla varustettu kaula? Mä otin ton 1-5/8" (41.27mm), koska vanha oli 1-11/16" (42.85mm) ja se oli mulle liian leveä. Mun käsityksen mukaan jenkkistandardi on 1.650 (42 mm), mutta mistä niitä tietää. Näyttäis vaihtelevan aika rajusti. Jos warmothilta sais tota 1.650 (42 mm) niin se olis tosi jees. Olenkin tullut siihen tulokseen, että toi 42mm on mulle se Holy Grail. En usko, että warmothin mitkään lakat olisivat niin paksuja, että vaikuttaisivat kaulan paksuuteen. Sivuilta lainattua: "There seems to be much controversy about finishing materials and poly seems much maligned Without sinking into the depths of this debate, let us just say that our finishes seldom exceed twelve thousandths on an inch in thickness. For the lacquer fans, there are others that spray this material though the cost is generally at least double for a very questionable sonic difference" "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
PLO 15.04.2008 09:16:25 | |
---|
Mun projekti taisi tyssätä muihin hankintoihin. Jos jotakuta kiinnostaa, niin mulla olis ruusupuuotelautainen "fat neck" Telekaula. Käytetty just soitinkorjaajalla, jossa nauhat viimeistelty ja tehty uusi luusatula 11-50 setille. kaulassa Schallerin lukitsevat koneistot. Jos tämä viesti aiheuttaa pahennusta, kun on täällä, eikä torilla, pyydän anteeksi. Ajattelin, että täältä tavoittaa todelliset tarvitsijat paremmin, kun en tuota nyt kuitenkaan tässä vaiheessa mitenkään aktiivisesti ala kaupittelemaan. |
Jankku 04.05.2010 16:15:33 (muokattu 04.05.2010 16:16:21) | |
---|
On juu, iänikuisen vanha ketju on, so not :) Kysymykseen : Eikös Warmoth tee ns. virallisia straton "spare partseja", eli jos tilaisin ns. fenderin varaosa kaulan niin tuleekohan niihin Fenderin U.S.A logo lapaan? Tekis mieli tilata stratoon uusi kaula vähän hienommilla spekseillä. Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi! |