Aihe: Japanissa tehdyt fender stratot
1 2
tuhomies
03.02.2004 12:13:33
Millaisia vehkeitä nuo japanissa valmistetut fenderit ovat verrattuna esim. meksikolaisiin ja usalaisiin? Jotkut tuntuvat kehuvan niiden hinta-laatu suhdetta verrattuna muihin
goose
03.02.2004 12:48:22
Millaisia vehkeitä nuo japanissa valmistetut fenderit ovat verrattuna esim. meksikolaisiin ja usalaisiin? Jotkut tuntuvat kehuvan niiden hinta-laatu suhdetta verrattuna muihin

Mulla on ollu kuus vuotta japsi strato-95 ja pois en sitä anna enää mistään hinnasta. Laatutyötä. Pelkillä standardimikeillä on soundi juuri sitä mitä stratolta toivon. Talla on ainut minkä voisin vaihtaa.

En tiedä sitten minkälaisia ne nykyisin siellä tekee, kun on tainnu kuviot vähän vaihtua kymmenessä vuodessa.
...toivotaan parasta varotaan varasta..
cabe
03.02.2004 13:29:21
Oman kuuleman mukaan on ne ainakin paljon parempia kuin mexikolaiset.
Da Make
03.02.2004 13:44:02
Oman kuuleman mukaan on ne ainakin paljon parempia kuin mexikolaiset.

Kävin eilen testailemassa Stratoja (hinta luokassa: Uusi vahvistinkin ostetaan sitä ennen...). Ja kyllä voin sanoa, että Japsi on paras järkevän hintainen strato, mutta kullä silti ostaisin USA:laisen vaikka täältä: www.kitarapaja.com
Cräx, Change, Ötöm!? Revolution is my name...!
Jani The Rock
03.02.2004 14:17:29

Japanilainen Strato vuodelta -90 löytyy. Ei moittimista soundissa, osissa eikä työn laadussa. Lyhyesti sanottuna mahtavan hyvä kitara. Suosittelen varauksetta.
Rough and tough and plenty mean.
hjukke
03.02.2004 14:24:27 (muokattu 03.02.2004 14:27:40)

Itselläni on 1988 japanissa tehty fenkkä, ei moitittavaa. Jotkut kokeilemistani mexicoista on ollut hassun tuntuisia ja huonommin viimeisteltyjä.
Kohta viis vuotta soitellut sillä huolettomasti.
"- munakennot on huumorihommaa"
Janne19691
03.02.2004 16:27:44

En usko että pelkällä valmistusmaalla voi määritellä mikä on hyvä kitara ja mikä huono. Malleja on niin monta erilaista puhumattakaan yksilöistä. Sanoisin että henk koht mieltymyksellä on suurempi merkitys.
Rule #1: There are no rules.
Sammakko
03.02.2004 16:33:01

Mulla on fenderin japanissa tehty 62 reissue strato jossa leppäbody ja texas speciaaalit (vakiona). Mutta texas speciaalien keski- ja kaulamikit on liian tuhnut mun makuun vaikka niistä tosi moni tykkääkin. jotkut kirkkaammat mikit haluisin. mutta tuo texas speciaali toimii ihan tajuttoman hyvin tallassa.
Sitähän se kaikki on.
Straton
03.02.2004 16:34:07
Oma -96 strato on palvellut erittäin hyvin. Soundi mukava ja sopii käteen hyvin. Valittamistakin löytyy tosin: nauhat ovat aivan mielettömän pehmeää materiaalia, joten ne kuluvat helposti. Potikat ja switch ovat myös aika huonolaatuisia. Kolmesta palasta tehty body ei ole ehkä kaunein mahdollinen, mutta enpä valita, kun ei se kauas näy, ja hyvin soi. Mikkeihin olin ihan tyytyväinen, tosin nyt on tilalla EMG:t mutta syynä tuohon on oikeastaan vain se, että sain tarjoukset josta ei voinut kieltäytyä :D. Tyytyväinen jokatapauksessa olen.
Ite oot!!!
Sammakko
03.02.2004 16:34:20

Sitähän se kaikki on.
goose
03.02.2004 16:44:30
Mun on ton näkönen:

http://www.sunpoint.net/~kun-kui/kamat2.jpg

hieno kumilankaviritys sulla crybabyssä!
Sehän on nyt kuin aito bad horsie ;)
...toivotaan parasta varotaan varasta..
Sammakko
03.02.2004 16:49:49

hieno kumilankaviritys sulla crybabyssä!
Sehän on nyt kuin aito bad horsie ;)

Joo paitsi että mulla ei tuota enää ole (eikä muuten ole enää tuota delaytakaan. ainoastaan 2 valvetonea ja thomannilta tulossa usa big muff ja memory man). Joskus ostan voxin ja pistän samanlaisen kuminauhavirityksen. paraneee oikeesti kontrolli. morleyn waheista en tykkää yhtään.
Sitähän se kaikki on.
Chemo
03.02.2004 17:16:07

1988 japanissa tehty fenkkä

Mulla taitaa olla samanikäinen. Tai ainakin samaa ikäluokkaa. Ollut mulla uudesta asti eli viisitoista-kuusitoista vuotta.

Hyvä peli. Mikkikytkimen olen joutunut vaihtamaan, mutta siinäpä se onkin. Luotettava. Mulla oli siinä jonkun aikaa vähän kuumempi tallamikki, mutta vaihdoin orkkiksen takaisin: siinä oli sittenkin enemmän ideaa.
Ramalamadingdong.
tuhomies
03.02.2004 17:20:14
Olen itsekkin ostamassa vastaavaa kitaraa kuin tuo srv mallia muistuttava. Minkälainen puhdas ääni noissa texaseissa on? Voiko kuvitella "rautalanka-soundia" jos tyrkkää kitaran fenderin putkivehkeeseen. pääasiassa kitara tulisi tietenkin bluesiin ja rockiin. paljonko maksoit kitarasta
Da Make
03.02.2004 17:23:24
Olen itsekkin ostamassa vastaavaa kitaraa kuin tuo srv mallia muistuttava. Minkälainen puhdas ääni noissa texaseissa on? Voiko kuvitella "rautalanka-soundia" jos tyrkkää kitaran fenderin putkivehkeeseen. pääasiassa kitara tulisi tietenkin bluesiin ja rockiin. paljonko maksoit kitarasta

Kokeillin tuollaista Hotrod DeVillen läpi, ahh että se soundasi hyvin kaula -ja keskimikeillä. Tallasta vetästään sitten vähän ruutia komppiin... Nyt tekee mieli Stratoa... (taas)
Cräx, Change, Ötöm!? Revolution is my name...!
Shining
03.02.2004 19:46:42

Millaisia vehkeitä nuo japanissa valmistetut fenderit

Mulla on -83 mallinen japsi sunburst perusstrato, ja olen siihen ollut tyytyväinen. Ainoa mitä on pitänyt vaihtaa oli tallapalat kun kului niin että alkoi syödä kieliä. Nyt vaikuttaa että täytyy vaihtaa taas, kieliä menee sen verta taajaan, varsinkin D-kieltä syö. Mikit ovat alkuperäiset, välillä käynyt mielessä että voisivatko olla hiukan herkempää laatua, mutta enpä vielä ole niin innostunut että olisin vaihtanut. Enpä ole paljon muuta mikkiä tarvinnut kuin kaulamikkiä, talla on turhan ohutsoundinen. Mutten sitä terävää tallasoundia ole pahemmin tarvinnutkaan. Hyvin on japsi paikkansa täyttänyt.
Dr. Muff
03.02.2004 20:01:35
Mulla on '97 stratikka. Profiilista voi katsoa kuvan.

Laitatin uudet nauhat, uuden satulan, rounttaukset vuorattiin ja kaulan profiilia muutettiin, sekä vaihdoin mikit.

Alkaa muistuttamaan läheisesti hyvää kitaraa, vaan ompa rahaakin menny hyvän kitaran verran.
"How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians
Jake24-25
03.02.2004 20:04:12
Minulla on japanissa tehty vuonna 1997 tehty ´62 reissue Strato, joka tuntui heti ensikosketuksesta sopivalta ja hyvältä. Ko. Strato on yksi parhaista soittamistani Stratoista ja sähkiksistä yleensä. Mikit olen vaihdattanut Texas Specialeihin ja niiden avulla Stratoni soundi on noussut uusiin ulottuvuuksiin.Perusmikit olivat kuitenkin ihan hyvät, mutta tykkään enemmän Texas Specialeista. Lisäksi samassa yhteydessä vaihdettiin tonepotikat, jotka olivat jo parhaat päivänsä nähneet. Olen kokeillut myös muita japsi Fenkkuja ja kaikki ovat olleet todella hyviä. Japanissa tehdyt Fenderit ovat minusta pääsääntöisesti meksikolaisia parempia ja eivät kalpene vertailussa jenkki Stratoihinkaan.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Dr. Muff
03.02.2004 20:06:07 (muokattu 04.02.2004 00:01:43)

Hyvät ja halvat perusmikit ne on mielestäni. En ainakaan kirkkaampia haluaisi missään nimessä. Tallamikki no nyt on mitä stratomikit tuppaa usein olemaan eli käyttökelvoton. Mutta sillä heitinkin vesilintua. Siinä menettää yhden hyvän väliasentosoundin mutta voihan vedellä kunnon säröllä.

Ei kannata odottaa mitään instant srv kokemusta, mutta on niissä hiukan sitä henkeä.

EDIT:paha typo
"How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)