Aihe: TÄNNE PIKAKYSYMYKSET (jelppikerho)
1 2 3 4 540 41 42 43 44141 142 143 144 145
MauCer
03.02.2008 21:30:36
baron
03.02.2008 22:32:07

Eli mitä nämä soinnut ovat "suomeksi" Re#m si fa#M do#M ?

D#m - H - F#maj7 - C#maj7
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
--Roller--
04.02.2008 20:21:49
Jaa missä tollasia on?

do-re-mi-jne...
c -d -e -jne...
Kaikki tietää, perusjuttu.
sagarn
04.02.2008 22:10:52
Jaa missä tollasia on?

do-re-mi-jne...
c -d -e -jne...
Kaikki tietää, perusjuttu.

Espanjalaisella sivulla..

Toiset tietää toiset ei..
MauCer
05.02.2008 17:13:01
Mikä on tämä liitin?
http://xs124.xs.to/xs124/08050/hhhhjhkhjdj546.jpg

Näinkin yksinkertainen kysymys, eikä kukaan vaivaudu vastaamaan.
Numb
05.02.2008 18:59:44 (muokattu 05.02.2008 19:00:06)

DIN -liitin.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
MauCer
07.02.2008 15:53:13
DIN -liitin.

Milläs värkillä saisi tuon ja line6 pod x3;n ulostulojen (digital out, trimmed out, Jack left ja right out) välille yhteyden?
baron
07.02.2008 22:32:47

Espanjalaisella sivulla..

Toiset tietää toiset ei..

Ai, mä luulin että ranskalaisella:-)
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
Ibanezko
07.02.2008 23:13:40
Elikkä kysyisin varmistukseksi, että saako oikea käsi "nojata" levollisesti tallaan, vai onko siinä jotain väärin?
Snapo
08.02.2008 12:28:13 (muokattu 08.02.2008 12:42:36)
Itselläni TOM tallaisessa käsi tukee ehdottomasti tallaan, n. tallapalojen kohdalla lepää ranne. Toisessa, floikallisessa kitarassani en oikeastaan tiedä, tai ole tottunut vielä mihinkään ergonomiseen asentoon, vaan mulla on pari neljä eri asentoo millä soitan riippuen mistä kielistä on kyse. Floikassa kun talla on yhtä korkealla kuin kitaran kansi, on homman nimi vähän eri kuin Tune-O-Maticissa jossa talla on pari senttiä korkeammalla, ja näin ollen kädelle jää enemmän tilaa eikä ota kanteen kiinni, ainakin minulla näin. Voihan sitä soittaa vaikka millä tyylillä ja tekniikalla. esim. Wylden tilupikkausta olen kovasti ihmetellyt esim tuossa taitaa näkyä jossain kohtaa http://youtube.com/watch?v=rYMupc564zE
UKKOMIES
09.02.2008 22:14:41
Mistä johtuu että kun soitan Gunnareiiten mukana Eb vireestä niinkuin pitää niin jotkut kohdat kuulostaa vääriltä vaikka olen täysin varma että ne menee oikein, käyttikö gunnarit jotain ihme konsertti virettä että herzejä olisi ollut eri määrä kuin minulla eli minulla on 440 hz?
Soitan mitä haluan, milloin haluan, millä haluan ja missä haluan.
Jusbas
10.02.2008 14:37:12
Mitä eroa alle 3 euron thomanin snake instrumenttipiuhoilla ja sitten jollain alle 10 euron piuhalla? Vaikuttaako myös sointiin?

Onks patch kaapelit tarkotettu efektien väliin?

Auttaako joku kullattu pää piuhoissa paljon?
Snapo
10.02.2008 22:17:02
Mitä eroa alle 3 euron thomanin snake instrumenttipiuhoilla ja sitten jollain alle 10 euron piuhalla? Vaikuttaako myös sointiin?

Saattaa vaikuttaa soundiin, mutta kestää myös mahd. pitempään

Onks patch kaapelit tarkotettu efektien väliin?

kyllä on

Auttaako joku kullattu pää piuhoissa paljon?

Kuulemma, itse en omista
Numb
11.02.2008 09:07:22 (muokattu 11.02.2008 09:08:26)

Mistä johtuu että kun soitan Gunnareiiten mukana Eb vireestä niinkuin pitää niin jotkut kohdat kuulostaa vääriltä vaikka olen täysin varma että ne menee oikein, käyttikö gunnarit jotain ihme konsertti virettä että herzejä olisi ollut eri määrä kuin minulla eli minulla on 440 hz?

Noista vireistä on monesti vaikea sanoa. Vire saatetaan kalibroida jonkin tietyn vaikeasti viritettävän soittimen mukaan, ja silloin A:n hz voi olla aivan mitä tahansa. Luota korvaan: viritä sävellajin perussävel korvakuulolta kohdalleen levyn mukaan. Sitten virität loput kielet sen avulla.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Snapo
14.02.2008 13:54:28
Oisko jotain vinkkejä laulun kehittämiseen kitaran kanssa?
Kun alkaa laulamaan samalla ku soittaa, menee soitto heti ihan plörinäks.

Ehdottaisin että ottaa asteikkoa X, soittaa sen ylös ja alas jonka jälkeen laulaa saman perässä. Tämän jälkeen soittaa ja laulaa samaan aikaan tämän asteikon X. Taidat kuitenkin tarkoittaa komppausta ja laulumelodiaa yhtäaikaa. Tulee mielee vaan että reenaa ne silleen että menee ulkoo molemmat perstuntumalla erikseen ja sitten vaan pikkuhiljaa yhdistelee näitä? Itselläkin on hirveän hankala yrittää laulaa (sillä lauluäänellä mikä minulle on annettu) ja soittaa samaan aikaan. Siksi laulun hoitaakin meidän pumpussa basisti :D
blackorwhite
14.02.2008 15:31:19 (muokattu 14.02.2008 15:46:56)
Ihan tällainen pikakysymys, että onko sellaisia vihkosia tai kirjasia olemassa, jossa olisi toivelauluja ja niihin sanoitukset ja soinnut tietenkin sekä merkinnät miten komppi pikataan ja täytyykö soittaa arpeggioina jne? Kuten vaikkapa Juice Leskinen - Syksyn Sävel, Juice Leskinen - Luonas Kai Olla Saan, Janne Hurme - Kirje, Janne Hurme - Tinasormus, Leevi And The Leavings - Pohjois-Karjala, Leevi And The Leavings - Teuvo Maanteiden Kuningas... Tuossa nyt muutamia esimerkkiä. Jokatapauksessa kuiten jotkut tietääkin niin sellaisia biisejä mitä yleensä karaokessa lauletaan baareissa jne. Jos noita on niin missä niitä on? Mahdolliset nuotit melodioihin voi myös näissä vihkoissa olla. Esimerkiksi tuon Janne Hurme - Kirje biisin alun nuotit. Vielä sellainen seikka, että soitetaanko noissa toivelaulubiiseissä yleensäkin teräskielisellä akustisella nuo kompit?
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
pes
15.02.2008 17:35:20
Ihan tällainen pikakysymys, että onko sellaisia vihkosia tai kirjasia olemassa, jossa olisi toivelauluja ja niihin sanoitukset ja soinnut tietenkin sekä merkinnät miten komppi pikataan ja täytyykö soittaa arpeggioina jne? Kuten vaikkapa Juice Leskinen - Syksyn Sävel, Juice Leskinen - Luonas Kai Olla Saan, Janne Hurme - Kirje, Janne Hurme - Tinasormus, Leevi And The Leavings - Pohjois-Karjala, Leevi And The Leavings - Teuvo Maanteiden Kuningas... Tuossa nyt muutamia esimerkkiä. Jokatapauksessa kuiten jotkut tietääkin niin sellaisia biisejä mitä yleensä karaokessa lauletaan baareissa jne. Jos noita on niin missä niitä on? Mahdolliset nuotit melodioihin voi myös näissä vihkoissa olla. Esimerkiksi tuon Janne Hurme - Kirje biisin alun nuotit. Vielä sellainen seikka, että soitetaanko noissa toivelaulubiiseissä yleensäkin teräskielisellä akustisella nuo kompit?

Konpit voi soittaa joko käyttäen teräskielistä akustista tai vaihtoehtoisesti landolan nylonii taikka sit vaiks sähkist.

Noita nuottikirjoja löytyy esim. hyvin varustetuista kirjastoista tai sitten nuottikaupoista.

Mikäs on arpeggoi?

Hiano kymysys... ;)
--Roller--
16.02.2008 11:24:23
Arpeggio ("kuin harppu") eli murtosointu on musiikillinen termi, jolla tarkoitetaan, että jonkin soinnun äänet soitetaan erikseen toinen toisensa jälkeen (usein matalammasta korkeampaan) sen sijaan, että ne soitettaisiin yhtä aikaa.

Wikipedia jatkaa aiheesta...
Crashy
16.02.2008 21:34:37 (muokattu 16.02.2008 21:34:56)
Elikkäs en viittiny mitään topiccia tehä tästä erikseen ja hakua käytin mutten löytänyt. Eli mitähän virettä Mötley Crüe "käyttää"? =)
"What is it about Guns N' Roses that makes it different to other bands?" "Shit..I guess we just fuckin'..you know..like..fuckin'.." -Slash
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)