Mitähän tuollaisella 50 euron budjetilla saisi? Ei varmastikaan hifiä, mutta saisiko kenties riittävän tukevasoundista systeemiä tuollaiseen taustamusan kuunteluun? Kertokaa kokemuksia! |
lindo 15.02.2008 22:44:15 (muokattu 15.02.2008 22:46:52) | |
---|
Rok rok |
samulirask 17.02.2008 11:01:52 | |
---|
Itse itselleni vastaten: En jaksanut sen enempää asiaa märehtiä, vaan marssin Verkkokauppaan ja myyjän kehujen perusteella ostin Logitechin Z-3-kaiuttimet. Hintaa kertyi 60,90. Soundi ylitti kyllä odotukset: Ei lainkaan muovista kuminaa, mitä olin joissain halvemmissa tietokonekaiuttimissa kuullut. Soundi on myös kohtalaisen selkeä ja ääntä tulee kyllä riittävästi. Ongelmana on bassot, jotka ovat turhan voimakkaat, vaikka subbari on säädetty minimiin. Parempi sijoittelu auttaisi asiaa, mutta sisustuksellisista syistä muu sijoittelu ei ole mahdollinen. Kaiutin on minulla takaa kiinni olevassa hyllyssä, ja se ei varmastikaan ainakaan vähennä kuminaa. |
lindo 17.02.2008 11:10:52 | |
---|
Kaiutin on minulla takaa kiinni olevassa hyllyssä, ja se ei varmastikaan ainakaan vähennä kuminaa. Totta, mutta en odottaisi liikoja tuon hintaluokan subbarista. Kokeilemalla se selviää. Rok rok |
samulirask 17.02.2008 11:40:25 | |
---|
Juu, odotukset eivät olleet kovin korkealla... Niin lähinnä siinä bassossa vaivaa se, että sitä on liikaa. Olisipa eq, mutta kun käytän äänilähteinä kannettavaa radiota ja CD-soitinta, niin ei ole. |
lindo 17.02.2008 23:06:08 | |
---|
Juu, odotukset eivät olleet kovin korkealla... Niin lähinnä siinä bassossa vaivaa se, että sitä on liikaa. Olisipa eq, mutta kun käytän äänilähteinä kannettavaa radiota ja CD-soitinta, niin ei ole. Siis...? Et siis tietokoneen kautta? Eikö siinä ole volumepotikkaa? Rok rok |
samulirask 18.02.2008 10:24:57 | |
---|
Lähinnä siis tämä setti on vaihtoehto keittiöradiolle, ja kuuntelemme sen kautta radiota ja cd-soitinta, ja tietokonettakin kenties joskus - esim. ihanaa live365-asemaa Brazil Moods. Winampissahan ON tietysti eq. Ja siis Z-kolmosissa on tietysti volumepotikka ja subbarin volume, mutta liikaa subbarista tulee, vaikka potikka on minimillä. |
komppaaja 18.02.2008 16:49:00 | |
---|
Jos haluat äänentoistoon hyvän ja halvan sinun pitää ostaa kaksi: Hyvä ja halpa. Tosin nykyaikana kuluttajille kannattaa edellenkin myydä mp3 -tasoista musiikkia ja kuunteluttaa sitä muovikaiuttimista (jotka ovat YLLÄTTÄVÄN HYVIÄ ?!?) tai tunkea kuluttajan korviin pienet muovikuulokkeet ja vaurioittaa kuuloaluetta niiden taajuuksien osalta, mitä ne muoviset tietsikkakajarit ei pysty tuottamaan. Kuluttajat tottuvat paskaan, sekä musiikin että äänenlaadun osalta ja myyjät nauravat paskaista naurua matkallaan pankkiiin.... |
samulirask 18.02.2008 22:35:11 (muokattu 18.02.2008 22:48:01) | |
---|
Just just. Tavoittelin tuollaista pientä ironiaa tuolla sanaparilla HYVÄ ja HALPA. Tavoite oli siis saada keittiöön halpa, lähinnä radion kuunteluun sopiva setti. En odottanutkaan kovin hyvää äänenlaatua. Niinpä voinkin sanoa, että ALUMIINISTEN z-3-kaiuttimien soundi on YLLÄTTÄVÄN HYVÄ. Itsehän olen monivuotinen HIFI-lehden tilaaja viime vuosikymmenen alusta. Vaikka en olekaan ikinä viitsinyt tuhlata hirveitä rahoja äänentoistoon, tiedän silti mistä asiassa on kyse - ennen surround-aikaa tuli hifimessuilla monesti käytyä ihmettelemässä omien levyjen kanssa toinen toistaan kalliimpia ja parempisoundisia vehkeitä. Olen myös varsin tyytyväinen omiin AE:n kaiuttimiini ja Pioneerin kaksikanavaiseen, kauhean kokoiseen vahvistimeen, jotka toimivat meillä pääasiallisina musiikinkuunteluvehkeinä. Eiköhän aina ole ollut omat laitteensa asiantuntijoille ja tavalliselle rahvaalle. Muistelen vain, kun joskus (80-90 -lukujen vaihteessa) naureskeltiin Anttilan "200 watin" muovistereoille... Ja toisaalta, niin huonoja kuin mp3set ovat ääneltään ovatkin, niin muistellaanpa vain C-kasettiaikaa. Silloin kyllä yritettiin saavuttaa uskollista äänentoistoa kaiken maailman Dolby C-systeemeillä! Aika monta vuosikymmentä C-kasettikin jylläsi, vaikka oli alun perin tarkoitettu kai sanelukoneisiin. |