Aihe: Flunssa!
1 2
Theknob
27.02.2006 16:49:04

Keikat meni ONNEKSI hyvin, vaikka kyypakkauksen otinkin. Pitää kyllä rajoittaa niitten käyttöä. Sama juttu joillain kitaristeilla joilla ranne prakaa ja ne ottaa kortisoonipiikin ennen keikkaa, siihen jää kiinni ja loppupeleissä ranne menee paskaksi!
Tsekkaileppas http://www.theknobband.net jos kolahtaa melodinen punk tyyliin Nofx, Green Day. Jos taas Gamma Ray, Helloween ja Rhapsody kolahtavat, tutustu http://www.celesty.net
kleopardi
13.02.2008 21:31:16
Jos otan kyypakkauksen, niin kauanko sen vaikutus kestää? Kestääkö se läpi keikan klo. 9.00-2.30? Ääni ollu poissa jo viikon ja perjantaina ois keikka.. =/
Norah
14.02.2008 14:31:30
Apteekista voi ostaa esim. nenäkannun ja vesipiipun. Nenäkannu avaa röörit kivasti ja vesipiippu kosteuttaa hengitysteiden limakalvoja. Edellä mainitut ja auringonhattu-uute veteen sekoitettuna ovat pelastaneet monta keikkaa... Usein oon ottanut lavallekin vesipullon vielä mukaan jossa on em. litkua...
tinuli
15.02.2008 12:41:31
Joo nenäkannu on huippuvehje. Olin itse tuossa taannoin flunssassa ja esiintymisiä pukkasi pahasti päälle. Käytin nenäkannua nelisen kertaa päivässä ja ennen lauleloita vielä nenäsumutetta, vaikka se kuivattaakin limakalvoja. Nenäsumutetta kannattaa käyttää vain "pahoissa" tilanteissa.

Sitten tietenkin kuumat juomat toimii (ei kahvia/mustaa teetä). Itse sekoitin 100 asteiseen veteen Carmolis-tippoja, raastoin inkivääriä(kuulema estää tulehduksia), sitruunamehua, hunajaa ja kurkkupastilleja, parhaita on Mynthonin ekstraväkevät sekä Vicks bluet.
Siinä veden jäähtyessä voi sitten höyryhengittää juomasta niiden karkkien aromeita. :D

On aika mömmö kieltämättä ja aiheuttaa laksatiivisia vaikutuksia...En siis suosittele ennen keikkoja, vaan sen jälkeen tai muutamaa tuntia ennen tai pitkin päivää.
Ennen keikkailua versio, josta pois ainakin hunaja, koska muuten saatte "limaäänen".

Joku toinenkin aiemmin mainitsi, että vetää Carmolista suoraan pullosta ja vettä päälle. No, se ainakin saa nenän auki. ;D Itse muös otan lavalle pullon, jossa on huoneenlämpöistä vettä ja Carmolis tippoja.
tanjuli
15.02.2008 20:23:55
...kurkkupastilleja, parhaita on Mynthonin ekstraväkevät sekä Vicks bluet.

Itte oon tykästyny noihin mustaherukka-vickseihin, eivät laita aivastuttamaan niin kuin nuo väkevämmät, mutta vähintäänkin yhtä tehokas äänenpalauttaja.
[i hear voices but at least they're on tune]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)