morgga 13.02.2008 10:37:40 | |
---|
Löytyy tuota Les Paulia mustana emg:n mikeillä, tyylikäs sanoisin. GAS. middle = muna |
trih 13.02.2008 15:32:11 | |
---|
Tjooh niin näyttäisi. Eli Thomannin kuvissa on.. joku muu kitara? :o) Jännää. Ja tuossa zoomattavien kuvien skitassa on edelleen 24 3/4" skaala? Ei ihme ettei kitarasta ole kuvia suoraan edestä, kun tallahan tulee olemaan todella edessä. Näyttänee varmaan semisti kinkyltä. Onhan tuossa kuva edestäkin eikä se mun silmiin näytä kinkyltä: http://www.guitarcenter.com/Epiphon … -Electric-Guitar-515617-i1385892.gc Just. |
Dropped C 13.02.2008 16:21:54 | |
---|
Jahas. Iski sitten GAS noihin Epiluurin Ennustus - kitaroihin. Tompalla ei näkynyt SG:tä, mikä oli vielä jenkeissä vielä halvempi kuin Lespa. Eikös nuo Dirty Fingerssit ole jotkun Gibsonin extra - kuumat passiivit, vielä kuumemmat kuin esim 500t ja 496r? |
horsepower 13.02.2008 20:04:43 | |
---|
|
vaasankitaristi 13.02.2008 20:14:03 | |
---|
|
Noille ylänauhoille kiipeäminen voi olla kosolti hankalaa, kun kaulan liitoskohtaa ei näyttäis olevan siirretty vaan 23. ja 24. nauha ovat vaan ekstraa kaulan jälkeen. Kun tuppaa mun mielestä olemaan tavallisenkin lesterin 22. nauha vähän jotain muuta kuin easy-access. Määkin kiinnitin tähän huomiota, kun kaula ja tallamikki näyttivät olevan aika lähellä toisiaan. Olisivat mun puolesta voineet tehdä 22 nauhaisen mallin, ja laittaneet kaulamikin oikealla paikalleen. Kyllähän se tuossakin voi samanlaiselta soundata, en ole sen kummemmin perehtynyt les paulien ihmeelliseen maailmaan. |
trih 13.02.2008 21:28:41 (muokattu 13.02.2008 21:49:13) | |
---|
Määkin kiinnitin tähän huomiota, kun kaula ja tallamikki näyttivät olevan aika lähellä toisiaan. Olisivat mun puolesta voineet tehdä 22 nauhaisen mallin, ja laittaneet kaulamikin oikealla paikalleen. Kyllähän se tuossakin voi samanlaiselta soundata, en ole sen kummemmin perehtynyt les paulien ihmeelliseen maailmaan. No ESPihän on tehny 24-nauhasia Gibson-johdannaisia eikä niistä ole kitinää kuulun. Päinvastoin kehuja. Ei kai se kitaristin maailma tähän kaadu :D. Lisäys. Soitteleehan Iommikin 24-nauhasella Gibsonilla. Slash käyttää myös 24-nauhaista Gibson-skaalaista Mockingbirdiä. Just. |
Ziggy Bubba 13.02.2008 21:46:06 (muokattu 13.02.2008 21:46:59) | |
---|
mites sitte tämä? soitan heviä pääosin ja les paul kitarat kiinnostaa. oon kattellu kitaroita n.500e budjetilla. onko laatu, vai meneekö rahat hukkaan? http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_ex_me.htm Kyllähän tuossa näyttäisi olevan hintaansa nähden aika hyvä paketti. Harva noita varmasti vielä on soitellut, mutta luulisi tuon olevan aika pitkälti se tuttu Epin LP eri mikeillä, hiukan erilaisella ulkoasulla ja vähemmillä potikoilla. Runko näyttää kuvassa hiukan perus-Lespaa ohuemmalta. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
trih 13.02.2008 22:10:59 | |
---|
Kyllähän tuossa näyttäisi olevan hintaansa nähden aika hyvä paketti. Harva noita varmasti vielä on soitellut, mutta luulisi tuon olevan aika pitkälti se tuttu Epin LP eri mikeillä, hiukan erilaisella ulkoasulla ja vähemmillä potikoilla. Runko näyttää kuvassa hiukan perus-Lespaa ohuemmalta. No onhan tuo aika eri peli kuin normi Epi LP. Tuossa on satiiniviimeistely kaulassa, EMG-aktiivit, 24-nauhaa, Schallerin hihnalukot ja ilmeisesti toomannin tiedoista poiketen myös ebenpuu-otelauta. Ei siis hirveästi tekemistä normin kanssa. Enemmänkin tuo on vastaava LTD-sarjan EC-400 ja EC-1000 kepukoille. Roimasti edullisempaan hintaan tosin. Tätä se Gibson vissiin haki rakentaessaan oman tehtaan Kiinaan. Ei tolle hinnoissa ESP pärjää. Just. |
Dropped C 13.02.2008 22:13:01 (muokattu 13.02.2008 22:14:52) | |
---|
Siis tuohan on kanssa juuri se Prophecy sarjan Lespa EMG:eillä. Jostain kumman syystä monta kymppiä kalliimpi kuin Dirty Fingers versio. Tollanenkin torakko löytyi vielä samasta sarjasta: http://www.thomann.de/fi/epiphone_f … tura_custom_ex.htm?partner_id=82764 Aika härskin näköinen. Mielummin kyllä ottaisin normi explorerin rungolla. Hitto kun oikein mistään löytänyt euroopasta löytänyt moista SG:tä alle 450:n. Venailen varmaan että tompalle moisia tulee ja päräytän sitten varmaan seuraavaan tilaukseen mukaan jomman kumman version. Rumat kyllä nuo salamaupotukset, mutta tuolla hinnalla ei haittaa. |
LesPaul70 14.02.2008 09:57:36 | |
---|
Lisäys. Soitteleehan Iommikin 24-nauhasella Gibsonilla. Pieni ero. Kyseessä SG, jossa kaulamikkiä ei tarvitse siirtää 2 nauhan lisäämiseksi. Lespassa mikkiä pitää siirtää jos haluaa 24 nauhaa. "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) |
Juzzu 15.02.2008 07:16:26 (muokattu 15.02.2008 07:16:55) | |
---|
No tuo on varmaan aika subjektiivinen juttu milloin 24. nauha on sitten liian hankalassa paikassa, milloin ei. Mulle kyllä tuntuu se peruslespan 22. nauhakin olevan jo vähä pimennossa, vaikka toki sille saa itsensä taitettua tarvittaessa. Ei se kyllä mitenkään nautittavan helppoa ole. Kaverilleni tekemään "Lespaan" piti saada 24. nauhaa 25.5" skaalan kera. Sinänsä keissi oli pidemmän skaalan kanssa vähän helpompi kuin 24.75" kanssa. Kaula liittyy runkoon 17. nauhalta ja kuitenkin tein melko isot viisteet soololoven reunoihin rungon molemmin puolin ennenkuin sain ylänauhoista mielestäni tarpeeksi helposti lähestyttävät. http://img401.imageshack.us/img401/2230/valmis004sk1.jpg Ihan tuolta pohjalta vaan arvelin Epin ratkaisua vaikeaksi. Ainakin minulle :P Ei ois mun teekupposia tuollaiset kepukkaiset. |