Aihe: Teknisiä kitarakappaleita
1 2 3 4 59 10 11 12 13
kondensaattori
13.02.2008 20:50:45
Ei muuta asiaa kuin että alko hävettämään tuo myöntyminen siihen että proge ja metalli voisivat olla muka hyvää musiikkia. Se oli teidän hevimiesten pyllyjen nuolemista. Maistui pahalle, joten vedän sanani takaisin.

Vittuako mua kiinnostaa hermostutanko mä metallimiehiä täällä.

Enkä mää trollaa, saatana.
kondensaattori
13.02.2008 20:55:23
Ei se ole progea tai metallia jos kuullostaa hyvältä.
Iron Horse
13.02.2008 21:01:38 (muokattu 13.02.2008 21:02:15)
Ei se ole progea tai metallia jos kuullostaa hyvältä.

Loistava asenne musiikkiin sulla. _Tämähän oli sitä kuuluisaa sarkasmia._

Enkä mää trollaa, saatana.

Oikeastikin, tämä on aika epäilyttävää.
Muut säveltäjät saattavat tehtailla kaikenvärisiä cocktaileja, minä tarjoan yleisölle puhdasta kylmää vettä. - Jean Sibelius
Da Make
13.02.2008 21:11:16
Voihan olla että näitä Maheja löytyy aina. He haluavat tehdä edes jotakin mistä heidät muistetaan.
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
kondensaattori
13.02.2008 21:20:18
Hei muuten, olen joskus kuullut Focusta sanottavan progeksi. Onko totta? Jos on, niin proge voi olla hyvää. En jaksa uskoa että sitä progeksi määritellään kun siinä ei ole edes pimeitä tahtilajeja.
kondensaattori
13.02.2008 21:49:07
Tässä taitaa nyt olla kaksi vaihtoehtoa: Joko mulla on aivan väärä kuva progesta (tuskin) tai proge on oikeasti huonoa. Sama metallin kanssa.

Onko esim. tämä progea: http://youtube.com/watch?v=lAAvkCNC-CE Minunkäsittääkseni on. Tyypillistä tarkoituksellista vaikeaselkoisuutta tahtilajissa. Näitäkin heppuja pidetään jonkin kumman - varmaan progemaisuuden - takia jotenkin hyvinä muusikkoina.

Entäs tämä: http://youtube.com/watch?v=-v7LzOeTkfM Minunkäsittääkseni ei. Tosin esim. alussa kitaristi sortuu progemaisen mauttomaan rytmitykseen.

Mites tämä: http://youtube.com/watch?v=lNp4tMcpM10 Ilmeisesti progea? Taas mautonta kikkailua ilmassa.
-Cale
13.02.2008 21:56:23
Entäs tämä: http://youtube.com/watch?v=-v7LzOeTkfM Minunkäsittääkseni ei. Tosin esim. alussa kitaristi sortuu progemaisen mauttomaan rytmitykseen.

Ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin, nimittäin bongasin juuri hienon (tai ainakin siltä vaikuttavan) orkesterin. Kiitos!
Da Make
13.02.2008 22:00:03
On suppeaa ja erittäin spedeä viitata musiikkiin esittämällä linkkejä youtubeen jossa musiikki on laadullisesti toisarvoista.

Suurin osa tätäkin palstaa lukevilla on sen verta laaja musiikillinen sanavarasto ja tietämys että pelkästään bändin nimen ja kappaleen mainitseminen riittää palauttamaan mieleen mistä tyylistä kulloinkin puhutaan.

Minusta tämä osoittaa ettei sinulla voi olla riittävästi kypsyyttä minkään musiikillisen seikan arvostelmiseen yleisellä tasolla, omia mielipiteitä musiikista sinulla tietenkin saa olla.
Bookkeeper
13.02.2008 22:01:35
Tyypillistä tarkoituksellista vaikeaselkoisuutta tahtilajissa.

Tässä kans:

http://www.youtube.com/watch?v=DDOgYw5-pNs
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Da Make
13.02.2008 22:07:07
Artistilla ja kappaleella on nimi, pelkän linkin pasteaminen on erittäin ärsyttävää. Lopettakaa.
Bookkeeper
13.02.2008 22:07:34

Jos tämä ei ole "progea", niin mikä sitten on???
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
kondensaattori
13.02.2008 22:07:47
Tässä kans:

http://www.youtube.com/watch?v=DDOgYw5-pNs

Toihan toimii kuin tauti.
kondensaattori
13.02.2008 22:08:32
Jos tämä ei ole "progea", niin mikä sitten on???

Semmonen, missä pelleillään tahtilajeilla ja muulla?
J.Hollström
13.02.2008 22:08:56
Tässä taitaa nyt olla kaksi vaihtoehtoa: Joko mulla on aivan väärä kuva progesta (tuskin) tai proge on oikeasti huonoa. Sama metallin kanssa.

Kolmas vaihtoehto: olet ihan pihalla.

Tee itsellesi ja kaikille tämän palstan lukijoille palvelus ja lopeta tän ketjun myrkyttäminen noilla pohdinnoillasi.
Point-to-point ripuliranne
L4t3
13.02.2008 22:10:55
Esität joko idioottia/trollia, tai sitten sulla vaan on aika suppea käsitys progesta. Jos liität proge-termin alle pelkästään Dream Theaterit ja Symphony äksät, niin sanotaanko että olet aika kujalla.

Kokeiles huvikses vaikka King Crimson-nimistä progemammuttia. Saatat jopa yllättyä, miten paljon jazz-vaikutteita sieltä "tarkoituksellisen vaikeuden" seasta löytyykään.

Tutustu edes vähän pintaa syvemmälle, ennen kuin alat ilman mitään järkeviä perusteita ja argumentteja teilaamaan jotain populaarimusiikin osa-aluetta ja vaahtoamaan niistä absoluuttisista totuuksistasi.
kondensaattori
13.02.2008 22:11:35
On suppeaa ja erittäin spedeä viitata musiikkiin esittämällä linkkejä youtubeen jossa musiikki on laadullisesti toisarvoista.

Eli noi oli paskaa proge noi mun linkit vai? Laita jotain hyviä linkkejä, kyllä mä progeen haluan tutustua mikäli on jotain syytä tähän (hyvää progea).

Suurin osa tätäkin palstaa lukevilla on sen verta laaja musiikillinen sanavarasto ja tietämys että pelkästään bändin nimen ja kappaleen mainitseminen riittää palauttamaan mieleen mistä tyylistä kulloinkin puhutaan.

Ookoo, sori etten laittanut nimiä noihin.

Minusta tämä osoittaa ettei sinulla voi olla riittävästi kypsyyttä minkään musiikillisen seikan arvostelmiseen yleisellä tasolla, omia mielipiteitä musiikista sinulla tietenkin saa olla.

Kuin niin?

Ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin, nimittäin bongasin juuri hienon (tai ainakin siltä vaikuttavan) orkesterin. Kiitos!

Joo, focus on hyvä.
Bookkeeper
13.02.2008 22:12:50
Semmonen, missä pelleillään tahtilajeilla ja muulla?

Kts. juki68:n postaus.
kondensaattori
13.02.2008 22:23:12
Kolmas vaihtoehto: olet ihan pihalla.

Eli sama kuin vaihtoehto 1.

Tee itsellesi ja kaikille tämän palstan lukijoille palvelus ja lopeta tän ketjun myrkyttäminen noilla pohdinnoillasi.

Katotaan maltanko.

Esität joko idioottia/trollia, tai sitten sulla vaan on aika suppea käsitys progesta. Jos liität proge-termin alle pelkästään Dream Theaterit ja Symphony äksät, niin sanotaanko että olet aika kujalla.

Kokeiles huvikses vaikka King Crimson-nimistä progemammuttia. Saatat jopa yllättyä, miten paljon jazz-vaikutteita sieltä "tarkoituksellisen vaikeuden" seasta löytyykään.

En mä esitä mitään. Kujalla mä ainakin tähän saakka olen ollut, sillä King crimson (kaatoin tuubista Elephant Tankin) ja Focus
ovat progea, mutta en näitä olisi Proge-nimen alle laittanut.

Tutustu edes vähän pintaa syvemmälle, ennen kuin alat ilman mitään järkeviä perusteita ja argumentteja teilaamaan jotain populaarimusiikin osa-aluetta ja vaahtoamaan niistä absoluuttisista totuuksistasi.

Meikäläisellä on paha tapa innostua vauhkoamaan joskus. Olen pahoillani, oikeasti.
biibob
13.02.2008 22:29:16
Eli noi oli paskaa proge noi mun linkit vai? Laita jotain hyviä linkkejä, kyllä mä progeen haluan tutustua mikäli on jotain syytä tähän (hyvää progea).

Hassua linkkailla jotain symhony x:ää / dream theateria suoraan termin proge alle. Kun nuo nyt edustavat vähän muuta, kuin se perinteinen proge. Olet itseasiassa todella hukassa tietämyksesi kanssa, kun puhutaan proge musiikista.

En tiedä edes haluaisinko välttämättä tässä nyt ehdotella näitä bändejä, mutta kokeile vaikka Pink floyd, yes, Jethro tull, king crimson, camel noin niinkun alkuun. Tuossa sellaisia progressiivisen rockin kuninkaallisia. Ja kun kehoitan tutustumaan bändeihin, niin en tarkoita sitä että biisi/artisti, vaan tarkoitan, että vaikka kolme/viisi levyä/bändi. Oikeastaan vasta tuon jälkeen sinulla on edes jonkunlaista pohjaa sanoa edes mielipiteitä bändistä yleisestikkään. Jos sattuu käymään niin, ettet pidä, niin ok se on sinun mielipiteesi, se on ihan ok. Mutta älä koskaan, ikinä, milloinkaan tule sanomaan omaa mielipidettäsi maailman totuutena. Kiitos.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)