Aihe: Stam1na
1 2 3 4 569 70 71 72 73122 123 124 125 126
Burn
13.02.2008 17:04:42

Mielestäni Raja on parempi kuin UKK, piste. Siitä en vielä mene sanomaan että peseekö se debyytin. Mun mielestä Raja-levyltä paistaa parhaiten Devinit, SYL:t sun muut vaikutteet, mikä ei kuitenkaan haittaa koska bändi kuulostaa silti omalta itseltään. Soundit on tiukemmat ja paremmat mitä aiemmilla levyillä.
Olipa kerran pedofiili, raiskaaja ja pappi. Ja siinä oli vasta tarinan ensimmäinen henkilö...
miscage
13.02.2008 17:17:51
Joo, täällä ollaan kyllä samaa mieltä siitä että Stam1na ei tosiaan ole "vaikeaa" kamaa. Musa iskee todella nopeasti, ja vikana tässä bändissä on itselleni ollut että se tosiaan myös menettää mielenkiintonsa lähes yhtä nopeasti.
Maailmassa on paljon hyviä syitä käyttää vahvoja huumeita itsetuhoisesti.
Rad Child
13.02.2008 17:28:28

Meinaatko että Lääke on "helppo" biisi? Ei kyllä. Osta koko Raja niin tajuat

Niin kuin muutama muukin tossa on yllä sanonut, niin ei Stam1nan musa todellakaan mitään "vaikeaa" ole. Ehkä vähän normiheviä monimutkaisempaa, mutta siihen se jääkin.
Ue ue fhay goouuhf o lltt chteee, Huucgcgudoo wuad! Chugaouh!
phf
13.02.2008 17:29:51
Kun kuulin UKKn ensimmäistä kertaa se oli minulle juuri sitä "vaikeaa" musiikkia. Vaikka enää en ymmärrä mitä päässäni liikkui silloin:D. Tämä Raja enemmän "metallia" kuin edellisemmät mielestäni. Ja Hyrde laulajana uskomaton, mielettömällä nopeudella tulee riimit. Perhana kun säikähdin ekan biisin kirkumista ensiksi, luulin että jokin oli rikki D: Ja biisi on nyt tällä hetkellä lemppari biisi. Niin ja siis tykkään todella levysta 2 kokonaisen kuuntelun jälkeen.
Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon.
paranoir
13.02.2008 17:48:21 (muokattu 13.02.2008 17:49:07)
en tajua että miksi te dissaatte tuota UKK:ta. Minusta se on vähintään yhtä hyvä kuin edeltäjäkin. Eri tyylinenhän se on joo mutta minusta ei ole mitään tylsempää kuin tämä iron maiden meininki että pysytään hyväksi havaitussa kaavassa ja lypsetään sillä sit.

Nyt mitä oon tuota rajaa kuunnellu niin vaikuttaa siltä että paras lätty voi hyvinkin olla kun tätä vähän pureskelee. Bändi on mielestäni uudistunut juuri oikeaan suuntaan. ainut mikä tässä vaiheessa häiritsee niin hyrden laulu on aika takana. mutta siihenkin tottunee..
Täh?
Hooley
13.02.2008 18:27:22
Wow.

Kiiltävää paperia.
Let the might of your compassion arise to bring a quick end to the flowing stream of the blood and tears / En kuuntele metallicaa YHTÄÄN... En tiiä miks... / Elévation / O)))
Estranged
13.02.2008 18:34:42
Tuossa puolen tunnin päästähän tosiaan sitten alkaa tuo Studio B Live juttu YleX:ltä, jossa siis ilmeisesti soittavat muutaman biisin livenä Rajalta, ja jotain haastatteluakin tulossa vissiin.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris
whoracle
13.02.2008 18:40:14 (muokattu 13.02.2008 18:42:08)
Voihan uloste. Northerin uusimman tilasin samalla, ja Levykauppa X:stä tuli sähköpostia että tukku ei ole saanut tuota vielä, ja että torstaiksi saa kotiin tuon. Noh, eipä siinä mitään mutta lähettävät sitten ilmeisesti Rajan myös vasta huomiseksi. Ja tässä koulun koneella ei edes toimi YouTube että näkisin tuon videon, aaargh.

Eli tuosta syystä mullekkaa ei Nortin uutta tullu? No onneksi Stam1na sentään tuli, niin voi tätä rauhassa kuunnella eikä tullu dilemmaa että kumman levyn sitä ekana soittimelle asettaa.
Mutta Raja vaikuttaa kyllä tykiltä levyltä näin muutaman kuuntelukerran jälkeen. Helpomman olonen tää on, ku mitä UKK oli. Selkeetä suosikkibiisiä ei oo vielä löytyny, toisin kuin UKK:lta löytyi (Vapaa maa) mutta ehkä tästä vähitellen joku ponkaisee silmille. Kuuntelua kyllä vielä vaatii, että pääsee kunnolla sisälle.

Edit: Ja mainittakoon vielä, että toistaiseksi UKK on toistaiseksi kovin Stam1na-levy mulle, vaikka debyyttikin oli loistava. UKK vaan oli jotan ihan parhautta pari vuotta sitten, ku pääsykokeisiin luin :)
Estranged
13.02.2008 18:42:46
Eli tuosta syystä mullekkaa ei Nortin uutta tullu? No onneksi Stam1na sentään tuli, niin voi tätä rauhassa kuunnella eikä tullu dilemmaa että kumman levyn sitä ekana

Ilmeisestikin, minulle tuli ihan sähköposti tuosta. Sinulla ei ilmeisesti samassa tilauksessa N ja Raja ollut?
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris
Metallikka
13.02.2008 18:43:12
Mielestäni Raja on parempi kuin UKK, piste. Mun mielestä Raja-levyltä paistaa parhaiten Devinit, SYL:t sun muut vaikutteet, mikä ei kuitenkaan haittaa koska bändi kuulostaa silti omalta itseltään. Soundit on tiukemmat ja paremmat mitä aiemmilla levyillä.

Kyllä. Ja sanoituksetkin sellaista tavaraa että selkäpiitä karmii...hyvällä tavalla siis.
Yes, away thou goest Into the desert betwixt blue angels Choose thy canon and execute Never is the morning of thy age!
gorgonoidi
13.02.2008 18:44:28 (muokattu 13.02.2008 18:47:58)

Kaksi ensimmäistä levyä olivat sen verran napakoita, että kyllä tuo uutukainen tulee pian hankittua. Vaikuttaa siltä että tämä bändi osaa uudistuakkin hyvissä määrin.
Mutta eipä sanota vielä mitään ihan täysin varmaksi. Luulen kuitenkin etten tule pettymään.

Edit: Btw, mitä väliä onko kyseessä "vaikeaa" vai "ei-niin vaikeaa" musiikkia? Kunhan minä pidän ja olen tyytyväinen. Sitten jossain vaiheessa se tulee muutenkin hyllyssä pölyttymään, kunnes joku kaunis päivä löytää taas tiensä soittimeeni ja innostun. Niin se menee, ei valittamista.
VeeKoo
13.02.2008 18:47:57

Ei antanut toistaiseksi vakuuttavaa kuvaa. Tietysti vaatii kyllä paljon kuuntelua ennen kun avautuu.

Tämä "festaribiisi"Sokea hullu-> Luova hulluus ei ainaskaa saa läheskään samaa lentoa kun liveversiossa ja rumpusaundit on ainaki ihan kököt.
Tuo nyt onkin lähes ainut biisi josta voi analyysin antaa kun en muihin näin yhdellä kuuntelukerralla ole sisään päässyt..
Myös kappaleen sanoituksien muutos on mennyt huonompaan suuntaan (mm. entinen kertsi " laulu kertoo ongelmista, sairauksista jne" muuttui levylle "asennuksesta alkoholista" Minun mielestni tuon kappaleen kaikki lyriikkamuutokset on mennyt metsään. Voi johtua myös siitä, että vanhoihin oli niin tottunut.

Kait tämä parin päivän päästä alkaa kuulostaa jo todella hyvältä. Ekan kuuntelukerran jälkeen ei jäänyt juuri mitään käsiin, paitsi että vokaalit kyl potkii.
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "- Rockster
Phenom991
13.02.2008 18:49:20
Tykki levy. Kenelle muulle tuli mieleen Muuri-kappaleesta(varsinkin lopusta) Kubrikin Full Metal Jacket?
Boltsa
13.02.2008 19:04:21
rumpusaundit on ainaki ihan kököt

Kehtaan olla reilusti eri mieltä, aivan älyttömän hyvin potkivat rumpusoundit. Kuten koko muukin soundipaletti tällä levyllä.
Toista kertaa soi levy itsellä, vaikea sanoa mihin sijoittuu Stam1na-asteikolla mutta loistokamaa tämä sisältää.
Joo.
jigsore
13.02.2008 19:05:36

Piru. Nukahdin radio auki.

Mä kans, mut heräsin jo ekan biisin lopussa tuli nauhoitettua koko roska. Aamuinen bussimatka meni sen kanssa fiiwistellessä. Päällimmäisenä jäi mieleen Kädet vasten lasia -biisin c-osan meshuggahmainen kaikukitarajuttu ja häröilypianot. Muuten meininki aika pitkälti sellaista mitä saattoi kuvitella.
Nyt menossa cd:n eka pyöritys, tässähän on synaakin ja muuta hauskaa mitä ei radiosta oikein erottanut. Kivat kiiltokannet kyl.
phf
13.02.2008 19:21:45
Ja voi helv. kun tämä Ylex stream pätkii. Välillä pari sekkaa näkyy/kuuluu. Muilla samoja onkelmia??
VeeKoo
13.02.2008 19:25:50 (muokattu 13.02.2008 19:29:37)

Kehtaan olla reilusti eri mieltä, aivan älyttömän hyvin potkivat rumpusoundit. Kuten koko muukin soundipaletti tällä levyllä.
Toista kertaa soi levy itsellä, vaikea sanoa mihin sijoittuu Stam1na-asteikolla mutta loistokamaa tämä sisältää.

Lähinnä noissa rumpusoundeissa jökki itsellä niiden äänenvoimakkuus ja keskenäiset balanssit. Esim blastbeateissa pitäisi ehdottomasti olla virvelirummun päällä, ei basson kuten nyt on päässyt käymään. Pikkujuttuja joka käy ainakin minun hermolleni.

Edit. Nyt kolmannella kerralla alkaa aueta. Murtumispiste on vähän hittibiisityyppiä, mutta tällä hetkellä Luovan hulluuden ja kädet vasten lasia ("meshuggah-riffi" on melko mahti) kanssa toimivinta kamaa. Vaikka vähän paha tästä on lähteä parhaita hakemaan..
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "- Rockster
Abugali
13.02.2008 19:25:58
Ja voi helv. kun tämä Ylex stream pätkii. Välillä pari sekkaa näkyy/kuuluu. Muilla samoja onkelmia??

Hyvin on näkynyt, ei mitään pätkimisiä. Yllättävän hyvät sounditkin saatu tuohon.
Seikka on saletti
phf
13.02.2008 19:30:00
Joskus oli sama ongelma minulla myös, mutta nyt kuuluu ilman mitään pätkimistä.

Joo. Mullaki nyt sama. Ekat 15 minuuttia meni pätkien. Nyt vikaan biisiin näkyy kunnolla..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)