Aihe: Joose Keskitalo
1 2 3 4 5
lurkki
25.10.2006 15:38:12
On aika vaikuttava esittäjä Mikserin näytteiden perusteella.

Jumaleissön. On kyllä!

"Kadulla joku joka tämän päivän totuutta myy halpaan hintaan.
Näytän omani, mutta se kuulemma on joltain vuodelta nolla."

Joose on siis gospel-artisti, huom.
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
Mika Antero
25.10.2006 15:52:12

Niin. Haluan uudemman kerran korostaa, että tätä Keskitaloa ei noiden näytteiden perusteella kannata missään tapauksessa laittaa samaan lokeroon sen hengettömän ja laiskan uskonnollisen popmusiikin kanssa, jota nykysin gospeliksi kutsutaan ja jonka perusteella koko genre yleensä turmioon tuomitaan.

Ihan toisen vakuuttavuus- ja vaikuttavuusasteen tulkinnasta on kyse.
Rattata
25.10.2006 16:40:11
Muistakaahan tsekata myös Paavoharjun hieno albumi Yhä hämärää, jolla Keskitalo vierailee.

Kyllä. Hieno levy ja hienoa musiikkia.

Joose vaikuttaa mielenkiintoiselta artistilta. Jokusen biisin olen kuullut "Luoja auta" -levyltä, pitäisi kuulla lisää.
D'oh!
vanttera
25.10.2006 18:48:52
Jumaleissön. On kyllä!

"Kadulla joku joka tämän päivän totuutta myy halpaan hintaan.
Näytän omani, mutta se kuulemma on joltain vuodelta nolla."

Jotenkin en ole ikinä kuullut tätä musiikissaan, vaikka asiasta olen aikaa sitten kuullutkin. Tietysti jos sanoja kuuntelee ristinmuotoisten korvien läpi niin joo, sitten, mutta musa toimii ihan maanpäällisestikin.
*h4liih* sperma-agglutinaatio to fak!
lurkki
25.10.2006 21:55:39
Jotenkin en ole ikinä kuullut tätä musiikissaan, vaikka asiasta olen aikaa sitten kuullutkin. Tietysti jos sanoja kuuntelee ristinmuotoisten korvien läpi niin joo, sitten, mutta musa toimii ihan maanpäällisestikin.

Sehän tässä taitaa just parhautta ollakin ;)
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
Jungleman
27.10.2006 13:46:57
Toistakymmentä Joosen keikkaa on tullut nähtyä. Soolo- ja bändikeikkoja sekä hämmentävä duospektaakkeli Risto-yhtyeen Riston kanssa. Molemmat cd:t ovat hyllyssä, muutama 7-tuumainen myös.

Mies on Tuomiopäivän Buddy Holly.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Toveri
13.02.2008 18:27:57

Okei, muutama kysymys.

Mistä tää tuli, miksen mä ollu kuullu tätä aiemmin ja miks tän pitää olla näin hyvä?
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta.
Mika Antero
13.02.2008 18:29:23
Mistä tää tuli, miksen mä ollu kuullu tätä aiemmin ja miks tän pitää olla näin hyvä?

Hyviä kysymyksiä. Lisäisin vielä yhden, eli miksi en vieläkään ole ostanut tältä levyä?
Jäädä voi aina, sen kun jää. Mutta lähteminen on taito.
oo-p
13.02.2008 18:35:32

Okei, muutama kysymys.

Hyviä kysymyksiä. Lisäisin vielä yhden, eli miksi en vieläkään ole ostanut tältä levyä?

Haha. ..Joose tuli aikoinaan tutuksi mm. mikseristä ja nyt pukkaa jo kolmatta levyä kauppaan, helmilevyt -yhtiön kautta.

..Itsekin ostin ensimmäisen Joose levyn vasta tämän vuoden puolella, ja on sentään nelisen vuotta ollut jo myytävänä.

Aivan mahtavaa kamaa. ..Mutta nyt on hemorroideissa ihan semmoinen kutina, että Kolmas maailmanpalo on Joosen tähän asti paras levy. ..Nuo taustalaulut, percussiot ja rummut jotenkin täyttää niin mahtavasti sitä tilaa, mutta pitävät äänimaailman silti kyllin ilmavana.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
sientenystävä.
13.02.2008 20:22:44
Kannattaa muuten käydä poistamassa tuo Joosen Otus 7'' tässä albumia odotellessa.
sus
14.02.2008 16:29:06
Joose on yksi suurista suosikeistani. Tulkinta on vallan raastavaa. Olen kerran nähnyt livenä ja hyllystä löytyy se eka seiskatuumanen ja kaupungit puristuvat puristimissa-CD. hienoa musiikkia, josta ei kyllä huomaa millään sen olevan gospelia.
The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...!
oo-p
14.02.2008 18:47:37 (muokattu 15.02.2008 20:46:36)

..hienoa musiikkia, josta ei kyllä huomaa millään sen olevan gospelia.

Kyllähän Joose viljelee viittauksia raamattuun ja uskontoon aika runsaasti. ..joka ei toki tee musiikistaan gospelia, vaan ehkä vain paikoin tavallista hengellisempää.

Esim. Luoja Auta levyltä biisi Jos Olet Veli

"Minä tunsin köyhän kalastajan
jonka silmissä paloi ikävä
ja kun hänestä myöhemmin kuulin
oli naulinneet hänet puuhun

vaan jos hän olis veli-
niin hän kyllä antaisi leipää
ja jos hän olis sisko
niin hän kyllä säälisi minua
edes vähän"

Mahtavaa tässä kuitenkin on se, ettei jeesuksen sanaa tai jumalan armoa tyrkytetä kenellekään, eikä mitään sanota häiritsevän suoraan. Vaan juuri sopivasti vihjaillen, kuulijalle annetaan vara tulkintaan..
mokkasiini
15.02.2008 01:29:02
Tuli kans nähtyä Joose viime vuoden puolella livenä (kumma kyllä ensimmäistä kertaa, vaikka mahdollisuuksia on tainnut muutama olla) ja täytyy kyllä täydet propsit heittää. Luoja Auta on loistava levy ja innolla odotankin uutta.

"Kolmelta Kelan toimistossa ilman jonotuslipuketta
Minut tuomittiin kaavojen kahleisiin sadaksi vuodeksi
Tuot leipää, viiniä vangillesi hakulomakkeen muodossa
'Anteeksi mutta olen jo täysi' vastaan suu täynnä lomakkeita"

Mahtavaa
Sahtimies666
19.02.2008 09:01:35
Luoja auta on yks kaikkien aikojen krapulabiisejä, siihen kelpaa herätä.
Zigura
20.02.2008 17:08:43
Luoja auta on yks kaikkien aikojen krapulabiisejä, siihen kelpaa herätä.

Oksennus tulee jos Luoja autan aamukrapuloissa kuulisi. Upea biisi.
"Jouduin sattumalta niin sanottuun tanssi-iltamaan - kamalaan mätäpesään; no, siellä tietysti tanssittiin kankania, niin ettei minun aikoinani sellaisesta vielä tiedetty mitään. Siinä on tosiaankin tapahtunut melkoista edistystä".
oo-p
20.02.2008 17:59:38

Uudessa soundissa Joosen uuden levyn arvostelu. 4/5 tähteä, lyhyt haastattelu ja kosolti kehuja. ..Kyllä tuo kolmas maailmanpalo on meikäläisen pakkohankintalistalla
Zed
21.02.2008 15:55:18

Uskontoterroristit(kin) saavat minut pahimmillaan suunniltani raivosta, mutta Joosen tuotanto on ajatuksia herättävää, ja pidän biisien karheasta toteutuksesta todella. Keskitalo on kuin hämyinen hahmo viime vuosisadan alusta peräisin olevasta mustavalkokuvasta, josta kenelläkään ei ole minkäänlaista varmaa tietoa.
Kun kissa sanoo "mäy", niin se vaan on "mäy". Turha siitä on mennä mitään perkeleen filosofioita vääntämään. || Rokkipoliisi #1
gösplstorm
23.02.2008 13:46:12
Tyypil on kyl mieletön lavakarisma, se vaan vangitsee
Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö.
oo-p
24.02.2008 18:18:40

Tyypil on kyl mieletön lavakarisma, se vaan vangitsee

Myspacessa taas uusi lohkaisu kolmannelta maailmanpalolta. Riivajat, mahtavaa jazzailua. Todella mahtavaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)