Aihe: Pienin combo minkä kanssa olette pärjäilleet kontran kanssa.
1 2
Karlsson
06.02.2008 15:09:52
Ei voi olla niin, että mulla on jo maailman paras kontracombo! Ja sitten se maailman paras tarkoittaa sitä että saa selvää siitä mitä soittaa, mutta ei kuulosta kivalta.

:0

Tai ehkä se sitten on niin. Ashdown päihittää siis KG, Markbassin ynnä muut.

Noh noh, ei lyödä läskiksi. Emmä voi suositella mitään sellaista, mikä on kauniisti sanottuna vain vituttanut loppupeleissä.

No, toisaalta, tiedät kyllä mun bassovahvistusongelmat ja preferenssit, että tiedät millaisen ainoarvon annat tekstilleni.
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
Teijo K.
06.02.2008 15:10:53 (muokattu 06.02.2008 15:15:33)

Tyyris tyllerö:
http://www.thomann.de/fi/swr_baby_baby_blue.htm

Ah, jos en väärin muista niin tommonen taisi jopa toisessa paikallisessa musakaupassa majailla.
Eihän se testaaminen maksane.

Ja jos kukaan muu ei ole testannut, niin kyllä mä sitten oon vaikka eka kondristi joka testaa sitä mikromarkkiakin.
"Veltto rysäkeppi"
Heikki L.
06.02.2008 16:19:37

Mä oon testannut tuota micromarkkia kontralla, mutta vaan himassa, eli käytännön kokemus puuttuu. Elektroakustisella, missä on omat sävynsäätimet, pärjäilee treeniolosuhteissa kevytkätisen rumpalin kanssa. Mielestäni ko. styge toimii parhaiten saundin levittäjänä, eli akustinen duo/trio, esim. kontra, foni, piano/rummut, voisi olla suotuisa ympäristö.

Suurimmat ongelmat tuossa vehkeessä ovat, että siinä tulee nopeasti tosi voimakas limitteri päälle suojatakseen elementtiä ja sävysäätimenä on pelkkä hymy-eq-potikka. Mutta koko ja paino kompensoi noita aika tavalla.

Lisälaitteena saa semmoisen "satelliittipillin", jonka voi vetästä velcrolla kombon kylkeen kiinni, ja suunnata sen itseensä päin. Yläpäätä luulis piisaavan.

http://www.markbass.it/products.php?lingua=en&cat=4&vedi=87

Yksi valmistaja, jonka tuotteita on jazz-basisteilla jonkin verran näkynyt on Acoustic Image. Niillä on esim tuollainen, hinta onkin jo sitten hieman suolaisempi.

http://www.acousticimg.com/products/prod_contra.html
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Teijo K.
06.02.2008 16:37:04 (muokattu 06.02.2008 16:39:17)

Mä oon testannut tuota micromarkkia kontralla, mutta vaan himassa, eli käytännön kokemus puuttuu. Elektroakustisella, missä on omat sävynsäätimet, pärjäilee treeniolosuhteissa kevytkätisen rumpalin kanssa. Mielestäni ko. styge toimii parhaiten saundin levittäjänä, eli akustinen duo/trio, esim. kontra, foni, piano/rummut, voisi olla suotuisa ympäristö.

Suurimmat ongelmat tuossa vehkeessä ovat, että siinä tulee nopeasti tosi voimakas limitteri päälle suojatakseen elementtiä ja sävysäätimenä on pelkkä hymy-eq-potikka. Mutta koko ja paino kompensoi noita aika tavalla.

Lisälaitteena saa semmoisen "satelliittipillin", jonka voi vetästä velcrolla kombon kylkeen kiinni, ja suunnata sen itseensä päin. Yläpäätä luulis piisaavan.

http://www.markbass.it/products.php?lingua=en&cat=4&vedi=87

Yksi valmistaja, jonka tuotteita on jazz-basisteilla jonkin verran näkynyt on Acoustic Image. Niillä on esim tuollainen, hinta onkin jo sitten hieman suolaisempi.

http://www.acousticimg.com/products/prod_contra.html

Itseasiassa toi pelkkä pilli voisi olla se ratkaisu jos kehittäisi jonkun säätösysteemin että sen uskaltaisi lykätä ton Ashdownin kaveriksi. Tommosta en ollut löytänytkään, kiitti.

Tarkemmin kun katsoin niin toihan on tavan pietso, munhan pitäisi osata ennemmin tehdä tommonen lisälaite tohon comboon ite kuin alkaa ostelemaan niintä.
"Veltto rysäkeppi"
Kefiiri
06.02.2008 17:50:06
Pykäät tommosen pienen pietsokaapin ja köytät sen kontran lapaan korvan viereen niin johan kuuluu yläpään rapinat.
Keny
07.02.2008 08:17:48
Heikki heitti just ton pointin mitä pelkään tossa microssa eli toi snadi ämyrin kesto ja raja koska menee tukkoon.Mielellään haluisn testaa rumpalin kanssa kun kerrankin on sellanen joka osaa myös lyödä hiljaa ilman et groove löystyy.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
07.02.2008 09:09:47

Heikki heitti just ton pointin mitä pelkään tossa microssa eli toi snadi ämyrin kesto ja raja koska menee tukkoon.Mielellään haluisn testaa rumpalin kanssa kun kerrankin on sellanen joka osaa myös lyödä hiljaa ilman et groove löystyy.

Mulla on yksi "bändi" missä olen soittanut kaksistaan pianistin kanssa. Monessa paikassa se kontra olisi yleisölle riittänyt öbout ilman vahvistusta ja monesti miulla on ollutkin vain laajakalvokonkka siinä kontran edessä ja sitten ihan pikkasen vaan hanaa auki, ihan aavistus niin se tavallaan levittää vain sitä kontraa laajemmalle. Tossa on sitten ongelmana vaan se, että itse en tahdo kauhean hyvin kuulla itseäni. Tuntuma mulla ikäänkuin olisi että se ei hirveän mahtipontista laitetta vaatis että toi ongelma olisi autettu nimenomaan tossa ryhmässä. Tai "ryhmässä". Toi äänekkäämpi porukka on asia erikseen, kyllä. Vaikka toi meidän rumpali käyttääkin riisikeppejä ja silleen, niin kauhean hiljaa se ei osaa sitä virveliä lyödä.
"Veltto rysäkeppi"
Teijo K.
08.02.2008 12:12:43

Komento takaisin. Nyt kun olen testaillut tolla kontralla uusilla kielillä niin minusta on alkanut tuntumaan että suurin osa noista ongelmista olisi ratkennut sillä. Sen lisäksi kun vaan ohittaa tuon combon oman etusen, joka ei sitten kuitenkaan taida noitten pietsojen kanssa vaan toimia, niin pärjännen tolla vielä tosiaan jonkin aikaa.

Eli jatkossa nämä tutustumiset comboihin ja vahvareihin menee ihan puhtaasti kamarunkkuun nimiin. Pakko myöntää että järkevää tai ei niin muutama noista jäi kummittelemaan mieleen. ;)
"Veltto rysäkeppi"
opa
13.02.2008 15:24:24
Muistutakin vielä. ;)

Minulla oli vuosia vuosia sitten SWR Workingmans 12, ja piti sitten sekin myydä. Ainooa että siinäkin se pilli oli tyyliin päällä /pois. No poishan se oli aina sähköbasson kanssa.

Lis. Kontraahan minulla ei tuohon aikaan vielä ollut, joten ei sitten tietenkään tullut sitä kontralla testattua. Onkos tota kukaan testannut? Taisi bassplayer kehua että hyvä peli kontraankin jne. mutta mitä ne nyt ei kehuisi?

Mulla on juuri toi SWR Workingmans 12, ja voin sanoa, että toimii oikein hyvin kontran kanssa. Sori.
Boomer
13.02.2008 21:08:52
Miekin tykkään omasta SWR WM's 12:sta paljon. Omasta mielestäni kuitenkin se pilli on aika räkäsoundinen, mikä ei haittaa sbasson kanssa luukuttaessa (treeniksellä tosin on nykyään eri rojut), muttei välttämättä ole sitä 'kivan kuuloista yläpäätä', jota kaipaat kontrasi monitorointiin.

Soitin kerran kokeeksi CD:itä ko. kombon läpi, soundi oli klo 12 asetuksilla pääosin keskialuetta, symbaalit ei olleet sinne päinkään metallisia eq-korostuksella tai ilman.

Bottom Line: hyvä kombo, jossa pilli sen heikoin lenkki (tokana aika olematon botne). IMHO
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)