sepisti 03.02.2008 01:06:59 | |
---|
Moro, tässä pikkuhiljaa kun seisaalteen tulee soiteltua enemmän ja enemmän jotta voisi bänditoimintaan ryhtyä mukaan, miten hitossa kullakin venyy sormet seisaalteen soittaessa? En tahdo millään löytää sopivaa soittoasentoa seisaalteen jottai saisin pikkurilliä tms. ylettymään 12 nauhan kieppeillä saati ylempänä ala E kielelle. Mitenkä kättä / kitaraa pitäisi väännellä jotta saa soiteltua noilta ylemmiltä nauhoilta, kun istuen olen tottunut ottamaan otteita 12 nauhan korkeammalta puolelta aika usein :) Mä en ole edes ikinä tajunnu, et tämmönenkin voi olla ongelma... Treenaa ei siinä mikään muu auta. Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo |
-J.- 03.02.2008 10:28:22 | |
---|
treenatkaa, säätäkää, värkätkää, treenatkaa ja viel kerran Treenatkaa...! Ette te kitaran soittoa opi netistä lukemalla. Koitelkaa, oivaltakaa... Ettikää oma tyylinne. Ai niin, meinas unohtua, Treenatkaa! -Tilutuksen harjoittaminen vaatii vikkeliä sormia ja aivan kuten muukin kitaran käyttäminen, pitkiä hiuksia. Suuresta egosta, nahkahousuista ja lavakarismasta on myös etua tilutuksessa |
kid ego 03.02.2008 11:08:07 | |
---|
Kyllä ehdoton ykkösvaatimus kitaran korkeudelle on soittamisen vaivattomuus. Mä itse yllätyin aika lailla kun tuossa vuosi sitten bändisoiton aloittaessani tajusin miten vaikeaa olikaan soittaa kitaran roikkuessa alhaalla. Pikkuhiljaa pystyi hihnaa löystämään ja taisin viime treeneissäkin löystää hieman. Aika alhaalla roikkuu, tuskin tarvitsee laskea jatkossa. Tämä on cool: http://highedge.vo.llnwd.net/d1/3_p … od/d1/Picture/10/54/22_60007426.jpg Tosin jos saisin supervoimia ja olisin yhtä kova kuin kuvassa oleva herra, voisin maksaa siitä sen hinnan että nostaisin kitaran vaikka leuan alle. Kannattaa myös vilkaista Megadethin Rude Awakening -dvd jossa Al Pitrellin Explorer roikkuu aika alhaalla. |
ushimir 03.02.2008 12:14:39 | |
---|
No itse treenaan kitara korkeella ja hyvin menee ei treenaus sujuisi yhtä alhaalla... Mutta voin laskea sen ja se menee yhtä hyvin jos osaan homman JO VALMIIKSI. No problem kunha kädet yltää |
Lord of the strings 03.02.2008 15:16:30 | |
---|
No itse treenaan kitara korkeella ja hyvin menee ei treenaus sujuisi yhtä alhaalla... Mutta voin laskea sen ja se menee yhtä hyvin jos osaan homman JO VALMIIKSI. No problem kunha kädet yltää 18 nuottia sekunnissa? "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
-J.- 03.02.2008 16:09:18 | |
---|
18 nuottia sekunnissa? Ja lupaat parantaa? -Tilutuksen harjoittaminen vaatii vikkeliä sormia ja aivan kuten muukin kitaran käyttäminen, pitkiä hiuksia. Suuresta egosta, nahkahousuista ja lavakarismasta on myös etua tilutuksessa |
ushimir 03.02.2008 16:39:24 | |
---|
Ei Gsus! :D |
Piraatti 04.02.2008 13:19:08 | |
---|
Kattelin tossa Liimataisen Janin jonku pätkän Sonatan keikalta ja kyllä kaverilla kitara on juuri niin korkealla, että soitto on helppoa, eikä asento itsessään tuo lisävaikeuksia. Toinen tapa on sitten pitää kitara hiton alhaalla kompatessa, ja sooloillessa iskeä jalka monitorin (kotona vaikka tuoli) päälle ja kitara jalan päälle a lá Zakk Wylde. Ei näitä |
Retard1 11.02.2008 23:08:45 (muokattu 11.02.2008 23:08:58) | |
---|
Itsellä ei otelautakäden sormien venyminen ole seisaaltaan soitossa ongelma, vaan plekukäsi. Perus-rässidemppirämpytykset ei vaan tahdo lähteä millään (kitara on inhimillisellä korkeudella). Ei oikein tee mieli soittaakkaan kun menee aina perseelleen. Kai se vaan pitää pakottaa itsensä niin kauan hakkaamaan samaa että se menee väkisin. Luoti pähkinä on jumala |
Louhimo 12.02.2008 11:10:15 | |
---|
Itsellä ei otelautakäden sormien venyminen ole seisaaltaan soitossa ongelma, vaan plekukäsi. Perus-rässidemppirämpytykset ei vaan tahdo lähteä millään (kitara on inhimillisellä korkeudella). Ei oikein tee mieli soittaakkaan kun menee aina perseelleen. Kai se vaan pitää pakottaa itsensä niin kauan hakkaamaan samaa että se menee väkisin. Kyllä mulla plektrakäsi toimaa seisaalteen soittaessa ihan OK, kun oon nyt tottunut pitämään pikkurillillä tukea tallamikistä. Ainoo että joudun sitten pitämään vasenta peukaloa käytännössä kaulan "yli" jolloin otelautakäden sormet ei veny kuin 4:lle nauhalle. Samoin alempien nuottien hakeminen on vaikeaa. Vauhti korjaa virheet! |
mrk 13.02.2008 09:31:56 | |
---|
Ylös sieltä sängynreunoilta ja peilin eteen poseeraamaan samalla kun soitetaan. "Short On Long Term Goals" |
kid ego 13.02.2008 09:34:57 | |
---|
Itsellä ei otelautakäden sormien venyminen ole seisaaltaan soitossa ongelma, vaan plekukäsi. Perus-rässidemppirämpytykset ei vaan tahdo lähteä millään (kitara on inhimillisellä korkeudella). Ei oikein tee mieli soittaakkaan kun menee aina perseelleen. Kai se vaan pitää pakottaa itsensä niin kauan hakkaamaan samaa että se menee väkisin. Ainakin omalla kohdallani kaikki downstroke-hakkaus menee paljon paremmin kun seison ja kitara roikkuu alhaalla. Tässä tietokoneen edessä istuessa ei luonnistu yhtä hyvin. |
Mazah 13.02.2008 09:37:38 | |
---|
Kyllä mulla plektrakäsi toimaa seisaalteen soittaessa ihan OK, kun oon nyt tottunut pitämään pikkurillillä tukea tallamikistä. Ainoo että joudun sitten pitämään vasenta peukaloa käytännössä kaulan "yli" jolloin otelautakäden sormet ei veny kuin 4:lle nauhalle. Samoin alempien nuottien hakeminen on vaikeaa. Miksi "joudut" pitämään vasenta peukaloa otelaudan yläpuolella? Saisitko kuvaa vasemman kätesi asennosta? Tai videopätkä olisi vielä parempi. Kyllä sinne pitäisi ylttää ongelmitta jos tekniikka on kunnossa. Mulla pyörii peukalo yleensä juuri kaulan keskikohdan alapuolella kun soittaa seisaaltaan. Joskus tietysti peukalo hyppää yläpuolelle, varsinkin vibratoa tehdessä. www.myspace.com/themetalmonk
www.farmakonband.com
www.myspace.com/avenie
www.myspace.com/screamchain
www.crimsonlotus.org
http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3 |
Louhimo 13.02.2008 15:00:12 | |
---|
Miksi "joudut" pitämään vasenta peukaloa otelaudan yläpuolella? Saisitko kuvaa vasemman kätesi asennosta? Tai videopätkä olisi vielä parempi. Kyllä sinne pitäisi ylttää ongelmitta jos tekniikka on kunnossa. Mulla pyörii peukalo yleensä juuri kaulan keskikohdan alapuolella kun soittaa seisaaltaan. Joskus tietysti peukalo hyppää yläpuolelle, varsinkin vibratoa tehdessä. Kuvan ottaminen vähän huono, mutta kun ei käsi yksinkertaisesti taivu tollaseen asentoon kovinkaan pitkälle otelaudalle. Ensimmäiset 9. nauhaa saan sunnilleen katettua tuollain että peukalo on kaulan keskikohdalla / sen alla, mutta sitä ylemmäs mentäessä ei enää veny. Sen jälkeen täytyy tyytyä pitämään peukaloa kaulan yli, että se melkein koskettaa alimpaan E-kieleen. Vauhti korjaa virheet! |
Sori nyt menee offtopic, mutta how come että tältä samalta käyttäjältä tulee koko ajan uutta tällasta samantasosta kysymystä? Mihin on hävinnyt oma-aloitteisuus .... Minä olen kiitollinen Louhimolle, kun se kysyy perusasioita, mutta viestit ovat kuitenkin selkeitä ja asiallisia. Harvinainen yhdistelmä. Normaalius on yliarvostettua. |
Mazah 13.02.2008 19:24:11 | |
---|
Kuvan ottaminen vähän huono, mutta kun ei käsi yksinkertaisesti taivu tollaseen asentoon kovinkaan pitkälle otelaudalle. Ensimmäiset 9. nauhaa saan sunnilleen katettua tuollain että peukalo on kaulan keskikohdalla / sen alla, mutta sitä ylemmäs mentäessä ei enää veny. Sen jälkeen täytyy tyytyä pitämään peukaloa kaulan yli, että se melkein koskettaa alimpaan E-kieleen. Taidan tietää mistä on kysymys, mikäli en ole täysin väärässä pystyn melkein arvaamaan minkälainen sun käden asento on. Normaalifysiikkaisen soittajan ulottuvuus pitäisi asemasta riippumatta parantua kun peukalon siirtää alemmas kaulalla. Olet Tampereelta? Jos kiinnostaa, voisin pitää sulle kitaratunnin ja tsekata tota probleemaa, asun myös Tampereella. Pistä pikaviestiä jos kiinnostaa. www.myspace.com/themetalmonk
www.farmakonband.com
www.myspace.com/avenie
www.myspace.com/screamchain
www.crimsonlotus.org
http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3 |
Louhimo 13.02.2008 22:08:16 | |
---|
Minä olen kiitollinen Louhimolle, kun se kysyy perusasioita, mutta viestit ovat kuitenkin selkeitä ja asiallisia. Harvinainen yhdistelmä. Kiitoksia vaan itsellesi myötätunnosta, välillä tosin aina tiedä että kuuluisiko tämäkin asia aloittelijat palstalle vaiko tänne :) Taidan tietää mistä on kysymys, mikäli en ole täysin väärässä pystyn melkein arvaamaan minkälainen sun käden asento on. Normaalifysiikkaisen soittajan ulottuvuus pitäisi asemasta riippumatta parantua kun peukalon siirtää alemmas kaulalla. Olet Tampereelta? Jos kiinnostaa, voisin pitää sulle kitaratunnin ja tsekata tota probleemaa, asun myös Tampereella. Pistä pikaviestiä jos kiinnostaa. Joo siis tilanne parantuu juurikin noin kun peukalon siirrän suunnilleen kaulan puolivälin kohdalle, jolloin sormet venyvät helpommin viiden ja jopa kuuden nauhan alueelle. En vain tunnu löytävän sopivaa balanssia tuohon touhuun: jos kitaran nostan reiluun 60 asteen kulmaan, saan helpommin tuon halutun asennon otelautakädelle mutta sitten plektrakädellä on aivan tajuttomia ongelmia löytää halutut kielet :) Toisaalta jos pudotan kitaran noin 20 asteen kulmaan, otelautakäteni ei veny läheskään tarpeeksi mutta plektrakäsi kulkee juuri niinkuin haluan. Joku neropatti nyt tietenkin jakaa tuon alueen kahtia ja ehdottaa 40 astetta, mutta ei taida mennä ihan suoraan verrannollisesti plektrakäden & otelautakäden hyötysuhteet :) Ratkaisuksi jää kitaran heilutus soitettavan osion mukaisesti... Soittotunteja voisin jossakin välissä harkita käytettävän ajan puitteissa, mutta kirjoitukset painavat tällä hetkellä päälle todella pahasti, ja ottaen huomioon jatkuvat iltalukiotunnit + muut harrastukset, vapaa-aikaa ei tahdo mistään enää löytyä :) Vauhti korjaa virheet! |
32788 13.02.2008 22:26:53 (muokattu 13.02.2008 22:29:00) | |
---|
Ei sitä peukaloa kannata pitää 90 asteen kulmassa kaulaan nähden. Siis ylänauhoilla. Itselläni se on lähempänä 45 asteen kulmassa. |
Joees 14.02.2008 01:53:50 | |
---|
Mun mielestä sitä peukaloa kannattaa pitää silleen miten itsestä se tuntuu hyvältä. Kokeilemalla löytää missä homma toimii parhaiten. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |